GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
În acest articol o să scriu despre traseul parcurs de noi de la Râmnicu Vâlcea la Praga.
Aşadar la 6 dimineaţa ne-am urcat în maşină şi am pornit la drum. Traseul ales de noi a fost următorul: Râmnicu Vâlcea – Sibiu-Deva-Arad-Nădlac-Szeged-Budapesta -Gyor-Bratislava-Brno-Praga.
Am trecut destul de repede Valea Oltului, apoi am intrat pe autostradă la Sibiu până la Deva (fără segmentul aflat in reparaţii). De la Deva am continuat pe DN7, înainte de Ilia, GPS îmi zicea să virez la stânga spre Lugoj, dar nu l-am ascultat pentru că pe această portiune dintre Ilia şi Lugoj se lucrează la mai multe tronsoane din autostradă. Aşa că am continuat pe DN7, am ajuns la Săvârşin, aici se află reşedinţa Familiei Regale a României, palatul fiind chiar lângă şosea, a urmat Lipova, aici se află o mănăstire foarte frumoasă, mănăstirea din Radna. După Lipova a urmat Aradul. Aici am oprit pentru a face plinul la masina, iar pe urmă am pornit spre Nădlac. La punctul de trecere a frontierei am stat vreo 5 minute, am arătat buletinele şi am intrat în Ungaria. Vineta pentru Ungaria am cumpărat-o de acasă de la o benzinărie Mol, a costat 46 lei, cu valabilitatea 10 zile şi este electronică. După ce am intrat în Ungaria am continuat până la Budapesta. În Budapesta am mâncat la restaurantul Paprika (vezi impresii) iar apoi ne-am cazat la hotelul Kristal (vezi impresii). Am rămas peste noapte aici. În Budapesta am ajuns în jurul orei 14 ora locală. Aşadar 640 km în 9 ore.
A doua zi, după ce am luat micul dejun la hotel, am pornit din Budapesta spre Gyor. Imediat dupa Gyor am luat-o spre Bratislava. Intre Gyor si granita cu Slovacia pe o portiune nu este autostrada, ci un drum european. Am trecut graniţa prin dreptul localitaţii Rajka.
Cum am trecut în Slovacia am cumpărat vineta valabila în această ţară de la un chiosc aflat în clădirea vechi vămi dintre Ungaria şi Slovacia. Vineta a costat 10 euro cu valabilitate de 10 zile, şi acesta este electronică. Am urmat drumul pe autostradă, spre Bratislava.
În Bratislava am oprit pentru a vizita castelul de aici şi castelul Devin. Citisem înainte de a pleca că în Slovacia este cel mai ieftin carburant din ţarile pe care urma să le traversăm, dar nu a fost chiar aşa (poate am prins eu un peco scump- Shell), motorina am cumpărat-o cu 1,1 euro litru. Am pornit mai departe spre graniţa cu Cehia, pe care am trecut-o prin dreptul localitaţii Breclav.
După ce am trecut în Cehia am oprit în prima parcare pe partea dreaptă de unde am cumpărat vinetă pentru Cehia. Preţul acesteia a fost 310 coroane = 51 lei, valabilă zece zile. Acesta nu mai este electronică. Vineta este formată din două stichere pe care este obligatoriu să treceţi cu pixul numărul de înmatriculare al maşinii. Unul dintre stichere se lipeşte în partea dreată jos pe parbriz, iar celălalt se păstreză. Dăcă vă opreşte cumva poliţia trebuie să-l aveţi şi pe acesta scris dacă nu primiţi amendă. Am pornit prin acestă ţară, primul oraş pe care l-am lăsat în urmă a fost Brno, apoi alte oraşe iar pe la ora 17 am ajuns la Praga unde ne-am cazat la hotel Golf (vezi impresii).
În Cehia erau multe porţiuni de autostradă pe care se executau lucrări de reparaţii şi se circula pe o singură bandă pe sens. O mare parte din aceste drumuri sunt din beton, iar prin lucrarile de reparaţii se înlocuieşte acest beton cu asfalt. Traseul autostrazi dintre Brno şi Praga este extrem de spectaculos, trece printre păduri de conifere, apoi de foioase, drumul urcă apoi cobori vreo 2 kilometri urmează parte lină apoi iar urcări şi coborări. Motorina în Praga a costat între 26 şi 28 coroane adică între 4,3-4,6 lei. Coroane am cumpărat de acasă de la o casă de schimb valutar unde am şi negociat cursul (de la 0,168 la 0,16). Preţurile în Cehia sunt puţin mai mari decât la noi la majoritatea produselor – sunt şi produse mai ieftine decât la noi (cum e şi motorina).
La întoarcere până la Arad am urmat acelaş traseu ca şi la dus. De la Arad am continuat pe A1 până după Lugoj, apoi pe DN68 până la Deva. Pe acestă porţine cum v-am spus şi mai sus se execută lucrări la autostradă (pe unele porţiuni sunt destul de avansate) şi am stat de câteva ori la semafoare, dar aceste mici probleme au fost compensate de frumuşeţea peisajelor de pe acest traseu. De la Deva am venit pe acelaş traseu ca şi la dus.
Vă doresc concedii plăcute.
Trimis de zlatna in 13.07.16 07:37:39
5 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (zlatna); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
5 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Mutat, la reorganizare, în rubrica "Cu mașina spre/prin Praga, PRAGA" (deja existentă pe sait)
Mi se pare un articol foarte util celor care vor sa parcurga acest drum, astfel incat il marches si eu la favorite ca nu se stie niciodata, este un drum la care ma gandesc si eu, cu o mica modificare, adica prin Timisoara pentru a inopta acolo la rude (mai ajustam bugetul).
Toate informatiile privind preturile te pot face sa estimezi anumite cheltuieli asa ca daca macar o parte dintre cheltuieli le apreciem poate fi de folos.
La Praga inca nu am ajuns inca, m-am oprit doar in Brno unde eram in interes de serviciu, dar mi-a placut. Acum poate ca totusi mai gandesc aceasta destinatie.
Felicitari, votat cu mare placere.
@mishu - mulţumesc pentru apreciere şi vot. Dacă totul merge conform planului, de la anul o să mergem pe autostradă de la Sibiu până la Nadlac (practic din Sibiu spre toată Europa), şi atunci e rapid traseul prin Timişoara, şi dacă mai faceţi şi o economie e şi mai bine.
Brno din depărtare părea un oraş interesant, şi dacă o să mai ajungem prin zonă am dori să-l vizităm.
Toate cele bune.
@zlatna - Omuleee, arta de articol! Concis si detaliat, bravos! Parca vad calculele pe care le faceam acum vreo 2 ani, cand voiam sa (re) vizitam Praga, dar cu masina, nu cu aeroplanul.
Acum, ca sa nu ti-o iei in cap , trebuie sa comentez si io ceva, ca doara ma stii... Lipseste numarul total de kilometri parcursi si cel mai important: costul total (combustibil per consum mediu + taxele de circulatie). Daca le aveai si pe astea, primeai si votul meu maxim - pe care oricum l-ai primit, ba ti-am si bagat articolul la favorite (si crede-ma ca nu-s deloc multe acolo ). Oricum, n-am uitat invitatia la o palinca... sau o fi fost autoinvitatie? Nuuuu, sigur tu ai zis-o, odata cu provocarea de a calca pe la vestitul Alpin, nu?
Toate cele bune!
PS: Si acum baga costul total al drumului, sa nu mai am ce comenta!
@papone - Am calculat cu aproximatie motorina cumpărată, în total vreo 180 de litri, din care 70 din Romania, 18 în Slovacia, 60 în Cehia şi vreo 30 în Ungaria. Am parcurs 3000 de kilometri deci un consum mediu de 6 litri la suta de kilometri. Pentru toata motorina am platit cam asa : vreo 330 lei, 18 euro, 1700 coraone cehe şi 10000 de forinţi. Te las pe tine să transformi în lei.
După atâtea calcule ar merge o bere rece, dar sunt la serviciu şi nu pot.
Invitaţia la pălincă e valabilă (sau autoinvitaţia). Cand ne întâlnim îţi povestesc ce am pâţit ultimadată când am consumat acest lichid ( doar ce îmi amintesc).
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Aug.2019 Drum Timisoara-Praga — scris în 19.08.19 de Bunzo0o din TIMIşOARA - nu recomandă
- Nov.2014 Cu masina la Praga — scris în 23.11.14 de Tucu2009 din TIMISOARA - RECOMANDĂ
- Apr.2014 Cu masina la Praga — scris în 05.05.14 de gigioc din RM VALCEA - RECOMANDĂ