GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Organizare oribila dezastruoasa. Nu recomand daca vreti sa va simtiti bine
Doresc să vă descriu detaliat cât de groaznică și stresantă psihic a fost această excursie.
Din prima zi, după o plecare defectuoasă și nepunctuală, unul dintre autocare se defectează în preajma localității Giurgiu. Aici staționăm aproape 1 oră pentru că așa ar fi procedura agenției invocată de ghidul nostru, doamna M. D. și așteptăm fără a primi o nici o explicație de la aceasta.
Dimineața toți turiștii s-au plâns de frigul din autocar iar nici nu șofer a ascultat doleanțele lor.
În timp ce ne deplasam prin Bulgaria, ghidul a început să colecteze banii pentru excursii și taxa de oraș pentru turiști. Pentru aceste sume de bani nu s-a emis nici un document din care să rezulte cât a primit de la fiecare turist ci totul s-a rezumat la un tabel în care ghidul, după ce efectua multiple greșeli, corectate imediat de turiști, consemna sume și prescurtări de destinații.
O dezinformare pe care a făcut-o ghidul a fost să infirme că nu există atenționare a Ministerului Afacerilor Externe cu privire la situația din Kosovo, unde urma să fie una dintre excursii. În timp ce făcea marele anunțuri, am verificat acest lucru pe telefon și bineînțeles că exista o atenționare, actualizată cu data de 27.12.2022 (mae.ro/travel-alerts/2919 - în prezent actualizarea este cu data de 01.01.2023). I-am spus și arătat ghidului acea atenționare însă mi-a răspuns că ei nu au fost anunțați de către M. A. E. Avertizarea de călătorie este publică și probabil M. A. E. nu o sa trimită agențiilor de turism aceste atenționări. Cu toate acestea au fost oameni care au plătit și excursia posibil riscantă în Kosovo și despre care probabil nu au știut nimic.
Cu toate aceste “proceduri” invocate de ghid, se pare că autocarul care l-a înlocuit pe cel defect și-a continuat drumul fără să-i pese că șoferul Vasile nu știe drumul, vorbește la telefon în timp ce conducea cu zeci de oameni în autocar și nu se poate descurca nici cu Google Maps, de pe un telefon pe care ghidul îl ținea în mână.
După mai multe încercări ratate de a ajunge la Austrian Hotel și solicitări de îndrumări de la poliția rutieră din Skopje, șoferul Vasile a reușit sa ajungă aici în data de 30.12.2022, după ora 00:20.
Așa că, motivele pentru care am întârziat atât de mult se datorează incompetenței conducătorului auto și a ghidului (ambii angajați de agenția dvs.) care au gestionat extrem de prost orice situație apărută pe parcurs.
De la mai mulți turiști care au călătorit cu autocarul care l-a înlocuit pe cel defect, am aflat că le-a fost oferită gratuit excursia către canionul Matka în schimb ce noi, din autocarul celălalt am achitat 15 euro pentru această excursie, cu 5 euro în plus față de cei 10 euro care erau menționați în ultimul email primit de la [... ].
Pentru informarea dvs. autocarul pe care l-am tot așteptat noi să ne ajungă din urmă, pentru mai mult de 18 ore, a ajuns cu mult înainte la hotelul celălalt. Aflându-ne în aceiași situație, dacă nu chiar mai rău, pentru a nu crea discriminare, solicit aceleași beneficii.
Seara de revelion, începe cu o întârziere a autocarului de mai mult de 30 de minute față de ora anunțată pentru a fi luați de la hotel Austrian iar, în acesta s-a creat un haos, când turiștii de la celălalt hotel precum și cei de la Austrian au fost transportați cu o singură mașină, fără a ține cont că nu erau locuri pe scaun pentru toți, așa că mulți dintre noi am călătorit în picioare, pe culoar.
Ajunși la restaurant situația a continuat să fie confuză întrucât se pare că ultimii ajunși, adică o parte din turiștii romani, nu am mai avut locuri la masă iar eu personal a trebuit să mă impun în fața ghidului care voia să ne despartă pe locuri separate, noi fiind un grup de 5 peroane care ne cunoșteam înainte de această excursie.
Cu privire la masa de revelion, mult lăudată de ghid pe parcursul multelor ore petrecute pe drum, s-a rezumat doar la o parte din cele menționate în email, cu o servire extrem de proastă și cu ospătari care mai mult dansau cu invitații decât să servească la masă. Băuturile erau aduse doar dacă ne asculta vreun ospătar cu care ne-am înțeles foarte greu pentru ca nu știau nici un cuvânt în engleză, cel puțin. Au lipsit total niște meniuri cu felurile de mâncare de la masa de revelion ceea ce a dus la îngreunarea comunicării cu ospătarii. Ca pe tot parcursul acestei excursii, nu am avut nici un fel de ajutor din partea ghidului care se ocupa cu efectuarea de fotografii și filmări video ale unor necunoscuți.
Ziua de întoarcere nu se putea să fie mai bună așa că a început cu faptul că șoferul Vasile, după ce ne-a îmbarcat, tot cu o întârziere de vreo 30 de minute, a plecat la drum.
După ce am trecut granița dintre Macedonia de Nord și Bulgaria, la aproximativ 30 – 40 de minute, am constatat că șoferul Vasile a greșit din nou drumul, a întors autocarul pe linie continuă iar ghidul comunică cu noi doar la cerere, spunându-ne că mergem să realimenteze cu combustibil. După ce a trecut de cel puțin două benzinării fără să alimenteze, autocarul a fost oprit de poliția rutieră bulgară întrucât efectuau controale la consumul de alcool pentru șoferi. În timp ce șoferul Vasile probabil sufla în etilotest, motorul autocarului s-a oprit și atunci mulți dintre noi ne-am dat seama că rămăsese fără combustibil.
Mai mult decât amabili, polițiștii bulgari au mers cu șoferul în două rânduri și au adus 2 bidoane a câte 10 litri de motorină, care au fost turnate în rezervor. După mai multe încercări eșuate de repornire a motorului (pentru că motoarele diesel care rămân fără carburant în timpul funcționării sunt mai greu de repornit), tot cu ajutorul polițiștilor bulgari, am ajuns la o benzinărie din apropiere, unde șoferul Vasile a refuzat inițial să alimenteze, motivând că nu poate plăti decât cu cardul. În drum spre această benzinărie, tot din incompetența șoferului, două dintre bagajele mele și ale familiei cu care eram în această excursie, au căzut din autocar la un viraj deoarece ușa nu a fost închisă și asigurată corespunzător. Situația a fost salvată tot de polițiștii din Bulgaria și unul dintre turiști care au văzut cum bagajele cad din autocar. Cu această ocazie bagajul meu a fost parțial avariat însă comportamentul șoferului a fost ca și cum nimic nu s-a întâmplat.
Având în vedere faptul că șoferul a refuzat să achite cu numerar alimentarea cu motorină, care ne-ar fi putut ajunge până la o altă benzinărie unde putea plăti cu cardul, doi turiști au oferit câte 20 de euro fiecare și astfel s-a efectuat o alimentare parțială a rezervorului autocarului. Spre surprinderea mea, după alimentarea parțială, ghidul a returnat cei 40 de euro celor doi turiști.
Autocarul și-a continuat drumul apoi, după încă o oprire la o stație OMV, și în timp ce afară aproape se înnoptase, ghidul ne comunică că urmează să ne oprim la Veliko Tărnovo pentru mai mult de o oră, cu toate că aproape toți turiștii erau bolnavi și au cerut să amânăm această vizită, mai ales că ajungeam acolo după ora 18:00 când deja obiectivele turistice erau închise și nu se mai putea vizita nimic. Cu greu am reușit să convingem ghidul pentru a reduce durata staționării la 30 de minute care s-a transformat în aproape o oră, timp în care am stat afară, în frig, întrucât doar un mic bar era deschis și în care nu ar fi încăput persoanele din două autocare. Efectiv a fost o bătaie de joc întrucât nu am avut măcar posibilitatea de a aștepta în autocar foarte mulți dintre turiști acuzând stări febrile și alte semne ale unei infecții virale și/sau bacteriene.
La momentul în care ghidul a dorit să ne impună să ne oprim și la o bodegă infectă deținută de niște turci dubioși în zona Baikal, aceasta a fost huiduită efectiv de tot autocarul și a fost singura dată când a respectat dorințele turiștilor, spunându-i șoferului să reia drumul spre București.
LOCAȚIE și ÎMPREJURIMI
Locurile vizitate, cu toate ca nu au fost prea multe datorita faptului ca aproape toti turistii, inclusiv eu am fost loviti de viroze respiratorii, au fost interesante.
despre DISTRACȚIE & RELAXARE
Masa de revelion: Servire extrem de proasta. Chelnerii mai mult dansau decat serveau clientii. Nu te puteai intelege cu ei deoarece nu stiau nici un cuvant in engleza. Meniul servit a fost incomplet. Muzica era atat de tare si se auzea atat de prost incat iti putea afecta auzul.
Mi-am amintit de servirea execrabila a ospatarilor romani dupa marea revolutie.
Trimis de sangriarosa in 05.01.23 12:32:23
- A fost prima sa vizită/vacanță în MACEDONIA de NORD
13 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (sangriarosa); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
13 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@sangriarosa: bun-venit pe AmFostAcolo.ro.
Te aşteptăm şi cu alte recomandări din vacanţele ori excursiile tale trecute sau viitoare.
-
Mutat, la reorganizare, în rubrica "Cu mașina sau autocarul prin Macedonia, diverse # - #CĂLĂTORII" (deja existentă pe sait)
-
Pe AmFostAcolo nu acceptăm postarea în clar a informaţiilor de tip date personale (nume, numere de telefon, adrese de mail etc) — sunt interzise, de ceva timp, și de lege. Aceste info se pot trimite/primi însă prin mesaje private, destinatarul primind aceste mesaje în aceeaşi căsuţă de mail în care primeşte şi înştinţările despre ecouri.
Pentru a transmite un mesaj personal: click pe linkul "mesaj pers" afişat la fiecare ecou, lângă username (click pe „pliculeț”).
Notă: Este necesar ca destinatarul să aibă bifată opţiunea ACCEPT PRIMIRE MESAJE DE LA CEILALŢI UTILIZATORI. Opțiunea se poate seta/deseta din secțiunea CONTUL MEU.
Te rog să eviţi pe viitor folosirea exclusivă a literelor MAJUSCULE (LITERE MARI, inclusiv în titlu!), această practică este nerecomandată (îngreunează citirea) şi în general considerată lipsită de politeţe pe internet.
În limbaj internaut, a scrie cu LITERE MARI înseamnă că strigi la noi! Vezi, de exemplu, aici
Textul în cauză a fost ajustat de noi, mai sus.
@webmasterX: In nici un caz nu intentionam sa strig la cineva, in afara de agentie. Prin litere mari voiam sa atrag atentia asupra anumitor aspecte.
Multumesc pentru editare si scuze!
@sangriarosa: Bun venit! si chiar daca aceasta prima postare se bazeaza mai degraba pe suparare, sunt convinsa ca ai avut si o sa mai ai si experiente frumoase, asa incat te asteptam pe aici si cu astfel de articole si cu ceva mai multe poze.
Chiar daca nu postam aici date despre agentii, din pozele posetate se cam intelege despre ce agentie este vorba si daca am intuit bine, au si actiuni frumoase facute de ei, si poate ca doar a fost ghinionul vostru de aceasta data. Si ca toate acestea sa nu se mai repete si altor turisti, era bine de facut sesizare atat la agentie (cu tot cu dovezi) si nu stiu in ce masura si ANPC.
Este insa o experienta pe care in mod sigur o vei tine minte si sper sa nu mai ai "noroc" de asa ceva.
Felicitari, votat cu drag si te mai asteptam.
@sangriarosa: Bine ai venit pe AFA! Alt articol despre peripețiile produse prin agenție! Și eu care mă gândeam că ar fi mai bine să nu mai merg pe cont propriu, m-am cam săturat de documentare și aș fi vrut și eu să nu mai muncesc stând atâta pe calculator. Dar este și un risc, poți rata o excursie prin agenție și bineînțeles este mai scump!
Oricum interesant articolul și de preț, mai afli ce se poate întâmpla în lumea asta mare!!
@mprofeanu:
”Și eu care mă gândeam că ar fi mai bine să numai merg pe cont propriu, m-am cam săturat de documentare și aș fi vrut și eu să nu mai muncesc stând atâta pe calculator.
ai dreptate, insa la cat de bine te-ai documentat mereu, ar fi mare pacat sa te lasi pe mana unor amatori (de multe ori). Si sunt convinsa ca si daca ai merge organizat, tot ti-ai face documentaea si mai rau te-ai enerva daca nu ai vedea ce se poate vedea, asa ca atata vreme cat te mai poti organiza, fa-o ca si pana acum.
@mishu: Off! Mishulică cum nu mă lași să mai lenevesc și eu. O să mai merg pe cont propriu dar anii bată-i vina atârnă tare greu.
Am fost si eu printre turistii care "s-au bucurat" de aceasta experienta nedorita in Macedonia de Nord si confirm tot ce s-a spus mai sus. Mai mult, am facut o reclamatie agentiei la care nu am primit raspuns inca, probabil nici nu voi primi, urmand ca saptamana viitoare sa revin asupra reclamatiei si sa merg mai departe la ANPC.
Cum putem lua legatura, prin mesaje private? Intrucat intentionez sa merg pana in panzele albe, pentru ca eu consider ca scopul acestui sejur este departe de a fi fost indeplinit.
Ne pare foarte rau de situatia prin care ati trecut in aceasta excursie horror. Nu cred ca va asteptati, cand ati achizitionat excursia, sa se intample asa ceva. Noi calatorim foarte mult, si am folosit si aceasta agentie de turism, care, pe vremuri, se prezenta mai bine. Totusi, cu autocarul, doar cu mic dejun, in plina iarna, cu copii, nu e prea bine sa ne aventuram. Asa ca nu plecam niciodata iarna de acasa. Ni se pare mai sigur in familie, aproape de casa. Am facut zeci de deplasari (sejururi si circuite, chiar de doua saptamani) si pe alte continente, dar intotdeauna, cel putin cu demipensiune. Platesti mai mult, dar seara, dupa un dus cald, relaxant, principiul a fost, ca turisti de zeci de ani, sa ai o masa calda. Asa ca am cumpanit bine oferta si pretul. Va dorim sa aveti parte numai de excursii frumoase, fara "cosmaruri" de acest fel. La multi ani in noul an!
@mihaic99: Eu am facut sesizare la agentie si mi-au raspuns imediat. Conform parerii lor, agentia nu este vinovata cu nimic. Nici de lipsa de profesionalism a ghidului (dupa parerea mea nici nu este ghid) si a soferului impertinent, nici de masa de revelion, care a fost servita incomplet, de niste amatori si cu totala lipsa de respect fata de clienti/turisti.
Eu am facut deja reclamatia si la ANCP, cu raspunsul primit de la agentie iar ulterior, un angajat mi-a raspuns ca sunt singurul turist nemultumit de servicii, cu toate ca multi au suferit dar foarte putini vor sa faca ceva. Sincer, multi care tac isi merita soarta.
Eu am vorbit cu anumite persoane atat in autocar cat si atunci cand ne-au abandonat in piata din Velico Tarnovo dar foarte putini s-au aratat interesati si mai putini au facut ceva.
@mcosmin: Din pacate turistii care au fost la celalalt hotel de 3*, au avut si cina in acest pachet dar, spre supararea lor, aceasta cina a fost o supa cu paste, paine si mancaruri de varza, fara carne. Nu mai zic de desert, caci acesta nici nu a existat.
De asemenea, ei au avut mari probleme cu incalzirea si se pare ca acolo nu a fost nimeni suficient de competent sa le rezolve problema.
Aveti dreptate cu calatoritul iarna si vom tine si noi cont de acum inainte.
@sangriarosa: ce ar putea sa spuna? dupa parerea lor, totul a fost minunat dar nu e asa. sunt si eu extrem de nemultumit, am primit un raspuns de la ei, au zis ca imi vor raspunde in termenul legal. iar nemultumiti, in spate, sunt destul de multi si cel putin 3 familii vor face plangere. oricum dupa ce imi vor da raspuns, vor face reclamatie si la ANPC ca si dumneavoastra.
@sangriarosa: v-am trimis mesaj privat, puteti sa verificati, va rog, sa imi raspundeti? trebuie sa facem ceva, nu sa ii lasam sa dea impresia ca totul a fost foarte bine. situatia este jenanta deja, sa le raspunda tuturor ca a fost minunat si s-au achitat de obligatiile contractuale cu succes.
va multumesc!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jul.2017 Din Plevna spre Ohrid — scris în 16.08.17 de cristic66 din IAşI - RECOMANDĂ