GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Pentru concediul din acest an am făcut și desfăcut mai multe planuri. Inițial am vrut să mergem in Portugalia, apoi am vrut să combinăm nordul și vestul Spaniei cu Portugalia, pentru ca in final să optăm pentru Andaluzia. Au fost cel puțin două motive importante care au condus la această alegere. Primul a fost legat de modalitatea de transport. Nu prea ne place călătoria cu avionul, iar primele două variante implicau o combinație intre avion și mașină. Al doilea motiv a fost marea mea dorință de a vedea Caminito del Rey.
Așa că am optat pentru Andaluzia, mai exact pentru Benalmadena, destinația finală a vacanței noastre. Cum transportul cu avionul nici nu a fost luat in calcul, am și inceput căutările pentru o cursă de ferry care să ne treacă Mediterana din Italia până in Spania, așa cum am făcut și anul trecut când am fost in Barcelona.
Speram să fie o cursă de ferry care să ne ducă cât mai aproape de Malaga, in Valencia sau Cartagena, dar aveam să aflăm că nu este niciuna spre aceste orașe Spaniole care să plece din Italia sau Franța.
Așa că am optat tot pentru o traversare spre Barcelona, de unde aveam să ne continuăm drumul spre Valencia, prima țintă a vacanței noastre.
Cursa de anul trecut, Savona-Barcelona, nu mai era de actualitate in perioada in care noi am plecat (la inceputul lunii august). Existau doar curse din Genova sau Livorno, câte două pe săptămână.
Am ales să mergem din Genova, pentru că drumul din București până la Genova era puțin mai scurt decât cel până a Livorno.
De data aceasta am mers cu un vas mult mai mare, aparținând companiei Grandi Navi Veloce. Biletele le-am achiziționat on-line, de pe site-ul companiei, și am optat pentru o cabină cu vedere la mare pentru două persoane, și două mese (cina și micul dejun). Mai trebuie să menționez că am luat bilete doar pentru dus, intoarcerea făcând-o, ca și anul trecut, de-a lungul țărmului, prin Franța.
Cu planurile de concediu făcute, cu rezervări la hoteluri pe traseul planificat, și cu biletul de ferry in buzunar, ne-am făcut bagajele și am pornit spre Genova, pe același traseu ca și anul trecut - prin Serbia, Croația și Slovenia.
Am ajuns in Genova cu o seară inainte de plecarea ferry-ului, și, după o noapte petrecută la Hotelul Cit Britannia, am pornit spre port.
Conform orarului și instrucțiunilor primite la achiziționarea biletelor, vasul trebuia să plece din Genova la ora 13.00 iar noi trebuia să fim prezenți in port cu cel puțin două ore inainte.
Foarte grijulii, am ajuns in port in jurul orei 10.00, faptă pe care aveam să o regretăm.
Trebuie să menționez că vasul avea ca destinație finală Tanger, Barcelona fiind doar o ”stație” pe drumul spre Maroc.
La intrarea in port am fost indrumați spre dana unde era acostat vasul, iar o dată ajunși acolo, ni s-a indicat o coloană de mașini la care și noi trebuia să ne alipim.
Erau mașinile care mergeau spre Barcelona, cred că in jur de 100 de mașini. Restul, de câteva sute, mergeau in Africa și ele au fost motivul plecării cu intârziere a vasului.
Fiecare mașină care mergea până in Tanger era EXTRA incărcată. Mașinile (autoturisme, microbuze) erau incărcate atât in interior cât și deasupra, cu bagaje cocoțate unele peste altele, dublând practic inălțimea autovehiculului. Se transporta de toate – roți sau bucăți de cărucioare sau biciclete, chiuvete, saltele, paturi, frigidere, etc. – tot ce ii poate fi folositor omului în casă și pe lângă ea. Intr-una dintre mașini, șoferul era practic izolat in scaunul lui, inconjurat fiind de fel și fel de saci, baloți și geamantane. Nici nu pot să imi inchipui cum putea să conducă, deoarece nu vedea decât in față și in oglinda din stânga, restul fiind total blocate.
Deoarece cei care mergeau la Barcelona coborau primii, a trebuit să așteptăm până tot calabalâcul de mașini, bagaje și populație arabă să fie imbarcat, motiv pentru care vasul a plecat cu o intârziere de trei ore.
Dacă știam, ne-am mai fi plimbat puțin prin Genova și am fi venit când puteam să urcăm și noi pe vas. Așa, am petrecut aproximativ șase ore in port, in soare.
Dar cum eram in vacanță, și nimic nu trebuia să ne strice buna dispoziție, urmăream și noi tot acest furnicar de mașini, și ne minunam de ce poate omul să adune.
In sfârșit, a venit și momentul in care ne-am imbarcat, iar așteptarea avea să ne fie răsplătită de condițiile bune de pe vas și de profesionalismul și amabilitatea echipajului.
La urcarea din cala vasului, am fost așteptați și preluați de stewarzi, care ne-au condus spre cabinele noastre (cabineleși cardurile de acces ne-au fost repartizate in port).
Cabina avea două paturi, o baie cu duș, spațiu pentru bagaje, o mică măsuță. și un geam prin care se vedea marea (vizibilitatea nu era prea bună, deoarece sticla era mătuită din cauza apei de mare).
Vasul Excellent, avea trei punți, două restaurante și două baruri. Mai exista o sală de jocuri și o sală de spectacole și cinema. Puteai alege să stai intr-una din cele 387 cabine sau 38 apartamente, sau, mai ieftin, puteai să stai pur și simplu pe un scaun de tip Pullman.
După ce ne-am lăsat bagajele in cabină, am ieșit pe punte ca să ne luăm rămas bun de la Genova. Am rămas afară până la apusul soarelui, trecând de la la pupa la puntile laterale. Vasul a mers la o distanță destul de mică de țărm, astfel incât puteam să vedem localitățile de pe țărmul Italiei sau, mai apoi al Franței și chiar autostrada pe care urma să mergem la întoarcere. Vremea era perfectă și peisajul de vis, schimbându-se in permanență in funcție de țărm sau de cîte un nor care acoperea dn când in când soarele trimițând lumina acestuia în câte un punct deasupra mării. Am plecat de acolo numai când am fost anunțați că putem merge la masă.
Mâncarea a fost peste așteptări, și asta și datorită pasagerilor de origine arabă aflați in număr mare la bord. Așa cum era peste tot afișat in restaurant, se servea mâncare gătită special pentru pasagerii de rit islamic, așa zisa ”Halal Food”. Așa că am profitat și noi și am ales intre – mix de pește și fructe de mare la grătar, mazăre cu caracatiță, calamari, paste cu fructe de mare, salate.
După cină am mai stat puțin la bar, unde erau și câteva televizoare la care am urmărit concursul de gimnastică din cadrul Jocurilor Olimpice. Pentru pasagerii arabi a fost organizată in sala de festivități o seară cu muzică orientală...
Ajunși in cabină, am aruncat o privire pe geamul cabinei. Intunericul nopții era intrerupt intermitent de lumina farurilor care se înșiruiau de-a lungul țărmului, ghidând vasul care ne ducea spre Barcelona.
Deși imi propusesem și chiar am pus ceasul să sune pe la 5.30 dimineața, nu m-am putut trezi ca să văd răsăritul pe mare. Eram prea obosiți, iar valurile legănau ușor vasul, astfel incât am dormit un somn adânc, până pe la ora 8.00, când am fost anunțați că trebuie să luăm micul dejun și să eliberăm cabinele.
Intârzierea de trei ore de la plecare nu a fost recuperată, așa că in loc de ora 7.00 am ajuns in Barcelona pe la ora 11.00. Deși ne era dor și ne-am fi dorit să revedem frumosul oraș catalan, nu am zăbovit nici un moment, și am luat direcția Valenciei.
Vă rog, dacă se poate muzica youtube
Trimis de Mika in 23.10.16 19:42:19
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în SPANIA.
10 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Mika); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
10 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@Mika:
”după o noapte petrecută la Hotelul Cit Britannia, am pornit spre port.
&
”Al doilea motiv a fost marea mea dorință de a vedea Caminito del Rey.
Ne-am bucura să putem citi impresiile tale de acolo scrise ca articol (review) nou.
Procedând astfel, ai avea ocazia ca prin notele şi evaluările proprii să contribui la o medie mai reprezentativă a acestei destinaţii.
În plus, dacă vreodată vei solicita informaţii aici, pe sait, cei care îţi vor răspunde o vor putea face cât mai adecvat "profilului" tău turistic (funcţie de locurile în care ai fost, unde ţi-a plăcut şi unde nu, din ce motive etc)
Poţi folosi linkul SCRIE IMPRESII (se deschide într-o fereastră nouă).
NB: linkul SCRIE IMPRESII poate fi găsit şi în pagina 1 a saitului.
Am citit articolul ca pe o poveste. Urmarea cand o citim???
Felicitari! Votat cu placere.
Excelente poze.
@cristina47: Mulţumesc pentru aprecieri. Urmarea saptamana aceasta.
Buna!
Foarte faina traversarea, bine mai putin statul 6 ore in port.
Posibil sa ai rau de mare?
Cat a costat traversarea anul acesta cu totul? Ai idee cat face pana in Tanger si cat ar costa calatoria?
Vacante reusite va doresc!
@Mika:
Bun articolul, l-am vazut de aseara dar mici probleme m-au impiedicat sa-l citesc.
Si eu tot gandesc o trecere din Grecia în Italia sau/si invers, am studiat in mare posibilitatile, singura care ma retine este ca nu stiu cum pot dormi daca marea-i agitata.
Neplacut sa stai atatea ore in port degeaba.
Vacante reusite si in anul ce vine!
@adrianbogdan: Noi am mai fost cu ferry si in Grecia si anul trecut in Barcelona, când am avut puţin rău de mare in momentul in care marea a fost mai agitată. Dar noaptea nu am simţit nimic. Pe noi ne-a costat 380 EURO, preţ care include maşina, două persoane, cabina pentru două pesoane şi două mese. Dar preţul poate să difere in funcţie de perioada in care se face deplasarea, de anumite promoţii sau de opţiunile pe care le ai. Fără cabină este mai ieftin dar şi mai obositor. Din cîte am inţeles, vasul ajungea in Tanger in dimineaţa următoare, deci peste incă 24 ore de la sosirea noastră in Barcelona.
@elviramvio: Mulţumesc de aprecieri. Noi am traversat o dată din Corfu până in Bari. Tot o noapte a durat. Nu prea se simte tangajul. Ar trebui să fie foarte agitată marea ca să simţi. După ce adormi chiar nu mai simţi nimic. Oricum, merită experienţa.
@Mika:
Multumesc mult. Initial asta a fost ruta aleasa pentru anul viitor, acum ma mai gandesc la variante, tot pe mare dar momentan nu prea am oferte. Probabil apar mai multe in primavara, pana atunci mai este dar ma atrage ideea.
In general preferam vacantele in circuit, sunt mai bogate zic eu.
Inca o data vacante frumoase!
@Mika: Frumoasa calatorie si interesanta optiune de drum, nici eu nu iubesc avioanele dar l/am folosit ca sa ajung in Spania, desi prefer calatoriile cu masina. Dar drumul ar fi durat prea mult si nu aveam atata timp la dispozitie, si daca tot il faceam meritau facute mai multe opriri sa vezi ceva si pe unde mergi, nu ca metroul. Calatorii frumoase si vacante placute in continuare!
@calatorul: Este lung dar chiar aşa am făcut. Opriri dese. E drept că a durat trei săptămâni dar a meritat. Mulţumsc pentru vot.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jun.2016 Drumul cu mașina România - Spania — scris în 19.02.18 de RoxanaGRS din IAşI - RECOMANDĂ
- Aug.2015 Cu ferryboat-ul spre Barcelona — scris în 08.04.16 de Mika din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Jun.2014 Cu maşina prin Andaluzia — scris în 03.09.14 de iuliaen din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Nov.2013 Elucubrații autostradale andaluze în ritm de flamenco — scris în 08.12.13 de le_maitre din BUCIUM [AB] - RECOMANDĂ
- Sep.2013 Drumul Bucuresti - Fuengirola cu masina — scris în 21.11.13 de ania din BUCURESTI - RECOMANDĂ
- Aug.2013 De ce nu până la Oceanul Atlanic? — scris în 01.09.13 de albena din TARGOVISTE - RECOMANDĂ
- Sep.2012 Barcelona si masina — scris în 29.09.12 de icleanugaby din TIMISOARA - RECOMANDĂ