GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Zbor Ryanair Otopeni - Bergamo; Malpensa - Otopeni
M-am intors astazi din calatoria mea in Italia. Sunt foarte obosita ca sa mai scriu si impresii despre Bergamo sau despre Milano.
In seara asta ma voi rezuma in a va scrie despre zborurile cu Ryanair.
Biletele au costat cate 9.99 euros de segment. Am mai fost anul acesta de 3 ori dus-intors cu aceasta companie, si tot in Italia, Nu am avut a ma plange.
De data aceasta, am primit email, vineri, pe 7 octombrie prin care imi spuneau ca au informatii din care reiese ca la Bucuresti, Otopeni sunt probleme cu checking-ul, ca ne sfatuiesc pe cei care avem zbor Ryanair de la Bucuresti sa venim mai devreme, chiar cu 3 ore inainte de ora decolarii. Compania isi cerea scuze.
Prin urmare, sambata dimineata, pe ploaie, am luat un taxi ca sa ajung mai devreme la Otopeni. Am ajuns la 7.30. Avionul era programat sa decoleze la 9.55.
Am asteptat rabdatoare sa se afiseze pe ecran ghiseul la care se face checking. S-a facut 8, s-a facut 8.30, nimic, ,,S-a facut 9 fara un sfert si apare in sfarsit indicat ghiseul 51 (parca). Ma duc acolo... o multime de oameni! M-am apostrofat singura ca-s o fraiera, ca doar stiam ca in zona aceea se face checking-ul si ca as fi putut sta sa astept chiar acolo. Ma asez la coada la ghiseul unde scria Milano, si nimic! Nu se misca nimic. Alaturi era ghiseul pentru Roma, zbor programat la 10.15 si alaturi de ghiseul pentru Roma, era cel pentru Timisoara, zbor programat la 10.20. Toate aceste 3 curse erau operate de Ryanair.
Nimeni nu dadea nici o explicatie. Deja ma dureau picioarele, transpirasem, aveam si niste palpitatii. Parca nu aveam aer. Ceea ce m-a determinat sa-mi iau din aeroport asigurare de calatorie, fiindca paza buna, trece primejdia rea, doamne fereste.
Am dat pe asigurare, facuta la ghiseul acela micut (Mondial Assistance), 57 de lei, cu toate ca ea costa 32 de lei pe 3 zile, insa nu stiu de ce pe bon au incasat 57 ron. In aeroport, totul e mai scump, mult mai scump.
Revin la ghiseul de checkin. La un moment dat, una dintre angajate, o blonda zdumpesa, iese de dupa ghiseu si ne spune asa: "va rog sa ma ascultati, mai tare de atat nu pot vorbi (tipa vorbea cu "vocea" ei, nu cu portavocea, si se adresa la vreo 500 de oameni... adica pasagerii a 3 curse; intr-un avion Ryanair sunt 33 de randuri a cate 6 locuri: 198. Dar scadem randul 13, care nu exista, si raman 192 de locuri disponibile. Eram foarte multi oameni.
Zice tipa: "Cei care zboara la Ciampino - Roma si Timisoara, si care aveti bagaje de mana, si checking-ul gata facut (oricum este obligatoriu checking-ul facut de-acasa, si ridica mana sus, cu un geste de apostrofare, gandind, las ca va arat eu voua!!!), mergeti catre filtrul de control!!! ". Cati aveti de facturat bagaje de cala? Mana sus! " Se ridica niste maini, greu de numarat. Asa ca tipa indruma turma cea numeroasa, formata din pasagerii a 3 curse pline ochi actre filtrele de control corporal.
O intreb: dar Milano, la ce poarta merge? ". Se uita la mine si zice, "aaaa, sa zic si in engleza!!! ". Si reia polologhia in engleza, de data asta introducand si Milano. Poarta 38, Milano.
Va inchipuiti ce revarsare de oameni spre control corporal. Scapam si de asta. Acum aveam sa inteleg mesajul primit de la Ryanair: sa mergem din timp la control bagaj, pasapoarte, fiindca noi aveam bagaje de mana, nu ne interesa checking-ul la ghiseu.
Trec si de control pasapoarte si ajung la poarat 38. Stiti voi care e, ultima, capatul aeroportului. Se coboara niste scari.
In timp util urcam in autobuz si intram in avion. Eu aveam 33 C. Simplu ca buna ziua, ultimul rand, culoar. Imi gasesc locul cu foarte mare usurinta (lol!) si alaturi, doi amorezi. Zic sa nu le stric eu intimitatea, m-am asezat pe 33 D. I-am anuntat ca daca nu se ocupa, eu preferam sa stau acolo, pe 33 D ca nu mai era nimeni nici la geam, nici la mijloc.
Si a inceput asteptarea. Nu intelegeam de ce nu plecam? Stam si stam, Capitanul anunta ca a fost informat ca mai e un numar de pasageri care nu au putut ajunge in avion, fiindca exista probleme cu checking-ul. Dar ca vor ajunge in 10 minute si ca el promite ca va recupera intarzierea. Vin si pasagerii intarziati. Evident si pe locul ocupat de mine. M-am mutat cuminte pe locul meu.
Tot nu plecam! Mai trece o bucata de vreme si vine din nou autobuzul. Mai urca 8 pasageri. Intre timp, domnul al carui loc il ocupasem eu, incepe sa se agite: ca el are conexiune la Bergamo. Are zbor catre Barcelona. Si era cu sotia si cu copilasul de nici 2 ani. I s-au dat niste asigurari. Am inceput sa ma conversez cu el... Cat timp avea intre avioane? Cica 3 ore!!! Deja aveam o ora intarziere, noi (adica stateam de o ora in avion) L-am asigurat ca are tot timpul! Nu stiam insa ca la low cost, zboruri cu conexiune este diferit. Deci, atentie! Trebuie sa faci check - out si apoi iar check-in. Sa recuperezi si bagajele! Mai conversandu-ne noi... a mai trecut ceva timp. Capitanul isi cere scuze si anunta ca mai sunt de sosit pasageri. Eu nu ma grabeam nicaieri, insa ma gandeam ca aceasta companie isi va lua zborul si la propriu si la figurat din Romania, daca la Otopeni se intampla asemenea lucruri.
In fine, plecam! Dupa atata asteptare, lumea voia la toaleta, normal. V-am spus ca eu aveam 33 C. Se facuse o coadala toaleta. Eram inghesuita, dar macar nu ma plictiseam. Mai vedeam o figura, o analizam, mai ascultam o conversatie. Secreau busculade... stewarzii voiau sa vanda mancare, parfumuri, bilete la loterie, lumea voia si la veceu. De fapt, toaleta din fata era defecta. Tot avionul venea in spate. Doamne ce calatorie am mai avut!
La Bergamo (aeroport pe care nu il cunosteam si despre care citisem ca este mare), am gasit imediat ghiseul de unde sa cumpar bilet de autobuz si sa cer niste informatii.
M-am dus la TB (transport Bergamo) si am luat un bilet valabil pe 3 mijloace de transport (autobuz, tramvai, funicular), bilet C, ii zice; valabil 90 de minute.
Atentie la domnisoara de la ghiseu, ca fura la bani, I-am dat o hartie de 20 de euros si mi-a dat restul 15 euros. Ori pana in Bergamo, costa 2,50 euros. Pana la Milano costa 5 euros. Mi-am dat seama mai tarziu, eram deja in gara Bergamo, ca tipa m-a fentat,
Dupa vizita in Bergamo (o surpriza foarte placuta!), am luat trenul catre Milano. Cost 4.80 euros.
Azi m-am intors tot cu Ryanair de la Malpensa. Zbor impecabil. Fara intarzierii. Dar nu am avut cu cine schimba o vorba. Am ajuns la locul meu, am zis "Buna ziua" si nu mi s-a raspuns. Asta spunea suficient despre calitatea persoanelor care stateau pe locurile de-alaturi.
Despre aeroportul Malpensa am mai scris. Nu mi-am schimbat parerea, Este foarte mare. Mergi si tot mergi. Pentru Ryanair, cobori la Terminalul 1.
Nu am inteles de ce de la Bergamo costa 5 euros, si de la Malpensa, 8 euros... Nu ma mai duc niciodata la Malpensa, Prea departe.
Sper ca Ryanair sa nu isi ia jucariile si sa plece din Romania. Eu am senzatia ca este sabotata de alte companii, de aceea se intampla ce se intampla la Otopeni. Mafia romaneasca "dar noua ce ne iese? ". Ei de la Ryanair nu are ce sa le mai iasa, daca biletul de avion este 10 euros...
Va reamintesc ca Easyjett a disparut din Romania, cu toate ca avem atatia romani care muncesc in Spania, sau spanioli care vor sa vina in Romania. Mafia...
Azi, cand am ajuns la Otopeni... defectiune la scarile mecanice: Bun venit in Romania!
Trimis de cristina47* in 10.10.16 23:34:10
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în ITALIA.
12 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (cristina47*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
12 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Mutat în rubrica "Cu avionul spre Bergamo și transfer aeroport, BERGAMO" (nou-creată pe sait)
@cristina47:
Acum 4 saptamani, fiul meu a fost la Geneva, cu alta firma. Cu cateva ore inainte de plecare a primit mesaj sa ajunga in Otopeni cu 3 ore inainte, nu cu 2. Ora 2,40 noaptea il duce taica-su la aeroport, ulterior aveam sa aflam ca a motait pe acolo, nimic deosebit, deci hai tu devreme sa umpli locul pe aici!
In alta ordine de idei, ti-ai recuperat banii de la hotel? (eu urmaresc stirile de acest gen pentru ca-mi rezerv doar prin booking.com)
F. bun articol. si când mă gândesc că în februarie merg tot cu Ryanair la Madrid... mă ia groaza.
Sper sa nu am parte de neplăceri.
@cristina47: Rasu'- plansu', traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul. Baietii mei au fost la sfarsit de septembrie la Barcelona cu Blue air. Plecarea de aici a fost fara probleme (de fapt problema am fost noi parintii ca procura i-am facut celui mare sa-l pe cel mic dar nu i-am spus sa-si faca si cazier ), insa s-au rezolvat problemele.
Problema a fost la intoarcere, dupa ce au predat bagajele s-au gandit ca urmeaza doar controlul documentelor care va dura putin, asa ca s-au dus sa manance ceva si apoi la control. Au stat la o coada imensa si dupa ei au mai acceptat foarte putini iar cei ramasi vociferau. Cred ca rutele low cost intampina dificultati de multe ori si din pacate daca ti se intampla o data eziti mai departe.
Articolul tau insa este ca un mic ghid de supravietuire. Felicitari, votat cu mare placere.
Bună să-ți fie inima, scriitorule!
Ți-am citit cu interes articolul pentru că sunt curios cum se zboară cu această companie low-cost.
Foarte interesantă poveste pentru care am o singură remarcă, de fapt o expresie care a devenit un fel de "ia aminte" pentru mine: "Ieftin și bun sau bine nu există"!
O zi deosebită!
@elviramvio: Elviramvio, noaptea e si mai sinistru sa stai sa motai prin aeroport. Eu ma feresc sa mai iau bilete noaptea si nici dimineata, de dimineata, de cand am patit-o la Madrid, cand nu am auzit ceasul. La 6 fara 3 minute m-am trezit sa ma duc la toaleta si cand am vazut bagajele facute, zic "na, ca ai pierdut avionul! ". Decola la 7.30 din Barajas si eu eram pe undeva, prin Chamberí, cazata (aproape de centru).
Norocul meu ca era duminica dimineata, nu era trafic mare si ca am gasit un taxi! Nu stiu cum am ajuns... Nu prea-mi amintesc detalii. La 7.01 am facut checking, la filtrul de politie mi-au spus sa scot computerul din geanta si am constatat ca nu-l aveam (il lasasem pe masa, in priza), luasem in graba mare geanta fiindca acolo aveam biletele, actele si niste carti care cantareau destul de mult. Cert este ca am prins avionul!
Nu, nu am recuperat banii de la hotel. Astept sa vad ce zice banca si booking-ul cand voi face evaluarea hotelului.
Voi scrie un review separat despre acest hostal.
@Cesere: Merci pentru aprecieri.
Nu cred ca vei avea probleme cu Ryanair. Cei de la Bucuresti au fost de vina. Problema a fost acolo, la ghiseul de facturare unde le-a cazut sistemul. Tinea de aeroportul Otopeni. Si se pare ca de cateva zile dureaza povestea asta.
Ryanair este o companie irlandeza care opereaza cu mare succes in Europa de ceva ani. La noi a fost introdusa anul trecut. Sper sa si ramana in Romania si sa creasca, nu sa li se bage bete in roate si sa fie descurajati. Datorita intarzierilor de la Bucuresti se creaza un haos, ei avand apoi intarzieri pe alte rute. Ai mai fost la Barajas?
@mishu: Multumesc pentru ecou, Mishu.
La Barcelona era sa iau si eu o mica plasa, a propos de cozi, insa la control pasapoarte, la sosire. M-am luat dupa multime si m-am asezat la "All passaports". Sotul meu s-a dus la ghiseul pentru UE si radea de mine, imi facea semne din spatele ghiseelor politistilor de frontiera. Ceva de genul: "Esti o fraiera! "
Cand am ajuns cu coada serpuitoare la un cot unde era un angajat al aeroportului, i-am zis ca sunt cetatean UE, si a detasat banda aceea ca sa ma lase sa ies din multimea cosmopolita si sa ma duc la ghiseul UE, deja gol.
Sfat: nu va asezati la coada "All pasaports", fiindca merge greu, e lume multa provenita din tari in care se necesita viza de intrare, etc.
Alt sfat: la Otopeni, mergeti cu incredere si la ghiseul "pasapoarte diplomatice", cand veniti acasa. Nu va alunga, daca nu aveti pasaport diplomatic.
Mishu, foarte utila informatia cu Cazierul.
@Utube: Evident ca nu ma asteptam la confortul oferit de companiile traditionale. Desi, lasa... ca nici cu Lufthansa nu mi-e rusine. Ne-au tinut in avion la Munchen o ora, fiindca exista o problema legata de bagaje: vedeam de la gemulet cum scoteau bagajele din cala si le aruncau, le tranteau fara mila... Scanau, cautau ceva... Am vazut si valiza mea aruncata.
Schimba portile de imbarcare Lufthansa pana in ultima clipa. La pranz, desi in pretul biletului intra si masa, iti servesc doar o mica salata (pe ruta Munchen - Bucuresti).
Asa ca si companiile traditionale au metehnele lor.
Cu Ryanair macar ai parte de o decolare si de o aterizare fara emotii.
@Utube: Noi am zburat recent cu Ryanair la Atena, plecat pe la 7 seara, retur la 5, tot seara (aceeasi nava care se duce si se intoarce). N-am avut niciun fel de problema, ba chiar as putea spune ca a fost unul dintre cel mai putin stresante zboruri din viata mea. Atatea citisem, ca trebuie musai pasaport, ca-ti masoara bagajele... Basme! Am plecat la timp si am ajuns de fiecare data cu cateva minute mai devreme, dealtfel am inteles ca tin foarte mult la punctualitate, e un fel de brand al lor. Chiar, @cristina47 , au mai recuperat din intarzierea plecarii?
Echipajul de zbor e atent si dragut, sendvisurile sunt insa nashpa (gen cele de la benzinarii), bauturile... nu stiu, ca n-am luat. O sa mai zbor cu ei, au preturi excelente.
Zbor lin tuturor!
@crismis: Da, au incercat sa recupereze. Insa o ora si un sfert intarziere, era deja prea mult. Ca nu era supersonic.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Apr.2024 Zborul Nostru Inaugural: O Experiență de Debut Memorabilă — scris în 12.04.24 de ⭐ValentinB_88⭐ din BUCUREșTI - RECOMANDĂ