GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Iubitoare de croaziere (pana in prezent m-am bucurat de trei vacante de acest tip), am, vanat’’ o oferta buna pentru o croaziera in nordul Europei, mai exact capitalele baltice/Rusia (Sankt Petersburg), itinerariul fiind: Kiel (Germania) - Copenhaga (Danemarca) – Stockholn (Suedia) –Tallinn (Estonia) - Sankt Petersburg (Rusia).
De ce croaziere?
Pentru ca poti calatori cu aceste hoteluri plutitoare pe distante lungi, cu posibilitatea de a imbina vizitarea obiectivelor turistice cu distractia garantata de personalul de la bord. Pretul croazierei include cazarea in cabine, toate mesele si gustarile de la bord, transportul, divertismentul, accesul la piscine si alte spatii amenajate (biblioteci, casino-uri, magazine).
Prefer compania MSC, iar vasele cu care am calatorit sunt: MSC Splendida (capacitate 4363 pasageri, an fabricatie 2009) si MSC Musica (capacitate 3223 pasageri, an fabricatie 2006). Cu MSC Splendida am navigat pe Mediterana de Est, vizitand orașe din Italia, Croația și Grecia, iar cu MSC Musica, pe Mediterana de Vest, admirand minunatele locuri din Italia, Spania și Franța, Palma de Mallorca si Valencia.
Nu voi povesti aici despre obiectivele turistice pe care le-am vizitat, ci doar despre ce inseamna vacanta pe un vas de croaziera.
Cum decurge prima zi pe vapor?
Ajunsi in port (eu, sotul si baiatul nostru) (cu cateva ore inainte de ora de incepere a imbarcarii), mai exact in terminalul pentru pasageri, am fost intampinati de personalul liniei de croaziera, pregatit cu informatii si sarcini precum preluarea bagajelor, efectuarea check-in-ului etc.
Bagajele etichetate cu numarul nostru de cabina au fost depozitate si ulterior transportate pe vas, in cabina noastra, de catre personalul liniei de croaziera. Am pastrat doar un bagaj de mana.
Dupa formalitatile vamale si completarea unor formulare privind starea de sanatate, ni s-a facut o poza pentru a fi identificati pe vas si am primit carduri pe care le prezinti obligatoriu atat la imbarcare, cat si la debarcare (ori de cate ori cobori sau urci pe vapor), dar acestea folosesc si drept cheie la cabina. Cardul poate fi folosit si drept card de plata a cheltuielor suplimentare de la bordul vasului (excursii, facturi de la bar, centru SPA, magazinele de pe vas), dupa ce activezi optiunile de cumparare si faci un depozit cash.
Procedurile de imbarcare si debarcare pe un vas de croazieră sunt foarte bine organizate (cum altfel, cand vorbim de un aflux de peste 2000 persoane).
Urmeaza fotografiile de imbarcare, pe care poti ulterior sa le cumperi, la un pret piperat pentru buzunarele romanilor. Ne-am indreptat catre poarta de imbarcare a vasului si dupa alte formalitati, am calcat pe un taram de vis, viu colorat, in care totul straluceste de curatenie si toata lumea zambeste, te saluta, te intreba cu ce anume te pot ajuta, cu ce sa te serveasca. Am fost condusi la cabina ce ne va fi casa o perioada. Pe navele de croaziera exista cabine: interioare, cu vedere la mare, cu balcon, etc. Noi am optat, in aceasta croaziera pentru cabina interioara (este cea mai ieftina), dar am stat si in cabina “cu vedere la mare”, ce are un geam micut.
Avand in vedere ca in cabina intram doar pentru a ne odihni si nu suferim de claustrofobie, ne-am simtit bine chiar si asa.
Pe langa pretul croazierei am platit pe vas 7 euro de persoana pe zi bacsisul (obligatoriu, valoarea difera in functie de companie).
Urmeaza instructajul obligatoriu (care se desfasoara pe punte) despre cum sa actionezi in cazul unui naufragiu sau alt fel de accident. Dupa, program de voie, masa, distractie, shopping, sauna, fitness, teatru, cinema, etc.
Cum iti petreci timpul pe vas?
Exista restaurante principale unde se servesc (in regim all inclusive) mesele principale ale zilei, cu meniu cu cateva optiuni pe fiecare fel de mancare, care se schimba de la o zi la alta, dar si bufet, intre mesele principale, astfel incat nu ramai nemancat. Mentionez ca bauturile se platesc.
Adultii se pot bucura dansand în salonul orbitor Crystal Lounge, savurand un trabuc Havana Club sau o degustare de vinuri, ori jucand la Cazinoul din Sanremo. Nu lipseste nici zona de SPA cu sauna, bai termale, bai turcesti si masaje relaxante sau salonul de infrumusetare. Zona de shopping cuprinde: cosmetice, parfumuri, bijuterii si ceasuri, haine, genti, tigari si bauturi, dar si suveniruri. In fiecare seara se organizeaza promotii la anumite produse astfel ca ai sansa sa faci cumparaturi la niste preturi foarte bune. De asemenea, exista si o zona de unde poti cumpara fotografiile pe care fotografii profesionisti ti le fac in timpul croazierei.
Masa de seara se serveste de obicei in doua ture, prima incepand cu ora 19 si a doua incepand cu ora 20:30, in restaurante tematice,
Am participat la petrecerea de bun venit oferitǎ de cǎpitan și la seara de galǎ cu cinǎ specialǎ, iar in fiecare seara la spectacolele oferite in Teatru La Scala, cu teme diferite, cu numere de magie, gimnastica, echilibristica, dansuri, muzica si multe altele.
Distractia continua pana noaptea tarziu in barurile in care seara se organizeaza tot felul de evenimente, Karaoke, Bingo, cursuri de dans.
In general, vaporul merge noaptea, pleaca din fiecare port in jurul orei 18 si ajunge in urmatorul port in fiecare dimineata pe la 7 sau 8.
Ai apoi la dispozitie o zi intreaga pentru a vizita orasul respectiv pe cont propriu sau poti cumpara tururi de la agentia de turism de pe vapor.
Zilnic primesti programul cu toate activitatile care urmeaza a se desfasura a doua zi, inclusiv cu sugestii privind tinuta adecvata (in serile de gala e bine sa te imbraci elegant, insa nu e obligatoriu). De asemenea, exista si o zona de unde poti cumpara fotografiile pe care fotografii profesionisti ti le fac in timpul croazierei.
Desi vasul nu se clatina astfel incat sa ti se faca rau, am avut parte si de valuri cu inaltimea mai mare de 10 metri, cand vantul batea cu mai mult de 100 km/h si care ne-au leganat intr-o noapte ceva mai mult decat de obicei. Nu reuseam sa mergem drept, desi nu bausem alcool, insa nu a fost inspaimantator si activitatile au continuat ca si cum nimic nu se intampla.
Am sa va povestesc ce surpriza am avut in aceasta croaziera: inca de la imbarcare am intalnit romani, ba mai mult, galateni, asa, vreo 11 perechi, printre care chiar si cunoscuti de-ai mei. Incredibil, dar adevarat, cumparasera biletele prin aceeasi agentie (doar ca din Bucuresti), in aceeasi perioada cand le-am cumparat si noi. Ne-am intalnit cu ei chiar in parcarea auto din port si ulterior am petrecut impreuna momente frumoase.
In afara grupului nostru mare de 12 perechi galateni, am intalnit si alti romani (cred ca in total erau pe vas 100), chiar si 2 colege de-ale sotului meu, din Iasi.
Pentru ca eram multi romani, staf-ul ne-a facut si o surpriza placuta (in seara de adio, au fost cateva urari in limba romana, pe langa engleza, germana, franceza, spaniola, italiana, rusa, japoneza).
Ziua debarcării
În ultima noapte a croazierei se face check-out-ul pentru cabină si se platesc cheltuielile suplimentare de la bordul vasului.
Am primit etichete de bagaje colorate, pe care le-am lipt pe bagaje. Bagajele le-am lasat la ușa cabinei înainte de miezul nopții. Acestea au fost colectate de către personal în timpul nopții și depozitate în sala Terminalului de pasageri al portului. Debarcarea s-a facut în funcţie de culoarea etichetelor de bagaje, în anumite intervale orare. Vaporul ajunge în ultimul port dimineața devreme.
Inchei spunand ca experienta unei croaziere este de neuitat si odata ce ai dat de gustul ei, realizezi ca aceasta este vacanta perfecta, odihnitoare si relaxanta.
Trimis de geani anto in 28.09.17 23:03:32
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în #CROAZIERE.
5 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (geani anto); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
5 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@geani anto: Fiind vorba despre un sejur mai vechi de 3 ani, în conformitate cu Regulamentul saitului, articolul se publică fără PMA std (fără "votul saitului"), el putând fi votat doar simbolic, cu +/-1.
===
Mutat, la reorganizare, în rubrica "Croaziere cu MSC Musica, CROAZIERE" (deja existentă pe sait)
Taxa de serviciu zilnica, gratuities, sau bacsisul obligatoriu, cum vreti sa numiti aceasta taxa, era de 7 eur in 2013 la croazierele cu MSC in Europa, dar acum in 2017 este de 10 eur de persoana adulta, 5 eur de copil intre 2 si 12 ani si gratis pentru copii sub 2 ani. Ea este obligatorie, este destinata a fi impartita tuturor membrilor echipajului care contribuie la servirea clientilor, nu numai chelnerului si cameristei/ului dedicati. Aceasta taxa la MSC nu poate fi refuzata de a fi platita, decat in cazul unor reclamatii intemeiate impotriva anumitor persoane.
Alte observatii la aceste impresii:
_pretul croazierei nu include transportul, asa cum ati scris;
_ masa de seara la restaurant se serveste in doua ture, dar a doua tura este la 21,30 nu la 20,30 pentru ca prima tura sa manance 3 feluri de mancare intr_o ora si jumatate, doua, si apoi sa fie timp pentru rearanjarea meselor pentru tura urmatoare;
_adultii nu pot savura un trabuc in baruri si lounge, decat daca il rontaie, caci de fumat nu au voie decat pe puntile deshise de pe o singura latura a vaporului, cea opusa partii cu care se ataseaza in porturi, special amenajate cu scrumiere, la casino sau in anumite spatii inchise special amenajate cu protectie impotriva incendiilor si ventilatie.
In rest, informatiile sunt generale, fiind valabile pentru orice alta croaziera, deoarece, probabil ca avand in vedere timpul scurs de la croaziera pana acum, detaliile s_au estompat.
”adultii nu pot savura un trabuc in baruri si lounge, decat daca il rontaie, caci de fumat nu au voie...
Nu a spus ca poti fuma in baruri ci la Havana Club, unde chiar se fumeaza in interior.
@Andox: Scrie "savurand un trabuc Havana Club", nu "la Havana Club", deci se intelege ca aceasta e marca trabucului. Chestia cu rontaitul, a fost o gluma. A fost o neintelegere din partea mea, nu ne contrazicem, deoarece si eu am scris ca se poate fuma in spatii inchise special amenajate contra incendiilor si cu ventilatie, cum este si Havana Club, un club special pentru fumatori. Ceea ce am scris despre locurile pentru fumat, este o precizare in plus pentru cine e interesat de acest aspect, in general, pe orice vas de croaziera.
@geani anto: Felicitari pentru croaziera chiar daca a trecut ceva vreme, votat cu mare drag.
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Oct.2016 Croaziera Maroc Insulele Canare partea a doua — scris în 23.12.16 de Yolanda din PITESTI - RECOMANDĂ
- Oct.2016 Croaziera Maroc Insulele Canare — scris în 20.12.16 de Yolanda din PITESTI - RECOMANDĂ
- Mar.2016 Croaziera Dubai — scris în 04.07.16 de mariana07 din BRăILA - RECOMANDĂ
- Jan.2016 MSC Musica: Croaziera UAE // OMAN - descrierea navei — scris în 21.01.16 de Noha din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Jan.2016 Croazieră MSC Musica: Emiratele Arabe // OMAN (ziua 5,6) - MUSCAT şi KHASAB — scris în 19.01.16 de Noha din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Jan.2016 Croaziera MSC MUSICA: Emiratele Arabe - Oman ziua 2,3 si 4 = Abu Dhabi / pe mare / Khor al Fakkan (UAE) — scris în 18.01.16 de Noha din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Jan.2016 Croaziera MSC Musica Emiratele Arabe — Oman / Ziua 1,7 si 8 Dubai — scris în 17.01.16 de Noha din BUCUREşTI - RECOMANDĂ