GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Cu Costa Mediterranea, a noua croazieră cu aromă de sărbătoare
Anul 2016 se apropia de sfârșit și tare n-aș fi vrut să rămână fără o croazieră înscrisă în palmares… O vorbă spune:” Dacă ți-e dor de ce făceai, fă-o din nou”, așadar cum opt nu-mi păreau deloc de ajuns, am purces la căutări. Și, în scurt timp, a apărut și oferta ispititoare –89 euro, dar nu pe zi, căcă aici este ”bomba”. Pe sejur! O croazieră de șapte nopți cu 89 euro, hai să n-o pierdem printre degete… Zis și făcut, am ”agățat-o” imediat.
Nivelul de începător în vacanța de croazieră l-am depășit demult, cu una dintre navele MSC am navigat chiar de trei ori, așa a fost să fie… De-a lungul timpului am constatat că fiecare destinație de croazieră oferă o experiență diferită, astfel, dacă navighezi în fiordurile Norvegiei cu o companie și apoi în Mediterana cu alta, nu este corect să le compari. Același lucru îmi pare valabil și pentru nave. Dacă am navigat cu un vas mai vechi, de ce l-aș compara cu unul lansat mai recent? Când plec într-o croazieră, eu împachetez buna dispoziție și mintea deschisă, las acasă eventualele așteptări preconcepute și mă mai bazez și pe noroc. Pentru vreme.
Sigur, prețul este un factor major pentru toată lumea în momentul rezervării cabinei. Când am primit acea ofertă, era vorba despre existența unei singure cabine rămasă nevândută – cabină interioară.
Pentru mine acel ”acasă, departe de casă” poate fi chiar și mai mic decât propriul dormitor. O să stăm iar într-o cabină interioară? N-are importanță, pentru că întreaga navă este ca și a MEA. Așa simt eu.
Cabina noastră, 8112, era a treia de la capătul dinspre prova. Voi simți mai abitir puterea valurilor când marea ar fi fost mai agitată? Nici o problemă, șapte zile n-o fi foc… Mă gândesc la diploma de ”Croazierist de elită” primită de la AFA și-mi fac curaj. Mare agitată sau nu, răul de mișcare poate strica o vacanță de croazieră, norocul este că poți apela la nenumărate remedii. Mai ”liniștite” sunt cabinele de la mijlocul navei și de pe punțile inferioare.
roaziera pe o navă Costa Cruise este garanția unei noi experiențe, unde luxul și starea de bine ”vin la pachet”. Odată ce ați încercat-o, veți și deveni dependent.
Fondată în 1854 de către Giacomo Costa în Genova, compania Costa se află pe prima poziție a tendinței operatorilor de croazieră a momentului, iar grație amplei sale varietăți de rute, accesibilității ofertelor sale, este cotată printre cele mai apreciate de călători.
Itinerariul croazierei a fost: Trieste – Split – Bari – Corfu – zi pe mare – Palermo – Napoli – Savona. O parte dintre aceste porturi le atinsesem în alte croaziere, în Trieste, Split și Savona mă aflam pentru prima dată.
Pentru că ne aflam în zilele de Advent, în fiecare port eram întâmpinați de Târguri de Crăciun, cu toată acea atmosferă de veselie, plină de culoare, ce precede marii sărbători.
Construită în anul 2003 și renovată în 2013, nava are capacitatea de a găzdui peste 2600 de pasageri, în cabine și suite. Din cele 16 punți, 12 sunt accesibile pasagerilor, 4 fiind rezervate doar echipajului. Nava are o lungime de 292 m și lățime de 32 m. Și doar ținând cont că restaurantul a la carte Argentieri se afla în capătul opus al navei față de cabina noastră, la pupa, numai acest traseu parcurs de 3-4 ori pe zi îmi asigura câțiva kilometri parcurși de-a lungul navei, buni pentru digestie…
Patru piscine și șase jacuzzi sunt disponibile pentru amatorii de bălăceală. Când vremea este nefavorabilă, nu-i nici o problemă, piscina este prevăzută cu acoperiș retractabil.
12 lifturi repartizate câte patru în trei zone ale navei, precum și cele trei lifturi panoramice cu pereți de sticlă, din Atrio Maschera d*Argento, asigură deplasarea celor mai comozi de la o punte la alta. Acestea sunt spațioase, putând să primească 16-18 persoane, în funcție de gabarit, sunt silențioase și rapide. O muzică plăcută, în surdină, te acompaniază de la un nivel la altul. Opririle la diferite etaje sunt semnalizate și sonor pentru cei nevăzători.
Când intram în lift, salutam și eram întâmpinată cu răspunsuri în câteva limbi… Zâmbeam, se făceau diverse glume, preț de câteva etaje, lumea era bine dispusă tot timpul. Figurile pasagerilor după 2-3 zile de croazieră îți deveneau familiare, îi admiram, îi priveam cu interes cum se îmbracă, cum se comportă…
Cabinele interioare, 212 la număr, Classic sau Premium, au o suprafață de 15 mp, destul de spațioase și plăcute, cele oceanview sunt prevăzute cu hublouri mici sau mai mari. Unele dintre cele 137 au vedere obstruată din cauza bărcilor de salvare. Cabinele cu balcon pot fi similare în aspect și mobilier sau puțin mai mari decât cele exterioare. Lor li se adaugă balconul dotat cu măsuță și două scaune din metal cu țesătură tip plasă. Parapetul din lemn lăcuit se sprijină pe un panou de sticlă groasă. Balcoanele sunt separate de pereți de sticlă mată ce se extind dincolo de balustradă, bariere împotriva ”ocheadelor” indiscrete ale vecinilor. Pe Costa Mediterranea există 620 de cabine cu balcon, iar pentru cei avantajați financiar, 58 de minisuite.
Colorată, luminoasă, luxoasă, nava te fascinează de îndată ce pășești în Atrium, cu lifturile sale panoramice și sculpturile elegante. Aici, spațiul este deschis pe înălțime, preț de 11 punți, sfârșind cu un tavan de sticlă ce-ți oferă priveliștea spre cer. Întreaga navă este bogat ornamentată, poate puțin în exces, design-ul este îndrăzneț - nenumărate oglinzi, marmură de Carrara, sticla de Murano, statuete masive din argint, tablouri, mozaicuri, lămpi și sculpturi elegante, încrustații din lemn – aproape nici o suprafață nu rămâne neîmpodobită. Toate, să-ți bucure privirea și să te suprasolicite în fiecare moment ca să le descoperi pe rând. Doar, când te retragi în cabină, în atmosfera relaxantă a acesteia, ochii tăi pot lua o pauză. Te simți bine în cabină. Plăcută, intimă, cabina noastră avea un pat mare, confortabil. Paturile se pot uni sau configura separat, după bunul plac al fiecăruia. Acestea sunt flancate de două noptiere cu mai multe sertare, fiecare având atașată o veioză fixă. Ce mai avem în cabină? Un birou cu 5 sertare (într-unul se găsește suportul cu uscătorul de păr), o oglindă cu lumini, un taburet, o măsuță cu un fotoliu tapițat, un dulăpior ce adăpostește și seif-ul, minibar, dulap cu trei secțiuni –unul cu rafturi și dublu (având și el raft în partea de sus) și pentru îmbrăcăminte de pus pe umerașe. În partea de jos a dulapului au încăput și valizele mari. Valizele pot încăpea cu ușurință și sub paturi. Televizorul cu ecran plat – cu nenumărate canale pentru toate gusturile, inclusiv desene animate. Cele două camere web transmit în direct imagini de la prova și pupa navei. Iluminatul din perimetrul alăturat (din hol) contribuie la atmosfera generală de cabină luminoasă și veselă. Deasupra biroului se găsește priza electrică (120/220 V). Lângă paturi nu există prize. Un prelungitor sau triplu ștecher sunt întotdeauna pregătite în trusa noastră. Aerul condiționat se reglează cu ajutorul unui termostat.
Baia este compactă, cu spațiul de duș delimitat cu o perdeluță. Blatul chiuvetei de culoare bleu-vert are în partea stângă un suport cu trei rafturi de sticlă și în partea dreaptă cu două rafturi, oferind spațiu suficient de stocare a articolelor de toaletă, pentru un cuplu. Oglinda este mare, bine iluminată, are și o soră mezină – lupa de machiaj, atașată la un perete. Baia este dotată cu șervețele de față, săpun, șampon și gel de duș sub marca Costa. Există dozator de săpun la duș, precum și o priză electrică numai pentru aparatul de ras. Prosoapele, cu toate că nu era necesar, erau schimbate și de două-trei ori pe zi…
Serviciul pe navă este într-adevăr foarte bun, iar steward-ul nostru de cabină, filipinezul Iwan, excelent. Ospitalitatea este un element primordial al agendei echipajului, te ajută să te bucuri de croazieră, te salută prietenos oriunde te întâlnește, îți stă oricând la dispoziție încercând să-ți rezolve orice mică problemă.
La niciuna dintre cele nouă croaziere noi nu ne-am eschivat de la plata acelei taxe zilnice ce se percepe pentru membrii echipajului, chiar dacă poate au existat vreodată și mici nemulțumiri, am credința că acei bani se împart la întreg echipajul (aici, pe Costa Mediterranea el număra 920 de persoane) și numai gândul că muncesc din greu toată ziua, departe de țară și de familie, pentru o lungă perioadă din an, mă va face ca în continuare, la alte croaziere, să contribui și eu, infim de puțin, la bunăstarea lor.
Vreți să vă lăsați prinși în tentaculele plăcerii? Oricare dintre cele patru:
- Ristorante degli Argentieri – cu meniuri a la carte
- Ristorante Wellness
- Ristorante Buffet Perla del Lago
- Ristorante Club Medusa
vă stă la dispoziție. Bucătăria lor este o lume de descoperit și în fiecare zi veți face o călătorie printre arome și parfumuri care vă vor face să visați.
Aveți un pic de poftă de mâncare sau parcă mai mereu vă zboară gândul? Cred și eu. Nu trebuie să dați vina pe aerul de mare. Nu. Dați vina pe bucătarii iscusiți care vă ademenesc cu tot felul de bunătăți. Și nici nu se supără că dați vina pe ei… Sau aveți pofte mici între mese, așa ca mine? Ceaiul de după-amiază (La Merenda), rezolvă și aceste probleme, prăjiturele sau biscuiți delicioși astâmpără și cel mai nemulțumit stomac. Și pentru că nu-mi place să fiu hapsână cu el, încă de dimineață, după ora petrecută în sala de fitness, la micul dejun începea și răsfățul său… Și mai era și pizza…
Porțiile nu erau foarte mari, pentru început mi-alegeam ce-mi făcea cu ochiul, doar rareori mai completam cu câte ceva, când, cu toate că stăteam cu spatele la bufet, gândul mai zbura către vreun fel de mâncare, privirea mai poposea în vreo farfurie vecină…
Ristorante degli Argentieri, principalul restaurant poate găzdui până la 1320 de clienți pe punțile 2 și 3 ale navei. Situat la pupa, restaurantul oferă priveliște panoramică în timp ce te delectezi cu meniurile a la carte, în fiecare zi, altele. Se pot alege meniuri speciale pentru cei cu alergii alimentare sau cu probleme dietetice (conținut scăzut de zahăr, fără gluten…) Chelnerii îți anticipează preferințele, poți comanda din fiecare fel de mâncare, dacă nu-ți este ceva pe plac, nu-i nici o supărare, ți se oferă altceva imediat. La atmosfera rafinată a restaurantului Argentieri contribuie și cele 139 (!) opere de artă lucrate în argint, ce se găsesc aici, în mici vitrine iluminate.
În timpul unei croaziere există mai multe seri formale – cocktail cu căpitanul, seara de gală, când și ținuta recomandată este specială și pasagerii se îmbracă mai elegant. În rest, ținuta este smart casual. Este foarte plăcut să-i privești defilând în ținutele elegante, mai ales când printre pasageri se numără și japonezi.
Dacă vreți să vă bucurați de o atmosferă mai relaxată, vizitați restaurantul bufet Perla del Lago. Cele 12 baruri răspândite pe vas, precum și lounge-urile – saloanele din preajma acestora, unele dotate cu ringuri de dans, asigură buna dispoziție a pasagerilor. Nici o șansă de plictiseală! Programe de concerte de muzică live, concursuri și jocuri, lecții de dans sau stretching, prezentări ale produselor de frumusețe sau masaj, turneu de volei, ateliere manuale, demonstrații culinare, audiții Karaoke, Bingo, jocuri de închiriat sau o carte împrumutată de la bibliotecă – sunt doar câteva dintre oportunitățile de recreere.
Seară de seară, fiți pregătiți pentru petrecere – Teatro Osiris vă așteaptă – este imensa și eleganta sală de spectacole care se desfășoară pe suprafața a trei punți! La orele 19:45 și 21:30 – depinde la ce oră luai cina – aveau loc spectacole de calitate, interesante și incitante, în care cântăreți, dansatori, magicieni, acrobați te introduceau într-o lume fermecătoare. Am apreciat foarte mult faptul că nu erai încorsetat într-un fotoliu de dimensiuni reduse, ci puteai să te lăfăi pe niște canapele confortabile, cu mult spațiu în față pentru odihna picioarelor, încercate de excursiile din timpul zilei. În dreptul fiecărui cuplu se află o măsuță ovală pe care se pot așeza paharele din care să mai sorbi în timpul spectacolului.
Pe puntea 1 Circe, tot la prova, sub Teatro Osiris, se află o altă sală de spectacole, puțin mai mică, dar la fel de elegantă, Lounge Giardino Isolabella, unde am asistat la diferite etape de selecție Karaoke – ”The Voice of the Sea”. Spre bucuria noastră, a românilor, după ediții succesive de eliminare, a câștigat… Loredana – o voce cunoscută de la un concurs din România. Cei care nu reușesc să-și sprijine pleoapele deschise până la miezul nopții sau cam pe acolo, au ceva de pierdut. Pe punțile 1 și 2 Disco Selova își așteaptă invitații, cei dornici de a avea o viață activă la bord.
Pe puntea 9, la prova, chiar deasupra cabinei noastre se găsea sala de gimnastică Olimpia. Dar credeți că li s-a părut îndeajuns o singură punte pentru împătimiții sportivi? Nu, sala se prelungește și pe puntea 10. Tot felul de aparate, care mai de care mai sofisticate și mai moderne găsiți aici. Ca în fiecare croazieră, dilema mea n-a dispărut nici de această dată – eram prima dintre cei peste 2000 de pasageri care intra în sală și pornea banda de alergare… Un jacuzzi tentant bolborosea în mijlocul sălii, dar n-am avut timp de el. Și pentru că este important să te simți revitalizat, de la sala de gimnastică puteți trece la Ischia SPA, pentru alte momente de relaxare. Pe puntea 11 se găsește un teren de sport și pista de jogging.
Casino Canal Grande – altă ispită a navei. Pentru unii. Jocuri mecanice, poker, ruletă – norocul se rostogolea de la un jucător la altul…
Și copiilor li se asigură atenția cuvenită, în funcție de vârstă, Squok Club sau Mondo Virtuale sunt săli ce le stau la dispoziție cu o mulțime de jocuri pentru a le menține distracția la cote maxime.
În special pentru ei, dar nu numai, pe vas se află Pepper – un robot care pare fericit să vorbească cu pasagerii. Poate vorbi în italiană, franceză și engleză, poate dansa sau răspunde la întrebările tale. Ochii lui sunt albaștri când te ascultă, devenind verzi când se gândește sau vorbește. O apariție inedită, nemaiîntâlnită pe nici un vas! Îl puteți urmări aici: youtube sau aici: youtube
Pe puntea 4, la prova, se află o micuță capelă. Unde vă mai puteți petrece timpul pe vas? La Biblioteca și Internet point, Sala Carte, Giardino d*Inverno, Galleria Shops Via Condotti, Galleria Photo Shop.
La fiecare oprire în porturi a vasului aveți opțiunea de a explora zona pe cont propriu sau ca parte dintr-un grup, cu un itinerariu bine stabilit. Nouă ne place, în general, să ne planificăm singuri excursiile la țărm. Excursiile organizate pe vas se mențin la prețuri puțin exagerate pentru ceea ce oferă. Am văzut sau revăzut locuri încântătoare de care-mi aduc aminte cu drag, catedrale sau biserici cutremurător de frumoase.
Un loc preferat pe vas? Sus, cel mai de sus, pe puntea de observație, în bătaia brizei și având priveliște panoramică asupra întregii nave. Nava mea, Costa Mediterranea, pentru câteva zile.
Poate mai erau multe de adăugat, poate impresiile mele s-au prelungit cam mult, dar fiind primele care apar cu referire la nava Costa Mediterranea, am vrut să v-o prezint cât mai în amănunțime, mă vor ajuta în acest sens și fotografiile.
Pledoaria mea, PRO CROAZIERĂ, sper să-și facă efectul printre voi și să vă incite în achiziționarea uneia, cât mai curând. Unde? Oriunde, n-are importanță, dacă sunteți așa ca mine, îndrăgostiți ai mării…
Trimis de Alina53 in 08.01.17 16:33:59
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în #CROAZIERE.
27 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Alina53); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
ECOURI la acest articol
27 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Webmaster, te rog, clipul următor: youtube
Mulțumesc!
@Alina53:
Articolul este selectat ca fiind "de interes turistic crescut" (dintr-o destinaţie inedită sau de la care nu avem impresii recente).
Beneficiază în consecinţă de un spor de punctaj la voturile FB/FU şi B/U (1300 PMA, respectiv 600PMA)
Mutat în rubrica "Croaziere cu Costa Mediterranea, CROAZIERE" (nou-creată pe sait)
-
Ilustrația muzicală sau video-muzicală indicată a fost atașată articolului (vezi sus, imediat sub titlu).
Foarte frumos. Cum de a fost insa asa de ieftina croaziera?
Alina, avand in vedere ca orasele de imbarcare/debarcare au fost diferite si mai putin "uzuale" cat te-au costat biletele de avion?
@Alina53: citesc cu placere fiecare nou review, mai ales cele legate de croaziere! Felicitari pentru vacantele realizate si impresiile impartasite!
Daca se poate PM cu modul de achizitie al unei croaziere atat de ieftine!
@Daniela33: Și pentru mine a fost o surpriză, nemaiîntâlnită până acum. Am mai găsit prețuri de 200-250 euro de persoană pentru o săptămână de croazieră, dar 89 euro, chiar nu știi ce plătești... Bine, la acea sumă se mai adaugă 140 euro taxa portuară și 70 euro service charge (bacșiș pentru membrii echipajului). Plus biletele de avion, plus cazare la hoteluri (în Trieste și Milano), plus... dar ce mai contează... sănătoși să fim.
@Andox: Bilet de avion compania Wizz Air - București-Veneția Treviso= 177,67 euro. Bilet de avion compania Ryan Air - Milano - București=126,35 euro. Prețurile sunt pentru două persoane și câte două bagaje de cală și două bagaje de mână incluse. Biletele de avion le-am achiziționat cu două luni și jumătate înainte de data de începere a croazierei.
@Alina53:
Chiar am crezut ca am un efect intarziat al petrecerii de sf. Ion cand am citit pretul prima data. Interesant articol, de retinut. Un an bun, darnic in excursii sa ai!
@andromeda: Mulțumesc frumos pentru aprecieri! Nu-i nici un secret. Sunt doar abonată la newsletter la mai multe agenții de turism specializate în croaziere. Trebuie să fii pe fază când apar oferte din partea lor. De exemplu, niște prieteni au vrut să se înscrie și ei imediat la această croazieră, dar li s-a răspuns că oferta nu mai este valabilă...
@elviramvio: Mulțumesc! Anul să fie darnic cu toată lumea și mai ales s-avem parte de sănătate!
@Alina53: bun pretul la avion. Spre/dinspre porturi banuiesc ca v-ati dus cu trenul. Sau ati inchiriat masina?
Sa stii ca sunt destul de frecvente acest gen de oferte 89-99 euro+taxe, in special la MSC, dar doar pentru lunile de iarna.
Insa daca ai noroc sa nu prinzi o mare agitata, ai o croaziera super.
@Andox: De la Treviso aveam în plan să ajungem cu trenul în Trieste. Dar, un pic de aventură nu strică în nici o călătorie... Citește aici ce mi s-a întâmplat: vezi impresii. Să închiriem mașină, n-avea rost. MSC are oferte de early booking, dar n-am văzut sub 100 euro, poate doar croaziere de 3-4 zile. Să știi că eu chiar îmi doresc măcar o zi cu mare agitată în croazieră! Altfel nu prea are farmec... De la Savona am luat trenul până la Milano - 47 euro /2 persoane
Am si eu in plan o croaziera prin luna septembrie/octombrie. Problema e ca bebele nostru va avea cam 6 luni atunci asa ca putem merge doar cu imbarcarea/debarcarea in porturi la care ajungem usor cu avionul din Timisoara.
Ar fi prima noastra croaziera. Aveti vre-o recomandare? Cand as putea sa prind un pret bun, ce traseu sa aleg in conditiile in care habar n-am cum se va acomoda bebelusul care inca e in burtica?
Chiar daca vom avea un bebe, nu concep sa nu mai calatorim, trebuie sa ne adaptam doar nevoilor lui.
@Daniela33: Întotdeauna am admirat părinții care au curajul să meargă în croaziere sau să zboare cu avionul cu bebeluși de 3-4 luni. Și nu erau puțini cei pe care i-am întâlnit în croaziere. Este dificil de făcut recomandări în cazul tău. Dar dacă sunteți hotărâți, este bine, îl faceți de mititel, călător pe ape! Pentru început, probabil o croazieră în Mediterana este optimă. Abonează-te la newsletter la agențiile specializate în croaziere și urmărește ofertele, având în vedere legătura pe care să ți-o asiguri - Aeroport Timișoara - port de îmbarcare.
@Alina53: Daca as putea spune ca am savurat articolul tot ar fi mult prea putin fata de ceea ce am simtit citind. Este din pacate unul dintre visele mele neimplinite pana in prezent insa mai sper. Am citit articolul, l-am votat cu mare drag, in timp ce in minte imi veneau tot felul de intrebari, am citit ecourile precum si raspunsurile la intrebari si dupa ce voi lua o mica pauza voi avea si curajul sa ma uit la poze.
ai si un fel minunat (as zice ca aici vorbim deja si de experienta) de a explica lucrurile.
Inca o data felicitari, votat cu foarte, foarte mare drag.
@mishu: Îți mulțumesc frumos pentru aprecieri, ți-am trimis detaliile dorite prin mesaj personal.
@Alina53: Salut!
Ai ceva impresii si din tarile nordice?
Tot pe vase de croaziera, bineinteles.
Multumesc.
@lupu2006: Câteva impresii de-ale mele din croaziera în fiordurile Norvegiei găsești aici: vezi impresii și din croaziera care a cuprins capitalele Țărilor Baltice, găsești aici: vezi impresii
@Alina53: Foarte bune review-urile tale, crezi ca poti sa ma ajuti cu o agentie serioasa, in vara asta am planuit o vacanta pe un vas de croaziera in tarile nordice cu familia.
Multumesc.
@lupu2006: Mulțumesc pentru apreciere. Ți-am răspuns prin mesaj privat.
Draga Alina, am citit review-ul tau pentru ca sunt direct interesata de vas... peste o luna plecam si noi in croaziera cu Costa Mediterranea, dar pe alt traseu decat cel pe care ati fost voi. Multumesc mult pentru informatii, pe mine chiar ma ajuta.
Noi am rezervat o cabina exterioara premium... macar sa aiba hublou, ca la cea cu balcon nu ne-am incumetat financiar. Si mie mi-ar place cabina pe o punte superioara, dar din ce am vazut in schita navei, cele exterioare premium sunt la puntile inferioare si cum nu putem alege cabina dinainte... vedem ce ne asteapta, sper sa primesc bookingul de cabina cu vreo 2 saptamani inainte de plecare, macar sa ma pregatesc psihologic daca stau cu burta pe apa sau la etaj!!
Apropo de camere... cabina voastra a fost spre partea din fata a navei... a fost zgomot de la motoare?
Voiam sa te intreb si de bauturi (scuze daca ai scris despre asta ceva in review-ul tau si am sarit peste...). Nu e prima croaziera si pe celelalte vase cu care am calatorit bauturile erau gratuite la toate mesele si la baruri, fara limita. Din cate am inteles de la agentie, pe Costa Mediterranea exista pachete de bauturi (am tarifele), doar ca noi nu suntem bautori de tarii, alcool... asa ca am decis sa nu luam pachete de bauturi, mai ales ca nu poti lua pachete decat pentru toti membrii cabinei, nu un singur pachet!! Totusi, ne intereseaza in primul rand apa (exista dozatoare de unde putem lua apa oricand?), apoi ceai si poate sucuri pentru copil... toate se platesc sau exista si ceva gratuit?
Si mai vreau sa te intreb ceva... daca v-ati cumparat in vreun port de stationare bere... ati intampinat probleme la imbarcare? Sau ati putut trece fara probleme la controlul de imbarcare?
Multumesc mult.
@monicutza: Mă bucur pentru că informațiile mele îți sunt de ajutor. Este prima voastră croazieră cu Costa? Dacă da, sau ați mai navigat cu Costa dar încă n-ați făcut-o, te sfătuiesc să vă înscrieți ca membri ai Club Costa. Veți acumula puncte și veți profita de multe beneficii. Cabina exterioară ”premium” este superioară celei ”classic” și s-ar putea să primiți o cabină pe o punte pe care să n-ai senzația că ”mergi cu burta pe apă”. Cabina exterioară cred că nu are hublou, ci o fereastră destul de mare. Cu excepția momentelor în care nava acostează sau pleacă dintr-un port și există o trepidație ușoară și un zgomot specific de scurtă durată, resimțit pe toată nava, în restul timpului nu există probleme. Pe navele Costa, băuturile răcoritoare și alcoolice, cafeaua sau apa îmbuteliată sunt contra cost. Doar dimineața la mic dejun veți găsi sucuri la dozatoare. Poți, dacă vrei, să faci provizie de suc pentru copil pentru întreaga zi - un termos mic ar fi eficient. Dacă luați masa în restaurantul bufet veți găsi în permanență apă și cuburi de gheață la dozatoare. În restaurantele a la carte nu există dozatoare. Pe tot parcursul zilei poți găsi apă și gheață la dozatoarele de lângă piscină. La mic dejun și la ”merenda” (ceaiul de după-amiază), la restaurantul bufet veți găsi o gamă variată de ceaiuri, pliculețe de ness și ciocolată caldă, lapte. Toate gratis. Dacă nu vreți să achiziționați pachetul doar de sticle cu apă la 1 litru (carbogazoasă sau plată) și care nu este obligatoriu de luat de fiecare pasager din cabină, rezolvi problema cu apa de la dozator pe care ți-o pui în sticle de jumătate de litru și le păstrezi în frigiderul din cabină. Noi în croaziera din luna iunie a. c. am luat pachetul de băuturi ”Classic 20” (6 sticle de vin și 7 sticle de 1 litru de apă) la prețul de 125 euro. Scump dar a meritat! Bineînțeles că am băut bere în porturile în care am ancorat, fie la terase, fie din supermarket, pe vas nu mi s-a părut berea prea bună... N-am încercat să urc pe vas cu doze de bere, controlul este foarte strict... Dacă mai ai nelămuriri, îți răspund cu plăcere sau poți să-mi trimiți mesaj privat. Să vă bucurați de croazieră și-ți așteptăm impresiile!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Jan.2020 Oceanul indian — scris în 05.01.20 de Suditu din CHIAJNA [IF] - RECOMANDĂ
- Feb.2018 Croaziera in Golful Persic - Oman — scris în 16.02.18 de lenti din PITEșTI - RECOMANDĂ