GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Costa Magica, navigând în frumusețe...
Vine o vreme când parcă ai vrea sau ai simți nevoia să-ți pui limitele la încercare. Mă refer la cei ca mine, cu mai multă vechime pe acest pământ și atât cât este posibil, vârsta nu trebuie să fie o barieră pentru aventuri… Și mai este o vorbă: ”Dacă nu acum, atunci când? ”
Ei bine, pentru mine cel puțin, călătoriile reprezintă nu numai plăcere, ci și provocare. De fiecare dată. Și provocarea îmi pare amplificată cu atât mai mult cu cât îmi aleg destinații din ce în ce mai îndepărtate de casă. O simt ca o chemare către necunoscut…
Provocatoare, dar și magică a fost croaziera întreprinsă la jumătatea lunii iunie de-a lungul țărmurilor Norvegiei. De ce provocatoare? Fiindcă aveam să ajung în locuri atât de îndepărtate, la care nici nu gândisem sau de a căror denumire nu auzisem vreodată. Aveam să navigăm din nou prin acele fiorduri norvegiene ale căror peisaje mirifice reduc generații de vizitatori la tăcere, ori, pe mulți îi fac să lăcrimeze. Nu spun vorbe mari și cei care s-au lăsat antrenați în splendoarea peisajului scandinav, sigur îmi dau dreptate. Pur și simplu, cum să nu-ți tresalte inima de bucurie la vederea atâtor splendori?
Spectaculoasă, minunată, grandioasă, autentică, excepțională? Este greu să găsești cuvintele care califică cel mai bine Norvegia fiordurilor, considerată de mulți ca destinația cea mai frumoasă și mai variată din lume. Cuvintele sunt incapabile să traducă ceea ce face particularitatea munților, a fiordurilor și a cascadelor, a ghețarilor, a peisajului cultural, a populației și a satelor fiordurilor.
Dacă în croaziera din 2014 treceam de Cercul Polar Arctic, ajungând în Honningsvag, considerat cel mai nordic punct al continentului european, de astă-dată ajungeam cu mult mai în nord, în arhipelagul Svalbard, cel mai nordic loc din lume locuit permanent, în dreptul jumătății de nord a Groenlandei, la doar 11 grade depărtare de Polul Nord…
De ce din nou o croazieră în țara vikingilor și a legendelor? Pentru mine a fost croaziera cea mai interesantă și mai misterioasă, în care peisajele amețitoare se grăbesc să te copleșească. Și acum când scriu, se derulează ca pe un ecran, de astă-dată în subteranele minții, imagini de neuitat sau întâmplări din timpul croazierei.
Fiind cea de-a zecea croazieră, s-a întâmplat să fie și mai deosebită, cu un itinerariu inedit. Pentru prima dată în luna iunie a acestui an, nava Costa Magica își înscrisese ca destinație îndepărtată insula Spitzbergen, cu micul port Longyearbyen. Ca mine, nu cred că sunt mulți cei care au auzit de această mică localitate dintr-un fiord pierdut undeva în Oceanul Arctic. Am pomenit de Longyearbyen pentru că el a fost principalul imbold în alegerea acestei croaziere.
În fața calculatorului, deschizând o primă fotografie de pe Google Earth din dreptul localității, am rămas ca vrăjită… Nu mi-a venit să cred și am exclamat:
-Vreau să ajung și eu aici!
- Ce faci, vorbești singură? – a venit replica soțului, aflat în altă cameră. Nu mi-a fost deloc greu să-l încânt și pe el deîndată – itinerariu, preț, durată – i-au fost toate pe plac. Durata croazierei –14 nopți, prețul, îmbietor și el – cu taxe incluse 1890 euro pentru două persoane.
Asta se întâmpla la început de Mărțișor, deci cu trei luni înainte de data începerii croazierei.
Itinerariu: Amsterdam – pe mare – Molde – pe mare – Leknes – pe mare – Longyearbyen – pe mare – Tromso – pe mare – Hellesylt și Geiranger – Haugesund – pe mare – Bremerhaven – Amsterdam.
Croaziera noastră a avut și solstițiul de vară inclus! Fiecare moment petrecut într-o croazieră este prețios. În luna iunie în fiorduri te întâmpină un lucru inedit – nopțile albe, când ziua are durată maximă, iar noaptea este de fapt un crepuscul prelungit… Cu cât se înaintează spre nord, fenomenul este mai accentuat, soarele rămâne deasupra orizontului, uitând să mai apună, doar se rotește pe cer. Parcă nici somnul nu-ți dă ghes… Acest fenomen este dificil de explicat celor care nu l-au trăit, dar în mod sigur el transmite vitalitate, energie și umor pasagerilor din croazieră.
Să amintesc câteva lucruri neștiute sau nevăzute, pe care le ascunde nava Costa Magica de privirile pasagerilor săi și pe care le-am aflat într-o expunere a unui ofițer de pe vas.
După doi ani de construcție în șantierul Fincantieri din Genova, Costa Magica este lansată la apă pe 6 noiembrie 2004, fiind ultimul vas din categoria sa, Destiny Class, alături de sora sa, Costa Fortuna. Pentru construcția sa au fost necesare 21.500 tone de oțel, o cantitate de trei ori mai mare decât cea folosită la Turnul Eiffel.
Nava are lungimea de 272 m, lățimea de 35 m, înălțimea de 68 m și un pescaj de 8,3 m. Tancurile de combustibil au o capacitate de 3800 metri cubi, cele două elice propulsoare au câte 22 de tone fiecare și execută 1365 de rotații/ minut. Coșul de fum al navei are înălțimea de 23 m. Ancora are greutatea de 1,2 tone. Stabilizatoarele au 7 m lungime și 3 m lățime, au trei elice în față și trei în spate. Nava rulează cu o viteză maximă de 20-22 noduri (37-40 km/h) și consumă 2,5 tone petrol /oră. Apa este desalinizată la bordul navei, se consumă aproximativ 1500 tone de apă pe zi. 5500 de opere de artă (tablouri, statuete, fresce…) înfrumusețează interioarele vasului. Pe navă există șapte zone separabile etanșe, pentru cazuri extreme… Nava este străbătută de 3000 km de cabluri și are montate nu mai puțin de 5471 de detectoare de fum. Înafară de zecile de meniuri, cei 170 de bucătari pregătesc zilnic 15000 de croissants și 1800 de chifle/oră.
Bridge sau puntea de comandă, inima navei, are o lungime de 40 m, câte 2,5 m depășesc lateral lățimea navei, aceste secțiuni sunt folosite în special pentru ancorarea în porturi. Doar 40% din personalul navei, numărul total fiind de 1070 membri, este vizibil pasagerilor, restul își îndeplinesc anonim, dar coștiincios munca, undeva în burta navei, probabil, de multe ori, nevăzând lumina zilei sau nerespirând briza mărilor în timpul croazierei… Cu gândul la aceștia din urmă, în cele zece croaziere, niciodată nu m-am eschivat de la plata acelui bacșiș care se împarte întregului personal.
Costa Magica are o capacitate maximă de 3470 de pasageri, găzduiți în 1358 de cabine împărțite în nu mai puțin de 11 categorii. Design-ul punților și denumirea restaurantelor și barurilor, a saloanelor și a piscinelor sunt inspirate de cele mai atrăgătoare locuri din Italia – de la încântătorul port ligurian Portofino, la sărutul soarelui în Capri, de la magnificul Bellagio la atrăgătorul Salento. 13 din cele 17 punți sunt destinate pasagerilor. Pe navele Costa există tot ceea ce aștepți de la o vacanță. Răsfăț culinar, petreceri cu seri tematice, jocuri și concursuri, turnee sportive, cine de gală cu meniuri speciale, demonstrații culinare, spectacole, discotecă, lecții de dans, shopping, Bingo, tratamente în saloanele SPA, gimnastică în sala de fitness…
O scurtă prezentare a locațiilor de pe vas- fiecare punte poartă numele cunoscutelor genii italiene – Leonardo, Michelangelo, Raffaello, Giotto, Veronese…
Punțile 1,2, 6,7 și 8 sunt destinate exclusiv cabinelor de diferite categorii.
Puntea 3 –Raffaello – adăpostește în partea sa centrală Atrium-ul care se înalță în spațiu deschis până la puntea 12. De jur-împrejurul său se află Barul Italia Magica, Biroul de informații, Biroul de excursii. Cele două restaurante a la carte, Portofino și Smeralda se găsesc pe două punți, 3 și 4, primul în mijlocul navei, iar celălalt la pupa, cu ferestre mari ce oferă priveliștea mării în timp ce savurezi delicioasele preparate. Teatrul Urbino cu 1387 de locuri, în formă de amfiteatru, este și el privilegiat, ocupă prova vasului de pe punțile 3,4 și 5.
Puntea 4 – Michelangelo – își împarte spațiul între Galeria foto, Biblioteca Bressanone, Capela, Centrul de internet, Discoteca Grado.
Puntea 5 – Leonardo – este mai aglomerată: boutique-uri ce vând îmbrăcăminte, suveniruri, ceasuri și bijuterii, parfumuri, poșete, dulciuri, băuturi în regim duty-free, apoi, Sala de conferințe Isola Bella, Galeria de artă, Sala de cărți, Bar Classico l*Aquila, Salento Grand bar, Casino Sicilia, Arcada, Bar Ballo Spoleto, Piano bar Capo Colonna, Mondo Virtuale și localul Capri.
Urcăm pe puntea 9 – Giotto – unde, înafară de cabine, găsim Restaurantul bufet Bellagio, zona de grill, sau ne putem răcori în piscinele Maratea și Positano.
Puntea 10- Tiziano – cuprinde cabine, nivelul superior al bufetului Bellagio, piscina Palinuro, jacuzzi și Solarium.
Puntea 11 – Tiepolo – cabine, Centrul SPA Saturnia, Salon de frumusețe, Sala de fitness, Restaurantul Club Vicenza, pista de jogging.
Puntea 12 – Mantegna – cabine, nivelul superior al centrului SPA, Clubul Squok.
Puntea 14 – Canaletto - tobogan
Puntea 13 – nu, n-am uitat-o, nu există, deh, superstițiile… La bord, fiecare își îndreaptă atenția spre locurile preferate.
La restaurantele a la carte Smeralda și Portofino, cina este servită în două serii, la ora 18.30 și la 20.30. Sunt oferite meniuri rafinate, incredibile, iar tentația de a gusta din fiecare, nu este mai prejos. Soluția de a nu vă întoarce cu câteva kilograme în plus nu este neapărat aceea de a sări peste mese (și nu la propriu!). S-ar părea că acei care optează pentru bufet, adeseori iau mai mult în greutate față de pasagerii care aleg meniul bine proporționat din restaurantele a la carte unde porțiile sunt astfel gândite încât să poți mânca toate cele cinci feluri de mâncare, fără a te simți ”prea plin”. Multitudinea produselor culinare de la bufetul Bellagio te invită să guști din fiecare, chiar dacă nu-ți pui mult în farfurie… Noi am achiziționat un pachet de băuturi constând în 6 sticle de vin, soiuri diferite și 7 sticle de apă de un litru, la prețul de 125 euro.
Spectacolele de seară, prezentate și ele în două serii, s-au ridicat la un standard foarte bun, variind de la numere de acrobație sau magie, muzică clasică sau spectacole de revistă cu coregrafii impresionante, concurs ”The Voice of the Sea”.
La momentul rezervării, noi am optat pentru o cabină interioară classic, la prețul cel mai scăzut. Doar cu două săptămâni înainte de îmbarcare am aflat că ni s-a repartizat de către companie o cabină ”guarantee”. Ce înseamnă? Există cazul, ca în funcție de disponibilități, la check-in să poți primi o up-gradare a categoriei de cabină aleasă. Contează și dacă ești membru Costa Club.
Cabina noastră interioară premium, 6215, era prima de la prova, pe puntea 6 Caravaggio, la tribord. Nu și-a dorit-o nimeni, fiind situată chiar în botul navei? Cu atât mai bine! Pentru mine a fost o surpriză extraordinar de plăcută, doar 10 metri mă despărțeau de ușa care se deschidea pe o terasă sub puntea de comandă. Pasagerii nu știau de această ieșire, fiind după un cot al culoarului, așa încât am avut parte de a admira peisajele nestingherită absolut de nimeni… Pe acea terasă din prova, cu briza luată în piept, trăiam din nou o senzație imbatabilă, parcă toată lumea era a mea și mă simțeam pe deplin fericită, precum pasărea cerului.
Interiorul cabinei era simplu, compact, perfect funcțional, iar lipsa ferestrei sau a balconului a fost compensată, ba chiar mai mult, am luat-o ca pe un bonus, terasa ”mea” contând mult mai mult pentru mine. De multe ori, chiar în miez de noapte, la cele 2-3 grade de afară, dădeam o fugă, îmbrăcată doar în pijama, ca să imortalizez câteva cadre… Calea-mi era liberă, culoarul pustiu la acele ore de odihnă, ”escapadele” mele treceau neobservate. Doar, de pe puntea de comandă să fi fost vreodată reperată… De unde știam ce urma să văd pe punte? Televizorul din cabină îmi era complice. Exista un canal cu transmiterea imaginilor live ale camerelor de luat vederi din prova și pupa navei.
Cabina, atât cât ne găzduia noaptea, dar pentru puține ore, iar ziua pentru și mai puțin timp, ne-a oferit tot confortul. Patul mare, încadrat de două noptiere cu veioze fixe, ne asigura un somn odihnitor. Cum să nu dormi precum un prunc, când toată noaptea te leagănă cineva? Dulapul, încăpător și el, cu multe rafturi și spații de depozitare și o oglindă montată pe una dintre uși, un birou cu 4 sertare, deasupra acestuia, sub televizor, un dulăpior suspendat ce adăpostea seiful, o masă ce încorpora minibarul, încă o măsuță reglabilă, cu blat oval, două oglinzi mari ce aveau rolul să dea impresia de spațiu extins, un fotoliu și un taburet – cam acestea constituiau mobilierul cabinei noastre. Iluminarea, perfect gândită, încadrând oglinzile sau pe hol, în fața dulapului, asigura o atmosferă plăcută în cabină.
Baia, de aceeași dimensiune, fie că-i aparținea unei cabine cu balcon, fie uneia interioare, este mică, dar nu-i lipsește nimic. Chiuvetă, wc, spațiu delimitat pentru duș, mai multe etajere pentru produsele de toaletă, uscător de păr, oglindă cu lupă, cutie cu șervețele de față, șampon și gel de duș, chiar și sfoară de uscat rufele, cinci prosoape care erau schimbate chiar și de două ori pe zi. Degeaba îi spuneam steward-ului nostru, Benson, de origine indiană, că nu este necesar să le schimbe atât de des, el își făcea conștiincios datoria, probabil că erau și ei controlați…
Cele patru piscine, unele cu acoperiș de sticlă retractabil și cele cinci jacuzzi vă invită în orice moment al zilei să petreceți momente de relaxare. Puntea de promenadă oferă o vedere panoramică a navei, iar rularea în aerul proaspăt al dimineții îți limpezește mintea.
Amatorii jocurilor de noroc cad pradă cazinoului, pierzând pe lângă bani și noțiunea timpului… Ce ar fi o croazieră fără o pauză de wellness? Într-un decor asiatic, sobru și relaxant, Samsara SPA oferă tot ce ai putea visa – masaje, saună, jacuzzi ,,zonă de relaxare, solar.
Explozii de râs răzbăteau din cele două spații ludice dedicate copiilor – Squok Club pentru cei de 3-11 ani și Zona Teen pentru cei cu vârsta cuprinsă între 12 și 17 ani.
În timpul croazierei am avut parte și de surprize din partea companiei Costa. Tuturor membrilor înscriși în Costa Club li se oferă încă din prima zi de îmbarcare mici cadouri, ambilor ocupanți ai unei cabine - sticle cu șampanie, coșuri cu fructe. Noi am primit o husă pentru telefon mobil și un pandantiv din argint, ambele inscripționate cu sigla Costa. Nu știu dacă mai există vreo companie de croaziere care acordă astfel de suveniruri sutelor sau miilor de pasageri…
O altă surpriză plăcută a fost invitația la o întrunire de degustare de vinuri italiene. Și de această dată, nu știu care au fost criteriile de alegere a cabinei noastre pentru a participa la degustare, având în vedere că în acel salon ne-am aflat cel mult 25-30 de persoane… S-or fi gândit că ni s-a acordat acea cabină guarantee și că poate nu am fi pe deplin mulțumiți? Nu știu… Cert este faptul că la o croazieră viitoare voi opta pentru o cabină situată chiar în prova navei.
Costa Magica este un exemplu de atenție impecabilă la detalii. Totul este proiectat pentru a face această călătorie perfectă pentru oaspeții de la bord. Întreg echipajul este excepțional, fiecare membru a fost prietenos, atent la dorințele noastre.
Nu ratați cina din prima seară de la restaurantul a la carte – veți avea ocazia întâlnirii plăcute cu comeseni de pe diverse meleaguri și în timpul croazierei vă veți bucura de interacțiunea tuturor. Ne-am împrietenit cu multe cupluri, se vedea pe fața lor interesul și bucuria de a vorbi cu tine și de a afla despre lucruri din țara ta, sau cum ai petrecut ziua precedentă, în ce excursii ai fost. Cu familia de englezi cu care am fost repartizați la masă (el, Peter, fost căpitan de vas, un om plin de umor), chiar ne-am împrietenit, cinele luate cu ei erau o adevărată plăcere! Am fost împreună în excursii, luând taxi, caz în care ne-a costat mai puțin decât dacă am fi luat o excursie cu același traseu, organizată de cei de pe vas.
Vremea în timpul croazierei a fost frumoasă, temperaturi plăcute, influențate și de Gulf Stream, curent cald ce provine din Golful Mexic. Au fost vreo două zile când am avut parte de câteva rafale de ploaie, dar au și ele farmecul lor… Bine, am avut și le-am și folosit mănuși, căciuli, fulare. În mijlocul verii? Da, am prins și 0 grade în apropierea Polului Nord…
Vă spuneam că această croazieră a fost specială. Ca un lucru inedit – a mai trimis cineva dintre voi scrisoare către Moș Crăciun, în toiul verii? Eu am făcut-o, în numele nepoțeilor, imensa cutie poștală din Longyearbyen a primit și scrisorica mea…
Despre destinațiile din itinerariul croazierei și despre excursiile pe care le-am făcut în apropierea acestora, vă voi povesti în alte review-uri, doar câteva fotografii am să atașez ca să vă incit imaginația și să vă doriți și voi să ajungeți în atât de frumoasele fiorduri.
Pentru mine, din nou și această croazieră mi-a depășit toate așteptările, nu puteam să-mi doresc mai mult…
Trimis de Alina53 in 26.07.17 16:16:43
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în #CROAZIERE.
15 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Alina53); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
15 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Webmaster, te rog să atașezi videoclipul următor: youtube Mulțumesc!
Ilustrația muzicală sau video-muzicală indicată a fost atașată articolului (vezi sus, imediat sub titlu).
@Alina53: mă grăbesc să spun ceva chiar inainte de a vedea pozele!
Bravo Alinuca, bravo! Pentru ce?! Pentru tot????!
@Alina53: Pe vremea cand nu intram pe AFA sa scriu ci doar pentru interesul personal, articolele de croaziera erau savurate de mine, in rest nu ma interesa nimic altceva. In continuare savurez aceste articole si te felicit pentru frumoasa excursie pe care ai facut-o dar si pentru acest articol extraordinar. La fel si pozele sunt deosebite, felicitari, votat cu mare drag.
@Alina53:
Superb!!! Si mai ales felul in care ti-ai dezvaluit sufletul pentru noi in acest articol. Despre poze, fara cuvinte!
Calatorii frumoase in continuare!
A, era sa uit, Mos Craciun a primit scrisorica ta, ți-a lasat mesaj acolo unde ai scris AFA pe zapada!
@mishu: Mulțumesc frumos! Știu că-ți dorești de mult o croazieră... Poate rândurile mele te vor ajuta să-ți iei inima-n dinți...
Mi-a plăcut mult reviewul tău pentru bucuria cu care l-ai scris dar şi pentru că mi-a adus aminte de croaziera, unica de altfel, pe care am făcut-o cu MSC SPLENDIDA.. Dacă vrei să ştii am citit a doua oară parte cu fiordurilr şi nopţile albe atât de mult mi-au plăcut.
@elviramvio: Mulțumesc, draga mea, dar tu ești cea care însuflețești cuvintele. Dau o fugă la noapte, în vis, să văd ce mi-a scris Moșul...
@Alina53:
Să nu mă dai de gol că ți-am zis! Hai, noapte buna și vise așa cum îți dorești!
@Michi: Cuvintele frumoase când vin de la Mama Michi, nu pot aduce bucurie mai mare!
Articol selectat ca fiind „de interes editorial crescut” (interes crescut din pdv al politicii saitului!)
— e fie (1) dintr-o destinaţie apreciată ca „inedită”, fie (2) despre un obiectiv/destinație la care, la momentul publicării, nu existau impresii recente.
Voturile FB/FU, B/U sunt de valori semnificativ mai mari.
(Eventualele voturi exprimate anterior selecţiei au fost «convertite» în unele de 1300 PMA, respectiv 600 PMA)
@Alina53: Foarte frumoasa descriere, si eu am fost in firduri cu Costa si am fost foarte incantata de peisaje si de nava. Votat cu drag
@mariana07: Mulțumesc pentru apreciere! Nu poate fi o croazieră mai frumoasă în Europa decât cea din fiordurile Norvegiei!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Dec.2014 Croaziera transatlantica partea II — scris în 17.05.19 de Alex S din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Nov.2014 Croaziera Transatlantica de 18 zile - partea 1 — scris în 03.04.19 de Alex S din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Mar.2011 'Magica' luna de miere — scris în 05.08.11 de diaszabo din SIBIU - RECOMANDĂ