GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
După ce câţiva ani la rând, în concediul petrecut pe litoral am fost cazaţi la acelaşi hotel, din diverse motive anul acesta am făcut o schimbare, aceasta rezumându-se însă doar la unitatea de cazare, Jupiter fiind pentru noi cea mai de suflet staţiune a litoralului. Astfel, la sfârşitul lunii iunie, timp de trei nopţi am fost găzduiţi de hotelul Cometa.
Chiar dacă referitor la acest hotel s-au scris până acum destul de multe review-uri (sunt postate 28 de articole), nu am să mă limitez strict la propriile impresii ci am să structurez acest acest review astfel încât să includ şi informaţii de aspect general (binenţeles, valabile la data sejurului nostru).
LOCALIZARE ŞI ACCES
Hotelul este localizat pe strada Gala Galaction nr. 26, în zona centrală a staţiunii, şi se bucură de o poziţie privilegiată fiind amplasat chiar pe malul mării. Accesul la hotel se face direct din şoseaua principală ce tranzitează staţiunea (strada menţionată mai sus) şi care constituie de altfel singura cale de a ajunge la locaţie, indiferent dacă se vine dinspre Mangalia / Saturn / Venus ori dinspre Neptun / Olimp. Referitor la coordonatele geografice, cei ce utilizează GPS-ul se pot folosi de cele ce figurează pe AFA, poziţionarea hotelului pe harta interactivă a site-ului fiind cât se poate de corectă.
GENERALITĂŢI
Hotelul, clasificat în categoria 2*+, este unul (hai să zicem) simplu, ce nu se poate lăuda cu prea multe spaţii aferente – nu are restaurant, bar, terasă, piscină ori loc de joacă.
Ca şi structură, este împărţit pe nouă nivele (parter plus opt etaje) iar din câte am observat pe fiecare palier există un număr de 25 de camere: 11 duble pe latura nordică, 13 duble pe cea sudică şi o cameră triplă (garsonieră) pe partea vestică – voi reveni cu detalii atunci când voi ajunge să vorbesc despre cazare. De asemenea, la fiecare etaj există şi câte o mică terasă sau mai bine zis un balcon, unde accesul esa nelimitat.
După privatizare unitatea nu a avut parte de o modernizare capitală ci doar parţială, investiţiile făcându-se treptat, de la an la an, până în prezent doar o parte din camere fiind complet renovate şi modernizate, restul hotelului încadrându-se la categoria “Recondiţionat”. Probabil că acest proces de modernizare va continua dorindu-se ridicarea clasificării la 3* însă... mai au de lucru.
PARCAREA
Deşi parcarea este comună cu a hotelului Meteor, spaţiile sunt împărţite şi fiecare unitate îşi are locurile bine stabilite, o parte dintre acestea fiind şi parţial acoperite. Pentru o bună organizare, în parcare era prezent tot timpul un angajat ce avea grijă să dirijeze maşinile clienţilor şi (cel mai probabil) ca acestea să fie în siguranţă. Sincer, cât am stat pe acolo, nu am auzit pe cineva să reproşeze ceva referitor la parcare. Defapt a fost un caz dar mi-e imposibil să-l caracterizez ca şi negativ atâta timp cât clientul era mulţumit că are loc de parcare şi că maşina îi este protejată dar era revoltat că pentru asta este nevoit să plătească 5 lei pe zi, acesta fiind tariful încasat de unitate pentru fiecare maşină. Şi încă ceva mai puţin important: pentru a nu căra prea mult de bagaje, noii veniţi îşi puteau trage maşina mai întâi în faţa intrării în hotel şi apoi o parcau liniştiţi pe locul repartizat. Deşi noi nu am avut nici o tangenţă cu parcarea, din ceea ce am văzut îmi permit să acord la acest capitol o mare bilă albă.
RECEPŢIA
Intrarea hotelului este comună cu cea a Meteorului, la fel ca şi sala ce găzduieşte recepţiile celor două unităţi (deşi teoretic aparţine de Meteor, practic şi holul ce face legătura între recepţie şi plajă este tot comun). În comparaţie cu cea a hotelului vecin, cea de la Cometa este modestă atât ca dimensiuni cât şi ca aspect – să nu uităm însă că vorbim de clasificări diferite. Nu am putut trece cu vederea că din „dotarea” recepţiei făcea parte şi o diplomă pe care scria că este oferită de... AmFostAcolo.ro, imediat amintindu-mi că la un moment dat citisem pe site despre festivitatea de decernare a diplomelor AFA – rog un webmaster să aibă grijă de inserarea linkului către acel articol; mulţumesc (notă WB: rezolvat).
Noi am ajuns la hotel în jurul orelor 10.30-11.00 şi am fost imediat luaţi în primire de doamnele de la recepţie. După încheierea formalităţilor de cazare ne-au fost înmânate cheile de la două camere, să ne putem alege. Ei bine, de aici încolo lucrurile nu au mai fost chiar atât de “roze”, dându-ne seama că descrierile ce ne-au fost prezentate telefonic înainte de rezervare nu corespundeau în totalitate cu realitatea şi că trebuia să renunţăm la un beneficiu în favoarea altuia deşi ar fi trebuit să avem parte de ambele – o să vă spun mai târziu despre ce este vorba.
Cu propunerea noastră de a întârzia cazarea, am încercat să obţinem o altă cameră însă ni s-a spus că altele nu mai sunt şi nu vor mai fi în ziua respectivă disponibile. Curios a fost că a părut să conteze faptul că avem rezervate doar trei nopţi şi că le avem luate printr-o anumită agenţie. Ba mai mult, nu ştiu dacă (şi) în acest hotel se practică şi îmi pare rău că trebuie să fiu sincer însă acea doamnă cu care am vorbit ne-a lăsat impresia că ar aştepta “ceva” de la noi în schimbul unei alte camere. Până la urmă am ales una dintre cele două oferite şi... am plecat mai departe.
Pentru a ajunge din recepţie în clădirea propriu-zisă a hotelului se traversează un hol frumos amenajat – dotat cu măsuţe, fotolii, şi care datorită pereţilor dinspre plajă, realizaţi aproape integral din sticlă, oferă o frumoasă privelişte în care verdele grădinii de lângă hotel se prelungeşte cu albastrul mării. Ce să zic..., plăcut şi relaxant!
LIFTURILE
Hotelul este deservit de trei lifturi nemodernizate. Un lucru ce mi-a plăcut a fost operativitatea de care dădeau dovadă doamnele de la curăţenie. La orele prânzului, când traficul persoanelor era mai intens, pentru a se câştiga câtuşi de puţin timp şi a se evita aglomeraţia, una dintre acele doamne stătea la lifturi şi avea grijă ca atunci când venea cineva, liftul să fie deja la parter (sau cel puţin “pe drum”), să nu se mai piardă vremea aşteptându-l. În rest, nimic altceva de adăugat – deşi destul de “bătrâne” erau perfect funcţionale.
CAZAREA
Deşi motto-ul acestei unităţi este “Un hotel cu toate privirile spre mare”, poate e bine de ştiut că nu chiar toate camerele au vedere spre mare iar în această categorie se includ cele triple, balconul acestora fiind pe latura dinspre parcare. Restul au, unele mai mult (marea majoritate) altele mai puţin (priveliştea este obturată parţial de către terasa de la fiecare etaj), la toate aceastea vederea fiind din lateral datorită poziţionării perpendiculare a hotelului faţă de linia ţărmului.
Camerele sunt împărţite în patru categorii: duble standard, superioare, respectiv de 3*, plus garsonierele tot de 3*. Conform descrierilor ce le-am primit telefonic înainte de a ne rezerva sejurul, camerele standard au mobilierul şi băile vechi dar recondiţionate şi un lucru bine de ştiut – cele de la parter de pe latura sudică nu au balcon (din câte am băgat de seamă, la acestea preţul era mai mic) iar camerele superioare şi cele de 3* au (sau cel puţin aşa ni se spusese) mobilierul şi băile modernizate, singura diferenţă fiind aceea că la trei stele există şi aparat de aer condiţionat. Ei bine, la faţa locului am constatat că lucrurile nu stăteau chiar aşa cum aflaserăm şi că defapt nu toate camerele superioare aveau băile modernizate, lucru ce ni l-a confirmat ulterior şi una dintre angajate.
Aşa cum am mai spus, am avut de ales între două camere – una cu baia modernizată dar cu vederea către mare parţial obturată de terasa palierului (mai bine zis, un “wall-view”) iar cealaltă, cu vedere la mare dar cu baia şi balconul nemodernizat. Până la urmă am preferat priveliştea şi am ales-o pe cea de-a doua dar vă spun sincer, nu mi-a plăcut şi nu mi se pare corectă această neuniformizare (fapt ce îmi este general valabil, nu doar în acest caz) a camerelor – practic este o loterie unde la acelaşi tarif poţi beneficia de condiţii mai bune sau inferioare, fiecare cum are sau cum “îşi face” norocul.
Ţin să subliniez încă ceva important: nu ne-a deranjat atât de tare că la aceeaşi bani am primit o baie nemodernizată cât faptul că atunci când am întrebat nu ni s-a oferit un răspuns CORECT referitor la ceea ce vom găsi la faţa locului.
CAMERA – de dimensiuni medii, renovată, bine amenajată. Mobilierul, relativ nou şi într-o stare foarte bună, era compus din cuier, dulap de haine, birou (suport pentru televizor şi minibar), taburet, fotoliu, măsuţă, două noptiere şi pat – salteaua confortabilă iar lenjeria impecabilă. Nu lipseau televizorul (tip CRT cu diagonala de 37 cm), minibarul (cu o mică problemă estetică dar perfect funcţional) şi două veioze. Pardoseala din mozaic era parţial acoperită de trei covoraşe. Uşa de la intrare era nou-nouţă (din câte am înţeles, au fost schimbate în tot hotelul înainte de începerea sezonului) iar geamurile şi uşa de la balcon (termopan cu tâmplărie PVC) fără probleme. Aşadar, camera chiar ne-a plăcut şi nu am avea ce reproşa.
BAIA – destul de mică şi aşa cum am mai spus, nemodernizată. E drept că toate instalaţiile erau funcţionale însă aspectul obiectelor sanitare lăsau mult de dorit. Nu o să insist cu detalii, cert este că baia ce o văzuserăm la cealaltă cameră era cu totul altceva. Dacă nu am fi văzut-o, poate am fi rămas cu impresia că toate sunt ca cea pe care am avut-o noi însă având termen de comparaţie... ne-am putea declara nemulţumiţi de ceea ce am primit.
BALCONUL – tot din categoria “nemodernizat”, mai exact nu era dotat cu două scaune din plastic (la fel ca o parte din celelalte balcoane) ci cu un scaun-balansoar din fier, vechi şi pe alocuri ruginit, cu o pernă la fel de veche şi destul de îmbâcsită. Nu ştiu care a fost logica după care s-au schimbat scaunele căci am văzut camere de 3* cu scaun din fier şi camere inferioare, cu scaune mai noi, din plastic. O altă problemă a balconului a constituit-o existenţa unui cuib de păsări ale căror “urme” erau cât se poate de vizibile.
Şi dacă până acum am punctat doar aspectele negative, cred că ar trebui să menţionez şi punctul forte – priveliştea ce o oferă, cu plaja, cu marea iar la orele dimineţii şi cu un bonus, mai exact răsăritul soarelui. SUBERB!!! E minunat să îţi începi ziua privind de la balcon cum soarele se iveşte de peste întinsele ape ale mării.
PERSONALUL
E drept că fiind un hotel cu mai puţine servicii, nu am avut tangenţă cu prea multe persoane. Totuşi, câte ceva s-ar găsi de menţionat iar prima bilă albă a primit-o doamna de la biroul de rezervări. După ce am făcut rezervarea prin agenţie, ca de obicei am cerut prin mail o confirmare şi din partea hotelului iar răspunsul a venit foarte promt.
La recepţie, cu excepţia persoanei de care v-am povestit şi care oricum NU a primit acel „ceva” pe care a lăsat impesia că l-ar aştepta în schimb pe toată perioada sejurului ne-a tratat cu „răceală”, celelalte doamne au fost foarte amabile, foarte sociabile - mai pe scurt, s-au comportat ireproşabil.
Referitor la doamnele de la curăţenie, deja v-am spus de treaba cu lifturile. Am avut ocazia de a intra în vorbă cu cea care se ocupa de curăţenia pe palier şi s-a dovedit foarte amabilă, mi-a răspuns la cele câteva întrebări referitoare la hotel pe care i le-am adresat. Şi ca să o laud până la capăt, holul era foarte curat iar mirosul era unul plăcut. Nu ştiu dacă aceeaşi persoană se ocupa şi de cameră, cert este că doar în prima dimineaţă s-a dat cu aspiratorul şi s-a luat gunoiul, în cea de-a doua sărindu-se peste partea cu aspiratul. De balcon nu am ce zice că acolo nu s-a mişcat nimic deşi cu siguranţă ar fi fost nevoie. Una peste alta, şi la acest capitol balanţa parcă înclină înspre bine.
CONCLUZII
După experienţa de anul acesta nu m-aş hazarda să afirm că hotelul Cometa este unul extraordinar. Ţinând cont doar de clasificarea pe care o are, este un hotel relativ bun însă chiar şi aşa, cei care se ocupă de această unitate mai trebuie să lucreze la unele aspecte. Oricum, par a fi pe drumul cel bun aşa că sperăm ca data viitoare să nu mai avem parte de neplăceri. Spun „data viitoare” deoarece în ciuda nemulţumirilor pe care le-am avut şi, ca să fiu corect până la capăt, a faptului că anul acesta ne-a plăcut mai mult un hotel vecin, suntem hotărâţi să mai oferim o şansă Cometei aşa că cel mai probabil ne vom revedea vara ce urmează. Sperăm ca data viitoare să nu mai avem nici o reţinere în a recomanda din tot sufletul hotelul Cometa din Jupiter.
Toate cele bune.
Trimis de urjanclaudiu in 08.11.13 12:51:22
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (urjanclaudiu); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
- Coordonate GPS: 43.85602000 N, 28.60664900 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest review
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Aug.2023 Super sejur — scris în 12.08.23 de ux130274 din HARGHITA - RECOMANDĂ
- Jun.2023 Vacanța cu familia la Jupiter — scris în 04.07.23 de Ola din BâRLAD [VS] - RECOMANDĂ
- Aug.2021 Venim în fiecare an...❤️ — scris în 06.08.21 de lukiluki din PITEşTI - RECOMANDĂ
- Aug.2020 Revenire dupa 3 ani la Hotel Cometa — scris în 24.08.20 de Teodor17 din BUCUREşTI - RECOMANDĂ
- Aug.2019 Cometa, un hotel minunat! — scris în 25.08.19 de alice2 din DEVA - RECOMANDĂ
- Aug.2019 Se poate si mai bine — scris în 11.08.19 de lucian1978 din CRAIOVA - nu recomandă
- Jul.2018 Am revenit! Ce am gasit... — scris în 31.07.18 de Andreea 28 din BUCUREşTI - nu recomandă