GRAD SATISFACȚIE
NOTARE MEDIE REZULTATĂ
Reclama sufletul turismului. De câțiva ani în planul nostru de călătorii, se afla Malta, dar intenția noastră nu s-a concretizat, pentru că mereu s-a ivit ocazia să plecăm în altă parte. Minunea s-a produs anul acesta, cam prin luna ianuarie când ne-a atras atenția, reclama unei agenții turistice, promovată intens la toate spoturile publicitare, atât la televizor cât și la radio, în legătură cu un sejur de șapte nopți la Hotel Bella Vista din Qawra – Malta cu demipensiune și transport avion. După o profundă cugetare, am luat hotărârea și am zis: ”No hai ș-om mere! ”
Așadar am pus mâna pe telefon, am sunat la agenție și după câteva lămuriri suplimentare, am bătut palma. Am ales să mergem acolo, în perioada 25.05.2017 – 01.06.2017 și am achitat imediat jumătate din prețul excursiei, urmând ca restul de plată să fie achitat după întâi mai, iar după aceea, să ni se comunice ”on line” documentele de călătorie.
Între timp aveam să parcurgem alte două evenimente importante și anume ”Întâlnirea AFA - 2017” și ”Sărbătorile de Paști”, petrecute la Balcic. Asta a făcut ca așteptarea până la data plecării în Malta, să pară mai scurtă.
Transportul a fost efectuat de Compania Air Malta, cu o cursă charter. Pe 25.05.2017 după check in, ne-am îmbarcat, iar la ora 17.35, decolam de la București Otopeni, spre Malta. Zborul a durat două ore și zece minute. În Malta am aterizat pe ”Aeroportul Internațional Luqa” de fapt singurul de pe insulă. Aici am fost așteptați de doi reprezentanți ai firmei gazdă, care ne-au condus la autocare și apoi la hotelurile unde urma să fim cazați.
Doresc să fac mențiunea că firma cu care am cotractat excursia în Malta a făcut dovada seriozitații sale atât prin modul de organizare a deplasării, care avea loc în cadrul unui grup de 168 de pesoane, cât și a programului pe timpul șederii noastre acolo. De asemenea vreau să remarc, seriozitatea ghidului însoțitor român, care și-a îndeplinit cu multă rigurozitate sarcina pe care a avut-o și care în acelaș timp s-a dovedit a fi un excelent cunoscător al locurilor pe unde ne-a condus, precum și al istoriei Maltei și al tradițiilor și obiceiurilor populației malteze.
La Hotel Bella Vista, am ajuns aproximativ la ora 20.30, ora locală Malta, ceea ce pentru România datorită decalajului de fus orar, însemna ora 21.30. Aici ne aștepta cina și cazarea. În aproximativ o oră, ambele activități au fost finalizate, astfel că pe la 21.30, aproape toată lumea se afla în camerele hotelului, cu gândul la ce vom face și cum ne vom petrece acolo cele șapte zile ale sejurului.
Hotel Bella Vista
Hotelul Bella Vista clasificat în categoria 4*, este situat în zona așa numită, Qawra Bugibba pe partea de Nord- Est a insulei. Este vorba de un hotel mare, o construcție pe șase nivele, cu o capacitate mare de cazare, în ceva mai mult de 170 de camere, de două și trei locuri.
La parterul clădirii, într-un hol mare, se află recepția, două baruri, fotolii, canapele și un ring de dans unde în momentul intrării noastre în hotel un grup de englezi, se distrau de mama focului, dansând și ascultând muzica unui bărbat care interpreta solo voce, muzică retro, acompaniindu-se la orgă electronică. Din hol, se urcă cu liftul sau pe scară spre camerele hotelului, se intră în restaurant și de asemenea există o ieșire spre curtea interioară în care se află piscina în aer liber a hotelului și șezlonguri pentru plajă.
Hotelul, mai are și o piscină interioară, de capacitate mai mică, pentru circa două zeci de persoane situată la subsolul clădirii, sub restaurant. Lângă piscină există un cabinet de masaj și saună. De asemenea lângă piscină se află un jacuzzi cu o capacitate de patru persoane. Tot la subol se mai află și o sală de fitness, iar în holul de intrare la aceasta și la sala cu piscina, sunt amplasate două automobile de epocă păstrate într-o stare tehnică foarte bună. Un astfel de automobil se află și în holul hotelulului în apropierea recepției.
Restaurantul
Așa cum spuneam undeva mai sus, acesta se află la parterul clădirii, construit în formă de ”L”, iar în interiorul unghiului format de cele două laturi, se află bucătăria.
Pentru varianta demipensiune, restaurantul este deschis între 07.00 – 10.00 pentru micul dejun și între 17.45 – 21.00, pentru cină. Deși am avut în vedere pentru masa de prânz posibilitatea de a o servi la restaurant, în nici una din zile nu am reușit să ajungem acolo la o oră potrivită pentru asta, așa că nu știu dacă serveau la restaurant și masa de prânz.
Mâncarea
Servirea mesei atât la micul dejun, cât și la cină, este o combinație între bufetul suedez și stilul împinge tava de la noi, pentru că existau câteva produse care erau servite de un ospătar care ți le punea pe farfurie la cerere, dar cantitativ, după dorință: De exemplu ouăle ochi, cremvurști sau cârnăciorii aceia mici pe care noi îi numim ”de bere”, sau mușchiul de porc care era tăiat felii in fața ta direct din bucata mare scoasă de la cuptor.
Sortimentele de mâncare erau diversificate, dar diferența dintre ce se servea la micul dejun nu era mare față de ce se servea la cină. Astfel, dacă dimineața găseai mezeluri, salam două feluri de șuncă, felii subțiri de bacon trase la tigaie, ouă, fierte, omletă și ochiuri, brânzeturi salată verde sau de roșii, le găseai și seara la cină, alături de câteva feluri de mâncare gătită.
Dimineața la micul dejun alături de cele enumerate, se mai servea fasole scăzută, care mie în mod sincer mi-a plăcut. Aș vrea să mai spun că mezelurile de acolo, mi s-au părut ca gust, mai aproape de ceea ce înseamnă, sau ar trebui să însemne mezelurile.
De asemenea, atât la micul dejun cât și la cină, în fiecare zi nu au lipsit dulciurile și fructele. La dulciuri foarte căutată era înghețata pe care dacă se terminau paharele speciale pentru ea, puteai să pui pe farfurie câtă doreai și să o mămînci cu lingura că nimeni nu te întreba câte cupe îți iei din vitrină.
Personalul resaturantului, a fost amabil dar atribuțiile lui se rezumau, pentru șeful de sală să conducă turiștii la mesele libere, iar pentru ospătari, doi sau trei pe tură, numai pentru a prelua comenzi de băutură, cafea, sau alte produse care trebuiau plătite, precum și la debarasarea meselor.
Camerele și serviciile de cazare
La fel ca la toate unitățile hoteliere, cazarea se face pe baza actului de identitate al turistului și a vaucerului de la agenția de turism. Odată cu completarea fișei de înregistrare și intrare în hotel, se achită în mod obligatoriu taxa de ședere, cinci sau șapte euro, nu îmi mai amintesc exact, pentru întrega perioadă, după care ți se înmânează două carduri, cu bandă magnetică, unul pentru accesul la cameră, iar al doilea, se prezintă în fiecare dimineață, la intrarea în restaurant, la micul dejun.
În ceea ce privește camera în care am locuit pe timpul sejurului, cred e bine să spun că deși era mare și spațioasă, ca aspect nu se ridica la nivelul categoriei de patru stele, în care este clasificat hotelul. Asta pentru că de la prima vedere, putei să observi că dotările nu se ridicau la pretențiile de clasificare a hotelului.
Astfel, mobilierul părea că aparține mai de grabă stilului ”retro”, iar la baie, deși chiuveta era încastrată într-un soclu de marmură, robinetul era unul de tip vechi. De asemenea, la cada de baie nu era duș flexibil ci unul fix cu țeavă îndoită și cu o pară precum cele de la stropitorile de grădină. Cu toate acestea trebuie recunoscut că totul era foarte curat, în cameră se făcea curățenie zilnic și tot la fel se schimbau și prosoapele.
Lenjeria de pat a fost schimbață la două zile. Între dotările camerei se mai afla frigiderul, de fapt doar un răcitor foarte mic, unde puteau fi păstrate la rece doar două sau trei sticle cu băutri altceva nemai având loc. Camera mai era dotată și cu un televizor, o masă cu două scaune în interior și încă una pe balcon.
Un lucru care este bine să fie cunoscut de cei ce merg ori unde în Malta, este faptul că prizele de curent electric în camere, sunt de tipul celor folosite în Anglia adică piciorușele ștecherelor, sunt paralelipipedice nu rotunde ca la noi, de aceea este bine ca la plecarea din țară să se ia și un adaptor cu cel puțin două posturi, pentru a putea încărca telefoanele sau pentru a folosi aparatura electrică luată de acasă.
Exceptând aceste câteva deficiențe pa care le-am scos în evidență, noi am fost mulțumiți de cazare, și de atenția cu care am fost tratați de personalul hotelului, care s-a dovedit foarte amabil pe tot timpul șederii noastre acolo.
Despre Malta, despre sejurul nostru acolo și despre ce este de văzut și de făcut acolo, voi relata într-un articol următor.
Trimis de Ioan Raita in 10.09.17 23:14:39
- A fost prima sa vizită/vacanță în MALTA
4 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Ioan Raita); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
- sait oficial al acestei destinații:
- Coordonate GPS: 35.94577500 N, 14.41761200 E - CONFIRMATE
ECOURI la acest review
4 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@Ioan Raita: Sa va fie de bine excursia, astept cu mare nerabdare povestile urmatoare. Foarte util de stiut problema cu prizele.
Felicitari, votat cu mare placere.
@mishu: Mulțumesc pentru vizită. Încerc să postez cât mai curând articolul următor.
@Ioan Raita: Ei ce bine mi-a prins rewiew-ul acesta, pentru că demult cochetam cu ideea să dau ăi eu o fuguță până acolo și chiar vroiam s-o leg de un circuit în Sicilia, unde la ”opționale” era si o zi la Malta, contra 150E. Dimineața dus (cu vaporul) și seara întors, Dădeau și ceva de măncare.
Ne-au anunțat de la agenție că, dacă marea e montată (nu șe știe precis de cine) excursia se anulează și primim banii înapoi (dă Doamne!), așa că am renunțat, dar ideea mi-a rămas. Îți mulțumesc pentru că mi-ai adus-o în actualitate. Citind-o, acum știu ce mă așteaptă acolo și la ce să mă aștept. Felicitări!
Am vrut să votez ambele rewiew-uri de două ori, dar nu mi-a mers!
@ioan marinescu: Mulțumesc pentru vizită. Am găsit ecoul după ce tocmai m-am întors de la Cluj unde am plecat azi dimineață. Mi-ar fi plăcut o miniîntâlnire pentru schimbul de impresii, atât despre Malta cât și despre America. Atâta doar că eu am fost în America acum două zeci de ani.
Nu renunțați la Malta merită văzută. Pentru mine Malta este un loc ce îmi trezește niște sentimete pe care nu pot să le descriu. Ceva straniu, și plin de mister. Nu știu dacă voi reuși să ajung din nou acolo curând, dar îmi doresc mult acest lucru.
Dacă n-ar fi Grecia de care sunt îndrăgostit și față de care am rămas dator, pentru că anul ăsta nu am vizitat-o, în primăvară aș vizita-o din nou. Dar asta e! Rămâne să vedem. Dum spiro, spero!
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- May.2022 Bella Vista Hotel 4* - Qawra, Malta — scris în 11.04.23 de ile57b din ŢăNDăREI [IL] - RECOMANDĂ
- Sep.2017 Bella Vista - Malta — scris în 02.10.17 de simona14 din CONSTANţA - RECOMANDĂ
- Aug.2017 Bella Vista - nerecomandat — scris în 19.08.17 de Ana-Mihaela din PIATRA-NEAMţ - nu recomandă
- Aug.2017 Clar nu este un hotel de 4 stele — scris în 18.08.17 de Edisson41 din CâMPINA [PH] - nu recomandă
- Jul.2017 În Malta la început de iulie — scris în 15.01.18 de Iulia_euxin din PITEşTI - nu recomandă
- Jun.2017 Bella Vista Hotel — scris în 04.07.17 de istrate. marian din PLOIEşTI - RECOMANDĂ
- Jun.2017 Bella Vista Hotel = Tzeapa de zile mare — scris în 03.07.17 de Valibadea25 din BUCURESTI - nu recomandă