ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 01.09.2015
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: 50-60 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 24.05.11
STATUS: APOLLO
TIMP CITIRE: 6 MIN

Gânduri după Întâlnirea AFA - bis 2015 - Macedonia, all-in-one

TIPĂREȘTE

Gânduri, dar şi mărturisiri.

"Ne place-place-place să ne întâlnim, ne face bine, ne mai dorim." Cu aceste concluzii am plecat cu toţii de la Întâlnirea AFA 2015 de la Predeal.

Vestea unei Întâlniri Bis 2015, în Macedonia, pe malul splendidului lac Ohrid - declarat Patrimoniu Mondial de către UNESCO în 1979 - a fost primită cu entuziasm exploziv, aşa încât lista deschisă pentru înscrieri a fost luată de îndată cu asalt. Nume (cunoscute sau deloc cunoscute) apăreau necontenit pe lista celor dornici de o minivacanţă de 7 nopţi, cu mic dejun, într-o frumoasă locaţie de 5 stele, la Izgrev Hotel Spa & Aquapark STRUGA (Ohrid). Lista s-a prelungit atât de mult încât numărul camerelor rezervate iniţial a fost depăşit şi se punea problema unei serioase suplimentări.

Cu trecerea timpului entuziasmul s-a mai temperat, iar problemele de viaţă i-au determinat pe unii să se retragă chiar şi după plata avansului. Ca frunzele care cad toamna de pe crengi, încet, încet, mai dispărea câte un nume din tabel. În cele din urmă am aflat că nici Cornel nu mai poate merge. Cei hotărâţi şi cu adevărat gata de plecare - majoritatea necunoscuţi - au rămas prea puţini. Din lipsă de solicitări firma transportatoare parteneră nu a mai pus la dispoziţie şi al doilea autocar (cel cu plecare din Arad - Timişoara).

De la faţa locului, colegii noştri plecaţi în seria precedentă transmiteau una după alta numai veşti proaste: drum lung şi obositor, probleme de sănătate, izolare, chiar rupere de lume şi... concediu ratat.

Cum peste România năvăliseră ploile şi frigul, cadrul devenise perfect pentru ca şi noi - cei care urma să plecăm - să fim cu entuziasmul la cote minime.

Întrebările şi nesiguranţa au sporit atunci când locul de îmbarcare comunicat iniţial (Hotel Horoscop din Bucureşti) a fost schimbat cu Dealul Mitropoliei (Str. Bibescu Vodă), cu ore de plecare de asemenea diferite. Pentru fiecare din cele două locaţii am făcut câte un drum de recunoaştere şi de cronometrare a timpului necesar pentru a ajunge acolo.

Pentru mine Întâlnirea AFA - bis 2015 - Macedonia a fost o triplă premieră. Mai întâi pentru că aceasta era prima întâlnire AFA care avea loc dincolo de hotarele ţării, apoi pentru că era prima călătorie cu autocarul pe timpul întregii nopţi şi în al treilea rând pentru că plecam pentru întâia oară fără să fiu condusă la autocar de soţul meu. El fiind într-una dintre deplasările lui, am plecat fără un rămas bun adresat cuiva în mod direct, doar trăgând uşa după mine şi urcând în taxiul care mă aştepta la scară. Ploaia măruntă care nu contenise de câteva ore, impresiile negative recepţionate prin ecourile celor care se aflau deja în Macedonia, faptul că plecam cu un autocar în care predominau necunoscuţii - "autocarul chibiţilor"... A nu se înţelege faptul că prezenţa necunoscuţilor îmi era incomodă. Am fost de multe ori în circuite lungi, cu autocarul, necunoscând iniţial pe nimeni şi totul a decurs cât se poate de normal. De astă dată mă întrista faptul că membrii AFA, cu vechime mare, (care luaseră legătura cu mine exprimându-şi bucuria că vom petrece o vacanţă împreună), acum absentau de pe listă şi - recunosc - îmi lipseau şi mie. Totodată întrebarea care mă frământa era dacă noii veniţi - chibiţii - ştiau că merg la o întâlnire AFA şi nu într-o vacanţă ca toate celelalte.

Cornel, să ştii că lipsa ta s-a simţit acut! Altfel ar fi fost serile petrecute în lobby sau pe terasa de pe plajă şi altfel s-ar fi purtat discuţiile despre schimbarea orei de plecare a autocarului spre România. Intervenţiile telefonice sau prin ecouri n-au fost de ajuns pentru a tempera verva unora dintre noii veniţi erijaţi în lideri de grup. Atunci, la întrunirea din ultima seară, am simţit că suntem ca nişte pui rămaşi fără cloşcă. Eram derutaţi, fiecare cu ideile, cu temerile lui şi mai ales... cu felul lui de a fi. Cu regret şi cu scuzele de rigoare, eu am părăsit adunarea atunci când discuţia - picantată cu imagini surprinse cu telefonul - a alunecat spre pisicile de acasă (cu un ochi verde şi unul albastru) şi spre motani care nu mai erau motani, ci eunuci. Orele fiind înaintate, m-am retras să-mi adun lucrurile în bagaj pentru a fi în măsură să predau camera a doua zi la ora 12.00, după încă o plajă şi încă un duş.

Nu ştiu ce s-a hotărât acolo în privinţa plecării. Ştiam doar că trebuie să predau camera la ora 12.00 (ceea ce s-a şi întâmplat). Ce am făcut până la 17.30 ora locală, oră la care s-a plecat efectiv către România? O mică plimbare în zona mai umbrită a hotelului, apoi aşteptare cu răbdare, pe canapea, în lobby. Însemnări, telefoane şi... nimic altceva. Iertată fie-mi sinceritatea şi francheţea exprimării, în tot acest timp n-am făcut decât să aştept să se deruleze până la capăt minciuna lansată de cei cu mult tupeu.

Drumul spre Macedonia, apoi spre România, la întoarcere, a fost într-adevăr lung şi obositor. M-a surprins faptul că nu am avut un însoţitor de grup din partea agenţiei organizatoare (nu-i menţionez numele pentru a nu reedita momentele de după incursiunea în Malta din toamna anului trecut. Doar la drumul spre Macedonia a existat o însoţitoare care a dormit toată noaptea, strângerea şi reîmpărţirea actelor de identitate pentru şi după controlul vamal picând tot în sarcina şoferilor.

Eei, dar până acum mi-am spus mai mult ofurile. A nu se înţelege că - peste toate acestea - minivacanţa din Macedonia nu a avut şi pentru mine părţile ei frumoase. Au fost şi momente plăcute şi încă multe, multe... pentru că fiecare clipă a fost trăită cu intensitate. Dar, despre toate acestea sper să pot relata în viitor. Deocamdată menţionez doar că hotelul a fost foarte bun, masa excelentă, iar programul de excursii mult peste aşteptările mele. Am vizitat Bitola - oraşul consulatelor, Skopje - capitala ţării şi Ohrid - oraşul monument UNESCO, am fost cu vaporaşul pe lac până la Mănăstirea Sf. Naum şi am văzut multe alte locuri interesante. Nu am avut nici o problemă de sănătate, n-am fost asediaţi şi nici întârziaţi de emigranţi la vamă, timpul a fost excelent, apa lacului numai bună pentru bălăceală... Ce ne-am fi putut dori mai mult?

Mai amintesc faptul că dorind să las mai mult loc Laurei (simpatica fiică a lui @adri-nico) pentru odihna din timpul nopţii petrecută în autocar, m-am mutat pe o banchetă rămasă liberă, deci n-am respectat întru totul planificarea anterioară, ştiută şi comunicată pe site.

Concluzie

Cu părţile ei frumoase şi mai puţin frumoase, Întâlnirea Bis 2015 din Macedonia a fost pentru mine oportunitatea de a cunoaşte oameni noi - localnici sau membri AFA - şi o nouă ţară cu tradiţii şi adânci rădăcini în istorie. De asemenea, a fost ocazia de a vedea aievea perlele de Ohrid, din gingăşia lor rupând şi eu o fărâmă pe care am adus-o acasă şi o voi păstra ca pe cea mai autentică amintire din Macedonia.

Webmaster, bineînţeles, fără PMA.


[fb]
---
Trimis de iulianic in 01.09.15 18:28:49
Validat / Publicat: 01.09.15 23:47:28

VIZUALIZĂRI: 2549 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

31 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P18 Întâlnirea AFA - bis 2015 - Macedonia. Izgrev Hotel Spa & Aquapark Struga, pe malul lacului.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE? [doar simbolic; articolul NU are PMA std]
PUNCTAJ CRT: 0 PMA (std) PLUS 2037 PMA (din 41 voturi)
NOTĂ: Acest articol nu beneficiază de punctajul standard acordat automat.
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

31 ecouri scrise, până acum

balasa violeta
[02.09.15 10:25:46]
»

@iulianic - frumos scris!

Sunt bucuroasa pentru ca ti-a placut aceasta intalnire, rad in barba si-mi zic: inca cateva intalniri si vei fi asemeni noua, fara sa pui prea mult la suflet una, alta...

Am tinut sa te intreb, cand ne-am intors de la Skopje, ai cantat cu noi Let it be...zi ca da...youtube

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
iulianicAUTOR REVIEW
[02.09.15 10:58:40]
»

@balasa violeta -

Am tinut sa te intreb, cand ne-am intors de la Skopje, ai cantat cu noi Let it be... zi ca da...

Nu doar că zic "da", dar efectiv am cântat şi chiar cu mare plăcere. Olandeza care stătea lângă mine în autocar mi-a remarcat vocea şi bucuria de a cânta laolaltă cu ceilalţi. A avut comentarii în legătură cu acest aspect.

Şi la întoarcerea de la Bitola ghida (alta, nu tot Svetanka) ne-a cântat - de astă dată singură - un cântecel dedicat oraşului Bitola. Bineînţeles, necunoscându-l, turiştii s-au mulţumit să o asculte, iar la sfârşit să o aplaude.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
calatorul
[02.09.15 15:01:26]
»

Multumesc pentru relatare, eram curios sa aflu cum s/a petrecut mai ales pentru ca as fi vrut sa vin si eu, pentru prima data la o intalnire AFA. Sper sa reusesc data viitoare.

Decalajele de program, de ore si locuri de plecare, modificarile calatoriei se pot face de regula prin acordul participantilor si nu prin dorinta celor mai galagiosi. Pentru ca eu nu vreau sa mi se schimbe programul pe care l/am agreat la plecare doar pentru ca altii vor sa faca altceva. Atunci cand vor, sa o faca pe timpul si banii lor.

Asta ar fi de maiestria ghidului, daca exista unul, or autocarele noastre cam sunt lasate in mana soferilor mai mult sau mai putin talentati. Caci de multe ori si ghidul insotitor de grup isi aroga drepturi nemeritate sau absente nemotivate.

Ma bucur ca v/ati intors cu impresii mai placute decat la plecare si va doresc relatari si vacante frumoase in continuare.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
iulianicAUTOR REVIEW
[02.09.15 16:13:45]
»

@calatorul50 - Mai întâi, mulţumesc pentru ecou şi pentru interesul acordat rândurilor mele!

Dacă-mi permiţi, ţi-aş recomanda să vii mai întâi la o întâlnire anuală AFA. Acolo îl vei cunoaşte pe @admin, pe mult mai mulţi membri şi vei simţi cu adevărat spiritul AFA.

În privinţa problemelor noastre, nu se punea problema măiestriei ghidului pentru că acesta nici nu a existat. Şi nu, autocarele noastre turistice - şi nu de cursă de linie aşa cum a fost în acest caz - nu sunt lăsate la bunul plac al şoferilor. Eu am fost în multe circuite cu autocarul, unele chiar lungi, dar aşa ceva - până acum - nu am mai văzut.

Vacanţe frumoase oriunde şi oricând!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
calatorul
[02.09.15 16:41:30]
»

@iulianic - Multumesc pentru raspunsul rapid, lamuriri si invitatia de a participa la intalnirile anuale, sper sa ajung si eu data viitoare.

Andox
[02.09.15 16:47:20]
»

@iulianic - eu cred ca faci o confuzie grava intre un circuit cu autocarul si transport cu autocarul. La circuit este normal sa existe ghid care sa indrume turistii prin locurile care se vor vizita, insa voi ati avut doar un simplu transport cu autocarul din punctul A in B. Un charter, la fel ca si la transportul cu avionul.

Si cine a fost cu voi nu era un ghid ci doar un insotitor.

Cat despre schimbarea locului de plecare, hai sa fim seriosi, a fost modificat cu 100-150 m mai incolo

Am vazut ca tot vorbesti despre chibiti, ca si cum ei nu ar fi avut drept sa mearga in aceasta excursie sau ar fi avut drepturi mai putine, insa din ce mi-au povestit unii prieteni care au fost la Izgrev se pare ca acei chibiti s-au integrat destul de bine in grup si au participat la multe activitati comune.

Deci chiar nu inteleg incrancenarea ta impotriva lor. Sunt curios, cu ce te-au deranjat?

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][5 voturi]
adri-nico
[02.09.15 16:54:56]
»

@iulianic - Cu respect va salut si sint de acord cu tot ceea ce ati relatat dumneavoastra, mai putin un singur aspect ce a fost gresit inteles si de colegul @calatorul50.

Nu este adevarat ca ati asteptat in hol ca sa se deruleze minciuna celor mai indrazneti ci ati asteptat fix timpul pe care l-ati platit la fel ca si noi, sa il petrecem la acel hotel / destinatie. Imbarcarea s-a anuntat la ora 18, nu stim din ce motive aceasta a fost devansata cu 4 ore in seara precedenta plecarii si asta ne-a luat pe toti prin surprindere. Sint multi carora nu le-a convenit aceasta noua ora anuntata (printre care si dumneavoastra, daca imi permiteti). Chiar ati mentionat faptul ca nu va puteti trezi sotul la o ora asa de matinala si chiar mi-ati parut a fi intrigata de faptul ca nu se respecta programul initial si ca daca nu va sppuneam noi, nici nu ati fi avut de unde sa stiti pentru ca nu v-ati luat nici un mijloc de a va conecta la internet.

Vazind ca majoritatea membrilor, atit "grei" cit si "usori" (violeta, artemisa, gabi, diana, elenuca, doru, radu cit si cei mai tinerei din spate) nu sint de acord cu ora nou anuntata, am recurs la acea tentativa de minciuna spunind adminului ca daca nu spune ce motive serioase sint ca sa plecam la 14, noi o sa ne impotrivim deoarece vrem sa plecam in excursie. Excursia a fost pina pe malul lacului, de frica sa nu carecumva sa se strige adunarea mai devreme. Cele 3 perechi de tineri chiar au fost in Struga.

Daca pina la urma ati avut o vacanta frumoasa e totul bine si ne vom revedea la urmatoarele intilniri.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
calatorul
[02.09.15 16:58:53]
»

@Andox - Nu vreau sa intervin in aceasta discutie mai ales ca nu am fost prezent si nici nu am informatii de la fatza locului. Totusi trebuie precizat faptul ca intre cele 2 locuri diferite anuntate pentru plecarea autocarului nu sunt 150 ci 500 m, iar cele 2 locatii nu au acces vizual una la cealalta, asa ca puteai astepta linistit autocarul si el pe tine, dupa care fiecare pleca pe drumul lui.

Inteleg si ca iulianic a plecat la drum timorata de vremea neprietenoasa, stirile despre drumul lung si absenta unor colegi, despre restul nu am ce spune, decat ganduri bune si vacante frumoase tuturor.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
calatorul
[02.09.15 17:02:45]
»

@adri-nico - MUltumesc pentru precizare, imi pare rau ca am inteles gresit cele relatate de iulianic. INteleg ca ati fost prezenta si ati participat la aceasta frumoasa excursie AFA, probabil ca imi voi completa informatiile si din relatarea dvs. ulterioara. Raman cu o nelamurire referitoare la mijloacele de comunicare pe net aflate la indemana in excursie. Adica asa s/a comunicat modificarea de orar, pe mail? Multumesc pentru atentie si va doresc toate cele bune si vacante frumoase.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
iulianicAUTOR REVIEW
[02.09.15 19:30:49]
»

@Andox - Nu ştiu cum de s-a înţeles că sunt împotriva tuturor chibiţilor. Cu unii dintre ei am interacţionat chiar foarte bine şi port o amintire plăcută prezenţei lor printre noi. M-am exprimat numai cu privire la aceia care nu au dat dovadă de bun simţ turistic. Dar, despre asta – dacă vei voi – pe mesaj privat.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
adri-nico
[02.09.15 19:55:43]
»

@calatorul50 - Ma bucur ca v-ati "revizuit" reactia.

Da, am fost prima care m-am inscris pe lista si una dintre cele care a intretinut starea de bine pe-acolo. Asta o spun dupa ce am primit ecouri pozitive la impresiile pe care le-am scris deja despre hotel.

Cit despre mijloacele de comunicare, singura cale a fost site-ul AFA pe internet. E drept ca unii dintre noi am fost sunati pe mobil dar cine sta cu ochii pe el cind are atitea alte moduri de a se relaxa? La o "bauta" pe plaja una dintre colege ne-a citit cu voce tare anuntul prin care ne era schimbata ora de plecare si atunci, pentru ca eram destule persoane impotriva, am inceput sa mustacim pentru ca nu ne-a convenit. Seara, cind am anuntat ca dorim sa ne intilnim pe plaja dupa cina, participare benevola si nu obligatorie, sa impartasim impresii, sa ne mai cunoastem (chiar si cu pisicile din dotare), atunci am aflat ca nu e nimeni dintre noi care sa se bucure de plecarea la ora 14. Asa ca am fost rugata sa indraznesc sa ii scriu Adminului si asta am facut. Am fost mai indrazneata si nu chiar cu tupeu.

Oricum am recunoscut minciuna imediat ce ne-a dat ora la loc, adica 18, si am facut-o si public in reviewl e care l-am scris. Stiu ca greseala recunoscuta e pe jumatate iertata.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
calatorul
[02.09.15 21:48:07]
»

@adri-nico: multumesc pentru raspuns si cele relatate, nu intenționam sa provoc o discutie pe tema asta. Dar nu mi-am revizuit reactia ci doar mi-am completat informatiile.

Intrebam despre modul de comunicare pentru ca si eu prefer sa ma relaxez intr-o călătorie si sa nu stau lipit de telefon si cu atât mai putin pe net, chiar daca uneori e la fel de la indemana. Ca de aia plec in excursie, sa ma plimb, iar pe net ma dau acasa. Insa poate ca e mai greu sa comunici pe un site mut si surd, decat prin viu grai, mai ales daca nu ai wi-fi permanent in roaming si un smartphone cu tine, ca parca nu m-as duce cu tableta la plimbare pe plaja, chiar si mizând pe faptul ca am una cu mine. Plus ca pentru ăstia născuți mai demult asa o comunicare cere si ochelari si pe aia sigur nu-i iau la plimbare ori pe plaja si lucrurile se complică. In asemenea modificari de program pentru un grup chiar si prin telefon e ineficient, cum aflam toti odata si cum raspundem impreuna, ca nici pe speaker nu e deajuns? De aia sunt atent la asemenea detalii, caci asta inseamna ca devin sclavul unui program modificat de oricine are la indemana un mod de comunicare directa, si restul sunt masa de manevra. Iar despre cine si ce a vorbit adică scris acolo si atunci despre schimbari de program, nu ma bag, totul e bine când se termina. Cu bine

PS iata si dovada unei comunicari indirecte, adica scriind acum de pe un obiect de comunicare numit inteligent, dansul a salvat unele cuvinte cum a.vrut el, si a trebuit sa ma mut la un lapop ca se le corectez. Pai cine face asta in vacanta? De ce sa mai plec asa, mai bine stau acasa si ma uit pe google.maps ca are tot mai multe poze, si scriu in timpul ala la toti internautii.

Asa ca va felicit pentru ca ati plecat in excursie si v/ati plimbat si ati vazut locuri si lucruri noi, merita toti banii, chiar daca uneori mai apar si mici decalaje, sunt trecatoare. Vacante frumoase tuturor.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
gabipuf
[04.09.15 22:25:41]
»

@iulianic - Am sa indraznesc sa scriu si eu cateva idei cu privire la impresiile dumneavoastra deoarece sunt direct implicat. Ma refer la povestea cu pisicile.

1) Ok aveti talent narativ dar pacat ca nu aveti si talentul de a socializa, de a face efectiv (nu doar cu numele) parte dintr-un grup (si nu ma refer la AFA). Atunci cand va aflati in compania oamenilor afisati un aer de superioritate, rece, si lasati impresia ca nu vreti ca cineva sa se apropie si sa poarte o discutie cu dumneavoastra. Repet este parerea mea.

2) Nu sunt chibit ci membru junior din 2013.

3) Spuneti ca in Macedonia am mers la o intalnire AFA. Daca era asa, m-as fi asteptat ca in autocar, pe drum, chiar si in cele doua ore de asteptare la vama spre Bulgaria, sa puneti mana pe microfon, sa ne explicati ceva din statutul AFA, din mult evocatul spirit AFA, sa ne cunoastem, sa ne anuntati ordinea de zi pe perioada sejurului, sa o supunem la vot s-o aprobam si sa o respectam. Cum acest lucru nu s-a intamplat consider ca am plecat in concediu cu colegii si ulterior prietenii din AFA alaturi de care am incercat sa ne simtim bine, sa ne distram, sa radem, sa glumim, sa "chefuim", sa impartasim din experientele proprii. Tot invocati acest spirit AFA, as vrea la urmatoarea intalnire sa mi-l prezentati si mie deoarece la dumneavoastra nu l-am cunoscut. Cu majoritatea am cunoscut si simtit acest spirit.

4) Mi-ar fi facut o deoasebita placere sa fie cineva din conducerea AFA impreuna cu noi, dar consider ca sunt destul de matur incat sa nu am nevoie de citez "closca" care sa-mi indrume pasii si am capacitatea de a-mi exprima, a-mi argumenta si a incerca sa-mi impun punctul de vedere cu citez "mult tupeu"cand actiunile se desfasoara pe banii mei, chiar daca acest lucru nu a fost pe placul tuturor.

5) Cum ordinea de zi nu fusese "discutata", "votata" si "aprobata" puteam sa abordam orice subiect chiar si despre pisicile din dotare asa cum si dumneavoastra mi-ati relatat faptul ca n-ati fost condusa si n-ati putut sa va luati ramas bun de la cineva drag (pupata cred eu).

Vacante placute in continuare si va rog frumos, nu uitati, cu prima ocazie sa-mi "prezentati" spiritul AFA.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][10 voturi]
calatorul
[05.09.15 16:54:32]
»

@gabipuf - Cu unele observatii sunt si eu de acord privind atitudinea mai deschisa sau mai retrasa a unora sau altora, in orice caz nu as fi trantit aici un asemenea repros la adresa cuiva. Are cineva aparat de masurare a capacitatii sau talentului de a socializa al altcuiva? Cred ca nu, are doar fiecare mai mult sau mai putin capacitate de a comunica sau de a atrage atentia intr/un mod placut, lucru de laudat.

Nici eu nu am avut ocazia sa intalnesc spiritul AFA deoarece nu am reusit sa ajung pana acum la vreo intalnire, desi sunt inscris mai demult sunt prezent abia din toamna trecuta pe site. INcerc sa tin aproape macar citind aceste relatari si opinii diferite sau contradictorii, ca sa/mi fac o parere. Dar nu am cautat acest spirit cu lumanarea, desi cred si eu, de la distanta, ca daca veteranii AFA ar fi fost prezenti ar fi contribuit la mai buna ei desfasurare cu experienta lor de vacanta.

Nici eu nu pun pret pe clasele AFA desi nu sunt chibit, considerand ca traim intr/o lume de oameni egali, desi unii mai timizi, altii mai grabiti sau mai putin atenti in jurul lor. E bine ca v/ati cunoscut colegii de drum si ati reusit o excursie placuta, chiar daca nu toata lumea a fraternizat cu grupul acesta, uneori nu este nici necesar nici important. INteleg ca din multimea celor inscrisi pe site fac parte oameni foarte diferiti, dovada nu doar diferentele de atitudine din aceasta calatorie, ci si impresiile uneori destul de diferite despre aceleasi locuri sau hoteluri. Nu suntem identici si nici nu trebuie sa fim, este doar parerea mea, desigur. Cred ca totusi succesul unei asemenea intalniri este mai sigur daca ea este alocata unor membri vechi si cunoscuti, care au creditul, experienta si abilitatea necesara de a gasi si adapta programele cele mai adecvate tuturor. Si asta este tot un talent sau se capata cu timpul, si permite reusita unor vacante memorabile. Ceea ce va doresc tuturor.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
gabipuf
[05.09.15 22:38:32]
»

@calatorul50 - Fara suparare dar cred ca ar trebui sa te abtii de la unele comentarii atata timp cat nu ai fost acolo si mai ales daca nu ai fost atacat direct:

1. am "trantit un asemenea repros" deoarece colega, in fiecare discutie amintea de spiritul AFA si ca ar trebui sa cunoastem si sa fim in acest spirit, dar ea era doar cu TEORIA-practic nu a demonstrat nimic... Foarte deranjant a mai fost si faptul ca la orice replica care nu era pe placul ei, ea ne reamintea ca este, citez ,,NUMBER ONE"-daca vrei sa te respect pentru acest lucru demonstreaza ca-l meriti, si nu-mi cere sa te respect prin impunere!

2. Referitor la atacul direct am sa dau un citat din postarea ei

,,Cu regret şi cu scuzele de rigoare, eu am părăsit adunarea atunci când discuţia - picantată cu imagini surprinse cu telefonul - a alunecat spre pisicile de acasă (cu un ochi verde şi unul albastru) şi spre motani care nu mai erau motani, ci eunuci. "

- pentru mine si cred ca si pentru ceilalti prieteni care au animale si cu care am purtat discutia a fost un atac direct.

Eu sunt de acord ca fiecare om este o entitate si trebuie tratata ca atare, dar in momentul in care ma simt atacat sau mi se impune sa accept sau sa fac un lucru cu care nu sunt de acord, imi voi exprima si-mi voi sustine punctul de vedere, incercand sa aduc si argumente pentru aceasta, cu mult tupeu, cum am mai spus, mai ales daca se intampla pe banii mei.

Nu am inteles ce ai vrut sa spui cu citez---

Cred ca totusi succesul unei asemenea intalniri este mai sigur daca ea este alocata unor membri vechi si cunoscuti, care au creditul, experienta si abilitatea necesara de a gasi si adapta programele cele mai adecvate tuturor

--- sa inteleg ca doar membrii mai vechi ar avea dreptul la aceste intalniri?

Oricum iti urez vacante cat mai placute, si sa simti spiritul AFA, cel putin asa cum l-am simtit eu alaturi de marea majoritate a celor din gasca Macedonia.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][6 voturi]
Andox
[05.09.15 23:01:02]
»

@gabipuf - de curiozitate, ce ti s-a impus pe banii tai?

gabipuf
[05.09.15 23:18:06]
»

@Andox - Modificarea orei de plecare -s-a incercat a se impune fara vreun argument; si de aici in dupa amiaza de vineri au pornit discutiile interminabile si deranjante.

calatorul
[05.09.15 23:25:35]
»

@gabipuf - Multumesc pentru raspunsul rapid si atentia acordata.

1. De acord cu abtinerea mea de la comentarii pentru ca nu am fost prezent, dupa cum se vede nu am comentat intamplarile de la fatza locului ci discutiile postate de voi aici, pentru noi toti, nu/i asa?

2. Chestia cu pisicile nu ma intereseaza si nu am adus/o in discutie, dar odata cu afirmatia de mai sus care spune ca: "fiecare om este o entitate... dar cand ma simt atacat... imi voi sustine punctul de vedere cu mult tupeu" opiniile noastre se distanteaza total. Observ acest tupeu scuzat prin "punctul meu de vedere" in ambele comentarii de mai sus. Sunt de acord ca fiecare are dreptul la opinie si comentarii, asa cum facem acum aici, dar in limitele bunului simt, nu calcandu-i pe altii in picioare. Iar argumentul ca lucrurile se petreceau, citez: "pe banii mei" este putin egoist, cred ca fiecare era acolo pe banii lui si nu ai tai.

3. In pasajul citat mai sus incercam sa spun ca daca niste membri AFA vechi si recunoscuti s-ar fi implicat in derularea excursiei poate ca ar fi acomodat mai usor opiniile participantilor. Inteleg ca este doar parerea mea, parerea ta fiind una pe care o sustii de regula cu mult tupeu. E foarte bine, asa se obtine succesul, cu insistenta, implicare si tupeu, calitatile omului nou de azi.

4. Nu vreau sa spun ca doar membrii vechi au dreptul la aceste intalniri ci dimpotriva, dar partea asta din opiniile mele de mai sus nu ai retinut-o. Probabil din graba lecturii sau preocupat de a ne afirma propriile opinii. Binevenite desigur, si la fel de indreptatite ca ale oricui, o mai spun a treia oara pe pagina asta.

5. Constat ca avem stiluri diferite dar si asta este ok, fiecare cu felul sau de a fi, mai bun sau mai rau, conteaza mai putin acuma. Am constatat stilul agresiv afisat inca de la primul comentariu, care m-a surprins si m-a facut sa scriu o replica, el se repeta acum cu afirmatii de tipul "sa te abtii de la comentarii daca nu ai fost acolo si... daca nu ai fost atacat direct" De ce, e o lupta corp la corp? Tocmai asta vad aici, comentarii despre ce a fost, nu discutii la fatza locului. Si cine are dreptul de a vorbi, doar unii dintre noi, cei care isi afirma opinia cu mai mult tupeu? Sa fim seriosi.

6. INteresant cum a deviat aceasta discutie spre contraziceri hotarate si repetate pentru lucruri minore, impresii si pareri despre lucruri trecute. O fi un nou stil de comentariu turistic, o noua moda mai captivanta in dialogul de pareri, un challenge? Sper ca si asta sa contribuie la mai buna cunoastere a intamplarilor de vacanta, a colegilor de calatorie si a modului de abordare a problemelor, cat mai placut si mai putin distonant.

Mi/as dori ca aceste discutii sa continue pe un ton mai prietenos si mai deschis la dialog, iar daca nu, fiecare cu ale sale, bune sau rele.

Regret daca tonul meu a parut uneori mai suparat sau nepoliticos, dupa cum spui, imi afirm si eu parerile, nu dau cu barda. Si sper sa ne putem acomoda cu timpul intr/o diversitate de opinii si temperamente nu de certuri si diferende. Multumesc si pentru urarea vacantelor, m/as bucura sincer daca fiecare dintre noi ar avea vacante cat mai frumoase, ceea ce ne/ar face pe fiecare putin mai buni, mai intelegatori si mai atenti la cei din jur.

Toate cele bune si vacante frumoase.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
Andox
[05.09.15 23:31:53]
»

@gabipuf - eu te-am intrebat ce ti s-a impus pe banii tai. Schimbarea orei de plecare nu a fost facuta pe "banii tai".

"Bani tai" au fost de sambata 22 aug ora 14, pana sambata 29 aug ora 12 cand ai facut check-out-ul.

Dupa aceasta ora ai fost pe curtoazia hotelului, care la fel cum v-a lasat sa stati prin hotel putea foarte bine sa va arate usa spre parcare.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][6 voturi]
papone
[06.09.15 00:10:00]
»

@Andox - Nea Andoaxeeee, de ce naiba atata incrancenare? De ce e lumea asa suparata? Pana la urma, au mers sa manance strugurii, nu sa bata gradinarul.

@all: Se pare ca nemultumirile sunt stiva, ce deja se plange si Mark Zuckerberg, ca i se umplu site'ul. Cat despre parerile d-nei Iulia... ar fi bine sa isi aminteasca cum a ajuns sus si sa realizeze cat de repede poate cadea de acolo - iar caderea de sus doare

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][5 voturi]
gabipuf
[06.09.15 00:14:40]
»

@Andox - Esti sigur? Mai gandeste-te...

iulianicAUTOR REVIEW
[06.09.15 10:25:28]
»

@gabipuf - Scuze, dar... tu cine eşti? Nu te-ai prezentat şi nici altcineva nu mi te-a prezentat. Eşti cumva soţul doamnei care a stat în autocar în faţa mea? Sunteţi cei care mi-aţi mutat lucrurile (în absenţa mea, fără să gândiţi nici măcar o clipă că am putea rezolva problema şi dacă eram eu de faţă) pentru că acolo voiaţi să staţi voi?

Dacă da, atunci află că la finalul călătoriei, la Bucureşti, doamna şi-a cerut iertare, am iertat-o, ne-am îmbrăţişat şi ne-am despărţit cordial. Nu ţi-a spus?

Acum, la o săptămână de la întoarcerea din minivacanţă, reţin şi îmi amintesc cu plăcere numai părţile ei frumoase. Celelalte…

Cât despre spiritul AFA… Despre spiritul AFA nu-ţi poate povesti nimeni. Trebuie să-l simţi şi să-l trăieşti personal.

Foarte deranjant a mai fost si faptul ca la orice replica care nu era pe placul ei, ea ne reamintea ca este, citez ,,NUMBER ONE"

Nu de fiecare dată, ci numai o dată şi anume atunci când mi s-a părut absolut necesar am amintit că sunt Nr. 1. La întâlnirea de vineri, atunci când se îndemna la grevă, n-am făcut referiri la poziţia mea în clasamentul AFA, ci doar am întrebat: "V-aţi gândit ce va spune Cornel când va afla despre toate astea?". A lua apărarea site-ului şi administratorilor lui nu mi se pare a mă lăuda pe mine.

@All - Întrucât comentariile tind să se îndepărteze de subiectul articolului, eu mă voi opri aici. Numai bine tuturor!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
Admin
[06.09.15 10:42:02]
»

Aşa pare deci, că nemulţumirile "sunt stivă", cum zice un om mai sus? Ori că "până şi cei mai vechi nu s-au simţit bine", cum zice un altul, pe undeva?

Pfuai, chiar atât de catastrofală să fi fost această vacanţă??!

În fine, toată tărăşenia îmi lasă un gust amar. O fi în ton-asortat cu "întâlnirea", ce să mai...

calatorul
[06.09.15 10:49:24]
»

Eu cred ca sunt mărunțișuri agitatie de cei mai tari de gura. Pe pagina excursiei declaratiile participantilor sunt mult mai vesele si bucuroase. Asa e la gramada

balasa violeta
[06.09.15 15:02:41]
»

all

Am senzatia dezagreabila ca nu va convine ca am avut o vacanta minunata, cu oameni deosebiti!

"intarata-i drace ca si mie-mi place"

Despicati firul in patru, iar noi inca ne mai visam pe malul lacului discutand alene si balacindu-ne...

Lasati-ne, a fost alegerea dumneavoastra de-a nu veni la intalnire, v-a fost teama sa nu se repete "intalnirea de la Predeal"?! Am fost mult prea multi si da, a contat mult si hotelul.

Trebuie sa fii dus cu pluta sa poti spune ca aceasta, nu a fost o vacanta superba?!

N-ati venit si nu ne-ati lasat pana nu ne-ati facut praf cu boli, cu hotel de doi bani... Ei, n-a iesit cum v-ati dorit!

Intelegeti, suntem oameni, suntem diferiti, Iulia are o prestanta, o varsta si vede lucrurile printr-o alta prisma, Diana, o tanara deosebita, ca sampania si-a interpretat, anumite informatii, altfel, a fost un frecus de cateva minute... aici, e de-o saptamana!

Sa va soptesc: a fost la fel ca intalnirea din Skiathos... parca mai frumos... inca ma mai gandesc!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
krisstinna
[06.09.15 15:32:22]
»

@balasa violeta - Câtă dreptate ai! Am scris de curând o filozofare turistică special pentru oamenii nemulțumiți de vacanțele lor.

Suntem diferiți și nu pot decât să mă bucur pentru acest lucru!

Eu v-am invidiat pentru că ați mers la distracție, iar unii fac din nimic un munte de nemulțumiri.

Ce bine ar fi dacă am aprecia fiecare clipă minunată din viață!

Sau poate sunt eu prea visătoare, vorba lui Randi din cântecul cu pricina.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
balasa violeta
[06.09.15 18:32:59]
»

Asta a fost intalnirea din Skiathos

calatorul
[06.09.15 18:37:18]
»

@balasa violeta: Felicitări pentru opinie si concluzie, chiar daca nu o fi exact asa. Italienii au o vorbă care se intelege usor si zice asa: Se non e vero, e ben trovato.

balasa violeta
[06.09.15 22:05:09]
»

@calatorul50 - fara suparare, am cateva rezerve vis a vis de italieni!

calatorul
[06.09.15 22:17:06]
»

@balasa violeta - No problemo, de ce sa ma supar, ce motiv as avea? Mi s/a parut ca aici se potriveste o vorba de/a lor, altfel am si eu rezervele mele, tzara e mai frumoasa ca oamenii si istoria mai interesanta ca prezentul. Adica Italia imi place, dar atitudinea italienilor fatza de romani lasa mult de dorit, zic eu,

sirbuvio
[24.09.15 04:44:30]
»

@Admin - " În fine, toată tărăşenia îmi lasă un gust amar. O fi în ton-asortat cu "întâlnirea", ce să mai... "

Ai îmbatrinit... Era o vreme cind vedeai partea buna! Eu am vazut-o aici. Zau ca nu vad de ce ti-ai face singe rau.

Parca mi-e dor de santana, valimi, gheisa si dorgo...

@all - pina la urma a facut adri-nico atmosfera sau nu? ca sa stiu daca ii citesc review-ul !

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][0 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
8 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
adri-nico, balasa violeta, calatorul, Eugenia55*, gabipuf, hlli, iulianic, sirbuvio
Alte articole din această RUBRICĂ2015 bis? Macedonia...:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.086431980133057 sec
    ecranul dvs: 1 x 1