ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 02.09.2018
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 16-20 ani
DIN: Bucureşti
ÎNSCRIS: 21.06.14
STATUS: PARTENER
DATE SEJUR
AUG-2018
DURATA: 3 nopți
prieteni
3 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
SERVICII:
80.00%
Mai degrabă mulțumit
CAZARE [camere etc]:
100.00%
Încântat, fără reproș
BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat
PLAJA şi MAREA:
80.00%
Mai degrabă mulțumit
DISTRACŢ. / RELAXARE:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
90.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 30 MIN

Ce înseamnă cu adevărat o vacanță all inclusive la Mera Onix?

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE

Litoralul românesc renaște datorită unor oameni faini care și-au pus toate speranțele că se poate face turism de calitate și la noi. Oare au reușit cei de la Mera Hotels să schimbe ceva în ansamblu? Vă voi lăsa să descoperiți pe parcursul unui review care sper să fie cât se poate de elocvent, chiar dacă pe alocuri se va asemăna cu un speech de o oră.

Ce trebuie să știi despre Mera Onix per ansamblu?

Mera Onix face parte din lanțul hotelier Mera Hotels care înglobează în momentul de față 3 hoteluri/resort-uri în sudul litoralului. Primul este format din 2 corpuri de clădire – Mera Sky (fostul Cocorul) și Mera Blue (fostul Pajura) și vilele Mera, toate formând Mera Resort Venus din 2015. Cel de-al doilea hotel este Mera Brise din Mangalia, deschis anul trecut, în 2017.

Ultimul dar nu cel din urmă este Mera Onix format din fostele hoteluri Onix și Safir din Cap Aurora. Fostele hoteluri comuniste au fost închise după sezonul estival din 2016, când a început renovarea lor sub numele noului proprietar. Toată modernizarea a durat 2 ani, proprietarii numind-o chiar amplă și complexă într-unul din pliantele lanțului hotelier.

Deschiderea oficială se preconiza în vara lui 2018, mai exact pe 1 iulie. Recunosc, am fost cu ochii pe noua achiziție încă din ianuarie, înainte de Târgul de Turism al României. Până atunci, Mera se lăuda cu randări exterioare ale noului complex, ale recepției și a piscinei infinity, nimic însă despre camere. Prin martie, dacă nu mă înșel, au apărut pe pagina lor de Facebook primele poze reale și oficiale din camerele hotelului, foarte impunătoare, dominate de un albastru plăcut. Din acel moment mi-am zis că trebuie să-i vizitez măcar 3 nopți, mai mult nu aș fi stat fiindcă le știam tarifele peste medie, un pic prea piperate pentru un all inclusive la noi, dar aici intru în alt subiect pe care îl voi dezbate imediat.

Cât costă un sejur la Mera Onix?

Subiectul cel mai important în alegerea unei vacanțe la Mera Onix îl constituie, în opinia mea, prețul sejurului. Personal, am plătit 3729 lei pentru 3 nopți, 3 adulți cazați în Junior Suite (sau apartament, depinde cum vrei să-i spui). Voi trece tarifele din lei în euro pentru o mai bună gestionare a prețului pe noapte. Dacă împart suma plătită la trei, va rezulta o sumă de 89 euro per adult/noapte, în condițiile în care normal ar fi fost să calculez separat suplimentul de masă pentru al treilea adult. După un alt research, am ajuns la concluzia că și pentru camera dublă pentru minim 3 nopți tariful de persoană/noapte se învârte în jurul sumei de 90 euro

Nu trebuie să fi expert în turism ca să-ți dai seama că tariful este, hai să-i spunem, exagerat pentru un resort all inclusive de pe litoralul românesc. Tarifele practicate de hotelurile de același calibru din Bulgaria, Turcia sau chiar Grecia sunt cu cel puțin 10 euro/adult/noapte mai mici față de cele de la Onix, iar serviciile sunt momentan de necomparat. În 2015 am ales HVD Viva Club din Nisipurile de Aur (vezi impresii), un hotel proaspăt renovat în cel mai rafinat mod posibil. La acea vreme, am plătit aproximativ 4000 lei pentru un sejur de 5 nopți, 3 adulți, cazare în cameră dublă superioară (mai mare ca apartamentul de la Mera). Nu uit să subliniez, 5 nopți, nu 3 ca în cazul Onix. Serviciile au fost mai bune la bulgari. Și comparații se mai pot face. Cu alte cuvinte, nu uita să studiezi oferta agenției înainte să rezervi sejurul. Poți să rezervi și direct pe site-ul lor, doar că cei din spate s-au gândit doar pentru Mera Resort din Venus. A fost creată ulterior o pagină secundă pentru Mera Onix, dar în momentul unei rezervări nu se specifică clar la ce hotel se face rezervare și pentru ce complex sunt afișate prețurile, cu toate că pozele din stânga tarifelor sunt cele din Venus. Am citit de curând o recenzie a unui turist care a sunat la numărul de telefon de pe pagina de Facebook a hotelului care face obiectul acestui articol, i-a răspuns o doamnă și i-a spus că dorește să facă o rezervare pe o anumită perioadă pentru două persoane. S-au găsit locuri disponibile, doar că atunci când turistul a ajuns la Onix, crezând că aici a făcut rezervare, i s-a răspuns că el avea sejur în Venus, nu în Cap Aurora. Ai ghicit, s-a dus în Venus și acolo și-a petrecut sejurul, cu toate că el nu și-a dorit decât un concediu la Onix.

Au reușit să facă o deschidere ca la carte?

A venit și ziua de 1 iulie, ziua marii deschideri Mera Onix. Din acel moment am început să fiu cu ochii ațintiți către toate platformele social media și de profil din turism ca să descopăr primele impresii. Inițial, am găsit câteva poze postate de turiști pe profilul lor personal. Toate bune și frumoase până când au început recenziile negative pe pagina lor de facebook. Unii au acordat o stea și atât, alții au detaliat situația exactă. Primele două sau trei recenzii de o stea au adunat o întreaga comunitate de viitori turiști care întrebau de situația proastă descrisă de ceilalți colegi. S-au strâns peste 150 comentarii, se simțea starea de nervozitate din jur. Ca să-ți faci o idee, turiștii au reclamat că în hotel și în împrejurimi era șantier, muncitori peste muncitori, piscina copiilor nu era montată, toboganele erau în folie, dușurile de la piscină o poveste, umbrele la piscină la fel, un vis, scaune insuficiente pe terasa restaurantului, foarte multe muște în interior, scaune și mese insuficiente, lipsa diversității preparatelor culinare, lipsa cu desăvârșire a plajei private, lipsa plasei de țânțari de la ușa de la balcon, lipsa unor halate și a unor prosoape în cameră, lipsa scaunelor pentru bebeluși din restaurant, lipsa mobilierul de pe balcon, iar lista poate continua. Era să uit – nu erau toate camerele gata. Toate cele de mai sus le-am enumerat cu 5-6 recenzii de pe facebook în față, ca să fiu sigur că nu-mi scapă ceva. În schimb, se pare că muncitorii munceau zi și noapte ca să repare toate aceste lipsuri. Recenziile de 2-3 stele se transformau în 4 stele și tot așa. Deja parcă îmi mai venise inima la loc. Până la sfârșitul lunii iulie au apărut rating-urile de 5 stele, tot mai multe, dar unele probleme tot era nerezolvate. Chiar și pe google mai zăream 4-5 rătăciți cu 2 stele, fără niciun comentariu. Am zis ce o fi o fi, eram de vină că m-am băgat în urmărirea tuturor articolelor mai ceva ca un patron care-și analiza fiecare recenzie. Totuși, am observat că cei care administrează pagina de Facebook a hotelului răspundeau la comentariile pozitive, fie cu un like, o inimioară sau un mulțumim, semn că vedeau absolut toate impresiile.

Ce s-a schimbat la exterior după renovare?

Cum spuneam mai sus, Mera Onix este format din fostele hoteluri Onix și Safir. În partea dreapta a complexului, mai există hotelul Diamant, lipit de Mera, hotel care nu a fost preluat sub sfera lor. Conform datelor prezente pe orice site de turism, hotelul dispune de 350 camere grupate în camere duble și apartamente Junior Suite, dispuse pe 7 etaje, în trepte.

Renovările exterioare au constat în lucrări de reparații fațadă, decopertare fațadă, tencuială decorativă, vopsire cu vopsea lavabilă siliconică și acoperire fisuri cu bandă osmotică - date preluate de pe site-ul firmei care s-a ocupat de reparații. Odată ajuns la fața locului, lucrările mi s-au părut calitative, cel puțin la partea exterioară. Mi-aș fi dorit balustrade din sticlă (asemănătoare hotelurilor din Albena, în special mă refer la noul hotel de 5 stele de acolo, Paradise Blue) în locul betonului din construcție al fiecărui balcon.

Check-in-ul

Am ajuns foarte ușor în fața hotelului în jurul orei 11 cu ajutorul Waze. Adresa exactă este Strada Gala Galaction, 905503. Imediat am remarcat parcarea full, cu barieră doar de formă și un paznic foarte amabil. Inițial ne-a pus să căutăm un loc de parcare, iar dacă nu găsim, să ne ducem să comunicăm acest aspect la recepție. Am dat o tură rapidă și am zărit un loc fix la intrare, în fața sălii de conferințe. Direct noroc chior. Spun asta pentru că am avut camera cu vedere la parcare și niciodată nu am văzut vreun loc liber. Cu un pic de speranță în suflet, m-am dus către recepție ca un star de Hollywood. Trebuia să fie bine.

Am intrat în zona recepție și m-am dus glonț către un tânăr pierdut în lumea lui, lipsit de orice zâmbet, mai că avea să ne spună că am venit pe nepusă masă. I-am prezentat voucherele, iar în numai 2 minute ne-a dat cele trei cartele de la cameră, o foaie cu regulile hotelului (această foaie se pare ca a apărut pe parcurs după reclamațiile clienților, căci la început nici vorbă de vreo informație, vorbim totuși despre o amărâtă foaie alb negru) și un bilet cu numărul camerei și numărul de telefon al celui care a făcut rezervarea (în speță, autorul de față) în caz că blochezi pe cineva (apropo, tipul m-a pus să-i dictez numărul de telefon, dar în loc de un 9 a trecut 1 cu toate că s-a uitat și pe voucher – aerian de-a dreptul). Noroc că nu am avut mașina parcată aiurea și astfel nu a fost nevoit vreun turist să mă sune, mai ales că mi-am dat seama că numărul era greșit abia la plecare. Am trecut peste toate aceste lucruri mirat că la ora 11 apartamentul nostru de la etajul 6 era gata. Am folosit efectul turmei și m-am îndreptat către lifturi după alți turiști, dornic să văd camera.

Cum se prezintă camerele?

Înainte să știi care a fost prima impresie despre apartamentul nostru, trebuie să-ți spun cele trei posibilități de cazare. Vorbim în primul rând de camerele duble standard care pot fi cu vedere la parcare sau mare, cu o suprafață de 15 mp2. Nu-ți imagina că vei avea spațiu prea mult, vorbim totuși de un hotel comunist în care toate camerele standard sunt destul de mici, dar zic eu, suficiente ca spațiu. Cel de-al doilea tip de cameră este apartamentul Junior Suite, fix cât două camere duble – 30 mp, format dintr-un dormitor cu pat matrimonial (exact dotările camerei standard) și o cameră de zi cu canapea extensibilă. Ultimul tip de cameră este tot apartamentul Junior Suite, de data asta bonusul fiind un jacuzzi pe terasa balconului (sper să nu mă înșel) – aceste camere sunt ultimele de pe etajele superioare și puține la număr.

Revin la subiectul central. Odată ajuns în cameră am rămas plăcut surprins de bunul gust cu care a fost decorat apartamentul. Intrarea se face direct în camera de zi, cea dotată cu o canapea extensibilă. În această cameră am mai găsit o măsuță, tv Samsung cu o diagonală generoasă, un cuier și un lampadar. A urmat dormitorul dotat cu un pat matrimonial cu imitație din piele, un tapet excelent gândit cu o poză de pe plajă, același tv, un taburet, minibar gol, subliniez, gol, nu că aș fi cumva un mare consumator, dar totuși, vorbim de all-inclusive (am observat că și alți turiști au pus accentul pe lipsa băuturilor din minibar, iar cu toate acestea nu s-a rezolvat ceva, probabil că așa este ideea lor), dulapuri aparent insuficiente, dar ulterior s-au dovedit încăpătoare pentru trei adulți, un telefon deconectat de la rețea (o turistă a reclamat că telefonul fix din cameră nu mergea, cu toate că sunt convins că nu a știut că el trebuie să fie conectat la rețeaua de internet de sub birou sau, pur și simplu nu și-a dat seama), patru sticle de apă la 0,5l Cheile Bicazului, 2 plate și 2 minerale. Mocheta albastră, asemănătoare unor valuri, m-a impresionat plăcut.

Baia sau băile în cazul meu (apartamentele sunt dotate cu 2 băi deși pe mai toate site-urile de profil și dacă nu mă înșel și pe site-ul lor se specifică faptul că apartamentele dispun de o singură baie) sunt mobilate într-o tentă de maro deschis lucios și dotate cu toate cele necesare, cum ar fi consumabile hoteliere personalizate (cască de duș, săpun șamd), două prosoape de față, două de corp și unul de picioare în fiecare baie cu toate că eram doar 3 adulți, nu 4 (apreciez generozitatea) și câte 2 prosoape portocalii de plajă. Am mai găsit un uscător de păr și un calorifer de perete, cabină de duș clasică cu ușa și geam de sticlă, podea ușor coborâtă pentru a nu stropi sau a nu inunda restul băii în timpul dușului. Obiectele sanitare sunt de cea mai bună calitate – Kludi și Grohe. La obiecte consumabile am uitat să menționez de gelul de duș absolut genial și calitativ, cu un miros puternic și plăcut care persistă și după duș – chiar o să caut marca lor pe internet. Săpunul este standard, solid. Nu am găsit halate sau papuci de baie, așa cum au reclamat și alți foști turiști, dar nu m-a deranjat sub nicio formă. Curățenia exemplară, fără mirosuri suspecte. Momentan nu se poate vorbi de urme de mucegai având în vedere faptul că hotelul este proaspăt deschis.

Ventilatorul din băi a funcționat cât se poate de bine. Am simțit lipsa unui cuier într-una din băi, ulterior am descoperit că în cealaltă baie au fost puse pe ușă. Legat de presiunea apei, îți pot spune că a fost mai mult decât decentă, la etajul 6 din 7 a existat apă caldă tot timpul, chiar și în orele de vârf, iar presiunea normală, fără variații. Au fost reclamații în iulie legate de lipsa apei calde la orele de vârf, ba chiar lipsa totală a apei în unele dimineți. Știi cum e, mai au și ei mici probleme pe care observ că le-au rezolvat rapid, să nu-i înjurăm totuși.

Balconul, numit de mulți o glumă, este într-adevăr îngust, abia ai loc să te miști de cele două scaune și de măsuța de cafea. Ce să faci dacă așa au gândit comuniștii pe vremea lor? Nici ei nu au ce să facă. Există un geam de sticlă care separă fiecare balcon al fiecărei camere. Ușile de la balcon au de acum plasă de țânțari, inițial s-a reclamat lipsa lor, dar ulterior s-a rezolvat și această problemă. Vederea noastră a fost parțial la mare, mai mult spre parcare și spre Jupiter-Neptun. Repartizarea se face la recepție în funcție de disponiblitate pentru acele rezervări care nu au precizată vederea camerei. În caz că ai vederea directă către mare, balconul mic va fi ultima ta grijă, răsăritul se va vedea superb.

Aerul condiționat sau climatizarea (încă nu mi-am dat seama ce se vrea a fi) este, probabil, cea mai bună glumă din toată camera. Nu zic că poate fi unul de cea mai slabă calitate, dar efectiv nu a reușit să răcească nicio cameră mai mult de 20 și un pic de grade, deși l-am setat pe 5 grade și viteză maximă.

Era să uit, intrarea în cameră se face pe bază de cartelă și am observat că nu este necesară introducerea acesteia în lăcașul special pentru curent, a mers și fără.

Am vrut să folosim seiful, dar surpriză, era blocat, probabil, de ceilalți turiști. Am sesizat recepției problema, fără vreo rezolvare însă.

Seara am putut dormi cu ușa de la balcon parțial deshisă, nu am auzit niciun zgomot decât mini fântâna din fața hotelului care lua o pauză spre dimineață.

[/]Curățenia s-a făcut zilnic, inclusiv aspirat. Exact cum se specifică în toate hotelurile din lumea largă, pentru a nu se face risipă de detergent și pentru a nu se mai spăla inutil mii de prosoape zilnic, se recomandă lăsarea lor pe podea dacă se dorește schimbarea acestora sau punerea lor în cuier în caz contrat. La Onix nu se respectă acest lucru, în sens pozitiv deoarece am avut prosoapele schimbate în toate cele 2 zile. Cu toate acestea, am văzut ceva reclamații cum că nu pe toate etajele cameristele schimbă prosoapele zilnic chiar dacă sunt lăsate pe jos. De altfel, am remarcat amabilitatea tuturor cameristelor de pe etajul 6, de fiecare dată când le-am întâlnit ne-am salutat reciproc. Și-au făcut apariția între 9-12.

Cum sunt repartizate camerele?

Hotelul are forma literei Y fără hotelul Diamant, iar camerele sunt dispuse pe două părți și 7 etaje, spre parcare și spre mare. Dacă ai vedere spre mare trebuie să știi toate camerele au o vedere absolut superbă, indiferent de etaj, vei rămâne cu siguranță fascinat. Există unele camere pe colț, spre Hotel Cristal, care au vedere la mare printre copaci. Vederea spre parcare o au camerele situate pe partea cu recepția. Mai există încă o parte a hotelului care are camere cu vedere parțială spre mare, dar preponderent spre parcare, marea putând fi văzută doar de la etajele superioare.

Restaurantul și servirea meselor

Acest capitol m-a impresionat de-a dreptul. Înainte de a-ți prezenta detaliat fiecare masă, trebuie să-ți spun că atunci când ajungi la Onix nu vei putea să servești prânzul, chiar dacă vii cu ceva timp înainte de ora începerii acestuia. De ce? Pentru că am observat că au reguli foarte stricte pe care le respectă cu desăvârșire. Prima masă în ziua sosirii este gustarea de la ora 16, odată cu ora check-in-ului și primirea brățărilor Mera. Există și excepții la check-in, cum a fost cazul meu, dar în orice caz, vei primi camera dar nu poți beneficia de nicio facilitate a resortului fără brățară. Viu sau mort, trebuie să aștepți. În caz că stomacul nu e de acord cu ora 16, poți servi prânzul contra-cost. Revin la partea cu gustările puțin mai jos.

Prima masă a zilei este, ai ghicit, micul dejun, servit între orele 7-9:30. Intervalul orar este potrivit atât pentru cei mai activi, cât și pentru cei ce se află într-o relație puternică cu somnul. Pot începe detalierea și comentarea preparatelor din două perspective, cu toate că o prefer pe cea personală, în ideea că mă pot descrie, fără vreo reținere, o persoană pretențioasă la mâncare și când spun pretențioasă nu mă refer la faptul că nu agreez vreun fel de mâncare, ba dimpotrivă, mănânc de toate, dar apreciez foarte mult calitatea și gustul preparatelor. A doua perspectivă ar fi cea a turistului care preferă să găsească mult, dar nu se zgârcește la calitatea mâncării. Cum am spus, o să ți-o prezint pe prima, cea personală, de unde să poți să-ți dai seama dacă te pliezi pe varietatea oferită de Mera. Încă o chestie și promit că trec direct la subiect. De ceva timp, cam de câteva luni, sunt adeptul healthy food - am renunțat la mâncarea grasă, la dulciuri și la alimentele nesănătoase în speranța că voi schimba ceva la aspectul fizic cu un regim alimentar adecvat și multă muncă în sala de forță.

Preparatele oferite la micul sunt, în mare, ouă fierte, patru tipuri de omletă (simplă, țărănească, cu șuncă și cașcaval și doar cu cașcaval), 2 tipuri de brânză, 3 tipuri de cașcaval (simplu, umplut cu condimente sau afumat), 5-6 tipuri de mezeluri (salam, șuncă presată, de praga), kaizer afumat la tigaie, cârnăciori prăjiți, cașcaval pane la cuptor stil triunghiuri, legume cât cuprinde, roșii, castraveți, măsline de 3-4 tipuri și multe altele dar și salate gata făcute în diverse combinații, cu porumb, sfeclă roșie, ridichi – practic aveai de ales între opțiunile oferite de ei sau puteai să-ți faci una singur din legume diverse, dressing de iaurt cu usturoi și mărar, un fel de chips-uri homemade, humus libanez, salată Tabouleh (prima dată când am auzit de denumirea asta), legume fierte la cuptor, crochete de cașcaval absolut geniale, încă îmi plouă în gură când îmi aduc aminte, iaurt natur, lapte cald și rece, ceai Julius Meinl cu peste 6 sortimente la alegere, griș cu lapte pentru cei mici, două tipuri de cereale, gemuri de 2 tipuri, fructe diverse, proaspete și alese ca la carte printre care amintesc pepene roșu, pepene galben, banane, nectarine, mere verzi, piersici, struguri și zona de desert mai soft, doar cu croissante simple, cu unt și chec. Pâinea oferită este de cea mai bună calitate și chiar mă bucură că nu s-au zgârcit la acest aspect. Au pungile ținute în dulapuri, iar ochiul meu perspicace a văzut pâine cu 7 semințe Chef Gourmand de la Vel Pitar (foarte scumpă de altfel), french toast clasică și graham de la Vel Pitar plus boierească albă și neagră, ai ghicit, tot de la Vel Pitar. Cu alte cuvinte, numai pâine de calitate servită coșuri împletite. Cafeaua doar la aparate Amigo și Julius Meinl.

Prânzul este servit între orele 12:30 – 14:30. Aici varietatea se păstrează, am găsit zilnic 2 tipuri de ciorbe/supe diferite în 3 zile consecutiv (aici amintesc de pui cu tăiței, de curcan, de fasole cu afumătură) și 1 tip de supă cremă (de legume, de dovlecei) plus crutoane, la capitolul carne am avut piept de pui la grătar, tocăniță de porc, scăricică de porc, tigaie picantă de văcuță, aceleași salate ca la micul dejun gata preparate, legumele separate pentru propria salată enunțate anterior, smântână, piure de morcovi, de mazăre, legume fierte – morcovi, broccoli, cartofi țărănești la cuptor dar și cartofi simplu, natur, cartofi prăjiți, mămăligă, roșii la cuptor, miel la grătar, cașcaval pane, ardei umpluți, salată Tabouleh, humus libanez, chipsuri homemade, dressing de iaurt, varză albă, sfeclă roșie, ulei de măsline, aceleași fructe ca la micul dejun, același sortiment de pâine plus la desert diferite prăjituri cu cremă (personal nu le-am încercat, dar ceilalți membrii au fost mulțumiți) și nu în ultimul rând paste de trei tipuri în fiecare zi, ori m-a luat valul și nu mi-am dat seama că am mai găsit același tip de paste și în urmă cu 2 zile, ori oamenii ăștia chiar au oferit ceva diferit zilnic. Dacă mă întrebi ce tipuri de paste au servit, nu o să știu să-ți răspund în denumirile complete, cu toate că sunt fan paste. Ca sortiment, au avut spaghete, penne, farfalle, fusilli, în toate combinațiile posibile, sos alb cu smântână, clasica carbonara, cu șuncă, cu parmezan în compoziție sau opțional lângă, cu vita, sos de roșii, cu fructe de mare, toate o delicatesă. Ce n-aș da să-mi iasă pastele cum le-au ieșit lor! Un comentariu pozitiv îl fac cu privire la modul în care serveau ciorbele și supele. În permanență erau câte patru doamne împărțite în două zone care îți puneau felul dorit, astfel românul nu își mai putea pune toată carnea. Menționez că de fiecare dată am primit carne suficientă. Mi-a rămas în minte o doamnă care zâmbea ambsolut tot timpul, ce să mai, o adevărată doamnă!

Cina este servită între orele 19-21. Preparetele culinare oferite sunt asemănătoare cu cele de prânz cu excepția peștelui, mai exact a somonului la cuptor, foarte fraged. Tot pui sau miel, gătite ca mâncărică sau ca atare, pe grătar, dar sub o altă formă față de prânz. Salatele, fructele și sosurile au fost la fel ca la masa de prânz, la fel și fructele. În schimb, pastele au fost total diferite, alte ingrediente, altă formă, alt gust. Se păstra un fel de ciorbă pentru cina, și aici, diferit față de cel servit cu 5 ore înainte.

Gustările sunt servite între mese, anume 10-11 și 16-18 (am găsit și la 15) și constau în pateuri simple, cu ciuperci, mere, ciocolată sau cu brânză sărată, croissante simple, chec cu stafide, popcorn și înghețată pe băț Moana cu gust de vanilie. De multe ori pateurile erau reci sau tari, iar când erau calde, în 5 minute se întăreau deci am suspiciuni că ce nu se mânca de dimineață, se băga la cuptor la prânz. Am simțit lipsa unei felii de pizza, parcă ar fi mers inclusă la gustări.

Pe tot parcursul zilei se poate găsi la frigiderul de lângă bar iaurt natur Danone și iaurt de băut pentru copii Danonino în diverse sortimente. Tot în acea zonă există și 2 cuptoare cu microunde și 2 blendere. Am văzut câțiva turiști care s-au plâns că mâncarea este prea sărată, personal n-am simțit nicio exagerarea la acest capitol. Ciorbele, singurele din care puteam să-mi dau seama dacă sunt sau nu prea sărate au fost foarte bune, chiar s-a simțit lipsa condimentelor pentru ciorbe.

Dacă tot am vorbit de mese, există suficient loc pentru toată lumea?

Restaurantul interior în sine este unul spațios, sunt atât de multe mese încât abia ai loc să te strecori printre ele. Scaunele au fost schimbate față de deschidere cu unele din lemn, în ton cu mesele. Fețele de masă s-au prezentat curate, cu șervețele alături, o floare din plastic, solnițe cu sare și piper și un mini coș de gunoi (prima dată când văd o astfel de idee la un restaurant hotelier). După fiecare masă se spală pe jos, parcă prea în grabă. De multe ori am avut senzația că mi se lipește ceva de picioare, cu toate că se observa cu ochiul liber gresia spălată. Suprafața tocmai ți-am spus că este formată din o gresie foarte lucioasă, deloc mată, numai bună de patinoar, dar foarte nice ca aspect. O curățenia generală are loc după masa de seară, când se ridică toate scaunele, se mătură și se spală parcă ceva mai bine.

Mai poți servi masa pe terasa exterioară de lângă piscină. Aici sunt mai puține locuri, dar există de acum umbrele, la deschidere se pare că nu au fost. Am avut de câteva ori senzația că nu voi găsi o masă liberă la prânz, într-un final, am câștigat. Totul depinde și de strategie, dacă vii la începutul prânzului sau cinei, vei găsi liber în primele 10 minute. S-a reclamat la început lipsa scaunelor de masă pentru copii. După o lună, am găsit cred că vreo 20 pe puțin, aliniate lângă geamurile restaurantului, de la un capăt la celălalt. O altă inconveniență a fost lipsa aparatelor pentru muște, care într-adevăr au lipsit cu desăvârșire, lucru evident din pozele de prezentare ale hotelului. În schimb, acum au apărut la fiecare ușă. Am mai găsit și dezinsfectant pentru mâini la fiecare intrare în restaurant, dar și la recepție.

Echipa din restaurant este tânără, cei care debarasează mesele au până în 22 ani, își fac meseria cum trebuie, cu respect, deseori zâmbesc. Nu am avut cum să nu remarc șeful de sală, un domn mai înalt, tuns scurt, îmbrăcat de fiecare dată în cămașă, de un respect și de o rigurozitate ieșită din comun, mereu era atent la personal, făcea glume cu ei, dar munca era muncă, iar totul mergea brici. Când nu făceau față, sărea și el să ajute la debarasarea meselor. Era cu ochii în fiecare colț. Era să uit din nou, dar îți spun aici. Preparatele culinare se înlocuiau rapid, întotdeauna era o doamnă cu ochii în patru ca să aducă tăvi noi. Mi-a plăcut ideea de prezentare a mâncării, nu predominau clasicele tăvi, mai aveau și alte recipiente really nice pe care le poți observa prin pozele atașate. Singura nemulțumire legată de capitolul bucătărie și masă este că uneori mâncarea era mai mult rece decât caldă, fie că era adusă imediat din bucătărie. Nu m-a deranjat foarte rău acest aspect, dar pastele reci, puiul și omleta rece parcă nu dau bine, deși erau expuse în recipiente cu capac, nu în tăvi. Mai adaug faptul că prin restaurant nu erau montate toate grilajele de protecție pentru aer condiționat, iar câteva prize erau montate de-a dreptul haotic, de parcă și-ar fi pus amprenta Dorel. Nu s-a simțit prezența ventilației, chiar dacă părea dată la maxim, era același aer condiționat ca și în cameră, foarte prost. Ținuta în restaurant trebuie să fie decentă, fără costum de baie – cred că e de la sine înțeles că nu trebuie să intri în restaurant la fel cum stai pe șezlong.

Unde poți servi o băutură la bar?

Singurul bar existent de la momentul sosirii mele și până la plecare a fost barul de la piscină, care de fapt este în interiorul restaurantul, în lateral, de unde se pot servi băuturi nealcoolice de dimineața, de la ora 7 până seara la ora 22, în tot intervalul orar, băuturi care constau în Pepsi, Mirinda, 7 up, Pepsi Zero, Santal de portocale, piersici și mere, băuturi alcoolice cum ar fi vin alb, roșu și roze de Cotnari, toate menționate anterior sunt de la dozator, plus bere Bergenbier și Staropramen la draft. În timpul meselor se poate servi tărie și mini-cocktailuri. După ora 22 nu vei mai avea de unde să iei o băutură în tot resortul. Doar apă de la dozatoare. Toate băuturile erau servite în pahare de plastic albe de unică folosință, foarte tari și rezistente, diferite față de cele standard, transparente.

La momentul la care postez acest articol s-a dat în folosință și beach bar-ul, inexistent până în jurul datei de 10 august din câte am înțeles. Nu au mișcat niciun deget până la începutul lunii august, atunci când au început să pună primii stâlpi de lemn, dar, spre surprinderea au reușit în doar 4 zile să-l finalizeze în proporție de 90%, s-a muncit zilnic, cot la cot. A fost destul de greu să mă plimb cu băuturile de la piscină până pe plajă pentru că vrând nevrând, trebuia să cobor peste 40 de trepte. Acum se pare că este mai ușor. Îi invidiez pe cei după mine care au avut noroc de mai puțin mers până la o gură rece de bere!

Unde poți găsi piscina?

În căz că nu te-ai uitat prin pozele de prezentare ale hotelului, piscina cu care se mândresc este de tip infinity, da, de privești în zare și zici că nu se mai termină. În realitate e și mai awesome. Pe bune îți zic. Hotelul este amplasat pe un deal, fapt care le-a permis amenajarea unei astfel de piscine. O găsești lângă restaurant, are o suprafață totală de 600 mp pătrați și un design modern. Nu este o piscină oarecare, s-au gândit să includă mici atracții acvatice cum ar fi dușuri cervicale, banchete cu hidromasaj (sau dacă vrei, un fel de șezlong subacvatic) pornite la un interval de 15-20 minute și alte nebunii. Adâncimea maximă crește treptat spre margine, ajungând până la 1,5 m. Odată ce ajungi la marginea piscinei, priveliștea îți taie respirație. Nu mă vei crede pe cuvânt doar din vorbe, așa că îți atașez și poze must see. S-a tot spus că apa din piscina mare nu este încălzită, prima senzație este de rece, dar după câteva minute mi-am dat seama că este caldă. În permanență există un salvamar care se uită după cei care parcă vor să vadă cum e să ajungi jos din piscină fără să mai cobori scările. Amatori de senzații tari, ce să mai. Un lucru foarte important: apa nu conține exagerat de mult clor, ba chiar deloc aș putea spune, personal nu suport sub nicio formă mirosul, iar aici nici că l-am simțit vreo secundă. Conform informațiilor de pe panoul de lângă piscină, aceasta este tratată cu bactericid cu lampă UV, un tratament ajustat în concordanță cu temperatura apei și reglarea PH-ului care distruge până la 99% din microbii aflați în apă. Piscina era curățată în fiecare dimineață de către angajatul responsabil de aceasta și își făcea treaba ca la carte. Nu am găsit niciun fel de urmă de mizerie pe fundul piscinei, apa era foarte curată.

Mai există o piscină mai mică, pentru copii, cu o adâncime maximă de 50 cm, cu 4 mini-tobogane și cam atât. Apa de aici este încălzită. Se lucra și la 3 tobogane măricele, gen aquapark, dar se pare că s-au deschis abia după 10 august, odată cu beach bar-ul. Ai ghicit, se lucra intens zi de zi.

Există două zone de șezlonguri, prima este amplasată de-a lungul piscinei infinity, iar a doua în partea opusă, spre hotel, cu vedere spre plaja din fața hotelului. Să nu uităm că suntem în România și că ai noștri își rezervă primele două rânduri de când răsare soarele și fug mâncând pământul. Asta se întâmplă doar pe partea cu piscina. Se precizează atât pe panourile de lângă piscină, pe măsuțele de plastic de acolo și pe foaia de welcome de la check-in că este interzisă rezervarea șezlongurile cu prosoape, iar dacă în 30 minute nu vine nimeni, te poți așeza liniștit, dreptatea va fi de partea ta. N-am vrut să mă cert cu nimeni de la ora 8, am găsit trei șezlonguri libere în al doilea rând, nu mă avantaja prea mult dacă stăteam cu botul în piscină, dacă mă ridicam priveliștea era aceeași. Există umbrele în ambele părți, parcă prea multe.

Mi-a plăcut muzica de la piscina, în difuzoarele resort-ului era transmis live postul lor intern (cu dj și toate cele), cu reclame despre Onix, detalii despre vreme, recenziile lor, feedback-ul lăsat de turiști la recepție și jingle-uri cu tematică Mera Hotels.

Problema cea mai mare din zona piscinei este podeaua terasei. S-a discutat mult despre asta la începutul deschiderii pe Facebook. Suprafața este dintr-un lemn masiv, în două culori, maro închis și crem, aspectul fiind foarte plăcut. Concret, am observat foarte des că grupuri de două plăci nu erau îmbinate corect, rămânea o porțiune de circa 4-5 cm goală și nu de puține ori era să fac cunoștință face to face cu lemnul. Nu am fost singurul. Culmea, alte plăci erau îmbinate corect, dar existau și scăpări, parcă prea multe, ce mă face să cred că s-au grăbit. Chiar și lângă piscină, plăcile nu au fost tăiate corect în raport cu marginea acesteia și astfel au rămas goluri între lemm și mozaicul piscinei. O să atașez foto. Într-o zi a venit un șef mai mare probabil, care s-a uitat la plăcile de lemn. Nu i-a scăpat din ochi nici spuma poliuretanică de pe marginea exterioară a termopanului din restaurant. Cam bătea la ochi.

La deschidere nu existau dușuri la piscină, am înțeles că s-au montat abia peste o săptămână. Tot la început au fost depozitate părți din toboganele mari și materiale de construcții lângă piscina copiilor. Nici în momentul în care am fost eu acolo nu erau gata toaletele de la piscină, cele din spatele dușurilor, singura soluție era toaleta din restaurant.

UPDATE. Am găsit acum pe contul de google al hotelului poze încărcate ieri cu apartamentele Junior Suite și terasa cu Jacuzzi a acestora, noile tobogane și locul de joacă din exterior, făcute de colegul nostru Ovidiu Oprea. Apropo, foarte bune pozele de la deschidere, Ovidiu! Nice skills!

În fiecare dimineață am găsit resturi de mâncare pe terasă, fie pe jos, fie pe măsuțele de la piscină, semn că seara nu curăța nimeni în urma turiștilor leneși care nu puteau să arunce resturilor la gunoi, chit că coșul de gunoi era fix lângă ei, între șezlonguri.

Pisicina devine seară un adevărat joc de lumini multicolore.

Unde poți face plajă?

Hotelul dispune de plajă privată ce se întinde pe o suprafată de, zic ei, 9000 mp pătrați. În momentul deschiderii, pe 1 iulie, nici nu se putea vorbi de plaja privată, dar în mai puțin de 2 zile, după multe reclamații, a răsărit peste noapte jumătate din plaja privată existentă în momentul de față. Mobilizarea a fost bună. Plaja nu se află în fața hotelului, ci un pic mai în dreapta, vis-a-vis de cea a hotelului Melodia și Favorit. Șezlonguri au fost întotdeauna suficiente, chiar dacă spațiul este încă mic pentru capacitatea hotelului. Tind să cred că nu au avut la capacitate maximă gradul de ocupare. Umbrelele sunt din stuf, mult mai rezistente față de cele clasice. În plus, se oferă gratuit saltele de plajă. În fiecare clipă exista unul sau doi responsabili de plajă care ajutau turiștii cu saltelele. Erau cu ochii în patru după brățările Mera, iar în caz că apăreau turiști fără brățări, îi atenționau și plecau. Nu era nicăieri semnalizat “plajă privată Mera Onix”.

Ți-am spus mai sus despre beach bar, acum existent.

Intrarea în mare este un pic abruptă, cu multe pietre de diferite dimensiuni, ba dai de un deal, după zici că urci pe Himalaya. Situația este de la sine înțeleasă, zona fiind un golf cu multe pietre. Probabil știi și situația plajelor din Cap Aurora și Venus. Alge nu am zărit sub nicio formă, doar în fața hotelului erau, dar momentan nu le aparține acea bucățică de plajă. Din unele discuții cu un muncitor, vor să se extindă până spre golful următor, din stânga, cel din fața hotelului. Accesul la plajă se poate face prin două locuri, primul fiind direct din holul hotelului de lângă lifturi, cu coborâre pe trepte renovate, vis-a-vis de fosta terasă Aurora. Aici există un paznic de formă și o poartă de acces care n-am înțeles cum funcționează – scotea un zgomot de fiecare dată când treceam pe lângă ea, cel mai probabil pentru deschidere completă trebuiau folosite cartele de acces în cameră. Apoi către plajă, trebuia să trec pe lângă o zonă aflată încă în construcție, sub terasă. A doua alternativă este de pe terasă, pe lângă restaurant, piscine și coborâre directă pe niște scări vai de mama lor, pe românește sau ieșire directă în cea de-a doua parcare a hotelului, apoi către aceleași scări.

Unde poți să parchezi mașina?

Parcarea hotelului a fost dublată față de cea inițială, înainte de renovare. Prima parcare este cea din fața recepției, estimez undeva la 60 locuri de parcare standard, plus alte parcări haotice care îi blocau pe alții, să nu mai zic că unii s-au gândit să-și lase mașinile fix în fața recepției, mai aveau puțin și intrau în hotel. Cea de-a doua parcare pe care am descoperit-o ulterior, nu mi-a fost comunicată de primul paznic la sosire, este situată în colțul opus primei parcări, în fața piscinei hotelului Diamant, acolo am zărit câteva locuri libere la miezul zilei, în plin weekend. Capacitatea este un pic mai mică, undeva la 40 locuri de parcare. Aparent locurile sunt insuficiente, dar să nu uiți că spațiul a fost dublat. Cum ți-am spus mai sus, vei fi nevoit să pui pe bordul mașinii, la vedere, un tichet cu numărul camerei și numărul de telefon.

Câte lifturi există?

În tot hotelul există 6 lifturi Kone NanoSpace cu un design modern, foarte silențioase datorită noii tehnologii ce stă în spatele lor. În caz că nu știi, Kone este o firmă cu prestigiu, ce oferă calitate, nu cantitate. Cu alte cuvinte, se vede orientarea către turist și calitate, banii nu au fost o problemă. În holul mare, de lângă restaurant, există 2 lifturi pe o parte, 2 pe cealaltă. Nu au fost niciodată aglomerate și nici nu am fost nevoit să aștept. Doar în ultima zi s-a stricat unul dintre ele (tipic Kone), dar s-a remediat problema în a doua zi lucrătoare. Mai există încă 2 lifturi lângă sala de jocuri pe care le-am descoperit ulterior. Poate nu le-am descoperit pe toate, nici nu bag mâna în foc.

Cum stă hotelul la capitolul conexiunii la internet?

Încă de pe foaia de welcome de la check-in, se precizează userul și parola necesare pentru logarea la rețeaua Wi-Fi. Inițial, userul era Onix Guest, a funcționat perfect 1 zi, după care brusc a apărut altă rețea Onix Oaspeți (varianta în română), rețea deschisă, fără parolă. Logarea se făcea automat, dar fără acces la internet. La intrarea pe orice browser eram redirecționat către o pagină a serverului de Internet unde era nevoie de numărul voucherului de vacanță. L-am introdus, a mers perfect de atunci, cu mici fluctuații. Însă, atunci când am încercat să introduc același număr pe alt device, nu a mai funcționat. Am mers la recepție unde am găsit alt tip care mi-a dat un bilețel cu un cod valabil 7 zile (se pare că trebuia să mi-l dea de la început). Nici acum nu am înțeles logica, prima rețea a dispărut după o zi, apoi a apărut rețeaua în română, cu alt tip de logare.

Semnalul este puternic, te-ai prins, în zona recepției, ok în camere, slăbuț spre inexistent pe balcon și la piscină. Pe plajă nici gând de Wi-Fi. Momentan.

Unde se pot juca copiii?

În primul rând, la Onix vei găsi locul perfect pentru copilul tău. Au un Kid’s Club deschis de la ora 10 dacă nu mă înșel până seara. Este localizat la parterul hotelului, pe culoarul către intrarea directă în restaurant. Există personal care încearcă să facă copiii să se simtă bine. În fiecare seară au program artistic, cu debut înainte de ora 19, ceva probe de sunet, apoi spectacol pentru copii (magie etc.), urmat de spectacol pentru adulți (cântăreți, jocuri populare) până undeva la orele 22. Pentru copii se mai organizează spectacole de teatru în sala de conferințe din stânga recepției, sală goală de altfel, cum ar fi De-a scufița roșie sau Gâscănelul neastâmpărat. Mai poți găsi alte afișe cu diverse spectacole pe scenă deja organizate pe pagina lor de Facebook, ca să-ți faci în mare o idee. Au și live-uri. Alte activități nu am văzut în restul zilei, poate nu le-am observat.

Au mai fost amenajate locuri de joacă în exterior, inexistente la început, o trambulină și o masă de ping-pong la ieșirea din hotel către restaurant, un leagăn, un balansoar, încă o trambulină și alte două atracții pentru copii fix lângă piscina mică, suprafața având podea tip burete care absoarbe șocurile. Dacă mă întrebi, locul de lângă piscină este amplasat prost, mai ales că acel burete se macină și este la 1 metru de apă, ar putea fi mutat la ieșirea dinspre hotel spre restaurant.

În interiorul hotelului, pe holul principal de la parter, am mai găsit o mini sală de jocuri formată din o masă de ping-ping, două mese de biliard și una de hochei. Paletele, mingile de ping-pong, tac sau bilele de biliard se pot închiria de la recepție pe numărul camerei, în caz că se fură.

Recepția

De cum am intrat în hotel am observat bunul gust cu care a fost decorată zona recepției, un hol mare de altfel, cu fotolii albastre și mese din sticle, toate pe covoare crem foarte pufoase. Ce m-au impresionat cel mai mult au fost corpurile de iluminat gen spirală, arătau incredibil de bine. În partea dreapta există un bancomat BCR, în caz că ai nevoie de cash. Parfumul plăcut venea din aparate speciale montate pe podea.

Cum se prezintă personalul?

Personalul hotelului este alcătuit în cea mai mare parte din tineri, fără experiență, angajati pe perioada verii. Ce m-a surprins este că, deși fac parte din aceeași categorie de vârstă ca ei, mâine-poimâine la 20 ani, au știu să-și facă meseria cu responsabilitate și devotament, unii dintre ei zâmbeau, alții încă erau în lumea lor. Recepționerii/recepționerele, barmanii, cei care debarasau mesele, toți, dar absolut toți dădeau dovadă că se poate face turism de calitate și la noi, fără personal calificat. Ca prezență continuă, l-am remarcat pe un domn mai mic de statură, îmrbăcat mereu în cămașă albă, prezentabil, care s-a dovedit a fi unul dintre managerii hotelului – am aflat din broșura lor de la recepție. Mereu era cu ochii în toate direcțiile, ba în restaurant, ba la piscină, ba mai discuta cu șeful de sală din restaurant, toate acestea nu mi-au dat senzația că sunt analizat minut cu minute, secundă cu secundă, ci mai degrabă că vor ca totul să meargă strună. Și așa a fost, fără vreo exagerare.

Inclusiv cameristele, unele cu, altele fără experiență, mi-au transmis respect doar dacă m-au salutat. Cel puțin eu nu am dat nas în nas cu vreo persoană din staff-ul lor care să-mi inspire o oarecare nesiguranță, reținere sau lipsă de profesionalism.

Împrejurimile hotelului

Să nu uităm că suntem pe litoralul românesc și, probabil, știi că zonele verzi sunt ultima problemă când vine vorba de o renovare sau de o îmbunătățire a aspectului unei străzi/stațiuni. În împrejurimile hotelului nu vei găsi marea cu sarea, doar Marea Neagră puțin sărată, alte hoteluri renovate, mici magazine cu suveniruri, market-uri, restaurante și restul sigur știi. Ca în orice altă stațiune. Drumul către hotel este o adevărată aventură, plin de gropi și denivelat. Nici străzile adiacente nu se prezintă mai bine, pe lângă gunoaie și forfotă nu găsești altceva.

Informații suplimentare

În tot hotelul există o mulțime de dozatoare de apă La Fântâna. În restaurant sunt plasate la fiecare intrare, pe holuri se află câte unul pe fiecare etaj (în mare parte sunt băgate în priză, doar la etajul 7 era doar de formă) și alimentate zilnic, nu a fost un moment în care unul să fie gol.

Tot pe holuri, din două în două etajate există un tavan de unde lipsesc instalațiile de iluminat ornamental, au rămas doar cablurile în urmă - primul etaj fiind un hol deschis cu vedere către cel de sus.

Hotelul nu dipsune momentan de centru SPA și masaj sau sală fitness, toate aceste facilități sunt disponibile la Mera Resort din Venus, situat la aproximativ 1 km de Onix. Mai există un etaj, anume etajul 8, care ascunde o încăpere mică, cu scări în curs de renovare. Tind să cred că acolo va fi o sală de fitness și un loc de relaxare, ar fi păcat să nu ofere astfel de servicii aici, nu în Venus. În plus, panorama este extraordinară de sus. În caz că te interesează, am găsit în pliantul Mera Hotels de la recepție, prețurile pentru diverse metode de relaxare oferite la Mera Resort. Tratamentele pentru ten acneic, de curățare La Beaute, facial sau hidromasaj cu sare din Marea Moartă pleacă de la 50 lei pentru 20 minute în cazul ultimei menționate, și poate ajunge până la 200 lei pentru 50 minute în cazul primelor enunțate. Dacă simți că nu ai dormit bine în patul de hotel (deși m-ar cam mira), poți încerca la vecinii de la Venus masaj de relaxare – totul te va costa 100 lei pentru 50 minute. Alte posibilități ar fi exfoliere corporală cu sare neagră de Himalaya – 20 min/50 lei, gomaj cu alaun, miere și lăptișor de matcă – 20 min/70 lei, ritual cu ciocolată - 50 min/110 lei, împachetare cu unt de Shea – 50 min/100 lei, ritualuri destinate cuplurilor cum ar fi Relax Together - 80 min/150 lei/pers sau un masaj în cuplu - 50 min/200 lei. La capitolul masaj se mai oferă masajul scalpului – 25 min/60 lei, masaj decontracturant 45 min/120 lei, masaj revigorant 50 min/120 lei, masajul picioarelor 45 min/90 lei, masaj cu pietre calde 50 min/130 lei, masa tibetan 50 min/140 lei. Mai au și Pool & Thermarium cum ar fi sauna finlandeză, saună umedă, biosaună, bazine Kneipp, dușuri scoțiene și zic ei, salină.

Cum ți-am spus mai sus, în hotel încă se lucrează la unele aspecte. Ce am găsit eu în august, nu au găsit cei care au venit la deschidere, iar eu nu am putut beneficia de unele facilități în august în comparație cu cei care au optat pentru un sejur în luna septembrie, cu toate că toți am plătit cam aceeași sumă și ni s-au promis aceleași servicii. Încă se mai lucrează la ultimul etaj, mai sunt de pus corpuri de iluminat, plaja privată nu este gata în totalitate conform planurilor auzite, zona de sub piscină încă e în construcție și cam atât momentan. Toate acestea se vor rezolva la anul cu siguranță când este previzibil că tarifele vor crește și mai mult.

În categoria lucruri făcute pe repede înainte se mai pot încadra balustradele din sticlă de pe terasă, am descoperit involuntar când încercam să fac o poză cu un palmier de acolo la răsărit că pe una dintre ele era scris Lateral stânga 1700 x 1200. Mici detalii care fac diferența. Pe balcoul apartamentului în care am fost cazat am găsit, vis-a-vis de balustrada improvizată din acele plăci de lemn de care ți-am tot spus, o pereche de mănuși și alte ustensile ale muncitorilor, cel mai probabil uitate.

Tot din research-ul pe care l-am făcut, am descoperit că în luna martie, conform pozelor puse de un utilizator (o poți vedea aici), în locul actual al terasei și al restaurantului era șantier în toată regula, doar fațada exterioară a hotelului era terminată. Dacă stai puțin și calculezi, din martie până în iulie sunt 4 luni, timp în care au reușit să finalizeze destul de repede pentru România un întreg șantier. Desigur, poate acea persoană a făcut poza cu mult timp înainte și a publicat-o în martie anul acesta, dar tot nu pot să le contest viteza cu care s-au mișcat în criză de timp.

Logo-ul hotelului de pe acoperiș a rămas luminat seara doar a Onix, Mer a dispărut în zare. Atenția la detalii, dacă știi ce vreau sa zic!

Te-am bătut la cap în tot articolul cu ce au găsit turiștii cazați la deschiderea hotelului și în prima jumătate a lunii iulie, recunosc. Îți mai spun că, în semn de scuze, oaspeții cazați în perioada antemenționată au primit un voucher de 20% reducere pentru următorul sejur de anul viitor la Mera Hotels, în condițiile în care pe toată perioada șederii lor, nu au primit scuze de la staff, dar în schimb au văzut cum se lucrează intens la remedierea tuturor problemelor semnalate. Totodată, grație ochiului vigilent, le-am dat See First paginii lor de Facebook, adică tot ce postează să fie prioritar în News Feed-ul meu. Astfel am observat că pe la sfârșitul lunii iulie au anunțat că pentru sejuri într-o perioadă scurtă, de maxim 5-6 zile, oferă 20% reducere. Acea postare a dispărut ulterior. În luna august, apare din nou aceeași ofertă last minute, tot 20% reducere, de data asta în perioada 18-25.08, pentru sejururi de minim 2 nopți în oricare din cele 3 hoteluri ce aparțin Mera Hotels, inclusiv Onix, semn că încă mai aveau camere libere. Colac peste pupăză, pe câteva site-uri de turism, a apărut cea mai fresh ofertă: 25% reducere pentru orice sejur de minim 3 nopți în perioada 01-25.09. Acum nu că mă oftic, dar tare bine mi-ar fi prins o reducere de 20%! Chit că era în iulie sau august, perioadele erau de vârf sezon.

Sfat pe final: se poate închiria fier de călcat de la recepție.

Cum s-au desfășurat formalitățile de check-out?

După cele 4 zile excelente petrecute la Onix, a venit și ziua de plecare. Știam de dinainte că putem ieși cu prânzul, dar camera trebuia predată până în ora 12. Cum prânzul se servea abia de la ora 12:30, am mai stat puțin pe terasa și am luat după masa. La final, ni s-au tăiat brățările, nu înainte să primesc o foaie în care să le las un feedback. Au fost întrebări directe, legate de fiecare categorie cum ar fi cazare, masă, plajă, confort general șamd. Am completat fiecare punct, singurele aspecte negative pe care le-am punctat au fost eficiența aerului condiționat din cameră și lipsa barului de pe plajă (chiar le-am scris că era echitabil să beneficieze toți de la bun început de aceleași servicii). Ultimele cuvinte de pe foaie: Ne auzim pe amfostacolo! Și uite că așa va fi. Nu de alta dar nu avem cum să nu-i trec în portofoliu.

Ce am înțeles în urma experienței de la Mera Onix?

Ultimele cuvinte sunt parcă cel mai greu de scris. Am înțeles că undeva acolo, la capătul tunelului, echipa din spatele Mera Hotels vrea să schimbe cu adevărat fața litoralului nostru. Ce mă bucură e că au reușit să readucă la viață hoteluri comuniste, unele chiar în paragină, la standarde de 4 stele. Culmea, le-a ieșit grozav de bine. Se vede că și-au pus amprenta în toate cele trei locații, mobilierul și unele părți sunt comune tuturor, dar au venit cu ceva în plus ca să facă diferența între ele. În speță, la Onix au venit cu Infinity Pool și Jacuzzi pe terasa apartamentelor. Observ că și în momentul de față au scoruri excelente pe mai toate site-urile de profil, pe Booking au ajuns chiar la 9/10 pe baza a 76 recenzii, pe Google au crescut la 4,3 din 300 impresii (atenție, scorul a plecat de la 3,6, rezultat lăsat în urma fostelor hoteluri Onix și Safir), iar pe Facebook au crescut la 4,6/5, după ce au căzut la 4,1 la deschidere. Îmi place că deși au fost prinși pe prinși pe picior greșit încă de la început, au încercat să se ridice și să acopere neajunsurile evidențiate de turiști, grăbind toate procesele de renovare rămase, au folosit mărci de calitate în toate privințele, de la camere, la uși, la lifturi, la umbrelele de pe plajă, dar și la mâncare. Toate acestea dovedesc încercarea lor de a intra în lumina turistului fie el și ocazional, în ciuda prețului destul de ridicat practicat la cazare. Spun asta pentru că am văzut și văd în continuare pe litoralul nostru încercări de renovare a unor hoteluri vechi prin așa zisa spoială, doar de fațadă, fără bun gust și fără vreo legătură între elementele de design interior, să nu mai zic că atitudinea față de client nu este întotdeauna cea mai reușită. Aici nu fac referire la lanțurile hoteliere deja cunoscute de ani buni, ci la cele mai mici pentru că și Mera este în continuare la un nivel mic spre mediu. Mi-a mai plăcut atitudinea față de client, întotdeauna personalul a fost la înălțime, chiar dacă predomină cel tânăr, necalificat, toți au fost pe aceeași linie, au încercat ca totul să fie cât se poate de bine, dacă nu chiar perfect. În continuare voi fi cu ochii pe, sper eu, noile achiziții Mera Hotels din anii următori și indiferent de prețul cerut voi sta minim 2-3 nopți pentru a vedea dacă se păstrează la nivelul înalt cu care și-au obișnuit clienții de 3 ani încoace.

Dacă te întrebi ce nu mi-a plăcut la Mera Onix, îți pot spune că numărul serviciilor diferite de la început și până la sfârșit m-a deranjat cel mai tare. M-am gândit că dacă m-aș fi pus în postura unui turist care a venit la deschidere, cu siguranță atitudinea mea dintr-un articol ar fi fost mai puțin pozitivă și mai mult negativă. Nu este nimeni vinovat că nu au apucat să finalizeze totul la timp, cu tot cu vremea ploioasă din luna iunie. Dar cumva se compensează cu rapiditate cu care au încercat să rezolve problemele, totuși, nu total. Nu mi-a mai plăcut faptul că nu am beneficiat de bar pe plajă, chit că el a devenit funcțional în următoarele zile după plecarea mea. Sper ca acum să existe și toalete pe plajă. Ultimul aspect și promit că voi încheia curând este suprafața total haotic montată de pe terasă și lipsa unei săli de fitness care ar fi fost un mare plus în zilele ploioase, nu numai pentru mine, cât și pentru ceilalți turiști.

În încheiere, vreau să citez câteva fraze de pe site-ul hotelului, cuvinte cu care se mândreau încă de la început și care s-au dovedit a fi adevărate: Mera Onix este evadarea perfectă, un loc ce pare desprins din revistele de călătorii și în același timp accesibil celor care isi doresc un all inclusive. Mera Onix devine in 2018 locul în care bucuria și relaxarea se împletesc armonios pentru crearea celor mai reușite experiențe de vacanță, a unor prețioase trăiri și emoții, a căror amintire ne dorim să vă încânte până la următoarea vizită. Tot aici vreau să închei cu cuvintele userului maratia din review-ul ei care a concluzionat mai bine decât mine: Concluzie: mergem cu siguranta si anul viitor. Fiind primul an de functionare, s-au descurcat exemplar. Impresii cu adevarat pertinente se pot formula insa doar dupa finalizarea tuturor obiectivelor pe care si le-au propus. Recomand, ofera servicii mult superioare altor hoteluri de 4 stele cu ani buni de functionare.

Aici îți mulțumesc că mi-ai citit, fie și o parte din cel mai lung articol pe care l-am scris pe AFA de la început. Cu speranța că nu te-am obosit, îți mulțumesc încă o dată!


[fb]
---
Trimis de andreieu in 02.09.18 22:01:34
Validat / Publicat: 03.09.18 12:18:59
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în JUPITER / AURORA.
NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

VIZUALIZĂRI: 13756 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

25 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (andreieu); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
IMPORTANT: Eventualul drept la replică din partea proprietarilor este BINEVENIT, ÎNCURAJAT și SALUTAT, fiind esențial pentru formarea unei opinii în cât mai completă cunoștință de cauză. Proprietarii sau reprezentanții unitătilor de cazare își pot exercita dreptul la replică fie scriind un ECOU la acest articol, fie inițiind un articol nou, cu titlul "Dreptul la replică".
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P23 Mera Onix - locul unde începe cu adevărat vacanța!
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
[900 PMA] [450 PMA]
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 50150 PMA (din 54 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest review

25 ecouri scrise, până acum

piti [03.09.18 12:56:36] »

Așa ceva nu am mai citit până acum. Nu am pretenția că citesc tot. Mi-a luat ceva timp dar a meritat. Și asta o spune cineva care nu e fan mare. Da, da, există și astfel de specimene.

Detalii peste detalii. Minuțios. Bravo!

iulian68 [03.09.18 14:01:52] »

Felicitări! Subscriu colegului piti pentru ca nici eu nu am mai avut ocazia sa citesc un review atat de complet, de minutios si bine structurat!

johnnybegoode [03.09.18 14:09:06] »

Superb! Review marca "andreieu"

tata123 🔱 [03.09.18 14:14:48] »

@andreieu: Bine punctate toate aspectele despre acest hotel rebranduit; citisem lucruri bune despe el, am trecut în august pe lângă el și l-am observat, am văzut fotografii pe FB postate de @pepsi70ro. Cu asemenea investiții poate scoatem la liman Litoralul românesc. Felicitări pentru articol.

@piti + iulian68: Toate articolele lui @andrieu sunt bine scrise, cu detalii și informații actuale, ilustrate cu fotografii frumoase. Mai sunt însă și alți useri care scriu amănunțit și oferă cu lux de amănunte informații despre hotelurile unde s-au cazat (de ex. @nicole33). Bravo lor!

iulian68 [03.09.18 15:49:32] »

@tata123: Extrapoland, si tu, si mama Michi, nicole33, Iulianic, febletea mea krisstinna, elviramvio si nu-mi ajunge spatiul sa scriu, cu dan&ema, mishu Anilu, Aze (ti-am zis ca nu e loc!) toti scrieti frumos, insa andreieu pe care nu l-am mai citit, m-a surprins in mod placut...

andreieu [03.09.18 17:28:42] »

@piti + iulian68 +johnnybegoode: Vă mulțumesc pentru aprecieri! Sincer, în momentul de față nu știu de ce am fost atât de nebun încât să mă avânt la o asemenea detaliere, poate că mi-a plăcut prea mult locația. Și încă îmi place.

@tata123: Măi, dacă stau bine să mă gândesc, "din cauza" lui @nicole33 am prins o așa poftă de a scrie. Mi-a plăcut peste limită stilul ei pretențios și elaborat de a descrie o locație de cazare. În secunda doi aș fi făcut o rezervare. Apoi intervențiile ei la anumite întrebări, fapt care m-a înmânat să mă alătur într-o astfel de cursă. Și-mi place, nu zic nu. Din acest motiv am decis să mă axez doar pe locații de cazare, parcă mă simt mai în largul meu.

Nicole, știu că o să râzi puțin după ce o să citești ecoul

AZE [03.09.18 17:50:34] »

@andreieu: Cred ca tocmai ai scris articolul anului 2018. Este cel mai bun si complex articol despre un resort citit in 2018 aici. Cu acest articol ai mai sters o bila neagra apartinand litoralului romanesc. Si merita si o bila alba câteodată, totusi este anul centenarului.

Pe de alta parte văzând P13 esti enervant de tânăr dar ia asta ca o gluma de la mine (eu mai glumesc pe aici pe AFA) pana la urma lumea este a tineretului de astăzi viitorul de maine.

Felicitări maxime din partea mea

iulian68 [03.09.18 18:12:30] »

@AZE: Asa am gandit si eu citindu-l! Iar daca mai tinem cont de varsta lui, ii prevad un viitor luminos, si nu doar aici pe saitul nostru. Cred ca si blogger, ar avea un succes major daca va continua sa scrie asa.

AZE [03.09.18 20:46:23] »

@andreieu: În afară de articolul anului și fotografiile sînt foarte reușite.

webmaster [03.09.18 20:50:24] »

Prin excepție de la cutuma prin care se seletează cm MG doar reviews-uri ”de călătorie”:

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

andreieu [03.09.18 20:56:28] »

@AZE: Come on people, chiar vreți să-mi faceți seara mult mai bună! Nu cred că mai am vreun cuvânt de spus, nu că n-aș fi spus prea multe.

e de alta parte văzând P13 esti enervant de tânăr dar ia asta ca o gluma de la mine (eu mai glumesc pe aici pe AFA) pana la urma lumea este a tineretului de astăzi viitorul de maine.

N-am cum să mă supăr, probabil ai observat că am încercat să fac glume subtile prin articol, mai puține decât m-aș fi așteptat.

Am pus poza respectivă pentru a elucida misterul multor useri, înnebuniți de vârsta din caseta tehnică. Întotdeauna mă voi întoarce aici, pe AFA, cu toate că o fac rar din cauza programului care mă depășește.

@iulian68: Ce-ți pot spune sigur e că la vârsta de acum, am deja 1 an experiență ca Graphic Designer. Dar nici ce zici tu nu sună rău. Totuși, tot la articolele de turism m-aș întoarce, articole pe care tot aici le-aș scrie.

@web: Nu mai comentez, vă mulțumesc oameni faini!

nicole33 [03.09.18 22:25:49] »

@andreieu:

În primul rând, felicitări pentru minivacanţă şi pentru maxiarticol!

Eu te cunosc de ceva vreme, astfel că nivelul ridicat de detaliere nu a constituit o surpriză pentru mine.

Anul acesta am studiat şi eu acest hotel, cu mai puţin interes decât tine, este adevărat, astfel că multe din cele citite doar au confirmat informaţiile deja culese.

Îmi plac articolele tale la fel cum îmi plac şi ale mele , sunt tare modestă, nu-i aşa? , deoarece amândoi scriem aşa cum am vrea noi să citim atunci când ne documentăm înainte de a ne alege viitoarea destinaţie de vacanţă.

Eşti mult prea tânăr faţă de mine pentru a putea ţine pasul, dar încă îmi mai place să răspund provocărilor . Poza P13 nu a fost o noutate pentru mine care te mai văzusem în pozele postate pe FB, dar deja i-ai "enervat" pe alţi colegi.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
nicole33 [03.09.18 22:46:25] »

@andreieu:

atunci când ajungi la Onix nu vei putea să servești prânzul, chiar dacă vii cu ceva timp înainte de ora începerii acestuia. De ce? Pentru că am observat că au reguli foarte stricte pe care le respectă cu desăvârșire. Prima masă în ziua sosirii este gustarea de la ora 16, odată cu ora check-in-ului și primirea brățărilor Mera. Există și excepții la check-in, cum a fost cazul meu, dar în orice caz, vei primi camera dar nu poți beneficia de nicio facilitate a resortului fără brățară. Viu sau mort, trebuie să aștepți. În caz că stomacul nu e de acord cu ora 16, poți servi prânzul contra-cost.

Ştiam de această regulă.

În timp ce tu admiri stricteţea lor în respectarea regulilor, eu o apreciez ca inflexibitate, asta într-o exprimare elegantă, bănuindu-i că, în realitate, nu doresc decât să mai ciupească nişte bani, pe lângă costul oricum considerabil al unui sejur aici.

Am fost neplăcut surprinsă de răspunsul negativ categoric la întrebarea mea dacă se poate intra cu prânzul şi ieşi cu micul dejun, imediat oferindu-mi-se opţiunea contra cost.

În lipsa brăţării nu ai acces nici măcar la plajă, ceea ce implică o zi complet pierdută

Mi-e greu să înţeleg toate aceste dovezi de lipsă totală de ospitalitate. Mi-am petrecut prea multe vacanţe în Turcia la all inclusive, unde absolut de fiecare dată am beneficiat de TOATE facilităţile din momentul în care am intrat pe poarta resortului, chiar dacă era 8 sau 10 dimineaţa, şi uneori chiar şi de cameră, dar aici nu am pus problema cazării, astfel că realitatea românească mă bulversează.

Cafeaua doar la aparate Amigo și Julius Meinl.

Cu alte cuvinte, doar cafea instant.

Dar o cafea adevărată poţi bea undeva, chiar şi contra cost?

În timpul meselor se poate servi tărie și mini-cocktailuri.

Acum, pentru că eşti deja major , pot cere mai multe detalii. Ce înţelegi prin mini-cocktailuri? Doar în restaurant?

nrs † [03.09.18 23:36:58] »

ce spui de ora 10 la turci , anul asta am ajuns la 7.35 si am avut o surpriza! s-au scuzat ca nu e gata camera

fra [04.09.18 09:28:10] »

Foarte tare articolul. eu sunt pe amfostacolo de pe la 20 ani, deci aproape de vârsta ce o ai, dar deși au trecut cam 8 ani de atunci, nu am ajuns la nivelul ăsta de articole. Ce-i drept nici nu mi-am dorit, nici nu am încercat și nici nu am avut material ???? Adică fix pentru un hotel care tocmai s-a (re) deschis merită scris în detaliu - pentru că există, așa cum ai menționat, o sută și o mie de întrebări care mai de care mai diverse.

Apropo, cred că e și cel mai lung articol de pe amfostacolo acolo prin care am trecut eu (recunosc că l-am citit mai pe diagonală) ???? Culmea că am intrat mai mult de curiozitate după ce am citit introducerea și voiam să văd ce se poate scrie așa mult despre un hotel.

Felicitări și cred că asta e o provocare pentru mine să fiu la fel de atentă și să dau la fel toate detaliile la următorul hotel la care merg. Deși inițial mă gândeam că îți "strici" vacanța stând să pândești fiecare detaliu al cazării ca un spion, pentru alții care nici nu știi dacă vor citi, cred sincer că e un lucru mai pozitiv decât să asculți discuțiile de pe plajă și apoi să ai capul plin de problemele altora (cum fac eu ????).

Dragoș_MD CONS. ONORIFIC AFA / ROMÂNIA [05.09.18 00:05:15] »

@andreieu: felicitări pentru articol.

Dar nu pot să mă abțin să nu vin cu o micuță completare: tocmai ce am trecut în seara asta pe aleea ce desparte incinta Mera Onix de plajă. Pe scena resortului se desfășura programul artistic de seară. Muzică frumoasă, cântată bine... darrrr... la un volum cel puțin triplu față de cât ar fi fost nevoie.

E deja un leitmotiv pe litoralul nostru - hărmălaia produsă de muzica unor astfel de locuri.

Eu sincer nu pricep cum pot sta clienții acolo... eu unul aș fugi în secunda doi când aș auzi muzica folosind ficatul în locul urechilor...

elviramvio [06.09.18 08:47:27] »

@iulian68:

Ce faci domnule?! Mă aminteşti acum după atâta tăcere, motivată, din partea mea!!! Vin eu curând cu surprize şi... jamboane

AncaGO [07.09.18 01:30:00] »

Sunt absolut uimita de review-ul tau, andreieu! Felicitari si multumesc! Chiar imi doream sa citesc un asemenea articol despre Mera! Pozele? Jos palaria! Ai fost simpatic cand ne-ai aratat piscina colorata diferit sau alte detalii, cum ar fi podeaua terasei, am zambit cu gura pana la urechi ????. Multumesc! Votat cu tot dragul!

Alex_Macedo [07.09.18 23:16:26] »

Astăzi... ehm... în zilele noastre ne ajung degetele mâinilor pentru a ne bucura de juvenilismul românesc... din nefericire . De ce? Pentru că, pe cei care-i mai avem... ehm, nu ne pasă... nu deținem ÎNȚELEPCIUNEA de a le oferi posibilitatea de a-și expune, ca un covor, talentele.

Din fericire, colegul nostru, @andreieu la o vârstă fragedă la care alții au în cerebral... ehm... cai verzi pe pereți arată că această nație nu se îndreaptă spre pierzanie!

Un copil talentat care are un simbolistic... neagativismo-obiectivo-blând, vis-a-vis de ceea ce ochii lui percep când văd ceea ce văd .

Unul din puținele review-uri extrem de lungi care a fost citit da'l capo al fine. O introspecție până la ultima piuliță, aș spune.

Un tânăr care ne arată că acest popor creează cert valori .

Rămâi în țara ta, Andrei! Tu și cei pe o minte cu tine..., ehm... cum spunem noi în partea asta transilvană, puteți duce acest tărâm pe cel mai performant pisc... Noi... cei ce mai suntem pe aici, nici vârsta și nici puterea nu ne mai ajută

BRAVO .

rentea [18.09.18 10:13:17] »

@nicole33: Absoluct corecte remarcile tale, pana la urma a nu iti da bratarile pentru a avea cces la facilitatile resortului si a bea macar un suc sau ceva similar, e o dovada de zgarcenie tipica majoritatii unitatilor de turism romanesti. Nu e niciunul mai breaz. Nu ar saraci nimeni daca ti-ar pune bratara aia, ba dimpotriva ai deveni mai relaxat si ai incepe "cu dreptul" sejurul. Oriunde am fost eu la Allinclusive, cum spui si tu, nu numai in Turcia, iti puneau bratara imediat, chiar daca nu iti dadeau camera in momentul acela.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
maratia [03.10.18 18:17:54] »

@ andreieu: Foarte frumoasa recenzie. Felicitari!

andreieu [03.10.18 18:27:47] »

@all: Cu o (mare) întârziere, vă mulțumesc! Mă înclin!

teona [15.01.19 16:04:29] »

Chiar daca afara este un strat proaspat de zapada, unii mai citesc articole despre mare si nu ma pot abtine sa nu te felicit pentru asa articol detaliat, in care gasesti pana si cea mai mica informatie. Bravo!

andreieu [15.01.19 18:15:19] »

@teona: Mulțumesc pentru lectura de iarnă, apreciez mult!

Ce-i drept, m-ai făcut să mă reuit la pozele atașate articolului, pe langă faptul că dorul de oamenii ăștia tare faini e deja la cote maxime! Au avut și o petrece cu tematică de Revelion, păcat că am ratat ocazia.

Să ne auzim cu bine!

roger [26.03.19 10:41:59] »

@andreieu: mersi de review, cam lung dar asta il face folositor

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
14 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Alex_Macedo, AncaGO, andreieu, AZE, dalina2007, elviramvio, fra, iulian68, maratia, piti, rentea, roger, tata123 🔱, teona
Alte impresii din această RUBRICĂMera Onix Resort (ex Onix & Safir) [Cap Aurora]:

INFO: Membrii AmFostAcolo beneficiază de oferte speciale pentru această destinaţie - Solicită o ofertă personalizată

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.54500222206116 sec
    ecranul dvs: 1 x 1