Drumul cel mai scurt din Bucuresti catre Varna (BG)
Astazi ne-am intors dintr-un sejur de 4 zile din Varna (vezi impresii aici si aici). M-am tot gandit daca are rost sa scriu un review cu drumul in sine si, in prima instanta, am renuntat: e prea scurt si usor. Apoi am cautat pe site si am vazut ca nimeni nu a descris detaliat un traseu cu masina Bucuresti - Varna. Pentru cei care vor face pentru prima data acest traseu ori pentru cei care au ales o alta ruta, poate mai grea, poate mai usoara (ii astept cu ecouri utile), iata impresiile mele:
Acest traseu mai fusese parcurs inainte integral o data (vezi impresii aici) si partial o data (vezi impresii aici).
Pentru minivacanta din luna mai 2018, am ales acelasi traseu cunoscut, clasic: dat fiind faptul ca am "furat" o zi de concediu, am plecat vineri, 25.05.2018, la ora 09.10 dintr-un cartier muncitoresc al Bucurestiului spre Sos. Giurgiului.
A urmat o "binemeritata" pauza de o ora, in coada, la iesirea din Bucuresti, pana la intersectia cu soseaua de centura, pentru ca desteptii au decopertat un asfalt de-abia turnat, pentru ca sa puna altul (de fapt, ideea este ca de la iesirea din Bucuresti pana in Jilava, soseaua modernizata nu avea latimea necesara pentru 2 benzi/sens de drum expres, asa ca s-au apucat sa largeasca soseaua).
Am regretat ca nu am ales iesirea prin Rahova - stanga pe centura Bucurestiului - dreapta la Jilava pe DN5/E85, dar la inceputul lunii mai folosisem aceeasi ruta si a fost ok (impresii aici - ADMIN Vila Diabora - o experienta cat se poate de placuta).
In sfarsit, dam cu masina in plin in gropile de la capatul lui 7, de la Progresul, iesim din aglomeratie si ni se intinde in fata "soseaua modernizata" - in Jilava aveti grija sa circulati mai mult pe banda a 2-a, pentru ca pe prima banda gurile de canal nu sunt aduse la nivel, inca; masini stationate pe banda 1 peste tot, treceri pentru pietoni (si animale, pentru ca o doamna avea vaca de lant si amandoua asteptau cuminti in scuarul dintre sensuri) si intersectii din plin, asa ca nu va riscati sa bagati pedala la fund.
Odata ce treceti de Jilava, ii multumiti lui Dumnezeu ca nu mai este targ de animale sambata si duminica la Calugareni; aveti grija la podurile peste Neajlov si Arges, pentru ca la unul se lucreaza iar la celalalt se va lucra (este praf) si, mai departe, la sensurile giratorii de pe DN (ultimul dintre ele, cel din Remus, nici macar nu permite intrarea a 2 auto din acelasi sens - pur si simplu nu are raza necesara).
Daca nu ati "dat" in niciun radar, inseamna ca ati ajuns bine merci in vama RO, ori pe varianta clasica - la indicatorul de Oinacu tineti DN inainte, Remus, intrati in mun. Giurgiu, stanga la sensul giratoriu, stanga la calea ferata, dreapta prin gropile fara sfarsit si stanga la sensul giratoriu din vama - sau varianta cu stanga catre Oinacu si ajungeti direct la gropile fara sfarsit, dar eu n-am incercat-o, pentru ca tin la jante si suspensii :).
In vama RO, in functie de ziua si ora la care ati ajuns, aveti de stat ceva mai mult sau mai putin la plata taxei de pod (13 lei, pentru un autoturism, musai cash - nu cu arogante de on-line sau card). Mai departe, urmeaza Podul Prieteniei, renovat in partea noastra acum 2 ani - cine a trecut pe acolo in perioada in care s-a lucrat stie ce cozi "a mancat" - si mai cu denivelari in partea bulgareasca. Imediat, ajungeti in vama BG unde, in functie de dispozitie si trafic, puteti intra in vama din fata sau veti fi deviati spre dreapta-imprejur (stiu, e un nonsens), pe sub calea ferata, la vama de tiruri. La controlul pasapoartelor, care se face la bulgari, daca prindeti de-al nostru va cere doar actele de identitate; daca prindeti de-al lor, ar fi bine sa pregatiti si talonul masinii si permisul de conducere. Daca aveti copii, e obligatoriu sa lasati geamurile jos, sa ii vada; daca iesiti cu minori care nu sunt ai dvs., trebuie sa aveti, obligatoriu, procura notariala din partea parintilor si cazierul judiciar cu mentiunea "insotire minor in strainatate".
Acum, ca ati iesit de la controlul pasapoartelor, nu va opriti sa luati vigneta obligatorie din vama si, mai ales, sa parcati masina care pe unde apucati: veti pierde inutil timp la cozi si cei de dupa dvs. va vor adresa numai "ganduri bune". De asemenea, nu are rost sa-i imbogatiti pe cei care va imbie cu vigntete imediat dupa vama. La fel de bine, vigneta (vinetka, in BG) se poate achizitiona de la benzinarii (Lukoil, OMV, Shell, etc.), platind cash sau cu cardul, in leva. Cine vrea sa plateasca in alte monede, va suporta cursul valutar stabilit ad-hoc de vanzator.
Revenind la traseu, dupa ce iesiti din vama, urmati a doua iesire din sensul giratoriu si intrati pe traseul principal (bd. Bulgaria, 2 benzi pe sens); NU VA CRIZATI CA NU AVETI VIGNETA, la primul mare nod rutier o sa vedeti indicator de Varna, care va deviaza la dreapta imprejur (stiu, stiu), intrati pe bd. Hristo Botev si veti intalni benzinarii Eco si Omv de unde, ati ghicit, puteti lua vinetka.
Dupa cateva semafoare veti iesi din Ruse si veti continua pe E70 (cred ca DN2 al lor), un drum super fain pentru soferi: slab circulat, cu 2 benzi la urcare, putine localitati. Eu, care nu ma dau la masina, cu 2 copii in scaunele, sub 100 nu am lasat-o. Totusi, e bine sa tineti mai aproape de axul drumului iar pe portiunile cu 2 benzi pe sens sa folositi banda a 2-a, pentru ca pe dreapta asfaltul este peticit.
Pe acest traseu, copilotul poate sa faca poze la campurile de maci si lavanda (atentie la Tsar Kaloian, unde ar fi bine sa o lasati mai usor din cauza denivelarilor), urmeaza Razgrad (cand cei care merg in TR vor face dreapta), dvs. tineti inainte drumul spre Shumen unde, urmand indicatorul de Varna, veti intra pe autostrada A2 (85km pana in Varna).
Acum, autostrada asta e cam veche, are denivelari, chiar si gropi; va sfatuiesc sa mergeti pe banda a 2-a, pentru ca prima este rupta de la tiruri.
Cine nu are combustibil va putea alimenta de la un Shell si un OMV, pana in Varna.
Intrarea in oras se face, oarecum, pe nesimtite, o sa vedeti aeroportul pe dreapta si, ulterior, un indicator ascuns de sfarsit de autostrada.
In sens invers, daca nu aveti navigatie, o sa trebuiasca sa urmariti indicatoarele de Ruse, iesiti la dreapta de pe autostrada, si tineti inainte.
Trebuie sa acordati atentie deosebita cititoarelor de vigneta, limitarilor de viteza precum si depasirilor pe linia continua, pandite de politistii bulgari. Nu aveti stress-ul camerelor radar fixe decat in Ruse, asa ca ar fi bine sa mergeti regulamentar; nu aveti nici "cocoase" la trecerile de pietoni prin localitatile intermediare (in Varna, da, nesemnalizate dar marcate).
Ca o remarca speciala, in orice sens v-ati deplasa, nu va angajati al depasiri riscante pentru ca, invariabil, va urma o portiune cu 2 benzi pe sens.
La intoarcere, la taxa de pod se poate plati cash doar in leva (4) sau euro (2, fara subdiviziuni) si, in functie de noroc, puteti trece in 5-10 min. sau dupa 8 ore, asa cum a patit o colega de-a mea, in 2017, de Rusalii.
Eu, care nu sunt pilot de curse, la intoarcere am parcurs cei 270 km in exact 3 ore, cu tot cu opririle din vama (pana la intrarea in Bucuresti) dar nu am prins aglomeratie nici pe drum, nici in vama, si nu am condus la risc.
Overall: e un traseu frumos, si pentru sofer si pentru pasageri: primul are unde sa se desfasoare (putine localitati, 2 benzi la urcare), copilotul va avea la ce sa faca fotografii (ca de navigat, pauza).
 
Drumuri bune va ureaza black_mamba.
Trimis de black_mamba in 28.05.18 22:20:13
- Nu a fost singura vizită/vacanţă în BULGARIA.
3 ecouri scrise, până acum, la acest articol
NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (black_mamba); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
ECOURI la acest articol
3 ecouri scrise, până acum, la acest articol
@black_mamba: Drumul e ok din punct de vedere al calității asfaltului, nu foarte aglomerat și cu benzi duble pentru depășiri. Dacă nu oprești nicăieri pentru vizite turistice și nici nu durează prea mult controlul în vamă se poate parcurge în circa 3 ore, 3 ore jumătate.
P. S. Taxa de pod pe partea românească este 14 lei/autoturism.
@black_mamba: Multumesc pentru informatii.
In iunie mergem in Turcia si pana la Razgrad urmat traseul descris. Am ochit si OMV-ul de unde să cumpăr vigneta, nu o să fac coadă în vamă..
Oricum am trecut articolul la favorite si inainte de a pleca îl mai citesc odată (si pun deoparte 14 lei pentru taxa pod Giurgiu).
Toate cele bune
- Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
- Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
- Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație:
in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o
ÎNTREBARE NOUĂ
(întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
- Aug.2023 Drumul cu maşina de la Bucureşti la Albena – august 2023 — scris în 06.09.23 de nicole33 din BUCUREșTI
- Jun.2023 Spre soare, mare și istorie.... spre Balcic — scris în 06.06.23 de tata123 🔱 din BUCUREșTI
- Aug.2020 Cu mașina din vestul țării spre Nisipurile de Aur, Bugaria în 2020. Traseu și prețuri — scris în 24.08.20 de Ccucu din BRAD
- Aug.2019 Cu mașina din vestul țării spre Nisipurile de Aur, Bugaria. Traseu și prețuri — scris în 27.08.19 de Ccucu din BRAD -
- Aug.2019 Drumul cu mașina de la București la Albena [via Negru Vodă] – august 2019 — scris în 26.08.19 de nicole33 din BUCUREșTI -
- Apr.2019 Vignieta Bulgaria 2019 — scris în 30.04.19 de sandi67 din BUCUREşTI -
- Jan.2019 Noi reguli pentru circulația auto în Bulgaria — scris în 11.01.19 de elviramvio din JUD. ILFOV