ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 14.07.2017
--- F ---
GR. VÂRSTĂ: > 60 ani
DIN: jud. Ilfov
ÎNSCRIS: 11.06.14
STATUS: AUGUSTUS
TIMP CITIRE: 20 MIN

Despre amiciția cu booking.com

TIPĂREȘTE

Acest articol este adresat celor ce au teamă de a rezerva prin site-ul booking.com sau au făcut puține rezervări și au fost nemulțumiți de rezultate, articol promis de ceva timp, căci noi, eu și soțul, ne rezumăm în ultimii ani doar la această formă prin care ne găsim cazări în vacanțe. M-aș bucura dacă l-ar citi și cei ce folosesc frecvent acest mod de rezervare a cazărilor în vacanțe sau deplasări cu alte scopuri și dacă ar aduce completări, corectări, sfaturi, întâmplări legate de booking.com. Sunt convinsă că nu doar mie mi-ar folosi experiența voastră.

Prima dată am făcut rezervare pe booking.com cu destulă teamă, mi se părea că cea mai bună soluție este atunci când discuți direct cu cei care reprezintă locația respectivă, patronul sau angajatul responsabil de relațiile cu clienții. În urma unor dezamăgiri repetate, m-am hotărât să încerc și această variantă și cum eu și soțul am fost mulțumiți până acum în proporție de peste 95%, nu mă gândesc să schimb ceva. Nu-mi oferă garanția unei reușite 100% dar mă întreb dacă așa ceva există de-a lungul timpului.

Când ai doar una sau câteva rezervări, este greu să-ți faci o idee dacă merită sau nu să te bazezi pe booking.com. Eu am peste 60, cred ca sunt chiar 70 cazări rezervate prin ei - unele informații de pe site sunt arhivate fiind mai vechi de 2 ani - am avut de câteva ori probleme rezolvate tot prin ei, deci cred că pot spune câteva cuvinte fără a avea pretenția că dețin toate cheile unei rezervări perfecte prin booking.com.

Sunt desigur câțiva pași de urmat atunci când se face o rezervare pe un site de specialitate, pași valabili nu doar pe booking. Mai întâi, având traseul stabilit cu posibile opriri, datele calendaristice și un buget pentru vacanță, intru pe site și prima dată scriu localitatea unde doresc cazare (de cele mai multe ori trebuie trecută și țara, nu faceți ca mine când s-a deschis vama la Makaza, am dat căutare doar după numele localității și ghidul mă ducea în Africa de Sud), apoi trec intervalul în care vreau să stau acolo, numărul de persoane (adulți și copii dacă e cazul) și câte camere doresc. Acesta este primul pas.

După asta am posibilitatea să aplic și niște filtre, pentru a nu pierde timp prin toate ofertele unei localități: buget aproximativ pe noapte sau ce sumă îmi permit să las, anulare gratuită, parcare, wi-fi, mic dejun, obligatia rezervarii cu avans sau garantare cu card de credit/debit, transport de la aeroport dacă e cazul, tipul de pat dorit, camere pentru fumători sau nu, room service, dotarea camerei cu cele necesare copilului mic - nu e cazul meu dar e foarte important - etc, toate acestea apar de obicei în parte stângă a paginii.

Existența unei camere pentru bagaje este de asemeni foarte importantă dacă se călătorește cu avionul și/sau autocarul și orarul nu se pliază pe programul de check-in/-out al cazării. Atenție că sunt hoteluri /pensiuni care percep taxă separată pentru depozitarea bagajelor, mai ales pentru ziua plecării.

Odată aplicate filtrele, dau “căutare” și-mi apare o listă cu locații ce corespund celor aplicate de mine. Lista ce apare doar cu proprietățile ce se încadrează filtrelor, poate fi și ea ordonată după preț, notă, comentarii, etc., cum se dorește. Eu aleg prețul crescător. Și o altă țintă pe care o urmăresc eu, zona din localitatea respectivă pe care doresc cel mai mult să o colind, centrul istoric în cazul orașelor mari sau intrările unei rezervații ori parc natural. Sau o gară, autogară dacă vreau să folosesc și transportul în comun. Sau aproprierea de autostradă, așa cum am ales la Belgrad unde cazarea a atins două cerinte, vizitarea Zemunului si vecinătatea autostrăzii.

Pentru a-mi fi mai ușor cu căutarea, aleg o pensiune sau hotel care m-ar atrage și deschid harta acesteia, îi dau zoom și așa am o vedere bună asupra pozițiilor cazărilor din zonă, cu prețuri chiar pe hartă și pe care le verific apoi individual. Aleg câteva, le trec la dorințe că dacă lista e lungă să nu mă încurc și apoi încep verificarea facilităților scrise clar la camere dar și ceva mai jos, a condițiilor de plată, ore chech-in/-out (o condiție esențială pentru că fie programul recepției este scurt, fie unele hoteluri, deși au recepție deschisă noaptea, cer taxe pentru cazări după ora 22 sau 23). Importantă este și limba de comunicare dar de multe e falsă informația pe site, gazda nu cunoaște nici o limbă străină (la fața locului, pentru astfel de cazuri, recomand aplicații de traducător instant, funcție de telefonul/ tableta folosită, desigur să aibă internet activ).

Fiecare locație la care mă opresc în vederea unei rezervări, are mai multe puncte ce trebuiesc studiate. În primul rând pozele să văd dacă-mi place interiorul (aici este loterie curată, unii proprietari au poze fie vechi, fie din alte camere decât cea/cele pe care le rezerv sau incomplet prezentată locația așa cum am pățit anul acesta cu Apartment KT2 Zagreb de care v-am povestit); apoi condițiile de plată menționate în căsuța din dreapta fiecărei camere, acolo unde există iconul cu un semn de întrebare pe care e obligatoriu să-l deschideți.

Dacă acel semn nu există și scrie “condiții speciale” sau “ condiții flexibile” știu din start că se solicită plata în avans, în totalitate sau parțial și suma de obicei, nu mereu, este nerambursabilă. Este foarte important acest lucru căci de aici pot surveni anulări de care, dacă nu ești informat, riști o vacanță cu probleme odată ce ai ajuns la destinație, cel mai rău fiind să ajungi în crucea nopții cum zice românul și să-ți fie rezervarea anulată pentru că n-ai fost atent să trimiți bani sau să-i ai pe card la scurt timp după rezervare.

Comentariile clienților anteriori, în special cele ce se întind pe un an în urmă, sunt foarte importante și pot spune că până anul acesta au fost cele care m-au convins de cele mai multe ori să aleg o anumită cazare. Anul acesta am avut o primă surpriză neplăcută, cazări cu comentarii excelente s-au dovedit a fi nereale - Apartment KT2 Zagreb. Și de obicei citesc comentariile în mai multe limbi, mai puțin chineză (Mishu, tocmai mi-a venit o idee ????) sau eu știu ce mai este de nepătruns lingvistic pentru mine la câte o locație dar țin cont și de zona de unde vine turistul care-și spune părerea.

Uneori este mult timp consumat la citirea comentariilor dar dacă vezi că unele nemulțumiri se repetă, atunci e clar că ceva nu e bine. Din comentarii de multe ori afli dacă parcarea e bună, e rea sau e doar o fantomă, afli dacă poți comunica bine cu personalul și în ce limbă, dacă se respectă rezervarea (cameră cu anumită vedere, etaj, prize, etc.), în general afli mai mult decât de pe site-ul hotelului dar atenție, fiecare client vede realitatea altfel, deci o medie a informației obținute din comentarii este de făcut.

Nota, de fapt media notelor oferite de clienții care acceptă să comenteze cazările - eu comentez, consider că e foarte util - a fost și sper să rămână pentru mine un criteriu în alegerea unei cazări. Și iarăși revin la cazarea mea din Zagreb, încă este de neînțeles cum avea așa o notă - 9.4 - când sunt multe probleme ascunse la acea locație dar și multă minciună la prezentare pe site, fapt pe care nu l-am întâlnit așa evident până acum.

Odată hotărâtă pensiunea/hotelul/cabana, mă uit să văd ce dotări are camera pe care am ales-o. Baia privată este prima după care aleg camera, în general această informație apare de la început dar uneori proprietarul “omite” să spună că baia este comună. Oricât de tentantă este o astfel de cameră privind prețul, dotări sau poziția, dacă nu are baie proprie nu mă atrage.

Apoi aleg tipul de pat - matrimonial, single, etc. - frigider dacă este nevoie, mic dejun noi numai dacă e inclus în prețul camerei atunci când mergem cu mașina proprie, tv și întotdeauna wi-fi. O problemă cu care m-am întâlnit de, cred, trei ori de-a lungul anilor este lenjeria de pat și prosoapele care se plătesc separat. Am învățat lecția acum ceva timp când, neatentă la detalii, am primit o cameră fără cele necesare iar la întrebarea mea, răspunsul gazdei a fost corect, n-am solicitat deși era clar stipulat, contra unui cost nu tocmai mic. Greșeala mea, nu deschisesem căsuța despre dotările amănunțite ale camerei. Fiind cu mașina noastră n-a fost problemă, avem mereu cu noi un minim de prosoape și două cearșafuri dar dacă se întâmpla să călătorim cu avionul ar fi fost haios, camera nu avea nici draperii să ne învelim!! ????

Tot aici există specificat la unele locații că, la check-out trebuie să plătești separat pentru curățenie, sume care nu sunt chiar de neglijat! (anul acesta am dat iar peste așa oferte căutând cazare la Trieste, taxa de curățenie după două nopți era de 12 €). La “ preț detaliat”, alta casuta ce trebuie obligatoriu deschisa, aflu ce plătesc, adică dacă suma totală include doar cazarea sau și taxa de oraș care poate fi nesemnifiativă sau din contră poate fi cât două dejunuri.

Și tot aici aflu dacă proprietarul solicită o garanție pentru telecomanda tv, ac sau eventuale daune aduse proprietății. Ei aici sunt categorică, NU! Păi mie client cine-mi oferă garanție financiară că pot fi nemulțumită de cazare, că nu primesc aparatul de aer condiționat trecut pe rezervare, tv-ul pentru care am plătit (vezi cazarea mea la Split, Sone Wall apartments), apă caldă măcar 12 ore pe zi, lenjerie și pat bun sau eu știu ce este trecut pe contract?

Plata cazării este o altă problemă ce necesită multă atenție. Cele mai multe, în zona balcanică, sunt cu plata cash la check-in, de regulă în moneda țării respective și acest fapt este specificat clar pe confirmarea rezervării, foarte corect și legal pentru proprietar deși am văzut multe nemulțumiri ale turiștilor pe această temă, nemulțumiri care vă spun fără rezerve sunt total nejustificate din moment ce există o lege clară.

Când proprietarul acceptă totuși plata în altă monedă decât cea oficială, atenție la cursul de schimb, e bine de întrebat înainte, uneori e preferabil să schimbați banii la casa de schimb din oraș și apoi să plătiți cazarea. Modalitățile de plată - cash, transfer bancar sau card - sunt întotdeauna trecute pe pagina locației foarte clar dar si pe confirmarea rezervării. Atenție însă la tipul de card acceptat la locație. Deși Visa, Mastercard nu au probleme, alte carduri se poate să nu fie acceptate (aici poate că e bine de amintit că sunt carduri ce pot fi folosite doar pe teritoriul României sau aveți o restricție de a folosi respectivul plastic afară și dacă uitați să actualizați datele, nu e prea plăcut.

Am amintit asta pentru că o cunoștință, economist de meserie, tocmai a reușit să aibă o astfel de problemă în Europa). Și poate că nu e bine să vă folosiți cardurile de salariu pentru rezervări sau, dacă da, folosiți metodele bancare prin care nu aveți toată suma “la vedere” și plătiți un SMS lunar pentru a fi anunțați când, unde, cine, cât a retras de pe card. Merită să dați 1 euro pe lună decât să vă treziți cu un card plin că s-a revărsat spre un necunoscut.

Referitor la datele de blocare pe card a plății cazării, din experiență vă sfătuiesc să fiți atenți la condiții: pentru recentul concediu trebuia să am pe card o sumă pe care o încasa booking.com în numele proprietății la o dată fixă. M-am trezit exact în seara începutului vacanței de 1 mai că îmi lipsesc 2 €, am luat legătura cu booking și am explicat că în România sunt câteva zile nebancare, mi-au acceptat ușor o altă zi doar că în ziua respectivă, deși deblocasem online un depozit și aveam mult mai mult decât trebuia pe card, n-a funcționat sistemul între banca românească și cea croată, deci anulare rezervare din partea booking.com!!!

O neglijență care mi-a dat ceva de lucru pentru că îmi doream nespus acea cazare din Zadar, Lenny rooms despre care v-am povestit și care a rămas în agenda mea, în caz că ajung iar în Zadar. Ei dar când ai pile la zei, se rezolvă miraculos așa că nimeni n-a rezervat acea cameră în decurs de câteva ore și am reușit să o iau înapoi și cu o mică reducere. Dar altă dată știu că n-aș mai avea așa noroc.

Banii blocați pe card de diferite hoteluri/pensiuni, în mare parte din cazuri nu se deblocă de aceștia după check-out deși plățile s-au făcut în totalitate cu cash sau cu alt card așa că nu acuzați booking, este neglijența hotelului. Banii rămân blocați timp de 30 zile (la banca cu care lucrez) dacă nu solicitați băncii operația de deblocare.

Eu am ales o metodă mai puțin ortodoxă, anunț hotelul că doresc să fac o nouă rezervare la ei dar întru cât nu mi-au deblocat suma anterioară, nu am încredere să mă mai cazez acolo! Până acum a funcționat, cel mai rapid - 5 minute - a fost deblocată o sumă în Lisabona la un hotel unde nici nu am fost eu dar rezervasem pentru soțul meu, eu fiind client genius am avut o reducerea de 10%. În loc de rugăminți și poate ceartă, a mers așa, spuneții cum vreți micii mele șmecherii.

Anularea unei rezervări cu sau fără taxe este importantă atât pentru noi turiștii dar trebuie să vă gândiți că și pentru proprietarul locației. Eu caut mereu locații unde anularea se poate face cât mai aproape de ziua cazării și nu se percep costuri. Și desigur am grijă să nu uit (sunt atâtea aplicații pe telefon pentru cei care nu vor să-și țină neuronul treaz încât nu este o problemă). Știu că dacă am uitat și am trecut în ziua următoare a termenului, sunt bună de plată și vinovată sunt doar eu pentru că am fost neglijentă. Data anulării fără costuri a unei rezervări este trecută foarte vizibil chiar pe prima parte a confirmării primite pe mail.

Un fapt care mă nemulțumește este că se pot rezerva multe camere la aceleași date de același utilizator booking, fapt ce îi împiedică pe ceilalți amatori să aleagă dintr-o listă cât mai lungă dar încurcă și hotelul respectiv pentru că mulți clienți țin aceste camere blocate până în ultimul moment. De aici este de înțeles că se cer plăți în avans sau se blochează anumite sume pe card, hotelul respectiv trebuie să se protejeze cumva să nu rămână cu camere multe goale. În acest caz nu este vina patronului ci egoism din partea turistului, afectând așa cum am zis, atât hotelul cât și restul clienților ce caută uneori disperați o cazare. Eu rezerv maxim două pe moment, să nu pierd, dau un mesaj cu ce vreau să aflu și funcție de răspuns, anulez imediat una din camere.

Un alt fapt la care trebuie să fiți atenți, distanțele de la cazare până la plajă sau ce obiective vreți să vizitați. De obicei pe pagina proprietăților este o listă cu acestea, pentru plajă majoritatea dau distanța de mers pe jos sau cu mașina. Nu vă bazați pe ce este scris, de multe ori pot fi date distanțele în linie dreaptă, deci foarte scurte și la fața locului aflați, prea târziu, că trebuie să ocoliți, să urcați, să coborâți. Cam așa era și la KT2 Zagreb, aveam toate obiectivele cam la poartă după prezentarea pe booking.com, noroc că nu sunt așa naivă. Consultați o hartă serioasă și calculați singuri distanțe, plus utilizați street view, asta înainte de a rezerva, mai ales dacă este condiția că nu puteți anula nici măcar în următoarele 10 minute de la rezervare.

Am zis că dau un mesaj hotelului. Ei bine, eu și în România aleg, am această posibilitate, ca forma de comunicare între mine și hotel/pensiune să fie mail-ul și nu telefonul, chiar dacă am un număr afișat pe site la contul meu. De ce? Păi e foarte simplu, “verba volant, scripta manent”!

Astfel nu sunt nici probleme de înțelegere a limbii atunci când rezervăm dincolo de graniță (cea mai haioasă întâmplare a fost acum doi ani când din Bulgaria m-a sunat să mă întrebe cu câte mașini venim la două camere pentru a ne bloca locuri în garajul subteran. Totul bine și frumos dar ei vorbeau doar bulgara, așa că am dat mesaj la booking să aflu ce dorea hotelul și prin intermediul site-ului s-au rezolvat problemele favorabil ambelor părți). Deci nu uitați să bifați această opțiune, a modului cum doriți să fiți contactat de proprietate, este importantă.

Acum la oferta hotelului sunt multe de zis. Una din problemele spinoase este parcarea, mai ales în orașele unde mașinile parcate neregulamentar se ridică la greu. Proprietarii scriu de multe ori că asigură parcare dar uită să spună că aceasta este la oarecare distanță de cazare și de cele mai multe ori e contra cost, sume deloc de neglijat în orașele mari sau că este pur și simplu pe stradă și că acea stradă este fie în pantă, fie prea îngustă ori, pentru cei ce oferă la închiriat apartamente la bloc, parcarea este cea comună a blocului și fără un loc clar marcat.

La hoteluri, chiar mari, dacă nu se percepe taxă pentru parcare sau nu se acceptă rezervare, de cele mai multe ori aceasta este de tipul “primul venit, primul servit” și acest fapt l-am întâlnit mai nou la Kavala la hotel Esperia dar și anul acesta la Postojna Cave rooms care avea parcare în garaj pentru doar 6 locuri, restul au fost îndrumați spre parcarea publică unde hotelul avea acces gratuit.

Prețurile camerelor într-o pensiune sau hotel pot varia în funcție de ofertele zilnice și e bine să fiți atenți deoarece, dacă hotelul are 20 de camere identice ca dotare, 3 să zicem pot fi oferite azi la un preț mult mai mic decât restul, deci atenție la prețul trecut chiar în dreptul camerei pe care o rezervați. De obicei acestea sunt camere cu mici probleme dar nu este o regulă, se fac oferte tocmai pentru a atrage clienți. Dar e bine de reținut că acel preț pentru o cameră azi, după miezul nopții poate fi și cu 50% mai mare, o politică de altfel corectă.

Aici legat de ofertele bune pe care le vânează majoritatea clienților, pot spune că se leagă acea rezervare pe care o fac cu termen de anulare larg și gratuit căci, dacă găsesc o ofertă mai bună preț/condiții, schimb camera dar nu uit să o anulez imediat pe cea veche. Anul trecut s-a întâmplat să schimb mai multe cazări chiar cu câteva zile înainte de a pleca în vacanță și economia a fost substanțială, cred, nu-mi amintesc exact dar am scos benzina pe majoritatea concediului și gândiți-vă că am făcut destul peste 3000 km. Plus că am găsit și două locații cu mult mai bune. Dar a fost pură întâmplare să nimeresc fără efort mai multe locații cu oferte excelente.

Nu uitați și nu vă rușinați să cereți măcar o chitanță că ați plătit cazarea, în cazul când aceasta se face cash la check-in. Așa cum și noi clienții suntem corecți sau nu, tot așa sunt și patronii hotelurilor sau pensiunilor. În caz că vă refuză, faceți poze cu voi și bagajele voastre în cameră și la recepție, eventual în două zile diferite, ajută și vă spun că eu am avut o astfel de problemă cu o cazare în Grecia acum mai mulți ani, hotelul a susținut că nu m-am prezentat, dorind să nu plătească comisionul de 15 % cred către booking.com, nouă au refuzat să ne dea chitanță dar la cererea booking că am stat acolo le-am trimis poze făcute în mai multe zile, cu data respectivă.

Au fost luate în considerare, bănuiesc că a fost clar că ne-am cazat acolo și dacă nu plăteam hotelului, acesta nu ne lăsa să plecăm fără să cheme poliția. Am văzut că după scurt timp hotelul a dispărut de pe booking.com deci nu eram singurii pățiți. Plus că în anumite țări, dovada cazării este foarte importantă și pentru un eventual control al poliției sau o simplă razie pe stradă, fapt ce trebuie să acceptați că poate fi oricând posibil datorită situației europene dar și unor întâmplări banale.

Genius sunt acei clienți care au făcut minim 5 rezervări pe booking.com și care beneficiază de anumite facilități din partea unor hoteluri, cele care au acceptat să intre în program: reducere 10% din prețul cazării, check-in/-out la alte ore decât cele de pe site, o băutură de bun venit sau altceva. Deci la această facilitate doar anumite hoteluri participă, nu toate. E necesar să vă faceți un cont pe booking.com, cont care nu implică nimic neplăcut, doar că veți primi oferte zilnic sau săptămânal, după cum optați.

Nu bifez la filtre opțiunea să-mi apară primele locații cele care au reducerea genius dar dacă este una care-mi convine, desigur că nu o ratez. Am avut și aici o surpriză, la o cazare nu recunoșteau cei 10% reducere menționați și pe confirmarea rezervării, suma era undeva cam 15 €, atunci am zis că le plătesc dacă-mi dau factura și nu doar chitanță însă voi trimite o copie și la booking! În secunda următoare s-au răzgândit și au devenit corecți.

Comunicarea cu personalul hotelului este foarte importantă, mulți trimit mesaje de mulțumire imediat ce ați rezervat și oferă diferite sfaturi de călătorie sau hărți ale traseului spre locație sau vă roagă să le comunicați un interval orar de venire. Este bine să răspundeți, cu atât mai mult dacă plata se face cash la check-in, mesajul de mulțumire este o formă elegantă de a vă verifica și sincer, au dreptul să-și aleagă clienții în caz că cererea este mare. Dacă nu răspundeți, unii pot considera că este o rezervare falsă și o pot anula, mai elegant sau pur și simplu fără explicații.

Pentru fiecare țară booking.com are un serviciu telefonic la care puteți apela în caz de probleme. Uneori nu răspund la telefon - cred că un ecou bun la acest punct va fi de la Crismis - în alte locuri sunt foarte prompți și rezolvă situații neplăcute, bănuiesc că totul depinde de reprezentantul zonal, după cum e de harnic.

Comunicarea unei cazări necorespunzătoare pe mail de obicei necesită timp de răspuns din partea agenției locale, poate sunt chiar aglomerați, poate doar delăsători. Pe Bulgaria am avut în timp două cazuri neplăcute, s-au rezolvat rapid dar cred că am fost eu norocoasa. Și chiar dacă comunicați telefonic cu agentul local, dacă situația este mai neplăcută, nu ezitați să scrieți și un mesaj către ei, chiar în limba română, pe același principiu, scripta manent. Aveți dovada că ați respectat termenii contractuali ai rezervării.

Deci drept concluzii, dacă rezervați prin booking.com, după ce alegeți locația și datele sejurului, fiți foarte atenți la “politicile hotelului”: plata în avans sau blocarea unei sume pe card, anularea gratuită a rezervării, deblocarea sumei de pe card care în general se face la check-out după ce v-ați achitat obligațiile financiare, returnarea sumei primite de hotel ca avans în cazul în care renunțați la acea cazare în intervalul de timp gratuit și care se face de obicei în maxim 10 zile, tot la politici intră situația paturilor pentru copii, taxele pentru cazarea copiilor de diferite vârste sau chiar acceptarea copiilor sub 18 ani în anumite locații, la fel cu animalele de companie, de obicei se cere să se ia legătura cu hotelul pentru a primi acceptul și dacă e cazul, a afla cât este de plată.

La fel de atenți trebuie să fiți la “facilitățile camerei”, am zis bine ale camerei și nu ale hotelului. Această rubrică vă informează asupra existenței sau nu a lenjeriei de pat, prosoapelor, halat și papuci, wi-fi gratis sau nu, ac la fel, mic dejun gratis sau contra cost, parcare, servicii oferite camerei respective, etc. Dacă ați călătorit mai mult, veți constata că unele informații nu corespund.

Atenție la plăți cum am zis mai sus, pe fiecare pagină a proprietăților scrie clar dacă acceptă doar cash sau/și card și foarte important tipul de card cu sigla clară. Că acolo ajungeți și nu funcționează sistemul și trebuie plătit cash, asta e altă poveste care uneori nu ține de hotelul respectiv, fapt de care m-am lovit de câteva ori recent.

Așa cum am spus, călătorind des și făcând multe rezervări, pe orice site de acest fel, nu cred că toate cazările vor fi ideale, fără mari sau mai mici surprize neplăcute. Dar a avea cât mai puține astfel de situații depinde mult și de cel ce alege. Și cugetați puțin, fiecare vede altfel lucrurile, situațiile, nu toți avem aceleași păreri, însă o cazare, oricât de bună ar fi, nu va atinge niciodată absolut toate dorințele noastre, ca de altfel nici propria locuință, așa că alegeți cu grijă dar nu vă stricați un concediu doar pentru că patul a avut cu doi centimetri mai puțin decât în ofertă.

Alta este situația când este clar că patronul sau un angajat al locației încearcă să vă păcălească, să vă ofere cu totul altceva decât ce ați plătit. Încercați să nu comparați o locație din zone turistice diametral opuse, din culturi diferite, sigur veți fi dezamăgiți. Înainte de o rezervare într-o zonă pe care nu o cunoașteți, informați-vă despre obiceiurile locului și atunci veți ști ce posibilități aveți și cam ce să căutați.

La orice cazare pot exista inconveniente reale, majore dar multe țin și de orgoliile noastre. Și nu mereu sumele plătite reflectă realitatea. Vacanța este un vis care uneori poate dispărea voit sau fortuit dintr-un an, poate că nu este mereu acolo, în locurile unde ne dorim cel mai mult, este de regulă prea scurtă în inima noastră, așa că trăiți farmecul ei cu toată puterea, oriunde mergeți transformați-vă sufletul în firul de iarbă așa precum spune Nazarica, în stropul unui râu sau al mării, în lucirea din ochii de piatră ai unei statui vechi, în orice vă face să vă simțiți bine și nu uitați, pe site-ul “Viața pe Pământ” aveți dreptul doar la o singură cazare și nici o garanție că e cea ideală!


[fb]
---
Trimis de elviramvio in 14.07.17 01:47:38
Validat / Publicat: 14.07.17 09:27:58

VIZUALIZĂRI: 6379 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

64 ecouri scrise, până acum, la acest articol
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P05 [fără descriere]
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE?
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 58 PMA (din 58 voturi)

ECOURI la acest articol - pg. 1 / 3

64 ecouri scrise, până acum

se afișează ecourile [1 - 30] din total 64
webmasterX
[14.07.17 06:42:38]
»

Mutat, la reorganizare, în rubrica "Filozofări... turistice, DE LA LUME ADUNATE" (deja existentă pe sait) - rubrică dintr-o secțiune OFFTOPIC sau DE INTERES TURISTIC RESTRÂNS!

elviramvioAUTOR REVIEW
[14.07.17 06:52:15]
»

@webmasterX:

La asta ma gandisem si eu dar n_am fost sigura.

O zi buna!

ANILU
[14.07.17 10:07:12]
»

@elviramvio: Mie îmi este de folos acest articol.

Mă număr printre cei reticenţi la acest tip de rezervare, dar mai ales soţul.

Dar... cum totul are un început, zilele trecute am făcut 2 rezervări pe booking (aveam cont, dar era problema cu cardul, al meu mai ales).

Acum trebuia să fim în vacanţă, dar din motive independente de noi am amânat vacanţa pentru sfârşitul lui august. Bine că am reuşit cu agenţia de unde am luat biletul iniţial.

Dar soţul a zis că mai vrea să ne plimbăm, după o vară grea vrea o vacanţă pe măsură.

Aşa că am rezervat o cazare în ţară şi una în Bulgaria pe boking.

Sper ca totul să fie bine şi la întoarcere să vă povestesc cum a fost şi mai ales despre primele mele experienţe pe şi cu booking.

Felicitări pentru articol şi răbdarea de care dai dovadă pentru a scrie toate informaţiile necesare.

O vara frumoasă în continuare.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
mprofeanu
[14.07.17 10:22:05]
»

@elviramvio: Foarte interesant acest articol despre cazare și despre site!

Și eu îl folosesc permanent când plec mai ales în afară. Așa cum spuneai și tu este foarte bun și pentru cei ce merg pe cont propriu pentru că ai în vedere zona cazării. Ea trebuie să fie aproape de centru sau față de ce vrei să vezi fără a pierde mult timp valoros. Dacă ești fără mașină, prioritară este distanța până la gară sau stația de autobuz.

Pentru mine și prețul este important dar în căutare încerc să le combin pe toate: locație, distanță și preț.

Tu ai realizat peste 60 de rezervări, eu mai puține, în jur de 30, spun asta pentru că nu am avut probleme până acum... dar niciodată să nu spui niciodată...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
Carmen Ion
[14.07.17 10:27:37]
»

@elviramvio: Excelent îndrumar pentru cei care nu au folosit site-ul booking. Eu una sunt o clientă fidelă și ”genială”, la fel ca și tine, și îl prefer pentru că îmi oferă TOATE informațiile de care am nevoie. Nici măcar site-urile proprii ale unor hoteluri, ca să nu mai vorbesc de alte site-uri specializate, nu au atâtea rubrici, atâtea filtre, hărți, plus comentarii ale clienților. De acolo, din comentarii, poți afla cel mai sigur dacă până la plajă ai de coborât (și urcat la întoarcere!!!) 20 sau 100 de trepte, dacă zona de cazare e zgomotoasă, dacă încăperile sunt antifonate, dacă saltelele sunt bune și dulapul încăpător, în fine toate acele amănunte care îți pot face vacanța de vis sau, dimpotrivă, un coșmar.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
zlatna
[14.07.17 11:27:03]
»

@elviramvio: Am citit cu foarte mare atenţie articolul. În timp ce-l citeam am deschis rezervarea noastră de pe Booking şi am urmărit fiecare pas să văd dacă totul este în regulă.

Prima rezervare pe booking am făcut-o când am fost în Muntenegru, m-am prezentat cu teamă la hotel, dar la recepţie nici nu s-au uitat pe rezervarea mea, dor când le-am zis că sunt din România şi că am rezervare la ei, mi-au dat cheia de la cameră, mi-au spus la ce etaj este şi unde pot parca maşina. Eu eram uimit, am vrut să plătesc camera, răspunsul a fost tomorrow. De atunic fac mereu rezervări pe booking.

Anul trecut cand am venit de la Praga, la plecrea din Praga am făcut o rezervare în Arad. Am ajuns pe la 9 seara la hotel. I-am spus receptionerului că am rezervare, a fost ok până în momentul plăţii, eu am vrut să plătesc cu cardul, mi-a spus că nu au POS, eu nu aveam lei la mine, iar bancomat unde să caut la ora aceea. Atunci am convenit să plătesc în euro, am intrat pe booking, am ales preţul în eoro, am văzut cât e, am plătit, am primit restul în lei şi totul a fost ok.

Felicitări pentru articol este forte util pentru toţi cei care doresc să facă rezervări pe booking.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
irinad
[14.07.17 11:46:09]
»

@elviramvio: Eu voi spune doar că booking-ul este partenerul meu de nădejde de mulți ani care nu m-a dezamăgit, dimpotrivă, mi-a demonstrat că poate gestiona excelent anumite situații, care s-a ținut tot timpul de cuvânt în privința celor promise.

Nu este singurul site prin care mi-am făcut rezervările, dar cu certitudine, îl voi folosi prioritar și de aici înainte.

Nu am ce să-i reproșez până acum, sper să nu apară nici de aici înainte vreo problemă.

Dar, ideea ta cu acest articol care să-ți facă efectiv instructajul în privința utilizării corecte a booking, mi se pare admirabilă. Felicitări!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][5 voturi]
mishu
[14.07.17 14:18:03]
»

@elviramvio: Recunosc cinstit ca am votat citind articolul tau in diagonal, insa il asteptam cu mare nerabdare. Acesta articol il voi printa si citi pe indelete. Si eu am la activ doar cateva rezervari pe booking insa nu neaparat din teama ci poate din comoditate, pana in prezent am apelat la agentii. Anul acesta insa (am mai avut cateva si anterior) am debutat cu o rezervare pe booking (si totul a fost ok) si chiar am mai facut cate ceva.

Nu am stat insa sa puric foarte mult aplicand filtrele (desi le-am vazut) si probabil experientele personale ma vor invata cate ceva.

Felicitari pentru articol, votat cu mare drag.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
Costi
[14.07.17 15:21:16]
»

@elviramvio:

Nu sunt un fan al acelei facilități a saitului AFA privind afinitatea turistică dintre doi utilizatori (scuze, Admin ), dar cred că în cazul tău, aș face o excepție, pentru a seta această afinitate la 100%, cel puțin în privința stilului de organizare a călătoriilor și, în context, în privința alegerii cazărilor.

Si eu sunt un utilizator vechi (de peste zece ani) al serviciilor fostului sait olandez, devenit din 2005 parte a grupului american Priceline și pur și simplu, citind articolul tău, parcă mi-aș fi citit gândurile.

Am peste 100 de rezervări făcute pe acest sait, iar în ultimul timp l-am folosit în exclusivitate, după ce am constatat în nenumărate rânduri că au cele mai bune oferte. Asta pentru că, în ciuda unor oferte aparent mai bune ale altor saituri (descoperite de motoarele de căutare specializate ale celor de la trivago sau momondo), realitatea arată că acele oferte mai avantajoase fie ascund costuri suplimentare neincluse în prețul afișat, fie sunt prețuri speciale, pe care le regăsești și pe booking.com, în anumite condiții.

De altfel, cei de la booking.com asigură că, dacă găsești la alții prețuri mai mici, în aceeași perioadă și aceleași condiții, ei îți dau diferența. Parcă Dragoș a scris pe undeva că a beneficiat de o astfel de plată.

Eu am făcut rezervări pe booking.com în toate țările pe unde am umblat, inclusiv în Maroc și Ucraina +Crimeea. De fiecare dată, am obținut ceea ce am căutat.

Cât privește review-ul tău, trebuie să recunosc că nu cred că aș fi avut răbdarea de a scrie unul de acest fel - e drept, am mai postat și eu, când a venit vorba, câteva cuvinte (de exemplu, amfostacolo.ro/intrebare- ... =9754&a=1#82519) - acum, când cineva va mai scrie pe AFA ceva legat de booking.com, îl voi trimite la articolul tău...

Meticulozitatea e tipic feminină!

Sunt convins că cei care vor citi acest review vor căpăta încredere și vor apela la serviciile booking.com. Cei care nu realizează anvergura acestui sait, cel mai mare de acest fel din lume, pot avea o imagine asupra lui aici: booking.com.

Închei urându-ți călătorii frumoase și rezervări potrivite așteptărilor!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
crismis
[14.07.17 18:08:04]
»

@elviramvio: Excelent si extrem de util, un adevarat ghid de utilizare a site-ului booking.com!

Asteptam articolul cu interes, desi cam stiu "cu ce se mananca", in linii mari procedez la fel ca tine. Aplic filtrele care mi se par utile pt moment, deschid harta, citesc cu mare atentie comentariile clientilor (si ma straduiesc, la randul meu, sa comentez la intoarcere, pe cat posibil in limba engleza). Rareori rezerv 2 cazari "paralele" pt aceeasi perioada de timp, de obicei caut pana ma hotarasc si abia apoi rezerv, ma gandesc "sa nu tinem oamenii aia incurcati"... Cand se intampla totusi, nu am liniste pana nu ma lamuresc si anulez rapid una din ele.

Tot la cateva zile imi place sa revad rezervarile mele viitoare, sa-mi imaginez cum va fi acolo. Unul dintre jocurile mele preferate este sa fac tot felul de simulari pe booking, "sa ma joc booking", cum tare haios a denumit candva Radu Tudoran aceasta activitate (pe care a marturisit ca o practica si el). Am gasit astfel multe locuri dragute, pe care le-am adaugat in "lista de dorinte" si mi-au fost sugerate multe idei de vacante!

Si eu ma pot lauda cu cateva zeci de rezervari pe booking, chiar ne aminteam - eu si Tati - recent care a fost prima: o cazare intermediara in drum spre Lefkada, acum aproape 6 ani, la un hotel despre care aflasem de pe AFA! Am capatat din ce in ce mai multa incredere in acest site de rezervari si ne-am lamurit ca, de cele mai multe ori, nota chiar reflecta realitatea. N-am avut probleme decat recent, la Tryavna (am povestit), cand efectiv cred ca au ratacit rezervarea noastra; noroc ca mai aveau o locatie "de rezerva" si ne-au oferit o suita in compensatie (valora aproape dublu fata de camera antamata de noi initial, dar nu ne-au taxat suplimentar, evident). Am evitat sa comentez pe booking la intoarcere, asta ar fi insemnat sa-i dau de gol.

... Ei, si am mai avut o problema! Cativa din prietenii din grupul AFA de pe facebook stiu desptre ce este vorba, pt ca, in disperare de cauza, le-am cerut sfatul. Recent, am facut un circuit balcanic pt care am avut nevoie de 7 rezervari. Toate facute temeinic, din vreme, dupa muuulta deliberare! Una si una, ce sa mai zic, abia astept sa vi le descriu in amanunt! Problema a aparut cand am ajuns la hotelul din Saranda (nota peste 9 pe booking), unde rezervasem pt 3 nopti o camera dubla cu balcon si vedere la mare, iar angajatul care ne-a preluat a vrut sa ne ofere o camera intr-un colt de parter, fara ferestre (probabil o camera de serviciu). Evident ca n-am acceptat-o, lucru care pe el l-a cam mirat, ca doar imi facea o reducere serioasa de pret! M-am gandit sa contactez booking-ul, desigur. Am sunat in Romania - linia ocupata. Am sunat la nr international, m-a directionat undeva in Anglia, dupa 1,5 minute de conversat cu robotul, am fost rugata sa astept (pe o linie melodica oarecare). Mi-am amintit despre tarifele telefonice din Albania si am inchis; mi-a fost teama sa mai incerc a doua oara (vorba cuiva: riscam sa ma mai coste cat o noapte de cazare). Am trimis mail si, pt siguranta, l-am scris in engleza. Numai ca nervoasa cum eram, am uitat sa scriu taman ce era mai important: nr rezervarii. Am primit imediat raspuns, solicitandu-mi-se aceasta informatie. Am refacut mailul corespunzator. Nici pana in ziua de azi nu mi-a mai raspuns nimeni! A, ba da: acum vreo 5-6 zile am fost rugata sa completez un scurt chestionar, despre cat de multumita am fost de serviciile Ruxandrei. Primul impuls a fost sa raspund: "Who the f..ck is Ruxandra?! "

Pana la urma, am gasit camera mult dorita la alt hotel (mai scumpa, desigur, dar nu mai conta), iar cu primul hotel am convenit amiabil sa nu ne ia banii si sa anuleze ei rezervarea la booking. Ceea ce s-a intamplat. Nu stiu ce ar fi trebuit facut, tot am senzatia ca ar mai fi trebuit facut ceva... In fine, totul e bine cand se termina cu bine; nu vreau sa ma gandesc ce s-ar fi intamplat daca n-am fi gasit liber la alt hotel si am fi fost nevoiti sa ne ingropam 3 zile in camera aia horror!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
dorgo
[14.07.17 19:41:31]
»

@all... cine are timp sa piarda o saptamana ca sa microscopeze fiecare locatie? cand legile lui Murphy te asigura ca oricat ai cauta perfectiunea, tot o vei da in bara. Eu n-am facut rezervari pe B. kom sau Trivago decat de 2-3 ori in viata mea. Si-atunci a iesit prost. (am facut prin agentie sau telefon-adica prin telebooking.com) Exemplu... merg la Hajduszoboszlo in extrasezon (rezervare prin internet)... o vilaaaaa, wow!... icoana s-o pui la inchinat... ajungem... in curte... o sigura masina... a gazdei... suspect!... gazda... "pai n-avem incalzire, acum se fac probele... dar nu ne suparam daca mai cautati si alta cazare, va anulam noi rezervarea... " cautam altceva... gasim... "e cald in camera?" , intrebam... "da! dar inchidem maine, ca s-a terminat sezonul"... a treia cazare ne-a reusit, dar nu se-nchidea usa... "puneti si Dv. un scaun in fata usii cand plecati la baie, ni se zice, la noi nu se fura"... dar daca nu gaseam cazarea asta a treia... ? ... ne-ntorceam vreo 600 km? Bine-nteles! Traiasca bukingu si comu odata cu el!

Alta rezervare (telefon)... pret mic... la nush ce hotel din Baile termale Tasnad (vara asta)... tot la 2 ore primesc telefon... "Veniti? ... "da! venim"... peste o vreme... "Sigur veniti?, ca mai asteapta si altii, e ultima camera!"... "da... se vede deja hotelul Dv!".... "Ajungem. Totul e OK... dar din cele 2 bazine termale exterioare... unul era gol... cel ramas, semana cu o imensa cutie cu sardele umane... nici nu mai era nevoie de apa termala ca te-ncalzeai de la pielea celui langa care stateai in apa...parca toti aveau febra... noroc ca mai era si in hotel o piscinuta, unde am ramas definitiv... alta rezervare... la Mocanita de pe Valea Vaserului din Maramu' (vara asta)... pleaca doar o cursa pe zi dimineata si se-ntoarce seara... ajungem, luam bilete... trage mocanita la peron... dar, nu e cu locuri numerotate, e pe apucate... se-arunca lumea din mers in vagoane ca sa prinda un loc bun, cu toate ca nu e voie din mers... prind si eu unul, ca stiu sa alerg, si mai ocup un loc langa mine... ehei... urca un grup care pretinde ca a ante-ocupat intreg vagonul... scandal... habitual... "nu pot dom'le sa ma mai ridic de-aici, le zic eu, mi s-au prins pantalonii intre scaune! "... in sfarsit, ne-nghesuim cumva... dar credeti c-a stat cineva pe scaune? ... nuuuu... toata lumea era in picioare si admira valea... scaunele? au ramas goale... In urma cu ceva ani, o alta rezervare... reusita 100%... wow! ce fericire!... la un hotel de langa Cheile Turzii... hotel minunat... parcare in curte... restaurant... totul de nota 10... era un hotel agroturistic, rural... preluam camera... deschiem geamul din dreapta caci era cald... un miros de grajd de vaci intra instant pe geam si ma face knock out!... sar sa-l inchid repede... il deschid pe cel din partea opusa... ura! in sfarsit! am scapat, pe-aici nu se mai simte nici o molecula de parfum de vaci ci o duhoare oribila de grajd de porci, un adevarat spray paralizant anti-urs, poate chiar si anti T-Rex... In concluzie, eu cred ca rar exista cazare perfecta, fara nici o surpriza... si nici n-ar fi interesanta excuria fara asa ceva... pai, ce-ai sa povestesti acasa? ... ca muntele a fost frumos si apa marii

grozava? ... asta stie toata lumea...

Nu stii niciodata ce te-asteapta la destinatie..., camera de pe monitor e mereu curata, miroase bine (tomberonul nu e niciodata asezat sub geamul tau), vecinii sunt linistiti, discoteca e departe... Asadar, eu cercetez doar preturile bukingurilor si aleg mereu una care are si nr. de telefon... si vorbesc cu gazda pan-o scot din pepeni...

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
elviramvioAUTOR REVIEW
[14.07.17 21:08:43]
»

@ANILU:

Scuze că răspund așa târziu dar acum m-am reîntâlnit cu laptopul meu după multe ore de despărțire dureroasă!!!

Sper că totul e bine și motivele amânării vacanței nu sunt dintre cele rele, poate doar timpul liber e vinovat.

Sper să ai noroc și cazările să fie pe gustul vostru. Eu las un procent de îndoială până ajung acolo și mă lămuresc, cu atât mai mult cu cât partenerul se implică doar cu "mamă, uimește-mă! " (acum să nu fiu rea, el are serviciu încă). Dar pe mine Booking.com m-a ajutat fără să cer atunci când am avut probleme (când ne-a lăsat mașina în Bulgaria și conform rezervărilor, trebuia să plătesc câteva locații la care nu ne mai puteam prezenta, am mai scris despre asta).

Să ai parte de un concediu frumos și vesel, așa ca tine!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
elviramvioAUTOR REVIEW
[14.07.17 21:17:24]
»

@mprofeanu:

Ai destule rezervări prin ei, deci ai experiență. Spun asta deoarece eu consider că și a face rezervări este un fapt ce trebuie învățat cumva și după un număr, treaba merge mai repede, știi ce și cum să cauți. Cred că ai mai multă experiență decât mine, zonele prin care ai fost sunt deosebite și diferite chiar și pentru cazări.

Vacanțe superbe în continuare, aștept să mă uimești iar și aștept toamna târzie când stau mai mult prin casă și pot să citesc și să văd în liniște pozele superbe din ultima ta vacanță povestită aici.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
elviramvioAUTOR REVIEW
[14.07.17 21:23:31]
»

@Carmen Ion:

Carmen, tu pentru mine esti genială oricum, ultima ta vacanță peste graniță m-a uimit și încântat și reține că am trecut rapid peste articole, voi reveni la ele căci mă interesează.

Da, ai punctat bine, comentariile, acolo unde există și sunt bune, sunt hotărâtoare în alegerea locației. Sunt și răutăți în ele dar eu mereu fac media între cele rele și cele bune.

Plimbări frumoase în continuare!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
elviramvioAUTOR REVIEW
[14.07.17 21:31:47]
»

@zlatna:

Deci știi despre ce e vorba. Acum ai reținut că nu mereu îți iese așa cum dorești dar este altceva decât prin agenție. Ia în calcul și faptul că la un număr de cazări bune, vine și una cu muștar (eu cu Zagreb și Crismis cu Sarande suntem exemplu). Dar să fim serioși, le rezolvâm și ne continuăm vacanța fără să ne roadem unghiile!

Plimbări frumoase și pregătiți-vă pentru august!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
elviramvioAUTOR REVIEW
[14.07.17 21:43:00]
»

@irinad:

Știu că te bazezi pe booking.com și că ai avut cazări bune. Sunt sigură că mi-au scăpat unele informații pe care era bine să le amintesc, doream să mai las articolul la dospit dar trece vacanța mare!! Desigur că am și eu nelămuriri, temeri când rezerv dar mă simt în siguranță rezervând prin ei, știu că, într-un fel am unde apela în caz de ceva probleme, deși am priceput că multe depind de responsabilul de zonă.

O seară frumoasă!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
elviramvioAUTOR REVIEW
[14.07.17 21:48:05]
»

@mishu:

Nici o grijă, cu timpul vei apela la toate tainele acestui site de rezervări - dacă și ei se mențin așa. Cum spunea Carmen, afli mult mai mult decât de pe site-ul hotelului, comentariile sunt foarte folositoare.

Să aud de bine despre tine!

abancor
[14.07.17 22:35:33]
»

Și eu am fost reticent în urmă cu 7 - 8 ani, cînd am făcut primele rezervări pe net, să introduc datele cardului, și preferam venere, care la vremea aia nu cerea card.

Pînă la urmă am început să folosesc și booking, mi-a plăcut mai mult organizarea siteului. Și eu procedez la fel: pun niște filtre și apoi aleg direct de pe hartă, plecînd de la cel mai bine amplasate hoteluri. Atenție, la un zoom mic nu se afișează toate hotelurile, trebuie mărit și voila! , apar cazări noi pe hartă.

Eu plătesc mereu cu cardul cu care am făcut rezervarea. Sper că în acest fel eventualele sume blocate se deblochează automat (teoretic așa tre să stea lucrurile, și așa au stat pînă acum. Nu am însă destulă experiență să fi trecut prin multe și variate situații, am abia vreo 15 rezervări făcute.)

În schimb am pățit să nu pot lua legătura cu hotelul nici direct, pentru că nu afișau nicio adresă de email, nici prin mesageria booking, pentru că nu au răspuns. Caz concret, am cerut unui hotel din Roma informații referitoare la parcare și accesul cu mașina în zona restricționată, și nu mi s-a răspuns.

Totuși, nu sînt utilizator exclusiv. Folosesc și agenții normale (din ce în ce mai rar, pentru că eu caut cazări punctuale, scurte, 3 zile, nu pachete gen sejur pe litoral etc., și deja nu prea mai găsești oferte bune pentru așa ceva), și alte siteuri de rezervări sau intermedieri (unele stațiuni de pildă au site propriu care trimite la unitățile de cazare), și direct google maps (pe mod „satelit”, ca să văd detaliile, combinat cu street view dacă e posibil), cu care „scanez” direct zonele de interes și îmi aleg direct hotelurile care sînt bine amplasate, au și comentarii și note, și le pot solicita direct lor, prin email, informații (unele nici nu lucrează cu booking).

Oricum, un lucru e clar: internetul a dus la o inflație informațională, și îți trebuie nervi și răbdare să migălești și să bibilești pregătirea unei vacanțe, pentru că ai de citit sute de pagini, de cronici, opinii, note, încît la un moment dat zici gata, asta e, nu mai caut perfecțiunea, că nu există. Uneori încerc să îmi aduc aminte cum era cînd mă cazam într-un hotel despre care nu știam aproape nimic, dar nu mai reușesc să mă plasez în papucii ăia. Acum știm dinainte și cît de mare e pragul cabinei de duș, și că nu e pîine prăjită la micul dejun, așa că ne-am obișnuit cumva cu „binele”, și ni s-ar părea deranjant să mergem „în orb” la un hotel. Deci nu prea mai avem parte de surprize, și ăsta nu e neapărat un lucru fericit.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][3 voturi]
Radu Tudoran
[14.07.17 23:43:55]
»

Primavara asta fiind in Amsterdam am fost pe Herrengracht si am intrat la Booking.com, la sediul lor. Le-am spus domnisoarelor de la receptie ca desi in Turcia au inchis (citisem ceva pe net despre asta) eu le raman client fidel. Am cerut permisiunea sa fac o poza inauntru cu sigla firmei in spatele meu. S-au uitat cam crucis dar au acceptat si mi-au facut fotografia.

Vacante frumoase noua, tuturor, cu Booking.com.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
elviramvioAUTOR REVIEW
[14.07.17 23:50:56]
»

@Costi:

Mulțumesc mult pentru intervenție și aprecieri. Cu adevărat aveți experiență cu Booking.com, atât în timp cât și la numărul de cazări.

Am citit toate comentariile la trimiterea pe care o faceți în ecou (mi-a scăpat subectul atunci, Halkidiki nu era pe lista mea), sunt interesante și sunt chestii care mi-au scăpat mie în articolul. Problema prețului zis mai mic direct la proprietar este bine de analizat serios. Poți plăti mai puțin pentru cazare, adevărat dar în general sunt facilități care sunt scoase din ofertă și atunci reducerea nu este reală. Dar se poate să fie și reală însă eu nu am încredere. De fapt reduci bani dar reduci și din facilități. Așa a fost la hotel Byzantio acum doi ani, noi aveam rezervare booking și aveam ac gratis, cei veniti direct plateau 5€ / zi și ajungeau tot la preț booking! Plus că noi aveam camerele grupate și mai bune decât restul clienților.

Încă sunt multe de adăugat la articolul meu și-mi par foarte utile intervențiile care aduc completări bune. Și recomand Booking.com dar cu indicația că trebue folosit cu atenție la toate detalile.

VĂ doresc călătorii cât mai frumoase!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
elviramvioAUTOR REVIEW
[15.07.17 08:11:52]
»

@crismis:

Cristina, ecoul tau l-am vazut de ieri dar aseara n-am reusit sa mai raspund, oboseala si-a spus cuvantul.

Te-am amintit in articol tocmai pentru ca vazusem pe fb ca ai solicitat sfaturi, din pacate eu am vazut dupa cateva zile si nici macar cateva cuvinte de sustinere morala nu avea rost sa mai scriu, banuiam ca ai rezolvat problema, te-am mirosit de ceva timp ca ai o forta ambalata asa intr-un chip bland si vesnic zambitor.

Jocul booking, ei bine ieri am ras si mi-am distrat si soferul meu personal, nu de alta dar si eu fac asta si am o lista cu dorinte. Aparent e pierdere de timp dar nu, esti oarecum pregatit sa stii ce sa cauti in zona unde mergi (nu ma joc decat cu zonele pe care urmeaza sa le vizitez sau sper sa le vizitez).

Acum referitor la Saranda, din pacate fiind anulare nu ai dreptul pe booking sa scrii un comentariu si asta este neplacut. Asa nu se afla ca unitatea respectiva cam incurca clientii, cred ca nu esti prima care ai patit asta acolo. Sunt neglijenti cu mesajele de la Booing sau daca nu au internet bun, nu tin legatura cu acesta. Am patit ceva asemanator in Grecia acum ceva ani dar s-a rezolvat pe loc pentru ca aveau camere neocupate fiind extrasezon. A doua zi mi-au zis ca da, eram pe lista printata de la booking pe care o luau zilnic nu stiu de unde dar o ratacisera si au cautat-o dupa cazarea noastra!

In rest, cat vom mai calatori de capul si picioarele noastre, booking.com ramane favoritul meu.

O zi frumoasa iti doresc si calatorii minunate sa ai!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
Zoazore
[15.07.17 08:35:45]
»

@elviramvio: La prima vedere, pare cam...complicat jocul ăsta de-a bookingul. N-a fost cazul să-l folosesc, dar sună interesant ce spui tu. L-am trecut, oricum, la Favorite.

Cândva, când Zeul Cronos m-o da accept, voi încerca și eu jocul ăsta (m-ați incitat toți!)

elviramvioAUTOR REVIEW
[15.07.17 08:41:18]
»

@dorgo:

Cazare perfectă nu există sau poate fi exceptia aceea legata de regula. Dar ce pot cere eu unei cazari perfecte? Sunt sigura ca daca pun intrebarea asta aici, vei constata ca de fapt nimeni nu stie ce asteptari clare are de la o cazare, exceptand pret mic, baie, parcare, dus cabina, etc., etc., . Sigur vei afla ca perfectiunea inseamna, sa zicem, ca soarele trebuie sa bata in geam doar cand am eu de gand sa fac plaja pe balconul unde trebuie sa nu priveasca nici cioara din zbor.

Eu zic ca sunt destul de realista cu cazarile, nu facem mofturi inutile, avem - eu si sotul- intelegere pentru unele inconveniente dar nu pentru dezinformare si "las ca prostul de client nu sta in strada asa ca accepta ce-i dau eu". Si Zagrebul prin acea cazare ne-a dovedit asta, nu o puteam schimba atunci.

Pe de alta parte eu nu caut ceva perfect, la cat imi permit sa platesc, cam stiu ce sa caut in functie de locul si cultura tarii respective. Ce imi e greu de apreciat, omul sau oamenii care administreaza acel loc (vezi cazarile mele din Croatia de anul acesta, cel putin la Rijeka purtarea omului a compensat unele neplaceri) de aceea citesc comentariile si le filtrez cumva ca de, nici turistul nu face exceptie cand e vorba de apreciere corecta a hotelului. Despre cum arata pozele, desi sunt primele privite si au unul din rolurile hotaratoare, pai imi amintesc mereu cum arata in poze apartamentul meu cand l-am vandut, adica desi curat si aranjat, nici pe departe nu era in realitate ca in pozele agentiei, facute cu un aparat bun. Poza vinde chiar daca minte.

Si recomand Booking.com, nu imi place sa pierd timp, benzina si sa ne facem nervi umbland dupa cazari la fata locului. Timpul este hotarartor in vacante asa ca trebuie sa stiu de acasa unde merg. Restul e loterie.

Si asa cum spuneam, discutiile direct cu proprietari necunoscuti si mersul pe ce ofera ei verbal, ne-a dezamagit, am apelat la booking intai cu teama, apoi incet am facut afacerea ca in bancul cu Itic si Strul. Dar fiecare alege cum crede de cuviinta, ecourile toate aici sunt excelente pentru ca dau idei bune și-ti multumesc ca ai scris.

O zi frumoasa sa ai, fara ploi!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
crismis
[15.07.17 08:43:29]
»

@elviramvio: Din pacate, hotelul din Saranda nu mi-a incurcat rezervarea, asta nu m-ar fi infuriat asa de tare (cum s-a intamplat in Tryavna, cand chiar m-am amuzat), ci pur si simplu au dat camera (probabil la un pret mult mai avantajos decat rezervasem eu cu 3-4 luni in urma) ! Angajatul care incerca sa ne bage pe gat camaruta aia de serviciu ne-a spus clar ca seful lui avea contract cu nu stiu ce agentie si asteptau un grup de turisti. Mai probabil, sunt genul care nu dau doi bani pe booking si isi permit sa le calce in picioare rezervarile. Asta mi se pare f grav, e frustrant pt mine ca nu stiu cum sa fac sa afle mai multa lume acest aspect! La momentul asta, hotelul inca se prezinta pe booking cu calificativul "excelent" si cu nota 9!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
elviramvioAUTOR REVIEW
[15.07.17 08:51:17]
»

@abancor:

Multumesc pentru ecoul foarte bun, este util celor care doresc sa afle cat mai multe despre aceste cazari. Nu comentez toate punctele atinse de tine in ecou, toate sunt bune - si eu folosesc zoom la maxim si recomand- trebuie putin curaj sa rezervi pe internet apoi devine obisnuinta si este usor. Comentarii multe citesc in timpii asa zisi morti cand stau la neplacutele cozi de la banca, in statii sau imi supraveghez un catel mic sa nu haleasca un vecin mare ???? sau cand sunt gata sa fac rezervarea ferma.

Despre agentii, pai iau o piatra curand, asa a fost sa fie, voi scrie impresii dupa ce ma lamuresc daca va fi cu repetir.

Plimbari frumoase si multe!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
elviramvioAUTOR REVIEW
[15.07.17 08:57:41]
»

@Radu Tudoran:

Ei da, n-am poza cu sigla!

In Turcia nu s-a inchis din ce stiu eu dar s-a interzis localnicilor sa rezerve prin Booking.com in tara lor, cica asa incurajeaza micii proprietari! Trebuie sa foloseasca site-uri locale. Asa cum am spus, nu cunosc mai mult insa daca tu vrei de aici sa rezervi prin booking la turci, este liber.

In rest, ma bucur ca suntem in club Booking.com - gandesc mai mult dar nu scriu sa nu se interpreteze eronat - si tot asa iti urez sa ai calatorii frumoase si implinite!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
elviramvioAUTOR REVIEW
[15.07.17 09:03:10]
»

@Zoazore:

Nu e incurcat nici cum. Primul pas pare mai dificil, de fapt ca orice mancare noua, totul e pana dai de gust, altfel spus tu alegi, tu culegi. Forezi bine, dai de zacamant! Acum se mai intampla sa dai si de piatra dar mai rar!

Sper ca zeul Cronos sa te ajute si cand ai nevoie de site, cred ca de dai o strigare pe aici, nu vei reusi sa ordonezi prietenii!

Sa aud numai de bine despre tine!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][2 voturi]
Zoazore
[15.07.17 09:06:46]
»

@elviramvio: Păi pe asta mă și bazez: pe prieteni!

elviramvioAUTOR REVIEW
[15.07.17 09:26:28]
»

@crismis:

Da, e mult mai grav si asta nu inteleg nici eu, de ce unele cazari au note mari cand sunt asa cum sunt. Eu cred ca si agentul local al Booking are partea lui de contributie, ca peste tot isi ia ciubucul si inchide ochii. Sistemul nu e perfect, ce sa-i faci. Si repet. asta ma deranjeaza cel mai mult, daca am rezervare inregistrata si am avut probleme din vina locatiei, nu a mea, da-mi dreptul sa scriu clar pe booking de ce nu m-am cazat acolo conform contractului!

Pana acum nu am avut probleme cu schimbatul camerei. Ai scris intr-un articol ca-ti printezi confirmarile si mergi cu ele la receptie. Ei bine si eu fac la fel, desi poti dovedi cu aplicatia de pe telefon dar in Lefkada de exemplu, cel de la receptie - bucatarul care facea de toate -era cam pe dinafara de internet si altele, asa ca a fost perfect ca i-am pus sub nas confirmarea in greaca!

Surprize neplacute, mai mult sau mai putin, vom mai avea dar sa ne ajute cine cred eu, acolo Sus, sa fim sanatosi si sa avem ocazia sa verificam hoteluri multe si pe unde ne doreste sufletul!! ????

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][1 vot]
elviramvioAUTOR REVIEW
[15.07.17 09:32:49]
»

@Zoazore:

Sunt aici in ograda AFA, tu stii deja!

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
18 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Alina53, ANILU, crismis, Dana.S, dorgo, elviramvio, giuliani, irinad, maria 70, Michi, mishu, mprofeanu, Radu Tudoran, robert, roth, RoxanaGRS, zlatna, Zoazore
Alte articole din această RUBRICĂFilozofări... turistice:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.061580181121826 sec
    ecranul dvs: 1 x 1