ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 23.06.2016
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Timisoara
ÎNSCRIS: 30.07.08
STATUS: CHIBIȚ
TIMP CITIRE: 5 MIN

Turiștii de care se tem hotelierii de la mare

TIPĂREȘTE

BY WEBM: Articolul a fost publicat de Liviu Iancu pe saitul profit.ro; este publicat aici cu acceptul autorului, la solicitarea mea.

Românul mediu, în general bugetar, care merge la mare cu nevasta, copilul și soacra, își pune mâncare în farfurie până la refuz, golește minibarul și îl umple cu alimente aduse de acasă și amenință permanent cu OPC-ul este tipul de turism care îl sperie cel mai tare pe hotelierul român de la mare.

În fiecare an, în sezonul estival, printre cei care merg în vacanță la mare există o categorie, deloc nesemnificativă, de turiști care le fac probleme hotelierilor, așa cum există și multe hoteluri care îi nemulțumesc pe turiști. Spaima hotelierilor sunt turiștii care, plătind un sejur de câteva zile, cazare și mic dejun, au falsa senzație că au cumpărat hotelul, cu teren și cu tot personalul și că absolut orice le este permis, fiindu-le străine orice minime norme de civism, susține Paul Mărășoiu, analist în domeniul ospitalității.

Acest tip de client își parchează mașina exact în fața intrării în hotel, pe locul destinat accesului tuturor, la sosire și plecare, precum și taxiurilor și urgentelor, adaugă Mărășoiu. În loc de salut, turistul înjură agentul care nu-i permite să parcheze pe spațiul rezervat și îl indrumă către parcarea alocată oaspeților.

Intrând în hotel la ora 11 dimineața, pretinde să i se dea neîntârziat camera, chiar dacă pe voucher scrie clar că accesul în camere, la sosire, se face începând cu ora 16. Supărat, găsește neîntârziat de cuviință să faca referire la eventuala sa poziție într-o instituție de stat, proferând injurii și amenințând cu OPC-ul, DSV-ul, ITM-ul și alte inițiale pe care le cunoaște. Dispare de îndată ce i se precizează unde sunt afișate telefoanele tuturor organismelor invocate, nu înainte să genereze gratuit o atmosferă tensionată în intreaga zonă publică în care și-a pus în scenă spectacolul.

"Ne întrebăm mereu de ce hotelierul nu are și el instituții la care să sune când cineva are chef să-I calce în picioare fără motiv", adaugă Mărășoiu. Când ajunge în cameră, oaspetele scoate toate produsele din mini-bar (care nu este un frigider) pentru a-și îndesa mezeluri, palincă de acasa și alte "de-ale gurii". Nu uită, cu prima ocazie, să reclame la recepție că este "un rahat de hotel", care nu are nici măcar un frigider ca lumea, în care nu încape barem un pepene galben, descrie analistul.

Ce scoate din mini-bar pune într-o sacoșă, ca să nu se împrăștie, iar, când pleacă acasă, pune sacoșa, evident din grabă, în geamantan, arătându-se ofensat când la recepție i se spune că are de achitat contravaloarea produselor consumate.

"Zi de zi, la micul dejun, îl poți urmări cum se straduiește să realizeze, din alimentele de pe bufet, o replica a vreunui versant muntos", afirmă analistul în turism. La remarca șefului de sală că nu este nevoie să înghesuie totul pe o farfurie, deoarece își poate lua de pe bufet ori de câte ori dorește, orice produs, toate fiind disponibile până în ultimul minut al intervalului alocat micului dejun, turistul se simte din nou ofensat, amintindu-și că a văzut afișat numărul de telefon de la OPC.

Între timp, soția și soacra nu "prididesc" să facă sandwich-uri cât mai multe și variate, ambalate în șervetele și strecurate unul câte unul în geanta de plajă, cât să ajungă "până mai spre seară", deși în restaurant este precizat vizibil că din motive sanitare, scoaterea alimentelor și băuturilor din incintă nu este permisă.

Înainte să plece de la micul dejun, oaspetele găsește răgazul să umple "discret" câteva pet-uri cu sucuri și cafea, direct de la distribuitoarele din salon, destinate exclusiv consumului acolo. La finalul micului dejun, din farfurie a fost consumată doar "zona alpină", restul "versantului" rămânând neatins, fără a mai fi de vreun folos, alimentele fiind inutil irosite.

A doua zi a sejurului, camerista constată că, în camera "mamei soacre", care stă cu "ăla micu'", a mai apărut un adult. Interpelat de șeful de recepție cu privire la prezența clientului clandestin, oaspetele se simte din nou hărțuit și amenință din nou cu organele statului, deoarece este spionat până și în cameră. El nu vede niciun impediment, în pofida faptului că nu a plătit și pentru dânsa, ca mama sa să împartă camera cu cuscra, atâta timp cât, oricum, în cameră este un singur pat.

Achitarea diferenței de la ocupare "single" la ocupare "double" devine o poveste fără sfârșit, reluată zilnic, până în penultima zi în care oaspete se plânge că soacra are probleme cu stomacul din cauza alimentelor și că sesizează OPC, că pleacă mai devreme și că vrea banii înapoi, pentru că s-a îmbolnăvit de la mâncare, uitând însă să spună câte sandwich-uri, ținute ore bune în soare, în geanta de plajă, a mâncat în fiecare zi sau că a savurat "mici ieftini și buni" la cine știe ce terasă dubioasă și niște porumb fiert pe faleză, o vată de zahar și o bere...

"De ce nicio televiziune nu este interesată de un astfel de «reality show», aducându-și aportul la procesul de educație civică și de orientare a clientului?", se întreabă Mărășoiu.

Din fericire, spune el, nu acesta este profilul consumatorilor de servicii turistice pe litoral, dar această tipologie încă reprezintă un procent ce nu poate fi ignorat, fiind mult mai vizibilă în hotelurile cu ofertă all-inclusive.

Mărășoiu crede că justificările unui astfel de comportament le-am putea găsi și într-o serie de complexe sau frustrări acumulate în cursul anului, vacanța fiind momentul prielnic pentru refulări și compensări emoționale, dar și de alimentări ale unor orgolii rănite la slujbă sau în familie. "Vacanța este momentul optim în care să arătăm cine este... jupânul", concluzionează analistul.

 

LIVIU IANCU, profit.ro


[fb]
---
Trimis de webmaster in 23.06.16 09:25:35
Validat / Publicat: 23.06.16 09:30:29

VIZUALIZĂRI: 1469 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

7 ecouri scrise, până acum, la acest articol
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA simbolic articolul - VĂ PLACE? [doar simbolic; articolul NU are PMA std]
[1 PMA]
PUNCTAJ CRT: 0 PMA (std) PLUS 2037 PMA (din 39 voturi)
NOTĂ: Acest articol nu beneficiază de punctajul standard acordat automat.
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

7 ecouri scrise, până acum

ANILU [23.06.16 10:50:54] »

@webmaster - Am să sparg eu ghiaţa scriind acest ecou şi subliniind că aveţi perfectă dreptate în tot ce aţi scris.

Şi aici pe AFA sunt destule articole cu reproşuri sau acuzaţii la adresa hotelurilor privind cazarea sau mâncarea.

Este adevărat că gusturile nu se discută, dar sunt unii care au senzaţia că totul li se cuvine când ajung pe Litoral.

Anul acesta mergem la mare, la Constanţa, după 5 ani, şi voi constata ce s-a schimbat pe Litoral. Nu vom sta la hotel, dar voi beneficia de serviciile de pe plajă sau ale unor restaurante. Sper să fie bine.

Să avem o vară frumoasă.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
elviramvio [23.06.16 12:01:23] »

@webmaster -

Daca tot am nimerit votul 14, hai sa zic si eu ceva.

Chestia cu bugetarii : cred ca autorul trebuie sa-si motiveze sentimentele astea fata de ei caci din pacate nu cunoaste "cifre", nr acestora nu este asa mare incat sa conteze pentru exemplul negativ (nu pentru ca apartinatorul este bugetar, dar asta e realitatea). Si care bugetari caci sunt atatea clase, fara numar, la bugetari!

Stie autorul cate somitati din mediul privat isi fac munti de mancare pe farfurii, cand e platita si chiar cand e gratis, incat ceilalti raman flamanzi sau vin acasa sa manance? Si unii sunt medici care tin conferinte despre o nutritie sanatoasa.

Si partea cealalta : anul trecut intr-o duminica am vazut mizeria si indiferenta pe litoralul nostru, tocmai venisem de la bulgari si vroiam sa mancam "la noi" in Mangalia. A fost o experienta unica, anul acesta mananc la bulgari.

Si turistii nu vor mai speria hotelierii daca ultimii stiu sa-si impuna politicile si nu fac rabat pentru unii clienti, de fata cu restul. Sa aud si eu o explicatie a locatiilor care au incalcat normele impuse in vara aceasta legate de sezlonguri.

Fiecare parte are ceva puncte negre, turistii au foarte, foarte multe dar voi ce faceti dragi hotelieri sa-i educati? In una din multele locatii unde am stat de-a lungul timpului, am semnat la venire ca respect regulile impuse de conducerea hotelului (frigider, ac, parcare subterana doar o mas, orele md, rufe pe balcon si fumat in camera), daca le incalcam era pa, afara sau pierdeam ce nu respectasem. Sunt iubitoare de animale dar intr-un hotel unde nu erau acceptate, m-am speriat cand din lift, in fata receptionerei, a iesit cineva cu un caine mare si nu i sa spus nimic.

Parerea mea: articolul trage un semnal de alarm - de aceea l-am votat - ca turistii sunt de multe ori needucati si cu pretentii exagerate, ca uneori chiar distrug lucruri, nu doar ca-si umplu sacose, nu numai romani caci unii straini sunt mult mai rai, dar autortul trebuie sa-si revizuiasca putin parerile, balanta faptelor arata spre ambele parti, turist si hotelier. Ultimul articol scris de Dan&Ema imi da dreptate ca adevarul este la mijloc (in cazul lui, este clara vina hotelului) si spun asta pentru ca ii citesc mereu articolele despre cazari si restaurante.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][8 voturi]
Andox [23.06.16 12:12:55] »

A doua zi a sejurului, camerista constată că, în camera "mamei soacre", care stă cu "ăla micu'", a mai apărut un adult.

Poate cineva crede ca autorul articolului exagereaza, fabuleaza si ca asa ceva nu se intampla. Insa chiar ieri citeam "plangerea" unui TO care are si un hotel in Grecia ca un turist care avea un voucher pentru camera dubla, 2 adulti a aparut la receptie si cu copilul de 15 ani. Cei de la receptie i-au cazat intr-o tripla crezand ca este o greseala cu voucherul, urmand sa clarifice treaba cu agentia. Bineinteles ca nici agentia nu stia nimic de copil si cand agenta de turism din zona i-a spus ca trebuie sa plateasca pentru copil (repet de 15 ani, nu vreun bebelus) la receptie sau cineva din tara sa plateasca la agentie a trecut la amenintari ca el nu are bani si alte motive puerile.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][6 voturi]
adrianbogdan [23.06.16 13:33:14] »

Buna!

Citesc foarte des in review-uri aici sau pe alte siteuri despre faptul ca turisti nu sunt lasati sa intre cu mancare si in camera de hotel, personal nu obisnuiesc sa car sacose de mancare in camera de hotel din motive igenice cel mult fac rabat de la regula si imi duc cate o apa la jumate lucru acesta cand il fac, il fac la vedere si nu ca un ultim infractor, sincer nu mi s-a intamlat sa imi reproseze vreodata cineva ceva.

O alta problema urata din partea turistilor mi se pare chestiunea cu aerul conditionat lasat sa mearga non stop desi nu se afla nimeni in camera sau lasarea copilasilor de cativa anisori sa zburde nesupravegheati pe scari, in lift sau chiar in locurile de joaca.

As mai avea eu multe de spus dar nu vreau sa supar pe nimeni si cred ca educatia si la urma urmei cei 7 ani de acasa nu tin loc de functia pe care o ai.

Cu bine!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [1][4 voturi]
AZE [23.06.16 17:14:15] »

@webmaster: Sint absolut de acord cu ceea ce s-a scris mai sus, din păcate am observat si eu destule cazuri. Păcat...

AZE [23.06.16 22:18:51] »

@webmaster - Deci mi-a placut foarte mult articolul (si in acelasi timp este trist) asa cum am scris in ecoul de mai sus ca am vazut cateva cazuri si le voi descrie intr-un articol filozofari... turistice

Dan&Ema [23.06.16 23:16:26] »

Interesant articol care prezinta un adevar. Bineinteles ca asa cum exista hotelieri problema exista si clienti problema. Si eu in meseria mea de prestator de servicii ma intalnesc cu clienti care in loc sa spuna ce nevoi au tin sa precizeze ce functii au de parca asta ar schimba legile fizicii si chimiei dupa care functioneaza niste echipamente.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
5 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
adrianbogdan, ANILU, AZE, Dan&Ema, elviramvio
Alte articole din această RUBRICĂFilozofări... turistice:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.052849054336548 sec
    ecranul dvs: 1 x 1