ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 08.05.2016
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Bucuresti
ÎNSCRIS: 22.04.12
STATUS: TITAN
DATE SEJUR
APR-2016
DURATA: 1 zile
familie cu copii
2 AD. + 2 COPII -- v: 11; 5

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
DISTRACŢ. / RELAXARE:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
90.00%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 6 MIN

Cu masina si cabina pe platoul Bucegilor

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE

C-o fi bine? C-o fi rau?

Cu niste ani in urma nu credeam sa povestesc cum se ajunge la altitudinea de 2000 metri cu turismul in tara mea draga, Romania, cu exceptia celebrului DN7C - Transfagarasanul.

In general speram o viata intreaga sa am a spune cum se urca pe o poteca de munte sau alta. Dar vremurile s-au mai schimbat. Si modul meu de viata si balamalele mele si varsta….

Nu imi imaginam sa existe un acces auto la asemenea altitudini, decat poate asa pentru un Aro (pe vremuri) sau un Jeep (in timpurile mai recente). Dar lumea nu sta in loc. Lumea in ansamblul ei s-a schimbat. Astazi, in 2016 se circula pe asfalt pe Transfagarasan, pe Transalpina, pe Transbucegi, pe Transrarau (informatii inglobate in articolul de aici vezi impresii). C-o fi bine? C-o fi rau?

Transbucegi

Daca doriti sa ajungeti cu masina pe platoul Bucegilor avem doua variante: drumul de vara si drumul de iarna.

Drumul cel mai spectaculos si cel mai confortabil pentru amortizoarele masinilor sau chiar si baia lor de ulei este drumul de vara. Numai ca acesta este evident inchis iarna. Uneori si vara partial pentru lucrari. Ruta este asflatata pe portiunea DN71 – DJ713 – Cuibul Dorului – Saua Dichiu – Piatra Arsa (si nu Babele cum se lasa sa se inteleaga de pe indicatoare).

Aceasta sosea asfaltata acum vreo 3 – 4 ani pe anumite tronsoane ale ei, traverseaza o zona mirifica cu peisaje ametitoare si puncte de belvedere superbe, unde merita sa te opresti sa admiri ce a zamislit natura. Asfaltul este impecabil, dar soseaua este destul de ingusta si nu are parapet de protectie, pe multi kilometri serpuind la inaltimi ametitoare deasupra haului, asa ca se impune prudenta.

Venind dinspre Sinaia de la intersectia de unde se formeaza DN71 Sinaia – Targoviste se parcurg mai multe serpentine, gropi si denivelari si dupa 7 km ajungem la intersectia cu DJ713, care se formeaza spre dreapta, spre Cabana Cuibul Dorului si mai apoi spre Saua Dichiului – Piatra Arsa – Babele (!), pe Transbucegi. Exista indicatoare, nu se poate rata intersectia. Primul km de la ramificatie este accesibil tot timpul anului (in principiu, depinde si de starea zapezii sau a ghietii) si ne conduce la Cabana Cuibul Dorului, la altitudinea 1120 metri, drumul serpuind usor prin padure.

De aici, soseaua continua sub aceeasi titulatura DJ713. Imedita la intrarea in traseu se gaseste un semn de interzis de care conducatotrii auto sunt invitati sa tina cont in sezonul inzapezit. Aceasta avertizare este mai mult decat serioasa pentru ca nu dupa mult timp si ceva urcus pe Culmea Dichiului soseaua trece pe versantul opus si iese la gol alpin. Se genereaza aproape firesc un wow, in special pentru cei care ajung prima data aici. Da, am ajuns in alta lume, in lumea alpina.

Urmatorul reper al periplului nostru pe roti este Saua Dichiului unde se afla Cabana Dichiu Suntem deja la 1596 m altitudine. De la Cuibul Dorului pana in Saua Dichiului am parcurs ca. 8 km.

In Saua Dichiului intalnim drumul de iarna DJ 714. Acesta se formeaza in satul Glod, din Comuna Moroeni, unde am petrecut un weekend cu o cazare de exceptie la Pensiunaea Ferma Club vezi impresii. DJ714, drumul de iarna, urca pe langa Sanatoriul Moroeni, ajuns in stare de paragina, este neasfaltat in cea mai mare parte, si desi este din cand in cand nivelat, este in stare proasta – cel putin asa ar grai masinile daca ar avea gura. Drumul este mai lung, traverseaza paduri si nu este expus precum cel de vara, decat pe ultimul tronson, dupa ramificatia spre stanga prezentata aici vezi impresii catre Bolboci – Turbaria Laptici – Platoul Padina - Pestera Ialomitei vezi impresii - Hotel Pestera vezi impresii.

Sa revenim in Saua Dichiu. La aceasta intersectie de drumuri intalnim un peisaj superb, care te imbie la un popas la Cabana Dichiu. Se spune ca nu ai trecut pe la Cabana Dichiu daca nu ai servit aici placinta cu branza si stafide, dar acesta este un subiect seperat.

In intersectia din Saua Dichiului remarcam o abundenta de indicatoare, harti, panouri si cele trei directii posibile, accesul catre DN71 pe drumul de iarna, accesul catre DN71 pe drumul de vara, cele deja descrise, si continuarea pe Transbucegi catre inima muntelui, pe platoul Bucegilor.

Platoul Bucegilor este accesibil la pas oricui doreste sa faca miscare si se situeaza la circa 2000 metri altitudine, cotele varfurilor ce strajuiesc platoul crescand de la sud la nord astfel: Vf. Dichiu 1713 m, Vf. Cu Dor 2030 m, Vf. Piatra Arsa 2044 m, Vf. Jepii Mari 2071 m, Vf. Jepii Mici 2143 m, Vf. Babele 2294 m, Vf. Caraiman 2384 m, Vf. Obarsia 2480 m, Vf. Bucura 2503 m si Vf. Omu 2505 m (sau 2507 m dupa alte surse). Platoul este invadat de pasuni alpine, pe alocuri de jnepeni, si de multe covoare supebe de flori de munte functie de sezon. Acum, in aprilie, brandusele liliachii erau in floare. Alte specii florale intalnite in Bucegi sunt: crinul de padure, coada cocosului, ciubotica cucului, smardar sau rhododendron (ceai de rhododendron beam la cab. Vf. Onu pe vremuri), gentiana, floarea de colt in abrupturi – ultimele fiind specii protejate.

DJ713 este asfaltata de la Saua Dichiului pana aproape de Piatra Arsa si masoara inca 8 km. Aici, o alta intersectie catre dreapta drum neasfaltat, practicabil, inca 1 km pana la Cabana Piatra Arsa, inainte 3 km neasfaltat si inchis cu bariera, catre Cabana Babele. Prin urmare acest punct se transforma intr-o imensa parcare alpina de masini.

In drum spre acest loc nu pot sa nu amintesc ca am vazut imprejmuiri si terenuri spre vanzare. Nu sunt in cunostinta de cauza in ce priveste actele de proprietate a acestora, dar o intrebare nu pot sa nu adresez (in van): Cine imparte proprietati in Parcul Natural Bucegi? Chiar asa? Pe cand niste Mall-uri la 2000 metri, asa in rezervatie? Cred ca risc sa deviez periculos de la subiect…. Cum va arata Parcul Natural Bucegi si alte zone, cica, protejate, peste niste ani? Imi amintesc o discutie in Zstratosfera pe tema accesului liber sau contra cost in parcuri naturale, rezervatii, cu adepti pro si contra, chiar un fir foarte interesant si lung de pareri argumentate.

Despre Cabana / Hotel Piatra Arsa am ramas dezamagit, ce a fost si ce a ajuns, in jurul spatiilor sunt vizibile multe urme de degradare si paragina, gunoaie.

V-am lasat cu masina in intersectie sau in parcare…

Poate doreati si ajungeti cu masina la Babele, pentru ca pe indicatoarele rutiere sunt trecute distantele rutiere pana la Babele. Ei, asa cum am mai amintit, de la Piatra Arsa la Babele va invit la o drumetie de voie, 3 km, circa 40 – 50 minute, mers aproape lin, fara diferente de nivel si dificultati.

Daca totusi nu va impacati cu vorba ceea “mersul pe jos face piciorul frumos” nici pentru 3 km, atunci puteti ajunge la Babele cu telecabina care porneste din Busteni, Mai putin martea cand este zi de revizie. Tarifele sunt 70 lei dus – intors pentru adulti si 36 lei pentru copii 5 – 12 ani. Telecabina urca de la cota 1000 m la cota 2200 m, infruntand abruptul prahovean impresionant al Buceglor pe cablu. Din cabina puteti admira Cascada Caraimanului sau sa va ascutiti privirea dupa capre negre pe brane inierbate sau puteti admira stancile verticale, de care cabina se apropie la un moment dat atat de mult incat lasa impresia ca se va lovi de stanci. Cabina urca pe deasupra vaii Caraimanului, intre Jepii Mici si Caraiman si ajunge pe platou unde dezvaluie complet alta lume, cea a platoului Bucegilor.

De la statia de telecabina pana la Cabana Babele si stancile numite “Babe” aveti de parcurs pe jos 5 minute, pe platou, iar pana la celebrul Sfinx alte 5 minutre.

Din punctul Babele, mai exista o telecabina care coboara spre Pestera si care circula dupa voia administratorilor. De data aceasta am gasit-o functionala, dupa multe alte dati cand avea lacatul pus.

Atasez si cateva poze din aceasta excursie, cu branduse, pasuni, paduri, jnepeni, zapada, mult verde, mov si alb si aer curat.

Excursii frumoase!

Denisa, Emi, Ema, Dan

@webmaster: Rog inserare Ïmnul Bucegilor" youtube


[fb]
---
Trimis de Dan&Ema in 08.05.16 15:30:00
Validat / Publicat: 08.05.16 19:51:31

VIZUALIZĂRI: 61410 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

22 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Dan&Ema); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P01 A venit primavara! Zapada pierde teren in detrimentul branduselor!
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 71500 PMA (din 59 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.
Articol de elită, apreciat de suficienţi votanţi pentru a-i fi alocat, automat, ZUPERBONUSUL (în valoare de 20000 PMA).

ECOURI la acest articol

22 ecouri scrise, până acum

webmaster
[08.05.16 19:50:55]
»

Mutat în rubrica "Transbucegi - Drumul Babelor, MASIVUL BUCEGI" (nou-creată pe sait)

Zoazore
[08.05.16 21:23:54]
»

@Dan&Ema - Dragi amintiri mi-ai stârnit! Aprilie1988, m-am rătăcit de la Babele spre Piatra Arsă. Era o ceață deasă, frig și noapte. Veche și dragă poveste, despre prieteni și prietenii.

Mulțumesc, Dane!

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[08.05.16 22:20:05]
»

Eu am gasit prin anii 70 in jnepenis la Piatra Arsa o hartie d-aia albastra Una Suta Lei

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[08.05.16 22:22:06]
»

@Zoazore: multumesc si eu de vot, sper ca acest articol sa nu se opreasca la 49 precum cele cateva ce l-au precedat!

webmaster
[08.05.16 22:40:32]
»

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[08.05.16 22:44:50]
»

Multumesc dar cred ca e modest articolul, pt un minighid as putea adauga inca f f f multe.

calatorul
[09.05.16 16:18:49]
»

@Zoazore - Ceva similar am patit si noi prin 2008, cand valul de ceata care cobora odata cu norii ne/a facut sa ne intoarcem din drum si bine am facut, am avut norocul sa ajungem la timp inapoi la cota inainte de furtuna.

liviu49
[09.05.16 16:31:41]
»

@calatorul - Nu pot sa rabd si sa nu ma laud si eu cu o patanie asemanatoare. Eram in concediu, cu sotia, in iulie 1973 si urcand de la Poiana Stanii la Piatra Arsa, dupa ce am iesit din padure si am intrat pe platou, dupa cativa pasi constatam ca nu ne mai vedem nici incaltarile, dar nici picioarele de la brau in jos. Cum nu observam sa ni le fure cineva, mai ales ca noi eram capul coloanei, tragem concluzia ca ne aflam deasupra unui nor. A fost o senzatie uluitoare sa vezi senin de jur, imprejur, sa vezi pana la crucea de pe Caraiman,dar sa nu iti vezi picioarele. Ne-am strans tot grupul care urca (eram cam 10 persoane), am asteptat sa se indeparteze norul si ne-am continuat dupa aceea urcusul spre Piatra Arsa. Stiu ca pare de necrezut, dar acesta este purul adevar.

Numai bine si calatorii placute!

Aurici
[09.05.16 17:45:33]
»

@Dan&Ema - Păi de ce ne demoralizezi, colega, așa? Nu există

balamalele și vârsta mea

dacă mă uit la casetuța tehincă. Am văzut oameni mult mai în vârstă pe cărări de munte. Dar sunt de acord cu

modul de viață

Trebuie să ne luăm însă inima în dinți și să facem mai mult din ce făceam, pentru că putem.

Altfel, felicitări că ai ajuns. Fie să ajungem, oricum, oricând.

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[09.05.16 22:53:12]
»

@liviu49:

Asemanator am patit si eu si a fost destul de neplacut in ciuda orientarii mele turistice ce a fost in tinerete premiata. S-a petrecut intr-un februarie cand era si zapada si chiar am bajbait

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[09.05.16 22:55:52]
»

@Aurici:

Chiar am o balama care "se unfla" la efort. Am mers recent 8 km in Bucuresti si m-amintors acasa cu un genunchi normal si un genunchi si jumatate.

Dar pasiunea pentru munte este mare iar amintirile vesnice

calatorul
[10.05.16 08:32:23]
»

@liviu49 - INteresant, spectaculos, rezulta ca nu sunt fenomene intamplatoare sau raritati, ci destul de frecvente. Rezumand, asa o fi viata in Muntii Carpati sau, vorba unui celebru slogan de frunze, Romania mereu surprinzatoare. VAcante frumoase!

liviu49
[10.05.16 16:20:42]
»

@Dan&Ema - Pana nu am tiparit articolul nu l-am putut citi asa cum trebuie. Nu stiu de ce, dar am o pricepere de a citi pe calculator, ca nici dupa o jumatate de ora de manevrat mousul in sus si in jos nu reusesc sa citesc cum trebuie un articol ceva mai lung, de la cap la coada. Asa ca le tiparesc si le citesc. Celebrul de acum DJ 713 atrage si va atrage multi turisti care vor sa ajunga in acea parte de Bucegi, care mie mi se pare mai frumoasa ca cea de pe valea Prahovei.

Anul trecut, sambata 2 mai, de dimineta la ora sapte, ne scot din asternuturi si din dulcea lene de dimineata de sambata cumnata si cumnatul meu, cu care am mai fost pe Transfagarasa, in Cheile Bicazului (evident pe jos), Moeciu, pentru a ne invita intr-o scurta calatorie la munte. Cum puteam refuza asa ceva. Sigur veti spune: da’ ce nu stiai de vineri, ce te dai surprins de invitatie? De cand sotia mea a reusit sa gaseasca un milion de pretexte si motive pentru a nu pleca de acasa (de la udatul florilor, la hranitul pisicilor si cateluselor) solutia asta era; sculat din somn si hai in masina! Asa ca incercand sa aflu pe net pana au baut doamnele o cafea, pe unde sunt sanse mai mici de ploaie, cumnatul vine cu o propunere pe care nu o puteam refuza. Mergem, prin Tirgoviste, Pucioasa, la munte. El lucrase, in toamna trecuta, la asfaltarea drumului drumului de la Pucioasa pana dincolo de Moroieni si fusese pe DJ 713, pana la Dichiu. Zis si facut. Plecam, mergem fara sa mai oprim pe nicaieri, pana pe drumul spre Piatra Arsa. Pe DN 71 mai fusesem de cateva ori in anii 80’ cand dupa ce descarcam niste confectii metalice la IAS Pucioasa, la Runc, Fieni sau Razvad, ne intorceam pe Paduchiosul, Sinaia. Campina, Baicoi, de unde incarcam prifile metalice de la Energopetrol, de la Liliesti.

De data aceasta dupa ce trecem de Glod, ne uitam in stanga la cladirea Sanatoriului, ajungem la intersectie, viram la stanga si cap compas Piatra Arsa. Asa credeam noi! . Numai ca cel de sus avea alte planuri. Admiram, cat se poate din mersul masinii, facem primul popas intr-o parcare improvizata si nu ne mai saturam admirand peisajul. Dupa ce tragem o gura buna de aer curat, eu, pentru ca ceilalti trageau aer curat din tigare, ne continuam drumul si facem urmatoarea oprire intr-un loc oarecum amenajat, intr-o curba la dreapta, la limita intre judetele Dimbovita si Prahova. Pentru ca ne cam gadila foamea, ciugulim din ce aveam in traista, iar cateii din parcare ne dibuie imediat pe mine si pe sotie si vin direct la noi. Bineinteles ca impartim mancarea cu ei, iar dupa masa le umplem un vas cu apa sa aiba si mai tarziu. Mai rau a fost la plecare, pentru ca un catel a vrut sa mearga cu noi, ceea ce nu a fost posibil. Ne continuam drumul, dam si de zapada pe drum si ne oprim la cabana Dichiu in parcare. Iar admirare de peisaj, dar cand ne bucuram incepe o ploaie, la inceput timida. Cum spre Piatra Arsa nu se putea urca din cauz azapezii, incercam sa ajungem la Bolboci, Padina. Dar nici aici nu avem noroc, pentru ca drumul era cam denivelat, incepuse sa ploua cum trebuie si cu Solenza nu am avut curaj sa ne continuam drumul. Ne intoarcem la Dichiu si dupa ce bem un ceai plecam spre Sinaia si apoi spre casa, pentru ca sperante de timp mai bun decat ploaia care ne insotea nu existau. Spre Bucuresti ne intalneam cu foarte multe masini care urcau spre Sinaia, Predeal, Brasov si radeam de ei cand ne gandean ce ploaie lasasem in urma.

Cam acesta a fost pe scurt excursia noastra de 2 mai.

Cu toata ploaia care ne-a gonit acasa mai devreme decat am fi dorit noi, excursia ne-a bucurat prin frumusetea peisajelor vazute.

Calatorii placute tuturor!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Dan&EmaAUTOR REVIEW
[11.05.16 22:50:14]
»

Va multumesc tuturor pentru aprecieri si voturi, cred ca este o premiera pentru mine sa am "poza zilei" pe homepage-ul AFA si una din rarele situatii cand articolul meu este articolul cel mai votat in ultimele 7 zile.

ebirsan
[12.05.16 23:16:09]
»

Lumea in ansamblul ei s-a schimbat. Astazi, in 2016 se circula pe asfalt pe Transfagarasan, pe Transalpina, pe Transbucegi, pe Transrarau (informatii inglobate in articolul de aici vezi impresii). C-o fi bine? C-o fi rau?

Din fericire nu există încă Trans_Piatra_Craiului si drumul până la Plaiul Floii e mai bun iarna cu zăpadă pe el decât vara.

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Dan&EmaAUTOR REVIEW
[13.05.16 08:52:50]
»

@ebirsan:

Nici nu vreau sa ma gandesc ce sosele asfaltate vor trece muntii in20 ani! Poate ca e trendul european dar de obicei asemenea dezvoltarii la noi schimb peisajul si microhabitatul respectiv

ebirsan
[13.05.16 09:42:06]
»

@Dan&Ema - Am fost in Canada de vreo doua ori. Am facut cu masina drumul de la Calgary la Vancouver si retur. In total vreo 2200 km din care 60% trec prin teritorii muntoase. Cel putin pe ruta cea mai scurta este autostrada in proporție de 80%.

Drumul strabate câteva rezervații naturale cu suprafețe imense (pt. România). In aceste zone pe toata lungimea autostrazii sunt garduri laterale de sârmă, solide, a. î. nici ursul grizzly (l-am văzut) sa nu le poată rupe. Din 5 in 5 km peste autostradă sunt "poduri" acoperite cu pământ și vegetație care să permită animalelor să treacă dintr-o parte în alta a autostrăzii.

Sunt și zone, mai ales în afara parcurilor naturale unde nu sunt plase de protecție, dar unde ai foarte des atenționări privind posibilitatea întâlnirii animalelor sălbatice.

In Canada mai bine dai cu mașina peste un om decât peste o căprioară, muflon, elan, etc. Dacă ai lovit un astfel de animal sălbatic și l-ai lăsat lat în mijlocul drumului, trebuie să rămâi pe loc și să suni la rangeri ca să vină să constate și să încarce animalul (mort/rănit) în camionetă (am văzut vreo duoă astfel de situații). Amenzile pentru un astfel de accident sunt cu sutele de dolari si-ți crește semnificativ și asigurarea auto anuală obligatorie.

Si inca un amanunt. Viteza maximă pe autostrazile din Alberta si British Columbia este de 110 km/h, in conditiile in care ai 3 benzi pe sens si pe zeci de km intâlnești 20-30 de mașini!!! Aproape nimeni (din localnici) nu depășește această viteză, chiar dacă in afara localitaților in 2000 km noi nu am vazut decât două echipaje de poliție.

Poate ar trebui să adaog că și motocicliștii stau la semafor în rând cu mașinile. Nu ai să vezi niciodată un biker (ori cât de tatuat și mușchiulos ar fi el) care să se strecoare printre mașini ca să ajungă primul în fața coloanei.

Pentru noi când am condus prima oară în Canada a fost un șoc și nu ne venea să credem cât de "fraieri" pot fi canadienii în trafic și cum respectă ei toate semnele de circulație. Cum opresc ei cu 5 m înaintea trecerii de pietoni ca să nu streseze trecătorul și cum la semafor lasă aproape 2 m până la mașina din față! Altă țară, alte dimensiuni!

Să mai spunem că în toate intersecțiile nesemaforizate trece fiecare în ordinea în care a ajuns?! . La început noi (ca să părem la fel de civilizați în trafic) vroiam să dăm prioritate de dreapta, chiar dacă ne apropiasem de intersecție cu 1 sec. înaintea celuilalt. Se bloca tot traficul, pt. că toți așteptau să trecem noi care ajunseserăm primii.

Nu sunt exagerări, ci doar Alberta și British Columbia teritories.

webmasterX
[13.05.16 09:47:59]
»

@ebirsan - Ne-am bucura să putem citi impresiile tale de acolo scrise ca articol (review) nou.

Procedând astfel, ai avea ocazia ca prin notele şi evaluările proprii să contribui la o medie mai reprezentativă a acestei destinaţii.

Poţi folosi linkul SCRIE IMPRESII (se deschide într-o fereastră nouă).

NB: linkul SCRIE IMPRESII poate fi găsit şi în pagina 1 a saitului.

Dan&EmaAUTOR REVIEW
[13.05.16 10:38:32]
»

@ebirsan:

Alta lume, alta educatie, alta grija pentru mediu.

ebirsan
[13.05.16 11:15:52]
»

@Dan&Ema - Alta lume, alta grija pentru mediu, sunt de acord.

In privința educației am ceva dubii.

Alberta este în principiu un stat de văcari și petroliști în adevăratul sens al cuvintelor.

Am fost la vreo două concursuri de rodeo din campionatul național, ținute "la mama lor" adică în zone unde lumea chiar se ocupă cu creșterea animalelor, distanța între ferme (evident private) este de zeci de km, iar orășelele au sub 5000 de locuitori.

Jumătate din publicul de la rodeo sunt indieni (nativi). Toată lumea poartă jeanși Wrangler, pălării de cowboy (cum le numim noi), cizme "ciocate" (o pereche costă de la 200$ in sus) și cămăși în carouri. Cele mai spectaculoase probe mi s-au părut cele de chuckwagon (căruțe cu coviltir pe patru roți trase de un atelaj de 4 cai).

In privința petroliștilor, serialele documentare tip Discovery cu petroliștii din Texas sunt valabile și pt. Canada.

Așa că de prea multă "educație" în sensul european al cuvântului nu prea poate fi vorba. Eu cred că este însă un reflex moștenit de respectare a legii (din frică) și o conștiință pragmatică de a evita cheltuielile neprevăzute și semnificative din amenzi, plus restul penalizărilor indirecte, toate acestea rămânând înscrise în istoricul tău personal în baza de date a poliție, societăților de asigurare, bănci, etc.

ebirsan
[13.05.16 11:22:28]
»

@webmasterX - vizitele în Canada sunt din 2010 și 2012. Nu știu dacă mai sunt de actualitate, deși acolo lucrurile nu se schimbă atât de rapid ca la noi.

Incă au legi în vigoare de cum trebuie să-ți legi calul în fața cârciumii!!

calatorul
[13.05.16 13:12:14]
»

@ebirsan - Interesant, chiar ca ar merita o relatare separata, caci aici se pierde si putini au sansa sa citeasca informatiile, importante. Si eu mi/am propus sa descriu modul in care se circula pe afara dar am constatat ca membrii AFA au aflat deja.

Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
6 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
Aurici, calatorul, Dan&Ema, ebirsan, liviu49, Zoazore
Alte impresii din această RUBRICĂTransbucegi - Drumul Babelor:

    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.08433723449707 sec
    ecranul dvs: 1 x 1