ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 29.12.2015
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: București
ÎNSCRIS: 24.06.10
STATUS: POSEIDON
DATE SEJUR
SEP-2012
DURATA: 1 zile
prieteni

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
100.00%
Încântat, fără reproș
DISTRACŢ. / RELAXARE:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
97.50%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 5 MIN

O poveste românească de succes: Transfăgărășanul

TIPĂREȘTE

Multe locuri frumoase ascunde „eternele și fascinantele” meleaguri românești, zone pitorești în care revenim cu plăcere și entuziasm de câte ori avem ocazia. România deține în desagă o serie de șosele alpine de o frumusețe deosebită: Transfăgărășan, Transalpina (vezi impresii), Transbucegi, Transrarău, Transemenic, Transbai (neasfaltat încă). Dacă pe Transalpina am ajuns de vreo cinci ori, nici Transfăgărășanul nu mi-a scăpat de câteva ori. De multe ori după ce parcurgem aceste drumuri montane ne întrebăm: Care e mai frumos? Care e cel mai înalt? Care e cel mai lung? Am străbătut toate „Trans-urile” din țară? Tendința de a face comparație între aceste șosele alpine este inevitabilă. Dar oare există un răspuns? Fiecare om are o părere subiectivă… părerea mea este că fiecare șosea ce traversează munții are frumusețea sa specială, se deosebește de celelalte drumuri printr-un „ceva” specific, creează emoții puternice și momente de încântare pe anumite porțiuni, ne taie răsuflarea în curbe strânse etc.

Transfăgărășanul, drum spectaculos apreciat chiar și de renumite publicații și emisiuni de specialitate din alte țări, traversează Munții Făgăraș, desfășurându-și panglica de asfalt pe o lungime de circa 150 km – panglică pe care putem rula doar între lunile iulie-octombrie (poate că acesta este și farmecul șoselei: accesibilitatea limitată doar pe parcursul a patru luni). Trecerea munților a constituit un ideal permanent în istoria noastră națională; iată că acest țel a fost înfăptuit între anii 1970-1974 și prin realizarea acestui drum transmontan. Dacă la început existau doar drumuri forestiere și cărări bătute de turmele de oi în deceniul șapte al secolului al XX-lea pe acele locuri a apărut o șosea transcarpatică fabuloasă. După evenimentele din 1989 au apărut mai multe cărți și numeroase articole în care se descrie munca titanică și jertfele omenești care au stat la temelia construcției acestui mare proiect rutier. De altfel, pornind din partea sibiană, din localitatea Cârțișoara, vom întâlni pe parcursul drumului două monumente (Poarta Geniștilor și Poarta întâlnirii) dedicate militarilor geniști care și-au adus aportul la finalizarea acestui drum montan.

După oprirea la Muzeul Badea Cârțan (vezi impresii) din Cârțișoara începem ascensiunea. Au apărut mai multe unități de cazare, pensiuni și mici hoteluri, pe porțiunea până la Telecabina spre Bâlea Lac. Telecabina spre Bâlea Lac are o lungime de 3700 m și urcă o diferență de nivel de vreo 850 m. În apropierea stației de plecare de jos a apărut un adevărat „târg”, găzduit într-o sumedenie de căsuțe și tarabe. Găsiți aici de la produse de alimentație la obiecte de lemn, jucării și îmbrăcăminte. Tot de lângă stația telecabinei putem porni pe traseu marcat către Cascada Bâlea, o cascadă ce își varsă apele clocotind în trepte de la o înălțime de 60 m.

Viaductele unicat, lucrările de combatere a avalanșelor, lucrări de consolidare a versanților împotriva căderilor de pietre, podețe, pereți de sprijin din beton, amenajări hidrotehnice, străpungeri de stânci sunt tot atâtea elemente ce „împodobesc” traseul șoselei alpine. Ieșirea în golul alpin, circul glaciar Bâlea, ne deschide priveliști superbe către măreția muntelui. Apoi autoturismul începe o urcare continuă în curbe strânse, urcăm în zigzag, mai apare o porțiune dreaptă…. ups, aici trebuie să oprim pentru fotografii. De fapt, peisajele de pe Transfăgărășan te fac să îți dorești câte o oprire/parcare la fiecare 100 de metri. Aparatul de fotografiat nu poate surprinde frumusețea imaginilor ce se dezvăluie în fața ochilor. Am ajuns la un început de iunie până la Bâlea Lac a cărui oglindă era încă înghețată; pe traseu, în părțile umbrite, încă existau pereți întregi de zăpadă. Pe tăpșane însorite florile își ridicau corola către cer, iar la umbră mormane de omăt alb se încăpățânau să reziste verii ce sosise și la munte. Din loc în loc există alveole pentru a putea parca autoturismul – nu sunt cine știe ce amenajări. Dar aceste locuri îți oferă răgazul necesar efectuării fotografiei perfecte.

Ajungem la Bâlea Lac și nimerim chiar în mijlocul unui „bâlci” general care s-a întins de la an la an. Lacul glaciar Bâlea, situat la 2034 m altitudine, găzduiește pe malul său află cabana cu același nume și este un loc foarte căutat de toți fotografii/turiștii de ocazie. Urmează Tunelul Capra-Bâlea Lac, loc unde șoseaua alpină Transfăgărășan atinge maximul de altitudine: 2042 m altitudine. Tunelul este cel mai lung din România (887 m) și este dotat cu două benzi de circulație și trotuar. Întunericul te învăluie numaidecât, simți frigul ce năvălește în automobil (temperatura scade cu câteva grade), auzi chiotele călătorilor ce străbat tunelul.

Ieșim în partea dinspre Pitești – de data aceasta începem să coborâm… serpentine, curbe nenumărate, priveliști deosebite: piatră și vegetație. În câteva spații înguste se înghesuie alți comercianți „cu de toate”. Curând intrăm în pădure…. urmează zeci de kilometri de curbe și pădure. Pe malul lacului de acumulare Vidraru șoseaua înghite 20 km; barajul Vidraru, impresionant – copleșitor, reprezintă un punct de oprire obligatoriu. Urmează un tunel, un viaduct, un podeț etc…... în sfârșit ajungem pe teren plat. E momentul pentru o altă oprire Cetatea Poenari – nu vă speriați, sunt doar o mie și ceva de trepte până la cuibul de vulturi clădit de Vlad Țepeș. Senzația de libertate și peisajele vă vor face să uitați de oboseală.

Acesta este Transfăgărășanul – o „poveste” adevărată, o rețetă românească de succes. O călătorie pe șoseaua alpină ce străbate Făgărașul e o adevărată încântare. Nu ezitați să faceți o incursiune pe creasta munților – Descoperiți România!


[fb]
---
Trimis de tata123 🔱 in 29.12.15 17:12:44
Validat / Publicat: 29.12.15 19:47:03
INFO ADIȚIONALE
  • Nu a fost singura vizită/vacanţă în TRANSFĂGĂRAȘAN.

VIZUALIZĂRI: 1119 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

1 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (tata123 🔱); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P12 Incursiune pe Transfăgărășan - Cascada Bâlea.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 23150 PMA (din 27 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

1 ecouri scrise, până acum

liviu49
[02.01.16 11:02:53]
»

@tata123 - Mai bine mai tarziu decat niciodata! Nu stiu cum de mi-am scapat necitit acest articol, chiar daca este despre Transfagarasan, traseu pe care in perioada 1977 - 1981 l-am strabatut aproape saptamanal si care, pentru mine, ar trebui sa nu mai prezinte nimic necunoscut. Cu toate acestea ma intereseaza si parerile altora despre, poate, cel mai spactaculos tarseu turistic din tara.

Din cele 4 Trans-uri nu am fost pe cel din Moldova, pe care sper sa il pot vedea. Amintirile mele despre Transfagarasan sunt numeroase si despre o parte din ele am scris in vara un articol. Pe Trasnsalpina am fost o data in 2010, dar din pacate ce era mai frumos nu am putut vedea, cum nici pe Transbucegi nu am putut, tot din cauza vremii sa il parcurg pana la capat.

Transfagarasanul a fost construit in patru ani, adevarat cu efortul imens al Armatei, dar acesta a fost poate si norocul ca il avem. Astazi daca s-ar fi pus problema construirii acestui drum, patru ani, daca nu mai mult, ar fi durat numai elaborarea studiului de fezabilitate. De drum nici nu am fi putut visa. Dar iar devin rautacios, mai ales la inceput de nou an si nu e bine. Mai bine sa fim optimisti si sa ne dorim vacante cat mai placute!

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
1 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
liviu49
Alte impresii din această RUBRICĂExcursie Transfăgărășan:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.062997102737427 sec
    ecranul dvs: 1 x 1