ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 22.04.2013
GR. VÂRSTĂ: 30-40 ani
DIN: Radauti
ÎNSCRIS: 24.01.11
STATUS: SENATOR
DATE SEJUR
FEB-2013
DURATA: 1 zile
cuplu fara copii
2 ADULȚI

GRAD SATISFACȚIE
CADRUL NATURAL:
90.00%
Mulțumit, mici obiecții
DISTRACŢ. / RELAXARE:
95.00%
Mulțumit, aproape încântat

NOTARE MEDIE REZULTATĂ
92.50%

AUTORUL ar RECOMANDA
această destinaţie unui prieten sau cunoscut
TIMP CITIRE: 10 MIN

... pe fuga, prin Osaka

Ilustrație video-muzicală
TIPĂREȘTE URM de aici

Joi 14 Februarie 2013

Dimineata ne-a prins in Cimitirul Okunoin de pe muntele sfant Koya-san (vezi impresii) iar drumul pana la Osaka a durat destul de mult.

Am luat un tren local pana-n Wakayama. Trenurile locale abia se taraie si opresc in toate garisoarele. Cel care conducea locomotiva, avea grija si de bilete. Era deschis inspre locomotiva si cand oprea in gara venea si se uita inspre pasageri. La iesire mergeai si puneai biletul si banii in aparatele de langa el – un sistem similar ca in autobuze. Interesant cum au facut pentru a reducere cheltuielile si a lucra cu cat mai putin personal.

Din Wakayama a fost mai bine, deoarece am luat un limited express (sau cum s-o fi chemand) pe linia JR Hanwa, inspre Shin Osaka. Pe peronul garii era un CFR-ist care vorbea engleza, a venit la noi – fara sa-i zicem nimic si ne-a intrebat daca poate sa ne ajute. I-am zis unde vrem sa mergem si ne-a condus unde trebuie sa asteptam. Ajunsesem la peronul corect, dar nu intelesesem exact unde era coada pentru vagoanele non-reserved. A mers cu noi vreo cateva zeci de metri – ne-a aratat unde sa stam la coada, s-a inclinat si a plecat. :)

Am avut conectie buna si nu am stat mult in Wakayama. Ceea ce a fost bine, e ca trenul a mers direct pana la Shin-Osaka unde aveam rezervare la hotelul Step Inn (vezi impresii)

Trebuia sa mergem intai la hotel ca sa scapam de bagaje. Altfel iar ar fi trebuit sa le lasam prin lockere.

Am trecut si prin gara Osaka si am vazut din tren cladirea Umeda Sky Building despre care a vorbit si @dananecula – vezi impresii. Sotioara a tinut sa-mi specifice – ca-n nici un caz nu urca iar in vreun sky-scrapper (urcasem in doua in Tokyo) si ca pot sa-mi fac alte planuri :)

Primele impresii despre Osaka

Din tren mi-a parut un oras urat. Aceeasi aglomerare si jungla de cladiri – in mare parte de dimensiuri reduse, cabluri, stalpi, linii de tren etc. care o gasim si-n Tokyo. Daca Tokyo este capul si centru Japoniei, Osaka este motorul Japoniei. Aici isi au sediul foarte multe fabrici si cei din Osaka sunt mari producatori.

Pe langa asta, mai citisem ca au aici cea mai mare organizatie yakuza – care numara vreo 40000 de membri, au cei mai multi oameni ai strazi si mai au un foarte bun simt al umorului.

In Tokyo, e mult mai multa birocratie – toti aranjati la patru ace, salarymen pierduti prin birouri guvernamentale, iar Osaka e mai mult orasul oamenilor muncii. Vechile rivalitati istorice dintre cele doua orase se disputa acum pe terenul de baseball, osakieni fiind suporteri inraiti ai echipei locale. Derbyul Barcelona vs. Madrid, are echivalent in Japonia in intalnirea echipelor de baseball a Osakai si a Tokyoului.

Pe scurt – a fost un oras care nu mi-a placut nici din citite, nici la prima vedere si nu vroiam sa petrec mult timp aici, deoarece in multe chestii era similar cu Tokyo, unde petrecusem/aveam de petrecut mai multe zile.

Despre Transport

Transportul este in multe privinte similar cu cel din Tokyo. Ii avem pe cei de la JR, cu cateva linii, dintre care cea mai importanta este Osaka Loop Line similara cu JR Yamanote din Tokyo. Este o linie care inconjoara Osaka, iar trenurile merg in ambele sensuri ale acestui cerc. Pe langa ei avem linii de metrou si cateva companii private.

Un foarte bun articol despre Transport esta asta: japan-guide.com/e/e4006.html

Garile mari de pe Osaka Loop Line, sunt Gara Osaka in zona de Nord (numita Kita – unde se afla unul dintre centrele Osakai). In apropiere de Gara Osaka este statia de metrou Umeda. Peste rau si-n drum spre Kyoto se afla si statia Shin-Osaka, pe unde trec shinkansenurile. Daca ar fi sa stau mai multe zile in Osaka, probabil as cauta hotel in aceasta zona – Kita/Umeda, deoarece as avea acces facil inspre Kyoto si Shin-Osaka (si alte calatorii spre imprejurimi), as avea acces la Osaka Loop Lina a JR, si de asemenea la reteaua de metrou prin statia Umeda.

Alte gari mari care trebuie mentionate sunt: Namba si Tennoji. Namba e statia din care pleaca liniile Nankai inspre Koya-san.

Se poate folosi SUICA in Osaka?

Da se poate. Cartea care este folosita in Osaka se numeste ICOCA, veti vedea insemnele lor pe bariere, dar sunt intelesi si folosesc acelasi sistem IC, ca si Suica. Unde vedeti ca scrie ICOCA, se poate folosi si Suica. Vedeti acest articol – japan-guide.com/e/e2359_003.html in care se vorbeste despre intelegerile recente (martie 2013) dintre mai multe smartcarduri locale.

Reciproca este valabila – daca aterizati prima data in Osaka si petreceti mai mult timp aici, iar Tokyo este doar o vizita secundara, cumparati o ICOCA si o veti putea folosi si-n Tokyo si-n alte orase.

Aceste cartele nu functioneaza insa pe autobuzele din Kyoto. Este vorba ca din 2015 sa bata palma si cu fostul oras al imparatului.

Pe langa ICOCA mai trebuie mentionate:

-Osaka Unlimited Pass (2000 yeni) osaka-info.jp/osp/en – o cartela care ofera transport de o zi (sau de doua) prin Osaka, plus intrarea gratuita la unele obiective si reduceri la altele.

-Osaka One-Day Pass (850 yeni) – aceeasi idee ca mai sus – dar doar pentru transport.

Un alt pass care imi atrasese atentia, oferea transport pe o linie de metrou privata si intrarea la Acvariu – dar nu mai stiu care e adresa.

Daca as fi avut o zi intreaga la dispozitie probabil as fi mers pe Osaka Unlimited Pass.

Am avut doar jumatate de zi la dispozitie pentru Osaka si eram inca in perioada de valabilitate a Japan Rail Pass si mi-am zis ca am sa incerc sa nu ma indepartez prea mult de liniile JR – la care intram cu JRP si nu am nevoie de passurile de mai sus.

Obiective din Osaka, pe scurt

Am petrecut prea putin timp in Osaka pentru a vorbi despre acest subiect, dar m-am documentat si am avut de decis din ce sa tai.

De mentionat:

-Castelul si parcul Osaka (osakacastle.net)

-Universal Studios Japan (usj.co.jp) – parc de distractii cu teme din filme Universal Studios.

-Umeda Sky Building (kuchu-teien.com/english) – doi zgarie nori, legati prin scari rulante la ultimele etaje.

-Acvariul – Kaiyukan – unul dintre cele mai mari acvarii din lume.

- Dotombori – viata de noapte si specialitati locale.

- Muzeul in aer liber de vechi ferme japoneze (occh.or.jp/minka) – un fel de muzel satului.

Mai sunt si alte atractii, dar astea-s mai de soi.

Ce am reusit sa vedem

De la hotel, din Shin Osaka, am venit cu un tren pe Kyoto Line, pana-n gara Osaka, unde am intrat la Osaka Loop Line. Aici am avut parte de cateva balbe pana m-am prins cum sta treaba. Am hotarat sa tragem o fuga pana la:

Castelul Osaka

Se coboara la statia Osakaja-koen de pe Osaka Loop Line. In ghidul nostru, scria ca vom vedea castelul chiar cum vom iesi din gara. Nu l-am vazut! Probabil din cauza ca au crescut copacii. Trebuie intrat in parc, pentru a-l vedea.

Mi s-a parut distanta destul de mare pana la castel, iar daca as fi mers mai aproape, sigur nu as mai fi prins deschis la acvariu. Am facut ceva fotografii castelului de la distanta. Mi s-a parut destul de mic – asta si datorita faptului ca e destul de departe de gara. Cred ca se pot pierde cateva ore bune cu vizitarea acestui castel.

Stiam ca nu este o constructie originala si mi-am zis ca nu merita efortul pana acolo. De ziduri, si santuri cu apa, ne saturasem la castelul din Tokyo. Trebuia insa admirata marea maiestrie a Japonezilor in constructia de ziduri imense de piatra, fara a folosi mortar sau altceva.

Parcul pare mare – si cred ca aici au loc fel de fel de evenimente similare celor din Yoyogi. Printre alte functionalitati ale parcului, mai trebuie mentionate vanatoarea de flori de ciresi primavara, si vanatoare de frunze de artar, toamna - inarmat, desigur, cu un Nikon sau un Cannon. :)

Din documentare am mai aflat ca parcul mai adaposteste si o comunitate numeroasa de oameni fara adapost, dar nu sunt extrem de vizibili. In Osaka nu i-am observa – i-am vazut in Tokyo insa.

Urmatorul obiectiv:

Acvariul Kaiyukan

Costuri 2000 de yeni de persoana

Cum se ajunge?

De pe Osaka Loop Line, coborati la statia Bentencho, unde schimbati si intrati la metrou pe Linia Chuo. Mergeti si coborati la statia Osaka-ko si luati Exitul 1 sau 2. Mergeti drept inainte pe o strada cu magazinase si dupa cativa zeci de metri veti vedea Roata Tempozan – (ceva similar cu London Eye-ul britanic) - sunt astfel de roti mai peste tot prin orasele japoneze. Acvariul e undeva in stanga rotii.

Roata Tempozan este folosita si ca indicator metereologic, culoarea in care este luminata noaptea, prevestind vremea pentru a doua zi. Am uitat exact codurile, dar daca e albastru e vreme buna, daca e rosu ploua... etc. Ceva de genul asta.

Roata mai are si o cabina cu totul din sticla – inclusiv podeaua. Dar e la noroc, daca nimeristi in ea sau nu.

Intrarea la Kaiyukan, pare destul de scumpa, dar cred ca si costurile pentru a intretine un astfel de acvariu sunt ridicate.

Mai multe (mai bine zis... nu tare multe :))) informatii gasiti la Wikipedia:

Acvariul Kaiyukan din Osaka (海遊館 Kaiyukan? , cunoscut ca Kaiyukan) este unul din cele mai mari acvarii din lume. El este situat în Japonia, în orașul Osaka, sectorul Minato (Minato-ku), pe malul golfului Osaka. Tematica acvariului ține de zonele de activitate vulcanică (așa numitul Cerc de Foc) și zonele cu concentrație și diversitate biologică sporită (așa numitul Cerc de Viață) ale Oceanului Pacific. Colecția acvariului cuprinde aproximativ 580 de specii (30 mii de specimene), din care 470 de specii (29 mii de specimene) sunt pești și mamifere și 110 specii (1 mie de specimene) sunt plante.

Atractia principala a acvariului erau doi pesti Rechini-Balena. Unul dintre ei a murit – a mai ramas unul. Asta inoata intr-un tanc de vreo 9 metri adancime.

Mai o chestie care uitasem sa o spun, daca vedeti ca e coada mare la bilete, puteti cumpara bilet si de la automatele de langa casa de bilete. Sunt foarte simplu de folosit si au si meniu in engleza.

Dupa ce cumperi bilet, urci cu niste scari rulante si apoi incepi sa cobori, ocolind bazinul central, cel adanc de 9 metri si cu plexiglass de nu stiu cate tone.

Se vad vidre, delfini, calamari si alte vietati fiecare in acvariul lui. Ce e interesant e ca tot coborand, vezi ce fac ele (sau ce alte tipuri de viata exista) mai la adancime.

Rechinul balena, vazut de sus, pare micut. Doar cand cobori la adancime, iti dai seama cat de mare e.

Pe langa rechinul – balena, mai trebuie mentionate pisicile de mare – una dintre ele cu adevat uriase.

Un alt lucru care nu l-am vazut pe la alte acvarii, sunt crabii, care traiesc in intuneric undeva la vreo 400 de metri. Si meduzele au fost foarte interesante.

Pe langa rechinul-balena, o serie intreaga de alti rechini/pesti etc. Nu prea am ce scrie si nici pozele nu sunt foarte reusite.

Cred ca mi-a ajuns cu acvariile pentru o perioada. Am vrut sa vad in mod deosebit acvariul datorita acestui video: https: //www.youtube.com/watch?v=u7deClndzQw, pe care am sa rog un web sa-l ataseze la review. Nu prea e corect sa pun videoul asta deoarece acvariul din filmulet e din Okinawa, dar rechinul-balena e la fel :) Mi-ar fi fost prea greu sa ajung la acvariul din Okinawa. Astia din Okinawa, le-au cam luat fata, astora din Osaka :)

Nu mi-a parut rau ca am vizitat acvariul, dar mi-a ajuns cu acvariile :)

La intoarcere am mai poposit putin si prin gara Osaka, care a primit si ea statutul de oras (city). Mare si destul de impresionanta, renovata recent prin 2011.

Urma sa avem o zi dificila Vineri si nu ne-am putut consuma prea multa din pretioasa energie in Osaka. Atat si orasul cat si noi... avand probabil de pierdut.

La intoarcerea inspre hotel, am prins una dintre cele mai aglomerate ore la metrou. Inca nu vazusem peron atat de aglomerat nici macar in Tokyo. Era din asta fara bariere inspre linii si ma gandeam ca daca urmatorul tren mai intarzie cateva secunde, in scurt timp o sa fim impinsi pe şine. :)

Cu toata aceasta aglomeratie, se statea elegant la coada – dar numai ei stiau directia cozii. Oamenii nu se imbrancea si nu se impingeau. Chiar ne asezasem la coada gresita si era sa ne suim in trenul care nu trebuie – dar am reusit sa ne ferim pana la urma.

Nu pot spune ca mi-a placut Osaka, dar nici nu am avut prilejul sa o cunosc mai “intimately”.

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de TraianS in 22.04.13 11:56:59
Validat / Publicat: 22.04.13 13:19:20

VIZUALIZĂRI: 3763 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

4 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (TraianS); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P24 Gara Osaka.
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
[900 PMA] [450 PMA]
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 30800 PMA (din 32 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

4 ecouri scrise, până acum

Admin [22.04.13 13:26:15] »

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

nickro [22.04.13 15:26:56] »

Apropo de pozele 6 și 11, ți-am mai spus că ai talent de paparazzo.

neimportant [22.04.13 15:42:57] »

E o adevărată plăcere să călătorești cu trenul, mai ales, atunci când din varii motive, se petrec întârzieri, șeful transporturilor feroviare își face în mod delicat ”harachiri”, prezentându-și demisia în văzul migdalat al întregii nații nipone. Translatând o asemenea acțiune pe plaiuri mioritice, satisfacția pelerinului pe șine, este pusă la grea încercare, fiind privat de timp și mai ales de un ”seppuku-spectacol-mediatic” al ministrului de resort.

Bieții CFR-iști!... Nu mă miră să văd, din descrierea pe care ai făcut-o, că au ajuns să-și câștige existența la Osaka. Puteai să-l interoghezi în dulcea limbă românească, nu s-ar fi ferit să o grăiască, dar cred că v-a confundat cu ceva nații anglo-saxone. Ce-a fost CFR-ul și ce-a ajuns! O tempora…

Asta cu statul la coadă, dar să nu percepi direcția s-a mai văzut și la nivel mai înalt. E mai grav atunci când te ”sui” în ”trenul” greșit, care în loc să te ducă spre paradisul arctic, te conduce cu nebăgare de seamă, spre partide grase de pescuit din zone populate cu ”rechini-balenă” din clanurile Yakuza sau de pretutindeni…

Un serial captivant această ”sagă” niponă …

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
TraianS CONS. ONORIFIC AFA / JAPONIA [24.04.13 09:55:27] »

@nickro: Poza 6 a fost noroc chior. Vroiam sa pozez gara si am facut fotografia din mers, fara sa ma uit sau sa ma intorc. Cand te intorci incep toti sa se fereasca... asa ca am preferat sa o iau "on the run".

Abia cand am ajuns acasa... sotioara a observat: "-Ia te uita ce mai casca asta! " Probabil tocmai terminase o repriza de nani.

Am fost mirat si eu de ce am prins. Secretul? Poze multe si dese... si tot mai pica una alta.

Poza 11... acolo chiar imi trebuia un obiectiv k lumea

Mersi de vizita.

@Z

Ai dreptate, nu trebuie sa mergi in Japonia pentru a vedea frumoase specimene rechini-balena, casaloti, great white sharks si alte animaluri cu sau cu mai putina coloana vertebrala Avem si noi specimene foarte reusite

Cat despre CFR-ul japonez... au avut si ei perioada lor de "state control" pana in 1987. Au fost controlati de politica si au construit linii shinkansen in cele mai indepartate provincii doar pentru ca baronul local a ajuns prim ministru si avea moftul sa mearga la tara, la parinti, cu glontul.

In 1987, cand Japan Railways a falimentat, erau pe minus de peste 20 de ani, adunand o datorie de peste 37 trilioane de yeni - vreo 160 miliarde de sterline.

A urmat privatizarea si impartirea intregului network in mai multe companii regionale.

Acuma sunt in competitie si fiecare nu mai stie ce nou tip de tren sa scoata si cum sa mai vrajeasca publicul.

Cat despre nenicii yakuza, ce sa zic? E destul de riscant sa mergi la Dunare cu ei, deoarece niciodata nu poti fi sigur la care capat al unditei ai sa fii

Mersi ca mai dai viata reviewurilor cu ecourile matale

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
2 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
neimportant, nickro
Alte impresii din această RUBRICĂDescoperă Osaka şi imprejurimile:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.055483818054199 sec
    ecranul dvs: 1 x 1