ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 09.10.2011
  • *) Email NEFUNCȚIONAL
  • GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
    DIN: bucuresti
    ÎNSCRIS: 26.08.11
    STATUS: PARTENER
    DATE SEJUR
    SEP-2009
    DURATA: 8 zile
    familie cu copii
    1 AD. + 1 COPII -- v: 14

    GRAD SATISFACȚIE
    SERVICII:
    100.00%
    Încântat, fără reproș
    CAZARE [camere etc]:
    NU SUNT ÎN MĂSURĂ SĂ MĂ PRONUNȚ
    BUCĂTĂRIE ŞI MASĂ:
    100.00%
    Încântat, fără reproș
    CADRUL NATURAL:
    100.00%
    Încântat, fără reproș
    DISTRACŢ. / RELAXARE:
    100.00%
    Încântat, fără reproș

    NOTARE MEDIE REZULTATĂ
    100.00%

    AUTORUL ar RECOMANDA
    această destinaţie unui prieten sau cunoscut
    TIMP CITIRE: 18 MIN

    Croaziera pe Mediterana de la nord la sud: Vasul MSC Melody

    Ilustrație video-muzicală
    Toto Cutugnio - Se mi ami (Mediteraneo)
    TIPĂREȘTE

    Croaziera pe Mediterana de la nord la sud: Vasul MSC Melody

    In primavara anului 2009 cautam la Targul de Turism al Romaniei sa vad cam cum as putea face sa vad Cappadochia.

    La un moment dat, mi-a atras atentia o oferta pentru Disneyland, loc in care diriginta de atunci a fiului meu dorea sa faca o excursie cu clasa. Am luat relatiile necesare si, la plecare, domnisoara aceea foarte draguta de la agentie m-a intrebat daca nu m-ar tenta sa incerc o croaziera.

    CROAZIERAAA!!??

    Nuuuu…. Acesta a fost raspunsul meu.

    Dar doamne, doamne m-a facut sa am intelepciunea de a-i da acelei domnisoare adresa mea de e-mail.

    Si asa a inceput o corespondenta, pornind de la oferta croazierei, in care eu am pus milioane de intrebari, la fiecare primind un raspuns cat se poate de multumitor (ma refer din punct de vedere al faptului ca primeam toate detaliile).

    Domne’… dupa doua luni (va inchipuiti cata perseverenta a avut fata aceea) m-a convins!

    Si asa am ajuns sa fac eu prima mea croaziera cu MSC Crociere.

    Da, prima, pentru ca am mai fost apoi si in a doua, tot cu MSC si intentionez sa nu ma opresc aici.

    Veti vedea de ce.

    Asadar, m-am hotarat sa merg intr-o croaziera de 8 zile / 7 nopti pe Marea Mediterana, avand urmatorul traseu:

    -ziua 1: imbarcarea din Genova, Portofino (Italia),

    -ziua 2: Toulon (Franta),

    -ziua 3: Olbia (Sardinia - Italia),

    -ziua 4: Tunis (Tunisia)

    -ziua 5: Taormina (Catania / Sicilia - Italia),

    -ziua 6: Salerno (Italia - Coasta Amalfi)

    -ziua 7: Ajaccio (Corsica - Franta),

    -ziua 8: debarcarea in Genova (Italia).

    Ceea ce vreau sa va spun de la capul locului este faptul ca, serviciile la bordul vaselor de croaziera este net superior celor de pe uscat, raportand sa zicem un vas de 4 stele la un hotel de 4 stele.

    Asadar croaziera costa 499 euro si incepea in data de 11 septembrie 2009.

    In acest prêt intra cazarea, masa, distractia la bord, accesul la toate facilitatile vasului, baby-sitter. Nu intrau in prêt bauturile alcoolice, cazinoul, si servicii de genul coafor, calcat haine, masaj, etc si nici bacsisul. Bacsisul era de 9 euro de persoana / zi dar nu era obligatoriu. Puteam sa optam sa il platim sau nu, el fiind impartit intre toti membrii echipajului, incluzand si pe cei pe care nu ii vedeam, dar datorita carora aveam sa ne simtim bine!

    Eu va spun sincer, l-am platit.

    Am preferat sa iau o cabina interioara, fara geam adica, deoarece una cu geam costa cu 100 euro in plus si am considerat ca acesti bani ii pot folosi altfel.

    Oricum, surpriza a fost ca la bord am fost cazati intr-o cabina cu geam! fara costuri suplimentare.

    Imbarcarea fiind din Genova, trebuia sa ajung acolo.

    Initial, dupa ce am verificat eu tot felul de zboruri, ajunsesem la concluzia sa zbor direct la Genova. Dar deoarece nu eram hotarata daca sa merg cu ambii copii (atunci aveau 14 si 5 ani) sau doar cu cel mare, atata m-am sucit si m-am invartit, incat biletele de avion au sarit de 200 euro / persoana si am zis ca deja era prea mult.

    Asa ca am cautat alte variante de a ajunge la Genova si am hotarat sa zburam la Milano (cu 19.99 euro / persoana) si apoi sa luam trenul pana la Genova (mai plateam 17 euro / persoana).

    In acest caz am hotarat sa merg doar cu fiul meu cel mare.

    Ulterior am regretat ca nu l-am luat si pe cel mic.

    Si ca treaba sa fie si mai buna, la intoarcere am luat bilete de avion din Torino (tot cu 19.99 euro / persoana) si am platit inca 10 euro / persoana trenul Genova – Torino.

    Asadar excursia noastra s-a desfasurat pe traseul Bucuresti – Milano (unde am stat 3 zile) – Genova (unde am stat 3 zile) – cele 8 zile ale croazierei – Torino (unde am stat 3 zile) – Bucuresti.

    Si a fost o excursie de vis!!

    Exceptand figurile de adolescent neinteles ale fiului meu aflat la varsta nemultumirilor permanente, slava domnului ca i-au mai trecut, totul a fost perfect!!

    Poate cu alta ocazie am sa va povestesc despre Milano, Genova, Torino si imprejurimile lor.

    Acum ma voi concentra fix pe croaziera.

    Ceea ce nu v-am spus, este faptul ca pe vasele MSC copiii sub 18 ani se imbarca gratuit.

    Adica, da! eu si fiul meu am mers in aceasta coroaziera pe un vas de 4 stele cu numai 499 euro.

    Credeti-ma, nicaieri in Romania, pentru aceasta suma, nu am fi avut confortul si tratamentul exceptional al celor de la MSC.

    Dupa cum v-am spus, imbarcarea se facea in Genova, la terminalul de pasageri, incepand cu ora 11.30, se termina la ora 15.00, vasul urmand sa porneasca la ora 16.00.

    Cu o zi inainte am inspectat locurile, pentru a sti cam cum e cu imbarcarea.

    NU AI CUM SA NU TE DESCURCI!

    Cei de la MSC sunt chiar profesionisti si pasii pe care trebuie sa ii urmezi sunt dirijati de asa maniera incat nu poti intampina probleme.

    Asadar indicatoare ne-au trimis exact la locurile unde sa lasam bagajele.

    Asta era undeva la subsol. Acolo ni s-a verificat biletul de imbarcare si am lasat bagajele. Am primit in schimb un tichet pe care era trecuta puntea si cabina.

    Apoi am urmat indicatoarele si am ajuns la locul unde se facea imbarcarea propriu-zisa.

    Am prezentat iar biletul de imbarcare, am completat doua formulare, unul pentru mine si unul pentru copil si am facut apoi ceck-in-ul.

    Ni s-au facut fotografii si ni s-au eliberat doua carduri de acces cu numele noastre. Fotografiile ramaneau in baza de date a navei si, in momentul in care debarcam sau ne imbarcam, nu puteam sa o facem decat pe baza cardului care ne fusese inmanat. Cardul era scanat si pozele noastre apareau pe monitor, pentru identificare. Ideea era ca aceste carduri sa nu fie transmisibile.

    Cardul continea urmatoarele date: nume, prenume, numele vasului, perioada croazierei, puntea si numarul camerei unde eram cazati, numele restaurantului si locul unde urma sa servim masa numarul barcii de salvare si puntea de imbarcare in barca de salvare.

    Totul era perfect, ca un ceasornic elvetian.

    Altfel cum ar fi putut fi imbarcate si duse la locul lor, in cele mai bune conditii, peste 1400 de persoane? in numai 3 ore si jumatate?

    Dupa ceck-in, pe langa cardurile despre care v-am vorbit ni s-a atribuit un numar de ordine la imbarcare. Am avut numarul 292.

    Trebuia sa asteptam imbarcarea propriu-zisa, in ordinea numerelor.

    Si bineinteles ca erau la dispozitie sucuri, bauturi si mici aperitive, la discretie, din partea companiei MSC.

    In tot acest timp personal de pe vas ne punea la dispozitie pliante cu harta vasului, excursiile care urmau sa fie organizate la fiecare destinatie si alte informatii importante despre ceea ce urma sa se intample pe perioada croazierei (inclusiv promovarea unor servicii de pe vas). Tot acum puteam achizitiona tichete de bauturi, alcoolice si nu numai, in asa fel incat, in cazul in care cumparam un carnet cu 10 tichete contra sumei de 37 euro, pretul unei bauturi alcoolice revenea la 3.70 euro. In cazul bauturilor nealcoolice un carnet de tichete era 26 euro, deci o bautura costa 2.60.

    In cazul in care cumparai o bautura alcoolica sau un cocteil nealcolizat direct de la bar, pretul era cam cu 40 % mai mare.

    Aceste tichete puteau fi cumparate si de la bordul vasului.

    Toata imbarcarea noastra nu a durat mai mult de 1.30 ore din momentul in care am lasat bagajul si pana cand am calcat pe puntea vasului.

    Imbarcarea propriu-zisa a continuat cu trecerea vamii. Se afisau serii de cate 50 numere (deci 50 de perechi de pasageri) care se prezentau la locul unde erau controlate bagajele de mana si treceam, exact ca la aeroport, printr-o poarta cu senzori de metale.

    Dupa aceea, se trecea pasarela care facea legatura intre doc si vas.

    Nu se permitea accesul pe vas cu bauturi de niciun fel si cu arme. totusi acestea nu erau aruncate, ci se sigilau si erau returnate la final, la debarcare.

    Pe vas inca o poarta de detectare a metalelor trebuia trecuta si ne erau scanate cardurile. Daca eram noi, eram repartizati unui membru al echipajului (care facea parte din personalul hotelier). Noi fiind, am fost condusi direct la cabina care ne fusese repartizata.

    Vasul MSC Medlody are 8 punti, cu nume (incepand de sus in jos) Sun Deck, Pool Deck, Lounge Deck, Premier Deck, Continental Deck, Oceanic Deck, Restaurant Deck, Bahamas Deck, care sunt sugestive in ceea ce priveste ce se poate intampla acolo. De ex: Sun Deck era puntea superioara unde se facea plaja, Pool Deck era puntea unde existau cele doua piscine, una exterioara si una care putea deveni interioara, deoarece se tragea un paravan automat in caz de vreme nefavorabila, Restaurant Deck, puntea unde era restaurantul, etc.

    Noi am fost repartizati la puntea Oceanic Deck, in cabina 130, pe partea stanga a vasului, mai catre coada acestuia, dar intr-o cabina imensa, cu un pat dublu si o canapea (practic puteau sta acolo linistite 4 persoane) si, culmea, asa cum v-am spus, cu geam.

    Ulterior am tras noi concluzia ca, probabil nu erau ocupate toate cabinele in acea perioada si asa am beneficiat de o cabina superioara celei pe care am platit-o de fapt.

    Unele bagaje, printre care si ale noastre erau déjà la usa cabinei. Celelalte in scurt timp au fost la usa potrivita.

    M-a uimit la maxim eficienta acestei companii!!!

    Era pentru prima data cand am avut de-a face cu ceva atat de eficient, din toate punctele de vedere!

    Cabina ne-a placut din prima! draperiile si cuverturile erau in tonuri de verde. Mocheta super moale si pufoasa idem.

    Pe langa patul dublu si canapea, doua fotolii, un birou, un televizor, un dulap de haine.

    Baia nu foarte mare, dar firesc… pe un vas, spatiul este relativ limitat, era foarte eleganta si dotata cu TOT ceea ce trebuia.

    Sapun, gel de dus, sampon, casca de baie, prosoape la discretie.

    Rugamintea inscriptionata, pe un afis, era ca in cazul in care consideram ca nu vrem sa ne fie schimbate prosoapele sa le lasam pe suportii speciali, iar cele pe care le dorim schimbate sa le lasam langa chiuveta. Ni se explica si de ce: apa este limitata cantitativ pe un vas si nu are rost sa fie risipita. Ceea ce mi s-a parut un argument corect si de bun simt. Iar modul in care se prezenta situatia a fost si mai de bun simt.

    La televizor puteau fi urmarite mai multe programme. Primul program prezenta un material preinregistrat, in mod repetitiv, care continea informatii despre evacuarea vasului in caz de necesitate, prezentarea generala a vasului si imagini din porturile de debarcare. Foarte frumos prezentate dealtfel.

    Celelalte canale erau italiene si frantuzesti. Nu stiu sa va spun daca acest aspect avea o legatura cu faptul ca vasul urma sa ancoreze doar in porturi italiene si frantuzesti.

    Tind sa cred ca nu, avand in vedere ca am mai fost ulterior in alta croaziera.

    Dar credeti-ma, niciodata nu am avut timp sa ma uit la televizor. Mergea doar in virtutea obisnuintei: acasa la mine televizorul merge non-stop, chiar daca nu se uita nimeni. Prostie, da, insa obisnuinta isi spune cuvantul…

    Vasul MSC Melody este cel mai vechi si mai mic din flota MSC.

    Dar… este cu mult mai mult decat litoralul romanesc!

    Nu se poate face comparatie!

    Eu, care recunosc, sunt cam carcotase cand e vorba de ceva care nu e cum trebuie pe banii mei, nu am avut ce sa reprosez, asa ca am continuat si anul urmator!

    Cateva date tehnice: 204.70 m lungime, 27.35 m latime, 2 motoare diesel, 19 noduri viteza, maxim 1492,532 cabine din care 151 cabine interioare (adica fara geam), 303 cabine exterioare (adica cu geam), 72 minisuite, 6 suite, 8 punti, 4 lifturi, 2 piscine, 2 jacuzzi, restaurant a la carte, restaurant pe punte, baruri, cazinou, sala de cinema, sala de spectacole, si multe, multe altele! Si personal foarte amabil si bine pregatit, printre care am descoperit o multime de romani: tot raionul foto, medicul vasului, chelneri, probabil si multi altii.

    Vasul a fost complet renovat de curand, ca sa zic asa si se ridica la cele mai exigente standarde, desi este cel mai vechi vas al flotei. Unul dintre membrii echipajului ne-a povestit ca acest vas a trecut prin valuri de gradul 9 undeva langa Africa si a dt piept si cu piratii din zona Africii de nord-vest.

    Nu am simtit niciodata miscare vasului pe mare. Desi au fost si valuri destul de mari. Mi-am dat seama de acest lucru intr-o zi, la masa de pranz, cand vedeam pe geamul restaurantului cum se modifica inaltimea la care se vede marea.

    Diferenta vizual era mare, dar in fapt nu se simtea nimic.

    Am inteles ca in cazul in care erau persoane cu rau de mare, existau niste pastilute mici care erau administrate gratuit si totul se rezolva instantaneu.

    Am inceput sa descoperim vasul: efectiv un hotel plutitor.

    4 lifturi faceau legatura intre cele 8 punti accesibile pasagerilor.

    Sub Bahamas Deck, puntea cea mai de jos destinata pasagerilor, inca 3 punti erau destinate membrilor echipajului.

    Vasul are un restaurant a la carte la care se servea masa in doua serii. Aici se puteau servi toate cele trei mese principale. Mai exista si un restaurant, pe puntea superioara, gen autoservire, dar unde se gaseau toate produsele din meniul a-la-carte, dar nu aranjate pe farfurii in mod elegant, ci servite direct, in functie de preferinte.

    Majoritatea pasagerilor preferau acest restaurant dimineata si la pranz, deoarece era mult mai facil, iar seara in mod obligatoriu, restaurantele a la carte.

    Oricum, pot sa va spun ca am apreciat modul extraordinar de servire din ambele restaurante.

    Oamenii aceia cred ca sunt printre cei mai solicitati de pe vas, totul fiind contra cronometru.

    In fiecare zi, la cele trei mese, chlenerii aveau costume diferite.

    Totul absolut sclipitor!

    In fiecare zi, alt meniu, diferit de toate celelalte zile.

    Meniul de seara continea 7 feluri, fiecare fel avand 3 sau 4 preparate, la alegere.

    Puteai manca oricare dintre aceste feluri, toate, cat erai capabil.

    Am sa va dau un singur exemplu despre modul cum se intelege servirea in aceasta companie:

    Intr-una din seri, fiul meu a ales sa manance trei feluri de mancare si un desert. Deoarece in general el comanda un fel sau doua (si credeti-ma chelnerul nostru, acelasi pe tot timpul croazierei de dimineata pana seara, stia exact ceea ce preferam din chiar a doua zi) chelnerul a facut o greseala si a omis unul dintre feluri, servind direct desertul.

    Copilul i-a atras atentia, chelnerul in 30 de secunde a remediat greseala (nu va spun cu cate scuze). Toate preparatele veneau de la bucatarie cu capac. Acesta era ridicat doar in momentul servirii pasagerului. Deoarece capacul prajiturii fusese ridicat, desi nu fusese servita prajitura, chelnerul a aruncat-o si a comandat alta, pe care a servit-o fiului meu dupa ce acesta a terminat felul 3 pe care il comandase.

    Si eu am ramas surprinsa, in mod normal asteptandu-ma sa ii fie servita ulterior aceeasi prajitura.

    Dar nu!

    Am intrebat chelnerul de ce si mi-a spus ca acestea sunt regulile restaurantului: un preparat caruia i-a fost ridicat capacul trebuie servit imediat, in caz contrar nemaifiin voie a fi servit.

    Oare cate preparate sunt servite la noi in aceste conditii?

    Niciunul… asa ca, sa trecem mai departe!

    Fiecare etaj al vasului se numeste punte. Fiecare punte, pentru a fi deosebite intre ele mai usor de catre pasageri, are alt nume si alta culoare.

    De la lift, placute indicatoare iti aratau directia in care se afla cabina cu numarul cautat. Nu ai cum sa te ratacesti.

    Si daca totusi reusesti aceasta performanta, cu siguranta exista acolo unde ai nevoie cineva care te va ajuta.

    Senzatia mea este ca personalul vasului exista, dar fara a se face vazut, in asa fel incat sa nu deranjeze niciun moment pasagerii.

    Personalul de pe vas este impartit in sase categorii distincte:

    - echipajul - care se ocupa cu functionarea si deplasarea vasului,

    - personalul hotelier - care se ocupa de cabine si curatenie,

    - personalul din restaurant / bar - care se ocupa cu tot ceea ce inseamna mancare si bautura,

    - personalul care asigura distractia - care se ocupa ca toata lumea sa fie antrenata in activitati distractive,

    - personalul care se ocupa cu serviciile asigurate pasagerilor (sauna, masaj, coafor, etc)

    - personalul medical - care asigura sanatatea pasagerilor.

    Toti acesti oameni, aproape la fel de multi ca pasagerii, sunt o masina care functioneaza perfect.

    Vasele MSC sunt vopsite in alb. Dar cand spun alb, ma refer la un alb stralucitor. Si nu numai atat, dar nu veti gasi niciun fir de praf, nicaieri, deoarece exista in permanenta cineva care sterge si cele mai ascunse locuri ale vasului.

    La mine acasa nu pot sterge praful in fiecare zi si, deci nu este atata curatenie ca pe puntea acelui vas. Subliniez, pe punte (adica afara). Asta ca sa va dati seama cam la ce mod se face curatenia acolo.

    Tot personalul are uniforme scrobite si zambetul pe buze.

    Vasul, in interior avea mocheta peste tot, culori diferite la fiecare etaj (punte). Sa va mai spun ca desi toata lumea circula incaltata, mochetele acelea sunt noi? nu are rost!

    Nu stiu cand se facea curatenie in camere. Niciodata nu m-a deranjat nimeni pentru asta. Dar si cand s-a intamplat sa lipsesc doar 10 minute, cineva a luat gunoiul sau a facut ceva in camera, fara sa ma deranjeze, doar ca sa ma simt eu bine.

    Adevarul este ca personalul tine legatura prin statii si isi comunica intre ei tot ceea ce e necesar pentru ca pasagerii sa nu fie deranjati.

    In cabina, lenjeria era schimbata in fiecare zi. Pana si pijamelele ni le aranjau frumos. Dimineata, oriunde le-am fi lasat noi, erau impachtate si puse la capul patului. Seara erau scoase si aranjate sub forma de fluture si puse pe pat.

    Mi-era mai mare dragul sa intru seara si sa vad ca cineva s-a gandit la mine…in acest sens!

    Pana si fiul meu care atunci avea 14 ani si era la varsta nemultumirilor totale si a ideii ca ‘’eu stiu tot’’ se rusina si isi aranja hainele mai mult decat in alte circumstante.

    Cei care au copii de aceasta varsta, rebeli, cred ca intelegeti ce vreau sa zic.

    La imbarcare fiecare pasager trebuia sa depuna o garantie de 150 euro. Plata serviciilor pe vas nu se face in numerar, decat la cazinou. In rest se foloseste cardul de acces si in cazul in care se depaseste limita depusa, esti anunta si rugat sa te prezinti la biroul financiar pentru rezolvarea situatiei.

    In ultima seara am primit un extras de cont cu soldul initial, toate cheltuielile facute pe vas (excursii pe care le-am cumparat, diverse produse pe care le-am cumparat de la magazinele de pe vas, bacsis, etc) si soldul final. In dimineata debarcarii m-am prezentat la biroul financiar pentru a regla situatia, in cazul meu returnandu-mi-se o suma de bani.,

    La imbarcare am fost intrebata in ce limba doresc sa primesc informatiile. Am ales limba engleza.

    In fiecare seara primeam un pliant cu ceea ce urma sa se intample a doua zi: portul unde acostam, ora debarcarii, ora imbarcarii, cateva date despre orasul respectiv, ora locala, ce urma sa se petreaca pe vas, pe ore, promotii pe vas, etc.

    Deoarece bauturile din afara vasului nu erau permise, asa cum am mai spus, in cazul in care optai sa achitionezi o sticla de bautura de la magazinele de pe vas, o plateai dar iti era inmanata doar la debarcare. Dealtfel si cand am cumparat din Sicilia niste bauturi locale, ne-au fost retinute si restituite la debarcare.

    In fiecare port se organizau excursii de pe vas.

    Puteai sa optezi sa mergi de capul tau, ceea ce am facut si noi in cateva locuri, dar puteai sa cumperi o excursie organizata de pe vas, cu ghid in limba pe care o alegeai: franceza, engleza, germana, italiana, spaniola.

    Si nu pot sa va spun ce organizare!!!

    Am numai cuvinte de lauda!

    In pliantul pe care il primeam seara, pentru fiecare excursie organizata in parte, era indicat locul de intalnire. Acolo erau verificati toti pasagerii care optasera pentru excursia respectiva, si impartiti pe autocare, in functie de limba preferata. O sticla de apa de 0.5 l era inmanata fiecarui pasager. In caz de ploaie, fiecare pasager primea o pelerina de ploaie de unica folosinta.

    Si apoi ne indreptam spre autocare: zeci de autocare asteptau aliniate, pasagerii. ZECI!!

    Va puteti inchipui ce desfasurare de servicii si personal care functionau toate si toti in acelasi ritm: acela de a face pasagerii sa se simta excelent.

    Cu mine au reusit!

    In cazul in care optai sa mergi individual, ti se inmana o harta o orasului respectiv. Pe vas exista si o casa de schimb valutar unde puteai sa cumperi sau sa vinzi diferite valute. Am constatat ca avea cursuri valutare mai rentabilaedecat cele de pe uscat pe uscat.

    Pe vas se desfasurau o gramada de activitati, in asa fel ca pasagerii sa nu se plictiseasca.

    Concursuri cu premii, fitnes, karaoke, dans, biblioteca, o zona unde se puteau juca table, remi, carti, o punte unde puteai alerga, nemaipunand la socoteala salile de masaj, coafor, etc.

    Spectacole de varietati, filme, jonglerii, muzica, dans, cabaret, discoteca, tot felul de activitati de dimineata pana seara, care sa distreze pasagerii.

    Toate acestea gratuit.

    In pliantul pe care il primeam seara, pentru fiecare activitate in parte era mentionata si tinuta care era impusa: casual, de gala, carnaval, etc.

    Pe vas se organizau seri speciale cum ar fi: seara capitanului, seara in care puteai sa ciocnesti un pahar cu capitanul si echipajul sau, seara de gala, cand era organizat un dineu special, seri de cabaret, etc.

    In cazul excursiilor organizate, erai informat inca de la momentul achizitionarii ce fel de incaltari se impun, in ce consta excursia si alte informatii necesare.

    Ma repet: nu am ce sa reprosez acestor oameni! chiar m-au facut sa ma simt excelent si sa merite efortul de a ajunge pana la Genova pentru a ma imbarca.

    Prima escala, in chiar prima zi, a fost la Portofino, un mic port la sud de Genova. Pentriu a ajunge in port, se organizau excursii sau, pentru cei care doreau sa mearga in mod individual, se asigura contra cost transportul cu nave mici, deoarece vasul era mult prea mare pentru a ancora la tarm.

    Noaptea calatoream, adica…. dormeam mai exact. De aceea va spun ca nu era asa o tragedie daca nu am fi avut geam la cabina.

    A doua zi am debarcat la Toulon in Franta. Am ales sa merg individual. Terminalul de pasageri era chiar in oras, asa ca deplasarea a fost extrem de facila.

    A treia zi am fost in Sardinia. Am acostat la Olbia si, deoarece era duminica si totul inchis, am optat pentru o excursie cumparata de pe vas.

    A patra zi am fost in Tunis unde am ales o excursie organizata de pe vas. Nici nu cred ca ar fi fost rentabil sa merg pe cont propriu, deoarece terminalul de pasageri este la distanta de 10 km de orasul propriu zis.

    A cincea zi am ajuns in Sicilia, mai exact in Catania si am dorit sa merg la Etna, asadar am cumparat excursia organizata pe vas cu aceasta destinatie.

    Ziua urmatoare, a sasea, a matins Coasta Amalfi la Salerno, de unde am optat pentru o excursie organizata la Pompei.

    A saptea zi am ajuns in Corsica (Franta) la Ajaccio, orasul lui Napoleon. Aici am optat pentru o vizita individuala.

    In a opta zi ne-am reintors la Genova.

    Pentru a putea hotara ce aveam de facut in fiecare port, am studiat si acasa cam despre ce e vorba si excursiile puse la dispozitie de pe vas si am ales ceea ce am considerat ca ma intereseaza mai mult.

    Pretul excursiilor organizate era redus pentru copii, iar in cazul in care optai sa nu ii iei in excursie, exista o zona speciala unde copiii erau supravegheati, hraniti, etc, iar cei mai mari aveau la dispozitie Clubul adolescentilor.

    A calatori in asa fel incat in fiecare zi esti in alta parte a lumii, chiar pe alt continent este fascinant!

    A calatori si a fi tratat ca un pasager, adica un om care a platit niste servicii, nu ca un om care trebuie sa fie jignit daca plateste un serviciu (asa cum se intampla in multe cazuri in tara nostra) este o incantare.

    Cele doua combinate sunt de vis!

    La debarcare aceeasi organizare impecabila.

    Seara am primit niste etichete pe care am fost rugati sa le lipim pe bagaje, care urmau sa fie scoase si lasate de catre noi la usa cabinei. Pasagerii primisera etichete de culori diferite, deoarece debarcarea se facea pe culori.

    In momentul in care se anunta la statia de pe nava, statie ce se auzea in orice incapere ‘’pasagerii care au culoarea rosie sa se prezinte la debarcare’’, toti pasagerii care lipisera etichete rosii pe bagaje debarcau.

    Cred ca au fost 7 culori, iar totul a durat maxim o ora.

    Da, peste 1400 de pasageri au fost debarcati in maxim o ora.

    In terminalul de pasageri din Genova erau 7 zone, cu steaguri in cele 7 culori ale etichetelor, iar pentru recuperarea bagajelor nu aveai decat sa te duci la steagul a carui culoare era pe eticheta ta si sa iti cauti bagajul. Acest lucru era foarte usor, deoarece bagajele erau asezate in ordinea crescatoare a numerelor cabinelor.

    Am avut culoare alba si cabina 130: m-am dus la steagul alb si am cautat numarul meu.

    Totul a durat maxim 5 minute.

    Asa m-am despartit de aceasta coaziera, care mi-a placut foarte mult.

    Am sa va spun si de ce: faptul ca totul mergea de la sine, asa cum era si normal, mi-a dat acea stare de liniste pe care nu o puteam avea in cazul in care serviciile lasau de dorit.

    Neavand nicio grija, decat aceea de a ma simti bine, asta am si facut.

    Si pentru ca mi-a iesit foarte bine, anul urmator am ales o alta croaziera despre care am sa va vorbesc cu alta ocazie.

    In ceea ce priveste porturile in care am debarcat, am sa va vorbesc separat despre fiecare.

    Deocamdata: va doresc sa alegeti sa mergeti macar odata intr-o croaziera si aceasta sa fie o croaziera minunata!


    [fb]
    ---
    Trimis de a.sr* in 09.10.11 01:13:31
    Validat / Publicat: 09.10.11 08:30:47
    INFO ADIȚIONALE
    • A fost prima sa vizită/vacanță în #CROAZIERE
    NOTĂ: Articol ARHIVAT (nu intră în calculul mediei acestei destinaţii)

    VIZUALIZĂRI: 6931 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
    selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
    SESIZEAZĂ
    conținut, limbaj

    46 ecouri scrise, până acum, la acest articol

    NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (a.sr*); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
    Impresiile fiind subiective, AFA nu poate garanta calitatea, relevanța, exactitatea, persistența ori conformitatea impresiilor si recomandărilor (cu asteptările și preferințele fiecarui cititor); deasemenea, responsabilitatea legală pentru afirmațiile făcute in articol revine integral și in mod exclusiv autorului (cf "Termenilor și conditiilor de folosire"); AFA sau administratorii săi neputând fi făcuti răspunzători în privinta corectitudinii ori efectelor de orice natură.
    Poze atașate (se deschid în pg nouă)
    P01 asa ne intampina vasul la imbarcare
    EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
    Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
    Puteți VOTA acest articol:
    [900 PMA] [450 PMA]
    PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 43400 PMA (din 46 voturi)
    NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

    ECOURI la acest review

    46 ecouri scrise, până acum

    webmaster15 [09.10.11 07:35:01] »

    Exceptional comme d'habitude!

    Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru aceasta destinatie.

    a.sr* [09.10.11 07:38:10] »

    @webmaster15

    buna dimineata!! merci frumos si o zi faina!

    bitnic [09.10.11 09:17:32] »

    M-ai facut sa-mi schimb parerea despre croaziere, credeam ca sunt foarte complicate si nu prea imi vine sa renunt la linistea unui sejur pe uscat, dar ai facut sa para totul atat de simplu! Multumim pentru impartasiri si in cazul meu pentru incurajari

    a.sr* [09.10.11 09:44:45] »

    @ bitnic

    ai dreptate. aceeasi impresie aveam si eu: ca este ceva foarte complicat si, mai ales, foarte scump. nu este deloc asa. trebuie sa ai doar putina bunavointa ca sa ajungi la portul de imbarcare, caci de acolo... totul este foarte usor. si minunat!!

    sper ca saptamana asta sa am timp sa povestesc despre porturile pe unde am debarcat si apoi sa va povestesc despre o alta croaziera pe care am facut-o anul trecut in marea baltica.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    hlli [09.10.11 09:51:26] »

    Da, nici eu nu sunt adepta coazierelor. Iubesc apa in mod deosebit, dar doar pentru balaceala. Parca sa vad zile in sir doar apa in jurul meu ma face sa-mi fie frica.

    Si totusi in urma acestui rewiev parca a incoltit o dorinta de a face o incercare in petrecerea unui sejur pe un vas de croaziera. Tot ce i povestit pare minunat!!!

    Si apoi mereu am avut impresia ca este foarte scumpa o croaziera!!! Dar din cite spui tu, 499 euro/2persoane, ar fi mai mult decit acceptabil. Dar mai adaugi "+alte cheltuieli". Daca iti mai aduci aminte, la cit s-ar ridica acea suma?

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    a.sr* [09.10.11 10:41:18] »

    @ hlli

    cand am spus alte cheltuieli m-am referit la costul transportului pana la locul de imbarcare, care pe mine, ptr ca am ales un zbor indirect m-a costa 20 euro avionul + 17 euro trenul un dus si tot atat intorsul, de persoana. adica aprox 75 euro. apoi daca vrei sa faci excursii optionale acestea costa intre 35 si 115 euro de persoana. bauturile alcoolice le platesti. daca vrei si bacsisul (9 euro / pers / zi). si apoi micile cheltuieli inerente din porturile unde debarci: suveniruri, un suc, ceva specific, etc...

    si trebuie sa reamintesc faptul ca 499 euro este pretul pentru un adult si un copil sub 18 ani, care merge gratuit in croaziera. dar ii platesti biletul de avion si alte cheltuieli. doi adulti vor plati insa croaziera 499 x 2.

    apoi daca optezi sa faci o croaziera in afara sezonului, poti gasi si preturi mai bune. intra pe msc crociere si poate te ajuta mai mult.

    pot sa-ti mai spun ca anul trecut cand am fost intr-o alta croaziera de 12 zile / 11 nopti ptr care am platit 769 euro 1 adult + 1 copil, am intalnit la bord romani care mergeau in aceeasi croaziera cu noi pentru 1879 euro / pers, ptr ca optasera ptr o suita cu vedere la mare, etc.

    chestie gust, buget sau de figuri si fite pana la urma, nu??

    eu calatoresc destul de mult dar, deoarece imi pregatesc toate calatoriile uneori si cu un an inainte, crede-ma, preturile la care fac aceste calatorii, sunt foarte mici. nu m-ai crede daca ti-as spune... chestie de experienta si un pic de fler

    marius gaudi [09.10.11 15:35:36] »

    Uau, ce review, l-am citit pe nerasuflate, chiar ca m-ai convins si pe mine ca e de mers intr-o croaziera.

    Nu ma atrageau pentru ca se statea putin intr-un loc, dar ai povestit asa de bine, incat si numai pentru a merge cu acest hotel plutitor si e de ajuns. Mai ales ca inca 2 ani as profita si de gratuitea cu odrasla.

    Daca ma hotarasc te contactez sa imi dai mai multe informatii.

    Te felicit pentru multimea de informatii oferite in review.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    a.sr* [09.10.11 17:24:36] »

    @ marius gaudi

    exact cum ai zis: o croaziera este in fapt o cazare pe un hotel plutitor care iti permite ca in timp scurt sa ajungi in locuri foarte indepartate unul de altul, la care altfel nu ai putea ajunge in timp atat de scurt.

    in general croazierele pe mediterana se acosteaza in fiecare zi in alt port. pentru distante mai lungi, in alte croaziere, unele zile se petrec pe mare. dar... e ca la mare!!! baie, soare, distractie!! daca te-ai duce la mamaia, nu tot asta ai face? si crede-ma... nu se compara in ce conditii.

    oricand, cu placere, daca stiu, iti dau orice informatii vei avea nevoie.

    odata in viata merita sa o faci si pe asta!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    romanitzaa [09.10.11 18:31:45] »

    @a. sr

    Wawwww... modul cum ne-ai povestit aceasta experienta a ta, pe mine personal "m-a dat pe spate"!

    Felicitari!

    Imi doresc de mult sa merg intr-o croaziera, insa pana acum n-a fost sa fie, insa... datorita review-ului tau, o sa-mi fac lectiile de acum pentru anul urmator.

    a.sr* [09.10.11 20:44:04] »

    @ romanitzaa

    dupa cum am mai spus, merita odata in viata sa o faci si pe asta. mie mi-a placut, asa incat am recidivat si o voi mai face cel putin inca odata.

    iti doresc sa reusesti si astept apoi impresiile tale.

    dananecula [09.10.11 22:56:05] »

    @a. sr

    Felicitari pentru impresiile tale. Ti-am savurat review-ul plin de informatii folositoare , precum si avalansa de amanunte extrem de utile pentru cei ce vor avea de gand sa incerce o experienta similara pe-un vas de croaziera.

    Ceea ce nu v-am spus, este faptul ca pe vasele MSC copiii sub 18 ani se imbarca gratuit.

    Spune-mi, te rog, daca intr-o familie sunt 2 copii < 18 ani, tot nu se plateste bilet pentru nici unul?

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    webmaster13 [10.10.11 11:52:15] »

    sper sa placa muzica postata!

    Aeerdna* [10.10.11 17:24:25] »

    Mi-a plăcut în mod deosebit. Am să mai revin.

    Aeerdna* [10.10.11 18:22:14] »

    Aş dori şi eu nişte informaţii, dacă nu vă supăraţi...

    1. "Pe vas se desfasurau o gramada de activitati, in asa fel ca pasagerii sa nu se plictiseasca"... Dumneavoastră cum v-aţi petrecut timpul pe vas?

    2. În caz că aţi participat la programul de divertisment, în ce consta el şi dacă exista interes pentru aceasta. Adică dacă venea multă lume...

    Şi acum o întrebare care mă frământă, pentru că mi-a sărit în ochi una dintre precizările dvs...

    "Exceptand figurile de adolescent neinteles ale fiului meu aflat la varsta nemultumirilor permanente, slava domnului ca i-au mai trecut, totul a fost perfect!! "... Fiul dumneavoastră a renunţat la toate acestea din cauza calităţii serviciilor prestate, a programelor dedivertisment la care participa, ori din cauza faptului că s-a obişnuit cu noul cadru de desfăşurare a vieţii?

    Imi cer scuze pentru solicitările mele, dar le pun cu un scop precis şi v-aş fi foarte îndatorată dacă mi-aţi putea răspunde detaliat.

    Ps.Şi încă ceva...Vasul era prevăzut cu piscină? Dacă da, cu ce fel de apă?

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    magdalena [10.10.11 19:58:45] »

    De mult imi doresc o croaziera si multe erau cu plecare din Genova, dupa cum am observat si acum la Targul de Turism International, dar nu gaseam o solutie avantajoasa!

    Am si eu aceeasi intrebare ca a @daneinecula, vizavi de imbarcarea cu doi copii, dar din ce citesc de pe pliantul unui catalog de croaziere luat de la targ, tind sa cred ca nu. In catalog, la MSC Cruises, se precizeaza: "copiii sub 18 ani calatorind impreuna cu doi adulti intr-o cabina, platesc doar taxele portuare". Prin urmare, poate ca daca se merge impreuna cu un alt cuplu fara copii ar fi o solutie. Apropo de asta, am mai auzit astfel de combinatii, pentru petrecerea de concedii, unde merg mai multi prieteni cu copii sau fara. Al doilea copil, care ar plati, este "atasat" unui cuplu fara copii.

    Ar fi bun un raspuns sigur, daca se cunoaste.

    Am vazut croaziere interesante si cu 300-400 de euro de persoana! Dar si cu 10.000!!

    a.sr* [10.10.11 21:20:12] »

    @ dananecula

    in cazul in care merg doi adulti platitori, pot merge si doi minori sub 18 ani. nu stiu daca un singur adult platitor poate lua 2 minori. dar asta se poate afla usor pe site-ul MSC crociere. este foarte detaliat.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    a.sr* [10.10.11 21:30:33] »

    @ Aeerdna

    1. activitatile se desfasoara pe parcursul intregii zile. dupa cum am spus poti sa dansezi, sa mergi la film, la spectacole, la concursurile cu public care se desfasoara in toate cluburile de la bord, la discoteca, la jocurile de carti, quiz, aerobic, sa inoti in piscina, sa mergi in excursii, etc. dar parerea mea este ca in afara de seara, cand esti pe vas si nu trebuie sa-ti faci probleme cum ca nu ai avea ce sa faci, ziua ai alte treburi: excursii, plaja, cam asa.

    2. ce pot sa-ti spun este ca la toate spectacolele de seara (eu numai seara aveam timp sa le urmaresc) salile erau arhipline. sunt spectacole de cabaret, de varietati, de circ, etc.

    3. fiul meu a renuntat la figurile de atunci, ptr ca a mai crescut. nu are legatura cu ceea ce s-a intamplat pe vas. acolo, in prima zi mi-a mancat sufletul de plictisit ce era, pana s-a imprietenit cu alti copii de varsta lui si totul a fost ok apoi.

    4. eu cred totusi ca nu ati citit cu atentie ce am scris in rew. acolo scrie clar ca existau 2 piscine, dintre care una putea deveni interioara, adica putea fi folosita si in caz de ploaie. apa era apa de mare filtrata.

    in cazul in care mai aveti nelamuriri, nu ezitati sa ma intrebati.

    a.sr* [10.10.11 21:32:45] »

    @ Aeerdna

    si multumesc mult!!!

    a.sr* [10.10.11 21:40:21] »

    @ magdalena

    ce pot sa-ti spun este faptul ca in cele doua croaziere in care am fost, copiii mei nu au platit nimic, nici macar taxe portuare. poate sa se fi introdus de curand. in 2009 eu si fiul meu am achitat 499 euro, biletul ptr un adult, iar in anul 2010 eu si fiul meu am achitat biletul de adult 769 euro, iar prietenii mei care au mers cu ambii copii au achitat 769x2.

    asadar fiecare adult a putut sa fie insotit de un minor. nu cred ca e posibil ca un adult sa fie insotit de doi minori.

    este posibil ca in ultimul an sa se fi produs oarece modificari, dar nu inteleg de ce trebuie sa-ti cumperi biletul de la o agentie si nu il cumperi direct de la MSC sau de la oricare alta companie care organizeaza croaziere, pe internet? este cel mai sigur, eviti intermediarii, esti sigura ca vei beneficia de ceea ce ai platit si nu ti se supraincarca nota de plata.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    a.sr* [10.10.11 21:42:29] »

    @ webmaster13

    cu multumiri!!

    Aeerdna* [10.10.11 21:52:42] »

    Cu scuzele de rigoare... apa din piscina era apa de mare?

    oricum, multumesc pentru precizari: erau necesare si veti intelege de ce...

    Totusi, astept si aceasta precizare...

    a.sr* [10.10.11 21:59:17] »

    @ Aeerdna

    fara scuze, te rog. n-ai de ce.

    apa era din marea mediterana, dar filtrata. foarte curata. se schimba zilnic. seara se golea piscina si se umplea dimineata.

    de fapt, de unde apa potabila! este cantitativ limitata pe vas si se foloseste in scopuri mai... ca sa zic asa, vitale.

    Aeerdna* [10.10.11 22:57:55] »

    Pe unele vase de croaziera sunt doua tipuri de piscine (si sunt mai multe pe un vas)... un tip cu apa de mare, evident filtrata, iar cealalalt cu apa prelucrata, asa-zis dulce, de fapt este desalinizata, pentru ca exista persoane care nu suporta apa sarata... Am insistat pentru ca voiam sa stiu precis despre ce yacht e vorba... iar apa aceea, asa zis dulce, e de fapt putin sarata, dar nu pare sa genereze probleme.

    In privinta programelor de divertisment, v-a atras ceva atentia? Ati fost surprinsa de ceva anume? Ceva la care sa va ganditi si sa reveniti ulterior pentru a gasi explicatia fenomenului?

    In fine, cred ca am abuzat prea mult de timpul dvs liber. Va rog sa ma iertati. Nu insist sa-mi raspundeti.

    Cu multa consideratie si admiratie,

    Andreea

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    a.sr* [10.10.11 23:01:35] »

    @ Aeerdna

    nu stiu ce sa spun cat de filtrata era apa. era curata, dar sarata.

    si, da pot sa-ti spun ca multi dintre artistii care performau (si inca foarte bine) erau romani. ca dealtfel si alti membrii ai echipajului.

    si nu, nu am fost pe un yacht, ci pe un vas de croaziera cu peste 1000 de pasageri.

    nickro [11.10.11 14:08:34] »

    Ati rezervat direct la MSC sau printr-o agentie de turism din Romania?

    georgiana [11.10.11 17:57:41] »

    Un review deosebit de util!

    L-am observat de ieri, dar vazand ca e mai lung, l-am amanat pana acum, cand am stat mai bine cu timpul, ca sa-l pot savura cum se cuvine, pentru ca astfel de subiecte... ni se servesc doar'' la desert! ''

    Si eu am fost la bordul navei MSC Lirica, in primavara acestui an si recunosc si eu faptul ca, intr-adevar, serviciile de pe un vas de 4 stele sunt superioare unui hotel de 4 stele, aflat pe uscat!

    Acum m-am intors dintr-o scurta vacanta in Cipru si la fiecare masa tot incercam sa compar cum erau preparate fructele de mare aici, fata de cele de vapor! Deci pe vapor absolut toate preparatele incercate de mine erau la superlativ! Si serviciile, de asemenea.

    Am citit totul cu multa atentie, sa observ daca mie mi-a scapat ceva acolo, sau am interpretat gresit, dar... parca review-ul tau a fost scris de mine! Astept cu multa nerabdare si urmatorul review despre cealalta croaziera.

    Pana atunci, vreau sa te felicit pentru subiectele interesante si pentru bunavointa ta de a ne impartasi si noua povestile vacantelor tale.

    Si inca ceva:

    Iti doresc din toata inima sa ajungi sa fii prima in clasament, la sfarsitul anului! Pentru ca poti si o meriti!

    a.sr* [11.10.11 21:26:02] »

    @ nickro

    prima dat printr-o agentie din brasov.

    a doua oara direct de pe site-ul MSC

    a.sr* [11.10.11 21:29:23] »

    @ georgiana

    esti o draguta. in niciun caz nu cred ca pot ajunge prima in clasament. am prea mult de recuperat. poate daca intram mai catre inceputul anului... cine stie!

    am si eu o ambitie totusi, sa ajung la categoria partener. iar asta sunt convinsa ca am sa reusesc!

    p.s. : dupa ce o sa povestesc despre toate locurile prin care am debarcat in prima croaziera (azi sunt la a doua debarcare) am sa scriu si despre croaziera cealalta!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    georgiana [11.10.11 21:54:30] »

    Le voi citi cu nerabdare si pe celelalte, dar crede-ma ca azi atat de tare m-a absorbit review-ul tau, incat am si uitat sa ma uit la poze! Acum mi-am amintit si le admiram.

    Vreau sa va povestesc ceva interesant: Povestea unui ''suvenir''!

    In review-ul despre care v-am povestit aici

    Un anumit user (o doamna) l-ar fi citit si fascinata de povestea vacantei mele a decis ca intr-o saptamana sa si plece in aceeasi croaziera cu MSC Lirica. Si-au cumparat biletele, am purtat dialog pe mesaj privat, apoi la telefon, pentru ca erau foarte multe amanunte si timpul foarte scurt si asa ne era mai usor la amandoua. Apoi au plecat si s-au intors foarte fericiti.

    Dupa aproximativ doua luni, am primit un mesaj.

    Dar ce mesaj!!!

    Doamna respectiva a fost atat de multumita si de incantata de aceasta modalitate de a-si petrece vacanta la bordul unei nave de croaziera, incat atunci cand a sosit in tara, deja si a inceput sa caute alte oferte de croaziera pentru urmatoarea vacanta.

    Dar... in scurt timp ceva le-a dat planurile peste cap. Ce anume? nici nu va puteti voi imagina! Suvenirul din croaziera... adica un bebe cu care s-au ales dupa vacanta pe mare in care erau leganati pe valuri! Nu e minunat? Sa pleci doi si sa te intorci trei? Eu zic ca daaa, un suvenir mai frumos nici ca se putea, dar adevarul este ca la anul nu vor mai putea face inca o croaziera, din cauza bebelusului, dar cand va creste sunt convinsa ca -i va place si lui pe mare. Sau ei! Poate ma cheama de nasa!

    a.sr* [11.10.11 22:55:36] »

    @ georgiana

    pai cred ca ar fi cazul sa te puna nasa. in definitiv... tu ai fost cheia!

    si sincer iti spun, dupa ce m-am intors in septembrie 2009 din croaziera pe mediterana, in nici doua luni, adica in noiembrie 2009, am cumparat cea de-a doua croaziera pe care urma sa o fac in iulie 2010. asta spune ceva, nu?

    santana* [12.10.11 08:11:43] »

    Georgiana, am stat cu ochii pe afa, ştiind că ai fost plecată recent prin ţările calde şi nu văd nimic scris, deocamdată, de tine. Eu sînt mai tembel de felul meu şi mă duc cu gîndul la prostii... Sper că nu e cazul să ai şi tu nevoie de naşi.

    @a.sr, uite că ai devenit „partener (a) ”. Felicitări şi... cu plăcere!

    georgiana [12.10.11 08:36:13] »

    @Santana,

    Esti simpatic, ca de obicei. Nu, nu am nevoie de nasi ca tipa din croaziera de care scriam mai sus, dar sunt tare bolnava si nu am fost in stare sa scriu inca nimic pana acum. Pe langa problema cu glezna, am si o raceala zdravana, care a facut o pasiune perntru mine si nu ma pot debarasa de ea!

    @a. sr.

    Felicitari ca ai atins pragul de ''Partener''. Tinand cont ca ai dobandit si-un record, fiind inscrisa pe acet site la sfarsitul lunii august, sunt convinsa ca nu e tarziu si daca tu vrei, poti ajunge pana la sfarsitul anului in fruntea clasamentului si ne vei face onoare, pentru ca, ma repet, meriti!

    Aeerdna* [12.10.11 11:46:57] »

    @a. sr.

    Scrii la obiect, precis şi cu sentiment. Mi-a plăcut tot ceea ce ai inserat pe AFA. Este atât de important să devii membru parter? Uite că ai devenit! Ei, şi dacă asta-i o realizare, ai avut parte de ea.

    Totuşi, dacă pui în contrabalans valoarea scrierilor cu dorinţa măruntă şi declarată, e posibil să ai o strângere de inimă. Căci noi, cititorii tăi vibrăm numai la imaginile create de mintea ta...

    Şi te rog sa nu te superi, dar uneori, un creator are nevoie de feed-back. În definitiv, scriem pentru ceilalţi.

    Ps. Să nu spui că te invidiez. M-ai dezamăgi...

    @santana

    Bună treabă, glumeţule! Am intervenit ca să nu fii pe post de paratrăznet. Asta-i rolul meu astăzi! Nu te mai autoflagela: nu eşti deloc tembel. Dar dacă insişti... )

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    a.sr* [12.10.11 20:48:34] »

    @ santana

    din partea ta, aprecierile sunt mult mai valoroase!!!

    si... bineinteles ca-ti multumesc! asa m-a invatat mama mea, candva...

    a.sr* [12.10.11 20:50:36] »

    @ georgiana

    multumesc din suflet... nici nu stiu ce sa zic...

    nu prea mi se intampla sa nu am replica.

    eu sunt cred, cea mai uimita dintre toti!

    georgiana [12.10.11 21:00:53] »

    @a. sr

    Draga mea, nici mie nu mi se intampla foarte des sa fac astfel de afirmatii, deci eu nu ma joc cu cuvintele, am scris cu toata sinceritatea mea.

    Eu tin foarte mult la acest ''loc de joaca'' al nostru, al celor mari, numit ''AmFostAcolo'' si dorinta mea ar fi ca anul acesta castigatorul concursului anual sa fie un user care intr-adevar a calatorit si are ce impartasi cu noi aici, pe site!

    Un user harnic, care sa ne faca cinste!

    Un user la care sa poti spune cu respect''Jos palaria''!

    Mi-ar placea sa poti reusi sa fii tu aceea.

    Intuitia mea imi spune ca n-am gresit...

    Scuze pentru oftopic!

    a.sr* [12.10.11 21:06:12] »

    @ Aeerdna

    cand am intrat pe acest site nici prin gand nu mi-a trecut sa fac performanta. ceea ce mi-am dorit a fost sa pot impartasi impresiile mele si altora, in speranta ca poate vor fi de folos cuiva. mie mi s-a intamplat sa nu am de unde sa aflu o informatie si a trebuit sa ma agit... asa ca stiu cum e cand gasesti o cat de mica stire referitoare la ce te doare.

    vis-a-vis de statutul de partener, pur si simplu, observand cum evolueaza lucrurile (situatie care ptr mine a fost mai mult decat surprinzatoare) am zis sa-mi aleg targhet. asta nu inseamna ca am scris ptr un anume tel, altul decat cel despre care tocmai ti-am povestit. si vreau sa-ti spun ca acum cateva saptamani, cand am iesit pe un loc fruntas, desi as fi putut sa-mi aleg un premiu mai consistent, am preferat un tricou AFA. poate asta spune ceva, nu??

    asadar cred ca am lamurit acest aspect.

    iar in ceea ce priveste aprecierile tale, chiar iti multumesc: in definitiv inseamna ca ceea ce am scris eu a mers la sufletul tau. ASTA inseamna ca mi-am atins adevaratul tel!!

    sper ca si viitoarele mele scrieri sa-ti placa sau macar sa-ti fie de folos.

    cu prietenie,

    webmaster [12.10.11 21:11:30] »

    Acestea fiind spuse, sunteti rugati sa reveniti la subiectul turistic in discutie, ecouri precum cele de mai sus nu sunt de interes general.

    webmaster [12.10.11 21:34:37] »

    @a. sr, pentru a afla mai multe despre puncte, premii etc. poti consulta sectiunea speciala de pe Forum . Ecoul de mai sus, off-topic, a fost sters. Tot acolo vei gasi si Regulamentul privind impresiile si ecourile care se scriu pe site.

    @all, reiterez rugamintea de a pastra discutia on topic pentru a nu trece la alte masuri.

    @Aeerdna

    Avertisment pentru offtopic dupa avertizare!

    alex_iasi [25.11.11 11:53:56] »

    felicitari pt luxul de amanunte si ca ne ai deschis mintea referitor la preturi. sunt sigur ca multi, cand auzeau de croaziera se gandeau la mii de euro doar pentru cazare si masa. uite ca se poate si cu 500 euro. pt mine este extrem de util ce ai scris!

    ai un vot maxim din partea mea!

    a.sr* [26.11.11 08:02:00] »

    @alex_iasi:

    multumesc mult! asa este... uneori avem idei preconcepute si gresite. eu am avut noroc cu acea domnisoara de la o agentie de turism care pur si simplu m-a determinat sa plec in prima croaziera. continuarea a fost... a doua. si... nu ma las!

    oricum la acesti bani, la acele conditii de cazare si masa, nu gasesc nimic la noi pe litoral.

    cel putin eu nu am gasit.

    dar imi doresc sa ma convinga cineva ca ma insel!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    alex_iasi [26.11.11 10:40:05] »

    @a. sr: cu siguranta te va convinge urmatorul link, o impresie postata de utilizatorul mira78, care pare de neinchipuit. e drept ca sunt rare asemenea ocazii, si doar last minute: vezi impresii - 400 euro 2 persoane, 5 stele, all, avion tarom, toate taxele, alanya turcia.

    stima si numai bine, concedii frumoase!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    a.sr* [27.11.11 18:35:48] »

    @alex_iasi:

    mda... te cred! dar eu ma refeream la litoralul nostru.

    turcia e altceva.

    oricum eu nu sunt fan turcia...

    si nici nu agreez concediile de tip sejur.

    chestie de personalitate.

    alex_iasi [27.11.11 19:34:08] »

    @a. sr: lit romanesc? esti printre putinele care mai au nostalgii cu mamaia noastra mizerabila. poate peste 10 ani voi mai trece.

    in ce sens turcia e altceva? la toate capitolele e peste noi, deci cea mai ieftina oferta la ei face cat 3-4 stele la noi (din prisma atmosferei in general, conditii cazare, plaja, statiune etc).

    poate preferi plajele mari, la turci nu prea le gasesti decat prin antalya.

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
    a.sr* [27.11.11 21:59:08] »

    @alex_iasi:

    da. litoralul turcesc e mult peste al nostru, asta e clar.

    iar turcia este altceva, in sensul ca nu prea agreez populatiile care incearca cu orice chip sa te pacaleasca cu ceva, care se agata de tine ca un scai. in turcia orice oferta ascunde o pacaleala intr-un fel sau altul. chiar daca initial pare un chilipir, constati ca de fapt se putea mult mai bine.

    mie nu-mi plac oamenii care incearca sa te pacaleasca, iar in turcia asta e ceva la ordinea zilei.

    de aceea am spus ca nu sunt fan turcia.

    peisajul superb, monumente minunate care insa nu sunt ale lor decat prin prisma faptului ca turcii au ajuns acolo dupa ce i-au cucerit pe altii, dar oamenii... nu sunt genul meu.

    asa ca evit zona...

    am fost, am vazut, mi-a placut ce am vazut, dar nu ma mai intorc. oamenii nu mi-au placut.

    pentru un singur lucru m-as reintoarce: sa zbor cu balonul in capadocchia.

    plajele pe care le ador sunt cele... fara turisti. cu cat mai salbatice, cu atat mai bine!

    RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
    dianamea CONS. ONORIFIC AFA / #CROAZIERE [29.05.15 12:04:22] »

    @webmaster: Vasul MSC Melody a iesit din uz la sfarsitul anului 2012. V-as ruga, daca se poate cumva, sa scrie acest lucru in dreptul titlului, ca sa nu se gandeasca cineva sa mai caute acum vreo croaziera cu acest vas.

    Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

    ROG REȚINEȚI:
    • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
    • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
    • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
      (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
    SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
    NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
    EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
    Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

    NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
    Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
    VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
    11 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
    a.sr*, Aeerdna*, alex_iasi, dananecula, dianamea, georgiana, hlli, magdalena, marius gaudi, nickro, romanitzaa

      SOCIALs
    Alătură-te comunității noastre

    AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
    SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

     
    [C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
    AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.077522039413452 sec
    ecranul dvs: 1 x 1