ARTICOL ÎNCĂRCAT ÎN: 14.07.2021
--- M ---
GR. VÂRSTĂ: 40-50 ani
DIN: Bucureşti
ÎNSCRIS: 26.09.17
STATUS: SENIOR
LUNA
JUL-2021
TIMP CITIRE: 8 MIN

Drumul cel mai scurt București - centru litoral Bulgaria: Beala - Obzor -Sunny Beach - Nessebar

TIPĂREȘTE

Am ajuns prima dată la Sunny Beach și ca de obicei am testat variantele cele mai scurte ca timp sau kilometri.

Am descoperit astfel două rute utile pentru zona de centru a litoralului bulgar, mai exact între Beala (poate Șkorpilovți pentru cine ajunge), Obzor, Elenite, Sveti Vlas, Sunny Beach, Nessebar, Ravda sau Aheloi.

La dus am urmat varianta 1:

București - Giurgiu - centură Ruse - E70 - A2 Hemus - ieșire Provadia - Provadia - Grozdovo - Staro Oreahovo - Beala - Obzor - Sunny Beach.

Această rută mi se pare potrivită doar pentru cei care doresc să ajungă la Beala sau Obzor (poate Șkorpilovți) și pare cea mai scurtă (302 km până la Obzor). Comparativ, alternativa foarte uzitată de români de a continua pe A2 Hemus până la Varna și a urma apoi spre sud drumul european (E87) prin Bliznați măsoară 22 de km în plus, include mai multă autostradă dar și tranzitarea orașului Varna.

Noi am plecat din București într-o dimineață de vineri la ora 9 și am ajuns destul de bine la Giurgiu pe DN5, podul peste Argeș fiind acum reabilitat, într-un târziu. Am plătit taxa de pod mărită la 15 lei, am trecut podul ușurel mirați de cozile interminabile de camioane și apoi foarte rapid prin vama bulgară, unde nu ni s-au cerut decât actele, deși pregătisem și oarece dovezi de vaccinare preventiv.

Vinieta bineînțeles am achitat-o anterior online, 15 leva pe o săptămână.

Eu scot dovada și o am și imprimată pentru orice eventualitate.

Din giratoriul de la vama Ruse am urmat bulevardul ocolitor apoi dreapta pe sub al doilea pod pe direcția Varna, cu atenție la limitările de viteză, întâi 70 apoi 50 și la ieșire 80. Pe drumul european E70 spre Razgrad apoi Șumen am circulat la fel de alert, civilizat, asfaltul pe banda 1 uneori denivelat și cu plombe largi însă cu urcările dublate pentru depășiri și cu mare atenție la radarele fixe. Era și o scurtă zonă unde reparau asfaltul între Razgrad și Șumen.

Nu am mai întâlnit polițiști bulgari prin boscheți cu radarul mobil și am urcat în apropiere de Șumen pe autostrada A2 Hemus pe direcția Varna. Pe autostradă s-a circulat bine, asfalt bun și neaglomerat. Am urmărit indicatoarele și am ieșit de pe autostradă spre sud (dreapta) către Provadia. Drumul liber, destul de drept și cu asfalt bun ne-au adus destul de repede în Provadia, un orășel luuuuung cât o zi de post cu o grămadă de treceri de pietoni foarte denivelate, la care e bine să fie atent orice șofer.

După minute bune de mers încet prin localitate, la coborârea de pe singurul pasaj peste care trece drumul, trebuie efectuat virajul la dreapta pe sub pod și apoi tot dreapta pe lângă o benzinărie ascunsă sub pod pentru a ține direcția sud către Grozdovo și apoi est către Staro Oreahovo.

Fiind pe un drum nou pentru noi, copiloata mea a avut curiozitatea da a afla unde suntem și cât mai avem, și poate ca să-mi verifice hărțile din memorie urmate până acolo a deschis telefonul și a consultat Wa (r) ze.

Și ce sperietură a tras, întrucât la Provadia minunatul Waze alegea un drum ocolitor prin Asparuhovo și i-a afișat un timp mult mai mare până la destinație față de ce estimasem eu.

Am liniștit cu promisiuni toată suflarea cea nerăbdătoare din mașină și am continuat pe drumul foarte liber cu asfalt bun dar cu muuulte sate și cocoașe de pietoni prin Grozdovo apoi pe direcția est prin Pcelnik până la Staro Oreahovo, unde la intersecția cu E87 am virat dreapta spre sud (indicator). Zona de coastă pe care o traversează drumul e frumoasă, o faleză înaltă pe care se apropie de mare către Obzor și care ar trebui să dezvăluie pasagerilor peisaje spectaculoase cu marea. Din păcate pădurea traversată sau boscheții de pe margine nu permit cine știe ce vederi în punctele mai înalte și oricum șoferul ar face bine să fie atent la drum pe acolo întrucât traficul devine serios pe E87. De la Staro Oreahovo la Obzor șoseaua a părut OK dar traficul, o ploaie ușoară și tranzitul unei părți din Obzor (cu semafor) au cam adăugat minute la timpul de tranzit.

Iar bucata Obzor - Sunny Beach, lăudată prin comentarii pentru priveliștea de la ultimele serpentine asupra golfului, din punctul meu de vedere nu merită deranjul de mai multe ori. Tot segmentul Obzor - Sunny Beach drumul a șerpuit aproape tot timpul prin pădure, foarte multe urcări și coborâri, multe viraje accentuate și cele două - trei serpentine de la final. Am mers destul de mult în coloană și am tras de mașină în câteva depășiri să pot merge în ritmul meu pentru a observa și gropile mari și destul de frecvente, această parte prezentând cel mai degradat asfalt de pe tot traseul.

La 14:30 am ajuns la hotel Tiara Beach urmând centura Sunny Beach și apoi intrând pe o străduță direct în sudul stațiunii: 5 ore și jumătate ce au inclus și opriri la benzinărie și un popas.

Varianta 2:

La întors am mers spre vest și am refolosit ruta mea de ajuns acasă de la Duni: Sunny Beach - direcția vest spre Tănkovo - Orizare - Gorița - Ruen - Vresovo - Liuleakovo - Kamcia - Veselinovo - centură Șumen - E70 - Ruse - Giurgiu - București.

Am plecat într-o luni în jurul orei 15, am ieșit înapoi în centura vestică a stațiunii Sunny Beach și urmând-o spre nord am virat stânga la un semafor unde se vede indicatorul către localitatea Tănkovo (e și o benzinărie parcă). Drumul este bun, liber, am trecut de intersecția către Tânkovo și am ajuns la o intersecție în” T” unde am virat dreapta spre nord. După un lac mic de acumulare și două sate, la singura intersecție importantă, am virat stânga spre vest pe direcția Gorița - Prosenik - Ruen (indicator). Drumul e destul de bun și drept și traversează dealuri molcome dezvăluind priveliști foarte pitorești. Nu ne-am putut abține să ne oprim la poze și coborând să imortalizăm minunatul mov al levănțicii ne-a izbit un amestec îmbătător de miresme de levănțică, tei, mușețel ce se îmbinau într-un veritabil potpuriu al câmpului.

Acest drum pe alocuri mi-a adus aminte de Hârșova - Tulcea.

Cu excepția unor denivelări prin câteva sate asfaltul e bun.

După Ruen la Iabălcevo este iar o intersecție în” T” unde am virat dreapta spre nord către Vresovo și Liuleakovo (indicator). Acest segment de drum foarte denivelat anii trecuți este acum reabilitat, când am trecut doar marcajele lipseau, astfel încât mai era o limitare de 50 sau 60 km/h.

La primul sat (Vresovo) am urmat indicatorul la stânga către Liuleakovo apoi pe șoseaua virajată dar cu asfalt foarte bun care urcă ușor până la Liuleakovo și apoi coboară până după Kamcia pentru a se alătura drumului Karnobat - Șumen.

De la Kamcia la Veselinovo se traversează ceva delulețe împădurite sau ce mai rămâne din Balcani către est, drumul virajat poate deveni o pacoste deoarece este frecvent tranzitat de camioane. În acea după amiază de luni traficul a continuat să fie liber, am depășit câteva TIR-uri sau autoturisme spre Smeadovo după care am coborât și am intrat la dreapta pe centura orașului Șumen, apoi stânga către Razgrad și pe E70 către Ruse. Din nou am circulat foarte bine pe E70 în condiții de trafic aerisit. La Ruse am plătit podul tot 2 euro ca până acum, am trecut repede prin vama Giurgiu apoi prin oraș am mers nord către DN5. Am văzut că se lucra la drumul de acces din Giurgiu către pod și Ruse, în plus sper să finalizeze anul acesta și noua centură estică la profil de drum expres pentru a o putea folosi anul viitor.

DN5 a fost aglomerat, părea că multă lume se întoarce de la distracție din locuri mai civilizate de la sud.

În București am ajuns târziu, cu 3 opriri lungi cred că ne-am apropiat de 6 ore pe drum însă fără stres, în plimbare.

Am mers în general destul de legal, 60 în localități și 100 afară, poate am mai sărit calul la vreo depășire dar m-am potolit repede, nu de alta dar mai bine dau banii pe prostii pentru copii decât pe amenzi bulgărești. Plus bonus am avut un consum nemaivăzut, chiar cu mașina plină.

Mai am un pic și laud inclusiv gazul de la bulgari :)

Legat de asta, benzinăriile cele mai convenabile le-am văzut în zona Provadiei, 2,05-2,09 leva litrul de benzină parcă (5,30 lei) și 1,05 litrul de GPL (2,65 lei).

Eu am alimentat la VM Petroleum pe bd. Tutrakan în Ruse, plătind leva numerar (din nou m-au atenționat că nu prin card).

- GPL cu 0,91 leva ~ 2,30 lei litrul;

- benzină de 95 cu 1,99 leva ~ 5,03 litrul.

CONCLUZIILE mele sunt:

1. Din București către Șkorpilovți, Beala sau Obzor aș merge pe varianta Giurgiu - Ruse - A2 Hemus - Provadia - Staro Oreahovo. Drumul e scurt și liber și doar pe ultima parte trece prin sate deci viteza de tranzit scade. Însă comparativ cu alternativa care presupune traficul din Varna și de pe E87 cred că e mai bine.

2. Din București către Elenite, Sveti Vlas, Sunny Beach, Nessebar, Ravda sau Aheloi recomand drumul Giurgiu - Ruse - E70 - centură Șumen - Veselinovo - Kamcia - Liuleakovo - Vresovo - Ruen - Gorița - Orizare. Față de varianta 1 de mai sus drumul e mai scurt cu vreo 14 km, liber, are asfalt bun și necesită poate un pic de atenție la orientare.

Îmi pare rău că nu am mai pus poze exemplificatoare însă nu am făcut poze pe drum bazându-mă pe camera de bord, iar dintr-o greșeală aceasta a rămas deconectată de când am verificat ceva la mașină cu zile bune înaintea plecării.

Drumuri bune, vacanță plăcută și multă atenție cum conduceți!

Citește și CONTINUAREA aici

[fb]
---
Trimis de Kavarnap in 14.07.21 11:01:44
Validat / Publicat: 14.07.21 12:05:57

VIZUALIZĂRI: 4337 TIPĂREȘTE ARTICOL + ECOURISAU ARTICOL fără ECOURI
selectat ca MiniGhid AmFostAcolo
SESIZEAZĂ
conținut, limbaj

9 ecouri scrise, până acum, la acest articol

NOTĂ: Părerile și recomandările din articol aparțin integral autorului (Kavarnap); în lipsa unor alte precizări explicite, ele nu pot fi considerate recomandări sau contrarecomandări din partea site-ului AmFostAcolo.ro („AFA”) sau ale administratorilor.
Poze atașate (se deschid în pg nouă)
P03 Motivul primului popas de la întoarcere
EVIDENTIAȚI ARTICOLELE CU ADEVĂRAT UTILE!
Dacă impresiile de mai sus v-au impresionat prin utilitate, calitate etc folosiți linkurile de mai jos, prin care puteți acorda articolului un BONUS în Puncte de Mulțumire-Apreciere (PMA) articolului.
Puteți VOTA acest articol:
PUNCTAJ CRT: 1000 PMA (std) PLUS 20000 PMA (din 20 voturi)
NOTĂ: Mulțumită numărului de voturi primit, articolului i-a fost alocat automat un SUPERBONUS în valoare de 2000 PMA.

ECOURI la acest articol

9 ecouri scrise, până acum

webmasterPHONE
[14.07.21 13:55:00]
»

Articolul a fost selectat ca MiniGhid AmFostAcolo pentru această destinaţie.

KavarnapAUTOR REVIEW
[14.07.21 14:04:26]
»

@webmaster: Mulțumesc frumos, sper ca alternativele încercate de mine să inspire cât mai mulți turiști să vadă și altceva decât Varna - Obzor - Sunny Beach.

iulianic
[14.07.21 19:48:06]
»

Îți mulțumim pentru prezentarea în detaliu a ambelor variante de drum! Orice informație este binevenită acum, în plin sezon estival, când litoralul Mării Negre – atât de la noi, cât și de la vecinii noștri bulgari – este asaltat de amatorii de soare și de bălăceală în mare.

Mi se pare mie sau chiar s-a strecurat o inexactitate în paragraful următor? “Noi am plecat din București într-o dimineață de vineri la ora 9 și am ajuns destul de bine la Giurgiu pe DN5, podul peste Argeș fiind acum reabilitat, într-un târziu. Am plătit taxa de pod mărită la 15 lei, am trecut podul ușurel mirați de cozile interminabile de camioane și apoi foarte rapid prin vama bulgară, unde nu ni s-au cerut decât actele, deși pregătisem și oarece dovezi de vaccinare preventiv.”

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][0 vot]
KavarnapAUTOR REVIEW
[14.07.21 20:03:34]
»

Cu mare plăcere, am zis să arăt ce bine am mers pe acest traseu, mai ales când am auzit și aici pe site și din gura altor români la hotel că au ales drumul pe la Varna ba chiar pe la Constanța venind din țară la Sunny Beach.

Am recitit paragraful de mai multe ori, datele sunt exacte: am plecat în jur de 9 din București, podul de pe DN5 peste Argeș dintre 1 decembrie și Adunații Copăceni acum e reabilitat, taxa de pod e 15 lei (am verificat bonul CNAIR), iar intrarea în Bulgaria s-a făcut prezentând doar actele noastre plus talonul mașinii...

nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / BULGARIA
[15.07.21 00:00:25]
»

@Kavarnap:

Am recitit paragraful de mai multe ori, datele sunt exacte: am plecat în jur de 9 din București, podul de pe DN5 peste Argeș dintre 1 decembrie și Adunații Copăceni acum e reabilitat, taxa de pod e 15 lei (am verificat bonul CNAIR), iar intrarea în Bulgaria s-a făcut prezentând doar actele noastre plus talonul mașinii...

Stai liniştit că nu este absolut nimic în neregulă în pasajul citat.

Felicitări pentru prezentarea celor două variante alternative, ambele opţiuni sunt interesante pentru cei care caută chiar drumul cel mai scurt, dar şi pentru cei care doresc să evite aglomeraţia din sezon de pe tronsonul Varna - Burgas.

=

Am ajuns şi eu în sudul litoralului bulgar la începutul lunii mai. Plecând la drum din data de 30 aprilie, pe lângă obligativitatea testelor PCR, am avut şi unele limitări în alegerea punctului de trecere a frontierei.

Am ieşit din ţară tot pe la Giurgiu, dar eu am ales să parcurg cât mai mulţi kilometri pe autostradă, unde viteza de deplasare este superioară. Fac mai mulţi kilometri, dar câştig timp. Tranzitarea oraşului Varna nu mă deranjează deloc, mai ales după ce soţul meu a optimizat traseul de traversare prin marele oraş. În plus, prima oprire era la Nisipuri, dar şi dacă aş fi mers direct spre sud tot acelaşi traseu l-aş fi urmat. Apoi de la Nisipuri la Aheloy am mers, evident, pe E 87, profitând de încă o bucăţică de autostradă. Ar fi fost ilogic să încerc variante ocolitoare spre vest. Drumul a fost destul de aglomerat pentru o zi de sărbătoare, astfel că am parcurs cei 120 kilometri în aproape două ore. Mi-am asumat şi gropile şi serpentinele dintre Obzor şi Sunny Beach, care nu erau o noutate pentru mine, dar am condus eu suficient de încet încât să nu-mi fie rău.

La întoarcerea din Aheloy, am mers din nou pe E 87 prin Varna, unde aveam ceva cumpărături de făcut, am dat apoi o fugă prin Constantin şi Elena, apoi din nou Varna şi pe autostradă până puţin după Şumen.

În afara sezonului, când traficul este mai lejer, eu voi folosi mereu acest traseu, pe care îl ştiu prea bine, cu bune şi cu rele. Drumul cel mai scurt nu este neapărat şi cel mai rapid. În alte condiţii, poate aş încerca variante alternative mai puţin uzitate.

Dar dacă aş merge într-o staţiune aflată la sud de Burgas, sigur nu aş merge pe E87, ci aş folosi drumul pe care îl folosesc şi când merg în Turcia, respectiv cel prin Razgrad - Târgovişte, pentru că nici în acest caz nu aleg drumul cel mai scurt (cel prin Aytos), ci cel mai bun pentru mine.

KavarnapAUTOR REVIEW
[15.07.21 10:15:53]
»

Mulțumesc, cele două variante sunt bune evident pentru cine merge de acasă la stațiune. Cum noi am avut programată doar oprirea în lanul de levănțică... a fost cel mai bine.

Pentru Turcia, așa este, pare cel mai bun traseul prin Tărgoviște, însă pentru Burgas, Sozopol sau Duni eu recomand drumul prin Aitos.

Acum depinde și de preferințele șoferilor: unii se bucură să descopere drumuri și peisaje noi indiferent de cât se îngustează drumul (ăsta sunt eu) alții preferă să ocolească dar să meargă pe drumuri cunoscute și mai circulate chiar cu riscul aglomerației.

Ambele alegeri sunt de înțeles, și sunt de preferat celor ce nu se informează și pe care aplicația îi duce de capul ei prin cine știe ce variantă deplânsă ulterior.

nicole33PHONE CONS. ONORIFIC AFA / BULGARIA
[15.07.21 11:12:40]
»

@Kavarnap:

Pentru Turcia, așa este, pare cel mai bun traseul prin Tărgoviște, însă pentru Burgas, Sozopol sau Duni eu recomand drumul prin Aitos.

In urma cu niște ani cam rupeai mașina prin Aytos, dar eu l-am evitat mereu din cauza serpentinelor. Ceea ce pentru unii este un drum spectaculos, pentru cei ca mine cu rău de mișcare se transforma intr-un drum de coșmar.

Un alt motiv pentru care alegeam sa merg la Duni prin Târgoviște era și ca vedeam care mai este starea drumului prin munți după ieșirea din iarna, in avanpremiera pentru plecarea in Turcia.

KavarnapAUTOR REVIEW
[15.07.21 11:48:24]
»

Îmi pare rău să aud că o persoană care călătorește atât de mult cu mașina suferă de rău de mișcare. Probabil că singurul leac este trecutul la volan, nu? ????

La varianta Șumen - Burgas prin Aitos, singura bucată cu asfalt rău era Vresovo - Aitos, dar când m-am întors din Sunny Beach acum 2 săptămâni am constatat că l-au reparat.

În rest e foarte bun, chiar dacă uneori mai virajat. Dar evident, verificarea înaintea unui drum lung de Turcia e un motiv întemeiat pentru ruta cealaltă.

nicole33 CONS. ONORIFIC AFA / BULGARIA
[16.07.21 00:07:21]
»

@Kavarnap:

Îmi pare rău să aud că o persoană care călătorește atât de mult cu mașina suferă de rău de mișcare.

Cu autocarul ar fi mult mai rău sau cu trenul dacă sunt nevoită să merg cu spatele. Ani de zile am evitat să mă urc în avion de frică să nu-mi fie rău şi acolo, dar, spre surpriza mea, a fost de fiecare dată ok.

La capitolul ăsta am semănat cu mama mea care toată viaţa a suferit de rău de mişcare şi a încercat de-a lungul anilor toate remediile posibile, de la medicamente de tot felul până la leacuri băbeşti, dar fără rezultate notabile. Tatăl meu era disperat cu noi două în maşină, trebuind să oprească foarte frecvent.

Probabil că singurul leac este trecutul la volan, nu?

Într-adevăr, dacă şofez eu mă simt mult mai bine. Nu am avut probleme decât de două ori în peste treizeci de ani, o dată pe la Ciuta în Buzău şi altă dată în Turcia între Kemer şi Tekirova.

=

Nici mie nu-mi place să ocolesc în neştire, pentru că mereu sunt nerăbdătoare să ajung mai repede la destinaţie, nici aglomeraţia nu este pe gustul meu, dar pentru mine drumul cel mai bun este cel pe care nu-mi distrug maşina în gropi, nu mă rătăcesc pe coclauri şi nici nu îmi este rău.

Mi-ar fi plăcut şi mie o oprire pe câmpul cu lavandă

RĂSPUNDEVOTAȚI ECOUL [300] [150][1 vot]
Sfârșit SECȚIUNE Listă ECOURI scrise la articol

ROG REȚINEȚI:
  • Folosiți rubrica de mai jos (SCRIE ECOU) pentru a solicita informații suplimentare sau pentru a discuta cele postate de autorul review-ului de mai sus
  • Dacă ați fost acolo și doriți să ne povestiți experiența dvs, folosiți mai bine butonul de mai jos ADAUGĂ IMPRESII NOI
  • Dacă doriți să adresați o întrebare tuturor celor care au scris impresii din această destinație: in loc de a scrie un (același) Ecou în "n" rubrici, mai bine inițiati o ÎNTREBARE NOUĂ
    (întrebarea va fi trimisă *automat* tuturor celor care au scris impresii din această destinație)
SCRIE UN ECOU LA ACEST REVIEW
NOTĂ: Puteți folosi ptr formatarea ecoului: [b]...[/b], [i]...[/i], [q]...[/q]
EMOTICOANE ce pot fi folosite SHOW/HIDE
Sfârșit SECȚIUNE SCRIE ECOU

NOTĂ: Rubrica de mai jos vă permite să vă abonați (sau să vă dezabonați) la / de la notificări (înștiințări prin email) atunci când cineva răspunde unui text scris ca ecou mai sus.
Status Abonament Ecouri la acest review - abonament INACTIV [NU primiți înștiințări atunci când se scriu ecouri la acest review]
VREAU înștiințări pe mail când se postează ecouri la acest review
3 utilizatori sunt abonaţi la urmărirea acestui fir de discuţie (primesc instiinţări la adăugarea unui ecou):
iulianic, Kavarnap, Yoda
Alte articole din această RUBRICĂDrumul către sudul litoralului bulgar:


    SOCIALs
Alătură-te comunității noastre

AGENȚIA DE TURISM AmFostAcolo.Travel:
SC Alacarte SRL | R.C.: J35/417/24.02.09 | RO 25182218 | Licența de turism 218 / 28.11.2018

 
[C] Copyright 2008-2024 AmFostAcolo.ro // Reproducerea integrală sau parţială a conţinutului este interzisă
AmFostAcolo® este marcă înregistrată
  • la final = [utf8mb4]; bMustChange=[]
  • pagină generată în 0.061108827590942 sec
    ecranul dvs: 1 x 1